A Toyota gyári átalakító részlege és a márka legnagyobb független tuningműhelye összefogott, és egy arcátlanul különleges, extravagáns koncepciót építettek.
Két évtizedes autóipari mérföldkőnek számít a Prius, de a modellben még mindig vannak tartalékok – legalábbis ezt sugallja a Toyota különleges tuning-kooperációs projektje, az Ambivalent RD.
A menetdinamikai adottságok fejlesztésére szakosodott Toyota Racing Development (TRD) és a Toyota modellek optikai módosításának szakértője, a Modellista előzmények nélküli együttműködésbe fogott, amelynek végeredményét a 2020. évi Tokiói Autószalonon mutatták meg a világnak.
A közös beavatkozás alanyául az autógyártó egyik legfejlettebb technológiájú típusát, a Prius plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változatát választották. A TRD legjobb aerodinamikai szakértelmét bevetve küszöbtoldatokkal, módosított (és függőlegesen állítható pozíciójú) első köténnyel és funkcionális hátsó diffúzorral szerelte fel az autót – így a hajtáslánc teljesítményének növelése nélkül is sokkal jobb menetdinamikai adottságokra tesz szert a modell. A szemmel jól látható futóműültetés, valamint a nagyobb kerekek (és az öblükben potenciálisan elférő, feljavított fékrendszer) szintén a vezethetőség javítását szolgálják.
Miután a funkcionális módosítások megtörténtek, a projektet átadták a Modellistának. Itt a szokásosnál is merészebben bántak az öntöltő elektromos modellel. A hátsó szélvédőt a tetőlemezből kiinduló, az autó középvonalában futó piros fénylemez osztja ketté: a halak hátúszójára emlékeztető idom eséllyel pályázhatna a világ legjobban látható harmadik féklámpája címre.
A Modellista azonban nem engedte, hogy ez a diffúzorig lehúzódó, hangsúlyos elem felborítsa a dizájn egyensúlyát. Az állítható magasságú első légterelőbe rejtett fények mellett a hűtőlevegőt bevezető kürtőket is bevilágították: az ezeket lezáró, áttetsző műanyag lemezre a legváltozatosabb fénymintázatok vetíthetők. A hab a tortán a keréktárcsákba integrált, csillag alakú LED-komponens.
Nem csoda, hogy a munkának az Ambivalent RD nevet adták, ami nagyjából úgy fordítható: ellentmondásos kutatás és fejlesztés.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


