A Lamborghini Countach a sportautó-történelem egyik legismertebb ikonja, amely úttörő formatervezésével és brutális teljesítményével forradalmasította az 1970-es és 1980-as évek szupersportkocsi piacát. Marcello Gandini, a Bertone stúdió sztártervezője alkotta meg a Countach ék alakú, drámai sziluettjét és az ikonikus ollós ajtókat, amelyek a Lamborghini védjegyeivé váltak. A típus első prototípusa 1971-ben debütált, a sorozatgyártás 1974-ben kezdődött.
Az 5000 Quattrovalvole: mérnöki áttörés
Az 1985-ben bemutatott Lamborghini Countach 5000 QV, vagyis Quattrovalvole, a modellcsalád csúcsa volt. Nevét az új, négy szelepes hengerenkénti hengerfejről kapta, amely kiemelkedő teljesítményt garantált.
Az 5.2 literes V12-es motor már 455 lóerőt produkált a karburátoros, illetve kb. 414 lóerőt az amerikai piacra szánt, Bosch K-Jetronic befecskendezéses verziókban. Ez a középmotoros elrendezésű gép a kor leggyorsabb autói közé tartozott, végsebessége elérte a 295km/h-t.


Jellemzők és dizájn
A Countach 5000 QV lenyűgöző külső jegyei között szerepel a széles, szögletes karosszéria, a markáns hátsó szárny, a süllyesztett ajtókilincsek és a látványos légbeömlők. A belső tér sportosan szűk, vezetésorientált,
Senape bőrrel és klasszikus, „gated” (rácsos) váltóval. A 15 colos OZ Racing kerekek, az Alpine cassette hangrendszer és a különleges színválaszték tovább erősítik a modell egyedi, 1980-as évekbeli hangulatát.
Mérnöki megoldások és vezetési élmény
A Quattrovalvole modell magában ötvözte a könnyű acél térvázszerkezetet és az alumínium karosszériát, míg a motor teljesítményét egy hatékony ötsebességes kézi váltó vitte át a hátsó kerekekre. A Bosch féle injektorrendszerrel szerelt példányok közül mindössze 66 darab készült a világon, így az ilyen példányok különösen nagyra értékelt ritkaságok – nem csak gyűjtők körében.


Emlékezetes aukciók és a gyűjtők álma
A Countach 5000 QV mára igazi kultusztárgy. Az üzemóra alig néhány ezer kilométert futott, makulátlan példányok rendszerint a legrangosabb aukciók sztárjai, vételáruk pedig elérheti a nyolcszázezer dollárt. A típus máig a Lamborghini történetének egyik legvágyottabb darabja, amely a szupersportautók aranykorát idézi – egyszerre mérnöki bravúr és művészeti remekmű.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x194.jpg)




![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)

![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x160.jpg)