Éppen egy éve tartozik az Opel a PSA csoporthoz, és most az Opel GT X Experimental révén vethetünk egy pillantást a márka jövőjébe és jövőbeli modelljeire.
Minden korábbinál nagyobb jelentőséget kapnak olyan fogalmak, mint a németes, az emberközeli és az izgalmas. E három márkaérték jellemzi az összes modellt és az Opel eljárásmódját – már ma is ugyanúgy, mint a jövőben.
„Bármit teszünk, következetesen kell érvényesíteni márkaértékeinket. Ez érvényesül az ötlettől a fejlesztésen át az új járművek megvalósításáig, mint a PACE! tervünk lényegi eleme; márkánk identitása a jövőnk“ – mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller. „Ezért kapták dizájnereink és mérnökeink azt a feladatot tőlem, hogy szemléltessék ezen értékeket egy koncepciójárműben. Az eredmény az Opel GT X Experimental, amely még az év vége előtt ünnepli világpremierjét.“
Az GT X Experimental első benyomást ad arról, hogy mit hoz a jövő, illetve hogy miképp néznek majd ki az Opel modelljei a következő évtizedben. Elsőként viseli az Opel új arculatát. Ez a márkatanulmány az új „Opel-Kompass“ követője, amely letisztultan strukturálja az eljövendő autók frontdizájnját – egyszerűen összetéveszthetetlen. A Kompasson két prominens tengelyvonal kereszteződik a villámos emblémában: egyrészt a géptető jellegzetes „vasalt” vonala, másrészt a nappali menetfény szárnymotívuma. A legendás Villám áll az egésznek a közepén.
A fényszórókat, a nappali menetfényt, a kamerákat és az asszisztens-rendszerek érzékelőit a villámemblémával együtt zárja körül és védelmezi egy dizájnelem, amely a motorkerékpáros sisakok plexijére emlékeztet, ezért „viZor“ a neve. Az Opel „viZor“ első alkalommal látható a GT X Experimental tanulmányon, és néhány év alatt új, félreismerhetetlen arculatot ad valamennyi Opel modellnek – merészen és letisztultan.
„Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy új erőket szabadít fel az Opel. A PSA csoport fedele alatt töltött egy év után, és mindössze kilenc hónappal a PACE! stratégiai terv bejelentését követően sokkal hatékonyabbak lettünk, és magabiztosan tekintünk a jövőbe. Épp most jelenthettünk be 502 millió eurós féléves nyereséget – ötszázalékos haszonkulcs mellett. Most pedig nagyon büszke vagyok, hogy egy pillantásra megmutathatom a GT X Experimentalt. Tanulmányunk felvonultatja elkövetkező modelljeink erősségeit. A hagyományos jellemzőkhöz, a németes műszaki tudáshoz, a precizitáshoz és a minőséghez izgalmas, innovatív, az autózást feldobó ötletek járulnak. Mindezt a GT X Experimental testesíti meg“ – jelentette ki az Opel főnöke, Michael Lohscheller.
Az új Opel GT X Experimentalt még idén leleplezik; nevével az iránymutató koncepciók nagyszerű Opel-hagyományára utal. 1965-ben az első európai gyártóként mutatott be dizájntanulmányt az Opel, ez volt az Experimental GT. A Monza Concept (2013) és a GT Concept (2016) is mérföldkőként jelezte az utat a GT X Experimental felé: továbbfejlesztették az Opel értékeit, kiemeltek olyan témákat, mint a hatékonyság és a letisztult formanyelv, anélkül, hogy elérhetetlen szuperautók lettek volna.
Hogy még karakteresebbé tegyék a márkaprofilt, a dizájncsapat a „német” fogalmat helyezte középpontba, egyben a „New Germanness“ szintjére emelte. Ebből vezethető le a jövőbeli Opel dizájnfilozófia két legfontosabb értéke: a merész és a tiszta.
„Az Opel dizájn érzelmi, szoborszerű és öntudatos. Feszültséghordozó formákat hozunk éltre, amelyek kiemelkednek a tömegből. Ezt nevezzük merésznek. A német dizájn másik jellemzője a lényegre koncentrálás, erre értjük a tiszta szót” – magyarázza az Opel dizájnfőnöke, Mark Adams.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


