Főoldal Blog Oldal: 207

[TESZT] Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI – markáns divatirányzat, prémium felhanggal

Máig korszakalkotó tézis, hogy a Volkswagen-termékek a magas megbízhatóságukról nyerték el hírnevüket. Bár a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI tesztalany 1 hetes intervallumban járt szerkesztőségünknél, erős a gyanú, hogy a világból is kimenne, ha épp arról lenne szó mondjuk egy több hónapos nagyteszt során. Prémiumszint sportos magabiztossággal: teszten a jelenleg legnagyobb VW SUV.

Tesztünk alanya ismételten a V6-os dízellel szerelt csúcsmodell lesz. Túlzó a V6? Dehogy, ekkora kasznihoz, ilyen karakterisztikához ez a minimum, no meg azért meg is kell adni a módját az igazi Touareg érzésnek, nemdebár?

A Volkswagen brandnél szembetűnő az evolúciós változás. Ezalatt azt kell érteni, hogy bár a formanyelv megmarad a hagyományokhoz hű mivoltában, azért kimondottan sok újítás, és nem utolsó sorban modernizálás tűnik fel az új(abb) modellek vizsgálódásánál. Pontosan úgy, ahogyan ez a tesztelt Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI esetében is így történt.

Jellegzetes stílusjegyek. Minden vérbeli Volkswagen

Markáns, félreismerhetetlen küllem jellemzi a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI-t, a hűtőmaszk gigászi, sok krómmal, viszont cserébe nincs túlbonyolítva vagy túlgondolva. A maszk lamellái hangsúlyosan vízszintesek, V-alakot hordoznak, úgy, hogy az egész összessége megkapja a jellegzetes VW-sziluettet, középen természetesen fókuszban a Volkswagen logóval.

A front lámpatestek egyfajta beépülő modulként vannak jelen, olyan, mintha a hűtőmaszk rácsozatának folytatása lenne bal és jobb szélen; az alsó légbeömlők pedig az orr bőséges szélességét helyezik a figyelem középpontjába.

Oldalnézetből tűnik szembe leginkább a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI valós mérete, ennek megfelelően a tengelytáv majd’ 3 méter (2904 mm), valamint a 21 colos felnik is kifejezetten meggyőzőek. Jó, jó, ez egy R Line, ami azért a sportosság összes stílusjegyét kell, hogy hordozza – a peres gumik és őrülten nagy keréktárcsák pont ehhez asszisztálnak.

Ebből a plánból tűnik szembe leginkább a Touareg klasszikus mivolta. Hosszú orr, hosszú tetőív, majd kombisan csapott hátsó ajtó-végződés a C oszloptól. Terepjárós a fazon, de mint tudjuk, ez a szegmens csakis nyomokban tartalmaz offroad hajlamokat. Optimális érzés, hogy kedvenc Touaregünkkel bármikor letévedhetünk az aszfaltcsíkról, és egész biztos, nem jön zavarba közepesen nehéz terepen. Már ha bevállaljuk a fentebb már emlegetett 21 colos felnikkel, meg amúgy is. Nem gondoljuk.

Far tekintetében sincs túlspilázva semmi, csakis a tradicionális Volkswagen-elemek köszönnek vissza, elhúzott vonalvezetésekkel, letisztultan a lényegre koncentráló kialakításokkal. A hátsó, ötödik ajtó üvegfelülete nagy, arányosan illeszkedik az oldalablakokéhoz, így a kilátás s maga a panorámaérzet is remek – leszámítva a C oszlop terjedelmes vastagságát.

Megpakolva mindenféle földi jóval

Annyi baj legyen: mindent rábízhatunk nyugodt szívvel az automatikára, a vezetéssegédekre és asszisztensekre. Mindent tényleg, a teszthét során nem volt olyan forgalmi szituáció, ahol feleslegesnek éreztünk volna bármi fedélzeti kiegészítőt. Felsorolni újfent nem fogjuk ezeket, mivel a tesztcikk nagyjából összes columnja megtelne, így aki részletesebben bele szeretné ásni magát a paraméterekbe, az megteheti a cikk végén található bővebb gyári infó résznél.

Jó, vagy inkább még jobb irányba halad a dizájnkoncepció

Megszokhattuk eddig, hogy a Volkswagen-enteriőrök nem túl informatívak, innovatívak. Sőt, leginkább szimplának, túl leegyszerűsítettnek, semlegesnek titulálhattuk.

Nos, ennek vége: a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI minden téren rácáfol az előbbiekre, persze nagyban köszönhető mindez az Audi-s vonalnak, amely sosem volt ennyire erős egy VW-nél, mint a mostani generációknál.

Q7 összehasonlítási alapunk nincsen egyelőre, viszont A6 igen: a korábban tesztelt darab ugyanezt a motort hordozta, mint jelen tesztautónk, és a beltér kialakítása konkrétan szinte megegyezett ezzel az autóéval. Döntött, egybeolvasztott cockpit-infotainment, a műszeregységek elrendezése, maga a grafikus LCD – tehát minden klappol, ugyanúgy. És ez jót tett a Touaregnek, meg úgy önmagában az egész Volkswagen modellpalettának. Így sokkal szerethetőbb, emészthetőbb összességet kap a VW-vásárló, azért alacsonyabb árfekvésben.

Tehát mostanra egyáltalán nincs akkora kontraszt a Volkswagen és Audi modellek közt, mint annakelőtte. Ez valahol jó is, meg nem is, ki-ki döntse el maga; de az biztos, hogy aki VW fan, az azt vesz majd, aki Audi fan, az meg azt vesz. A vásárlókört és réteget nem fogja befolyásolni, ez tény.

Minőségi anyagokból építkező enteriőrt kapott a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, messzemenően komfortos fotelekkel, jó fogású, megfelelően vastag kormánykerékkel, és tökéletesen átlátható műszerfallal. A középső infotainment-oszlop is remekbeszabott elhelyezést kapott, csakúgy, mint az akár 2 ujjal pöcögtethető automataváltó joystickje, vagy épp az alá helyezett módválasztó tárcsa és egyéb kiegészítő gombok.

Kényelem felsőfokon

Mindehhez ízléses díszítések, jó hangulatú megoldások társulnak a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI belrerében, ügyelve arra, hogy az ízléses összhang megmaradjon.

Hátul is hasonló a helyzet, a komfortzóna tágul, s három átlagos testalkatú felnőtt mosolyogva elutazgathat hátul, akár több száz kilométeres távokban gondolkodva. Mindehhez a kényelmes láb- és fejtér nagyban hozzátesz egy adaggal, ugyanakkor az alaphangon 810 literes csomagtartó sem piskóta, pakolni csomagokat igencsak lehet és kötelező. Közel 1 köbméterrel meg lehet növelni a rakfelületet, ha a hátsó osztott üléssort előrehajtjuk.

3 literes V6: ez az igazi, nincs apelláta

3 literes, V6-os gázolajos aggregátot építettek a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI orrába, amely 286 lóerőt képes kipréselni magából 3500-as percenkénti fordulatszámon. A csúcsnyomaték kerek 600 Newtonméter, ami szintén illusztris adat (2250-3250 RPM), így nem meglepő, hogy az 1940 kilogramm üres tömegű kaszni 7 másodperc alatt képes a nulla-százas sprint teljesítésére. Egész pontosan 6.6 másodpercet rögzítettünk tesztünk során.

Jók a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI menettulajdonságai, leszámítva a kissé statikus kormányzást. Erőteljesebb kanyarvételezésnél jön az alulkormányozottság, nem csak érzetre; ráadásul a kocsiszekrény hajlamos a masszív oldaldőlésre, ezért kifejezetten óvatos mozdulatokkal kormányoztuk az autót szélsőségesebb szituációkban.

A 3 literes V6-os dízel egészen elképesztő fogyasztás tekintetében. Leírva lehet, soknak tűnik az átlag 8.1 literes városi érték, de gyakorlatilag egy jelen kori nagyautós (nem SUV) üzemanyagfelhasználását hozza a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. Nem beszélve a városon kívüli, 5.2 literes 100-as átlagról, illetve a vegyes 6.5 literesről sem (1 tizeddel siklerült itt a gyárilag megadott érték alatt teljesítenünk).

2019 Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI specifikációk

Motor

Motortípus: V-elrendezésű hathengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2967 cm³

Maximális teljesítmény: 286 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 600 Nm @ 2250-3250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4878 mm

Szélesség: 1984 mm

Magasság: 1717 mm

Tengelytáv: 2904 mm

Tömeg, üresen: 1940 kg

Megengedett össztömeg: 2850 kg

Csomagtartó mérete: 810 liter, 1800 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 75 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.1 s (gyári), 6.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.7 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 173 g/km

Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS

1997 Mercedes-Benz W140 S420: gyári rendszámtáblatartó beszerzése, felrakása

Valamilyen hirtelen ötlettől vezérelve a W140 S420 előző tulaja elfelejtette felrakni (visszahelyezni) az első lökhárító gyári tartozékát, a rendszámtáblatartó műanyag aljat. Úgy döntöttünk, pótoljuk, hiszen a helyreállítás egyik lényeges részlete ez is.

A gond mindösszesen annyi volt, hogy a megrendelt, 1408851281 OEM számú, abszolút genuine első rendszámtáblatartó más színárnyalatú volt, mint a mi 744-es színkódú W140-ünk.

Természetesen hazai bontókban nem leltünk ilyet, nem jártunk sikerrel. Úgyhogy jöhetett újra az ebay, böngészés, majd meg is találtuk a megfelelő darabot (évjárat: 96-os facelift utáni modellekhez, egyébként a kiválasztott termék egy 98-as késői bálna bontásából érkezett).

Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary tulajdonosa felajánlotta, hogy rövid határidővel színre fújják a rendszámtáblatartót, így helyére kerülhet ez a részegység is az S420-ra, teljes lehet az összhang.

Így is történt: mindössze egyetlen munkanap leforgása alatt el is készült a fényezés. A Classic Vehicle Hungary ismételten remek munkát végzett, gönyörű fényezéssel, átfedésekkel került a helyére a rendszámtáblatartó műanyag lap.

Így most az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420 lökhárítója most teljes értékű, olyan, mint amilyen akkor volt, amikor kijött a gyárból az autó. Következő körben a rendszámtáblák elhelyezését kell újragondolni: hátul ugyanis custommade módon ragasztva került fel a rendszám, ami egyrészt nem autentikus és ronda, másrészt instabil; bármikor leeshet, elveszíthetjük menet közben.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A BMW Group Magyarország új ügyvezető igazgatója Maciej Galant lesz

Maciej Galant 2019. augusztus 1-jei hatállyal tölti be új tisztségét a BMW Group Magyarországnál. Elődje, Massimiliano Di Silvestre Olaszországban folytatja karrierjét.

2019. augusztus 1-jétől Maciej Galant tölti be a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatói tisztségét. Az autóipari szakember az elmúlt három esztendőben a BMW Group Szlovénia ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Maciej Galant 2006-ban csatlakozott a BMW Grouphoz, ahol tíz éven át a BMW Group Lengyelország értékesítési igazgatójaként alapozta meg vállalaton belüli karrierjét. Szakmai pályafutása 1994-ben kezdődött: Lengyelországban a Shell, a BP és a CitiBank Group égiszei alatt számos különböző értékesítési pozíciót töltött be. Diplomáját a lengyelországi Szczecin városában található Tengerészeti Egyetem (Maritime University of Szczecin) haditengerész-mérnöki szakán szerezte. Maciej Galant új tisztségében Massimiliano Di Silvestre-t váltja, aki két év és három hónap után, 2019. augusztus 1-jétől Milánóban, a BMW Group Olaszország elnökeként dolgozik tovább.

„Maciej Galant kinevezése a BMW Group Magyarország élére ismét a BMW Group közép- és délkelet-európai vezetőségében dolgozó szakemberek folyamatos fejlődését igazolja, egyúttal Maciej Galant Szlovéniában végzett munkájának elismerése. Ezzel egy időben szeretném megköszönni Massimiliano-nak és a teljes magyar márkakereskedői hálózatnak mindazt a mélyreható, kemény munkát, amelynek köszönhetően az elmúlt több mint két évben a BMW-vel, a MINI-vel, a BMW Motorraddal, valamint a vevőszolgálati területen is új értékesítési rekordot állítottak fel” – nyilatkozta a kinevezés alkalmából Neil Fiorentinos, a BMW Group közép- és délkelet-európai divíziójának elnöke.

Massimiliano Di Silvestre 2017. májusában csatlakozott ügyvezető igazgatóként a BMW Group Magyarországhoz. Tevékenysége jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon a BMW és a MINI értékesítése is sikeres, stabil növekedési pályára álljon. Irányítása alatt a BMW és a MINI márkakereskedői hálózata egyaránt számottevő fejlődésen ment keresztül, miközben mindkét márka új értékesítési rekordot, a szerviz-szolgáltatások, valamint a marketing területén pedig további sikereket könyvelhetett el. Az elmúlt két esztendőben több mint 30 százalékkal nőtt az új BMW modellek értékesítése Magyarországon, a 2017-es mutató tükrében pedig a MINI eladásai közel 60 százalékkal gyarapodtak.

Hosszútávú technológiafejlesztési együttműködést írt alá a BMW Group és a Daimler AG

A közös vállalkozás több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnököt ültet egy asztalhoz, hogy a közreműködésük mentén kidolgozott forradalmi innovációk már 2024-ben sorozatgyártásba kerülhessenek.

A BMW Group és a Daimler AG automatizált járművezetésre koncentráló partnersége megkezdte működését: a két vállalatcsoport képviselői 2019. július 4-én aláírták a hosszú távú technológiafejlesztési együttműködés részleteit tartalmazó dokumentumokat. A két német prémiumgyártó első körben a vezetést támogató rendszerek, az autópályákon aktiválható vezetésautomatizálás és a különféle parkolási megoldások következő generációjának közös megvalósítására koncentrál, a közeljövőben pedig újabb tárgyalások és szakmai egyeztetések várhatók, amelyek a metropoliszok és a belvárosok forgalmának magasabb szintű automatizálását tűzik ki célul. A közös vállalkozás mindkét fél számára egyértelmű előnyöket tartogat, hiszen a nagymértékben automatizált járműszerkezeti megoldások egyre több modellosztályban lesznek alkalmazhatók, a nem kizárólagos platform kifejlesztésére irányuló együttműködéshez pedig az iparág számos technológiai partnere társulhat.

Az iránymutató partnerség célja, hogy a jövőbe mutató technológiák gyorsan, a tervek szerint már 2024-ben bemutatkozzanak a személyautók sorozatgyártásában. Az együttműködés ellenére a BMW Group és a Daimler AG egymástól függetlenül, saját márkaarculataikhoz igazítva alkalmazza majd a kidolgozott technológiákat, amelyeken az elkövetkező években több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnök dolgozik majd vállvetve, közös csapatokban, a BMW Group Unterschleißheimben felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központjában, a Mercedes-Benz sindelfingeni járműtechnológiai központjában, valamint a Daimler AG immendingeni teszt- és technológia-központjában. A fejlesztőmunka középpontjában a több modellosztályban is alkalmazható, intelligens vezetést támogató rendszerek érzékelőinek, adattároló, -kezelő és –feldolgozó egységeinek, különböző funkcióinak és szoftveres vezérlésének kifejlesztése áll.

A biztonság mindenek előtt

A BMW Group és a Daimler AG az Aptiv, az Audi, a Baidu, a Continental, a Fiat Chrysler, a HERE, az Infineon, az Intel és a Volkswagen közreműködésével kidolgozott egy „Safety First for Automated Driving” elnevezésű jelentést, amely az automatizált járművezetés korszakában is a biztonságot helyezi mindenek elé. Amellett, hogy a dokumentum részletekbe menően kifejti az automatizált járművezetés 3. és 4. szintjének biztonságtechnikai fejlesztéseit, az egyes alkotóelemek biztonságát és megbízható működését külön-külön, átfogóan is elemzi, amellyel messze túlmutat a technológiafejlesztés azon elsőszámú célján, hogy az intelligens technológiának az átlagos vezetőhöz viszonyítva kiszámíthatóbbnak, megbízhatóbbnak és biztonságosabbnak kell lennie. A jelentést a gyártók 2019. július 2-án mutatták be.

Automatizált járművezetés a BMW Groupnál

A BMW Group 2006 óta dolgozik a nagymértékben automatizált járművezetés kifejlesztésén, sorozatgyártásra érett, nem kizárólagos platformja megvalósításában pedig számos technológiai specialistával, beszállítóval és alvállalkozással működik együtt. 2017 óta a bajor prémiumgyártó az ezen a területen tevékenykedő divíziókat a München melletti Unterschleißheim városában felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központban egyesíti, a technológia tömegtermelésbe és több modellosztályba való integrálását pedig számos partner segíti. Az innovációs központban egy vadonatúj szoftverfejlesztő részleg támogatja az automatizált járművezetésre kifejlesztett platform technológiai felgyorsulását, amely új iparági mércét is jelent. A csúcstechnológia újabbnál újabb innovációit a BMW Group világszerte több mint hetven gépkocsival teszteli közúton, ahol a tervezőmérnökök hétköznapi szimulációk és a legextrémebb vezetési szituációk közben fejlesztik a járművekben dolgozó mesterséges intelligenciát. A vállalatcsoport technológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT, amely az automatizált járművezetés 3. szintjét sorozatgyártásban kínálja majd fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek, 2021-ben érkezik meg a piacra, amikor is a következő, 4. szintet képviselő járműtechnológiai innovációk is már kísérleti projektekként jelennek meg az utakon.

Automatizált járművezetés a Daimler AG-nél

A Daimler AG párhuzamosan dolgozik az automatizált járművezetés több szintjének megvalósításán. Az aktív biztonsági rendszerek hosszú ideje piacvezető gyártójaként a vállalat a kezdetek óta házon belül fejleszti saját technológiáit. 2019-ben a Daimler AG beindítja San José-ban első, a Bosch-sal közösen kidolgozott kísérleti projektjét, amely a nagyvárosok forgatagában teszteli az önmagát vezető járműtechnológia 4. és 5. szintjét. A program útnak indítása mindkét gyártó történetében jelentős mérföldkőnek számít, az iránymutató együttműködés pedig a tervek szerint tovább folytatódik. A következő évtized hajnalán a Daimler nem csupán a nagymértékben, de a teljes mértékben automatizált járművezetés lehetőségét is ügyfelei kezébe kívánja adni. A technológia a tervek szerint minden vezetési szituációban, minden járműkategóriában maximálisan megbízható működésre lesz képes, legyen szó akár gépkocsikról, kisteherautókról, teherautókról vagy buszokról.

Minden idők legerősebb első félévi értékesítését érte el 2019-ben a Volvo Cars

A Volvo Cars rekordértékesítésről adott hírt – 2019. első félévében 340 826 Volvo modellt értékesített, ami a tavalyi hasonló időszakot 7,3%-kal haladta meg. (2018 január-június között 317 639 új Volvo modellt helyeztek forgalomba.)

Mind a három régió, az ázsiai, az amerikai és az EMEA is egyenletes növekedésről számolt be az év első hat hónapjában. A növekedés a prémium versenytársakhoz képest is nagyobb volt, így mind a három régióban erősítette pozícióját a márka.

A siker mögött a Volvo számtalan díjat elnyert SUV családja áll, ezek között is elsősorban az XC60, majd az XC40 és az XC90 irányába nőtt látványosan az érdeklődés. A növekedéshez a legújabb modellek, a V60, a V60 Cross Country és az USA-ban gyártott S60 is hozzájárultak.

Júniusban 62 775 Volvo modellt értékesítettek a világban, ez 2%-kal alacsonyabb a tavalyi hasonló időszaknál. A csökkenés forrása Európa, ahol 9%-kal kevesebb, összesen 30 234 db Volvo modellt helyeztek idén júniusban forgalomba. A kontinensen belül Svédország produkálta a messze legnagyobb visszaesést: ez 41,7%-kal alacsonyabb értékesítést jelent tavalyhoz képest. Az extrém csökkenés oka a tavalyi nagyon magas számokban keresendő: az akkor bevezetett új károsanyag-kibocsátási adó és az új Bonus-Malus rendszer miatt 2018 júniusában az átlagot messze meghaladó volt az újautó-eladás.

Ha az első hat hónapot vizsgáljuk, az EMEA piacok fejlődése stabil, 6%-kal haladja mag a tavalyi évet. A modellek közül a népszerűségi lista élén az XC40 és az XC60 SUV modellek és az új V60 családi kombi állnak. 2019 január-június között 174 398 új autó talált gazdára, az országok közül pedig kiemelendő Nagy Britannia 29,6%-os és Németország 32%-os növekedése.

Az ázsiai régió rekordot döntött az első félév 67 741 új Volvo modell értékesítésével, ami 10,2%-kal haladta meg a tavalyi statisztikát. A legnépszerűbbnek a helyi gyártású XC60 és S90 modellek voltak. 2019. júniusa pedig minden idők legeredményesebb hónapja lett 13 238 autóval, ami 13,3%-kal magasabb a tavalyi számoknál.

A Volvo az amerikai kontinensen is sikeres: az első hat hónap eladásai 5,2%-kal nőttek, és elérték az 50 120 darabot. Az XC9, az XC60 és az XC40-es SUV modelleket választották a legtöbben. Ha csak júniust nézzük, akkor is nőtt az eladás, méghozzá 0,7%-kal, ami 9 934 autót eredményezett.

A részletes, régiókra lebontott értékesítési eredmények a következők:

 Június  Január-Június 
 20182019Változás20182019Változás
EMEA33 21330 234-9%164 480174 3986%
Ázsia11 68813 23813,3%61 48067 74110,2%
Ameria9 8689 9340,7%47 62250 1205,2%
Egyéb9 2899 3690,9%44 05748 56710,2%
Összesen64 05862 775-2%317 639340 8267,3%

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

A Volkswagen belép az egyre növekvő autómegosztási szektorba. A WeShare a mai napon kezdi meg működését Berlinben. Az 1500 e-Golf járművel a Volkswagen márka 100% -os elektromos flottát állít az utakra, és az összes járművet zöld árammal üzemelteti.

Ezeket további 500 e-up! autó fogja követni a jövő év elején és a Volkswagen új, teljesen elektromos ID.3-as első darabjai, melyet 2020 közepén vezetnek be. A WeShare egy „free-floating” rendszer bérleti állomások nélkül, és digitálisan működtethető egy alkalmazáson keresztül. A WeShare, kezdetben Prágába, a ŠKODA-val, majd Hamburgba történő bővítését 2020-ra tervezik.

„A WeShare segítségével a felhasználók igényeinek kielégítésére személyre szabott autómegosztást kínálunk: könnyen használható, 100 százalékban elektromos üzemmód, zöld energiával” – mondta Christian Senger, a Volkswagen Digital Car & Services igazgatósági tagja. „Egy ilyen következetes, széles kínálattal kiemelkedünk a versenyből. Kiemelkedően jó helyzetben vagyunk, hogy részt vehessünk a bővülő autómegosztási piacon.”

Kezdetben a WeShare szolgáltatási területe mintegy 150 négyzetkilométert fed le – a városközpontban és a város vonatgyűrűjén túl. Később a flotta bővítésével a lefedettségi terület is bővülni fog. A rendszer bevezetésekor az ügyfelek 19 eurocent / perces vonzó tarifát élvezhetnek. Regisztrációs és a repülőtéri díjakat sem alkalmaznak. Szeptembertől kezdődően a három kategória tarifái 29 cent átlagos percenkénti áron kerülnek felszámításra.

Az ügyfeleknek okostelefonnal és hitelkártyával kell rendelkezniük, minimum 21 évesek legyenek, valamint legalább egy éve rendelkezzenek jogosítvánnyal, és legyen Németországban bejelentett lakcímük.

A WeShare a berlini nyilvános töltőhálózaton tölti flottáját, beleértve az újonnan létrehozott töltőpontokat az élelmiszer-kiskereskedők, Lidl és Kaufland 70 üzleténél. A Volkswagen nemrégiben partnerségi megállapodást kötött a Schwarz-csoport cégeivel annak érdekében, hogy biztosítsa az elektromos flotta működését, és az e-mobilitás keretein belül továbbfejlessze a töltő infrastruktúra terjeszkedését a nyilvános helyeken.

A rendszer elindítását követően a WeShare járműveket a WeShare szervizmunkatársai gyűjtik és töltik, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. A későbbi műveletek során a felhasználók ösztönzőket kapnak majd a járművek önálló feltöltésére.

A WeShare segítségével a Volkswagen vonzó mobilitási szolgáltatást nyújt a „Volkswagen We” rendszer számára. A németországi autómegosztó felhasználók száma 2010-ben 14-szeresére nőtt. 2010-ben csak mintegy 180 000 embert regisztráltak autómegosztó felhasználóként, és ez év elején 2,46 millióra nőtt. Az autómegosztás tovább növekszik.

A „Volkswagen We” az összefogja a rendelkezésre álló digitális szolgáltatásokat a fogyasztók saját autóihoz és azon túl. A már sikeresen elindított szolgáltatások közé tartoznak az olyan applikációk, mint a We Park, amely a parkolást teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé, a We Experience személyre szabott ajánlásokat tesz a jármű közelében lévő árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, vagy a We Deliver, ami a felhasználó csomagtartóját változtatja csomagátvevő ponttá csomagküldő szolgáltatásoknak. A „Volkswagen We”-n keresztül elérhető egyéb szolgáltatások közé tartoznak az „over the air” szoftverfrissítések és igény szerinti funkciók a járművek részére.

Íme, a teljesen megújult Opel Astra

Új, rendkívül hatékony motorjainak és erőátviteleinek köszönhetően a hatékonyság és a csekély emisszió etalonja az új generációs Opel Astra. Az előző modellhez képest 19 százalékot elérő mértékben ment vissza a CO2, a kompakt kategória élére röpítve az Astrát.

Már az eddigi Astra is új korszakot vezetett be a premierjével, majd megválasztották 2016 Év Autójának. Könnyű építésével (200 kg súlycsökkentés az elődhöz viszonyítva) és a magasabb kategóriák csúcstechnikájával ismét magasabbra tette a mércét az Astra. Az Opel ultramodern, új generációs, nagyon hatékony és könnyű benzin- és dízelmotorokkal folytatja stratégiáját. Az 1.2-1.5 literes, háromhengeresek teljesítménye 77 kW (105 LE) – 107 kW (145 LE), velük az ötajtós Astra és a Sports Tourer a fogyasztás és a CO2 bajnoka. (NEDC1 fogyasztás: városban 6.1- 4.5 l/100 km, országúton 4.0 – 3.1 l/100 km, kombináltan 4.8 – 3.6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9 – 4.4, 139 -117 g/km CO2; ideiglenes adatok). A rezgéseket a blokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorhoz is standard a hatfokozatú manuális sebességváltó, a simán kapcsoló kilencfokozatú automata pedig opció.

Az aprólékos fejlesztés a szélcsatornában szintén szerepet játszott a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. Eredményeként az új Astra az egyik legáramvonalasabb kompakt kocsi a piacon. 0,25-ös alaktényezőjével a Sport Tourer a világ egyik legjobb kombija, míg az ötajtós a lejtőshátúak mezőnyét vezeti, 0,26-tal.

Mindehhez számos intézkedés kellett, például a gépháztetőn, a hátsó futómű légterelő alakú lengőkarjain, és a hűtőmaszknál. Az új Astra hűtőradiátorának alsó és felső fele egymástól függetlenül, automatikusan nyílik és csukódik, hogy előnyösebb legyen a légáramlás. Az alváz optimalizálása pedig a turbulenciát csökkenti.

Továbbfejlesztették az Astra dinamikus futóművét is. Új lengéscsillapítók fokozzák a komfortot. Az opcionális sportfutóműhöz feszesebb csillapítás, direktebb kormányzás és Watt rudas hátsó felfüggesztés tartozik.

“Az új Astra fejlesztésekor a fogyasztás és az emisszió mérséklésére összpontosítottunk” – mondta Christian Müller műszaki igazgató. “A kiváló aerodinamikának, új motorjainknak és erőátviteleinknek köszönhetően akár 19 százalékkal is visszament a CO2-emisszió. Ez nagy előny a vásárlóinknak, hiszen csökkenti a guruló költséget. Mindez a kategória csúcsára emeli az új Astrát.”

A korszerű emissziócsökkentés, a benzines részecskeszűrő (Gasoline Particulate Filter – GPF) és a dízelek szelektív katalitikus redukciója (Selective Catalytic Reduction – SCR) jóvoltából az Astra valamennyi új hajtóműve már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kipufogási szabványt. Az alumíniumépítésű benzin- és dízelmotorok alapként kapnak fogyasztáscsökkentő stop/start technikát.

Ám a rövidesen már megrendelhető új Opel Astra nemcsak példás aerodinamikájával és motorjaival mutat példát, hiszen csúcstechnikájú benne az új front- és visszapillantó kamerától a digitális sebességmérőn át a következő generációs infotainmentig sok minden. Nem hiányzik az E-Call segélyhívó rendszer sem. Az okostelefonokhoz opcióként kapható középkonzoli drótnélküli töltő.

Az új Astra frontja háromdimenziós hűtőmaszkkal tűnik fel. Belsejét az opcionális Bose csúcs-hangrendszer teszi koncertteremmé, a járókelők tekintetét pedig a szintén extra fényes fekete kivitel (High Gloss Black Pack) elemei vonják magukra.

A hatékonyság bajnokának akár 19 százalékkal kisebb a CO2-emissziója

Elsődlegesen a gazdaságos, eleven benzines és dízel turbómotorok érdeme a példás hatékonyság, de a fogyasztás és a CO2-adatok leszorításához hozzájárulnak a modern hatfokozatú manuális sebességváltók, a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel és – az Opelnél először megjelenő – kilencfokozatú automata is.

A kompakt, háromhengeres benzines turbómotorok lökettérfogata 1.2 és 1.4 liter, teljesítménye 81 kW (110 LE) – 107 kW (145 LE), nyomatékmaximuma 195 – 236 newtonméter – kiváló az arány a teljesítmény és a hatékonyság között. (NEDC1 fogyasztás: városi 6.1-5.4 l/100 km, országúti 4.0-3.8 l/100 km, kombinált 4.8-4.4 l/100 km, 110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9-5.2, 136-120 g/km CO2; ideiglenes adatok). Az Astra 1.2-höz simán kapcsolható hatfokozatú manuális váltómű jár, míg az Astra 1.4 exkluzivitása a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel. Az utóbbival az Astra vezetője élvezheti az automatikus váltás kényelmét, de maga is beavatkozhat a váltókarral.

A vízhűtéses kipufogócsonk integrálása a hengerfejbe felgyorsítja a motor bemelegedését, ezáltal hidegindítás után mérsékli az emissziót.

Dízelmotorok1.5D1.5D1.5D
Teljesítmény (kW/LE) fordulatszám77/105325090/122350090/1223500
Nyomaték (Nm)fordulatszám2601500-25003001750-25002851500-2750
EmisszióEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Erőátvitelhatfokozatú manuálishatfokozatú manuáliskilencfokozatú automata
Ideiglenes NEDC1 fogyasztás (l/100 km)
VárosiOrszágútiKombinált
– CO2 g/km
4.6-4.53.13.6965.5-5.33.7-3.54.3-4.2115-110
Ideiglenes WLTP2 fogyasztás kombinált
l/100kmCO2 g/km4.7-4.4124-1175.3-4.9139-130

Super GT: ismét kisajátította a dobogót a Lexus LC

A Super GT sorozat negyedik fordulójában, a Chang Super GT futamon a Lexus LC500 szupersportkupéra épülő versenygépek ismét dominálták a versenyt, és gyakorlatilag kisajátították a dobogót – immár másodszor.

A GT500-as géposztályban versenyző, 6-os rajtszámú WAKO’S 4CR LC500 (pilóták: Kazuya OSHIMA / Kenta YAMASHITA) az idei évadban első győzelmét aratta a 2019-es AUTOBACS SUPER GT szériában a thaiföldi Chang International Circuit versenypályáján. Ezzel a Lexus LC500 az idei évadban másodszor ért el hármas futamgyőzelmet: a 37-es rajtszámú KeePer TOM’S (Ryo HIRAKAWA / Nick CASSIDY) a második helyen, míg a 19-es rajtszámú WedsSport ADVAN LC500 (Yuji KUNIMOTO / Sho TSUBOI) harmadikként ért célba. Ezzel összesítettben a negyedik forduló után a bajnokságban a GT500-as kategóriában az első 5 helyen Lexussal versenyző csapatok állnak.

Kazuya OSHIMA (#6, WAKO’S 4CR LC500)

„Utoljára 2013-ban nyertünk, aztán győzelmünket hosszú ideig nem sikerült megismételni. Így hatalmas volt rajtunk a nyomás. Mostani győzelmünkkel mindazoknak köszönetet mondhattunk, akik támogattak bennünket. A sofőrcsere előtt kissé elveszítettem a hidegvéremet. Egy enyhe ütközés következtében pozíciót vesztettem, ám a csapat villámgyors boxmunkával orvosolta a hibát. Yamashita nagyszerűen versenyzett, szóval a győzelem igazi csapatmunka eredménye volt. Mindenkinek nagyon köszönöm a támogatását. A következő verseny kemény lesz, hiszen extra súllyal kell indulnunk, de igyekszünk mindent megtenni azért, hogy pontokat hozhassunk el.”

Kenta YAMASHITA (#6, WAKO’S 4CR LC500)

„Fantasztikus volt a csapat ezen a versenyen. Már a kezdetektől keménynek tűnt, ahogy Oshima menetét elnéztem, de végül az első helyről állt ki a boxba. Nagyon gyorsan dolgoztak a szerelők, sikerült a TOM’S csapat előtt visszamennünk a pályára. Tartanunk kellett a pozíciónkat, mindent megtettem, hogy ez sikerüljön. A két TOM’S versenyautó elképesztően gyors volt, próbáltak megelőzni bennünket, de igyekeztem ellenállni. Boldog vagyok, hogy győztünk. A következő versenyen nehezebb autóval indulunk, úgyhogy kemény küzdelem ígérkezik. Ha a hátralévő futamokon sikerül pontokat szereznünk, esélyünk nyílik a bajnokság megnyerésére. Mindent megteszünk, hogy a mezőny élén végezzünk, a magam részéről a bajnoki cím a cél…”

Ryo HIRAKAWA (#37, KeePer TOM’S LC500)

„Nem a második helyre számítottunk, őszintén szólva győzni szerettünk volna. A legutóbbi versenyen is másodikak lettünk, nem jó érzés egymás után kétszer ezüstérmesnek lenni. Szeretném megtörni ezt a rossz hagyományt. A 6-os számú autó igazán gyors volt. Tudtuk, hogy Thaiföldön jól teljesítenek, úgyhogy számítottunk erre; örülünk, hogy együtt érhettük el a kettős győzelmet. A következő versenyen jobban fogunk teljesíteni.”

Nick CASSIDY (#37, KeePer TOM’S LC500)

„Jól versenyeztem. Miután megelőztem a 36-os számú autót, egymás mellett autóztunk a 6-ossal; szerintem ez tetszett a szurkolóinknak. Igazságos csatát vívtunk a 6-os autóval, élvezetes volt Kentával versenyezni. Úgy éreztem, hasonló a tempónk, mindketten nagyon gyorsak voltunk. Lehetett volna jobb is a végeredmény, de összességében jó volt a verseny.”

Yuji KUNIMOTO (#19, WedsSport ADVAN LC500)

„A bemelegítés során volt egy ütközésünk, úgyhogy a futam elején kissé aggódtunk. Eleinte a második helyen tudtunk haladni. De miután a sűrű mezőnyben visszaestünk a harmadik helyre, a két első autó felgyorsult, a mi abroncsaink viszont kezdtek lassulni, így arra koncentráltam, hogy épségben tartsam a gumikat. A szakaszom közepe táján kezdtem elveszíteni a tapadást, a versenytársak ott voltak a nyakunkon, de tudtuk tartani a harmadik helyet. Tsuboi-nak szerencséje volt, túljutottunk a nehézségeken, és feljutottunk a dobogóra. Igazi csapatmunka volt, erősnek bizonyultunk a pályán.”

Sho TSUBOI (#19, WedsSport ADVAN LC500)

„Először rajtolhattunk az első sorból, így úgy gondoltam, hogy van esélyünk a győzelemre. Kunimoto-szan szakasza keménynek tűnt, és mivel az enyém hosszabb volt, ennél is keményebb versenyre számítottam. Próbáltam kímélni az abroncsokat, és amikor kellett, teljes gázzal menni. Meglehetősen messze voltam az első két helyezettől, a biztonsági autó bejövetele szerencsés volt a számunkra. Ezzel az abroncsokat is tudtuk kímélni. Miután kiállt a biztonsági autó, gyorsak voltunk, meg tudtuk előzni a versenytársakat, és visszaszereztük pozíciónkat. A szakasz utolsó részében felzárkóztak az ellenfelek, de a GT300-as mezőny forgalmát kihasználva sikerült megtartanom a pozíciómat. Nem volt egyszerű, de örülök, hogy felléphettünk a dobogóra.„

Nagy lehetőség a fiatal Toyota pilótának: Yaris WRC-vel a Rally Világbajnokságra

Meg lehet a Toyota első japán pilótája a Rally Világbajnokságban? A TOYOTA GAZOO Racing felgyorsítja a globális rallyversenyzés kemény világában szerencsét próbáló, fiatal tehetségeket támogató TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program 2019. évi tevékenységeit. Ennek keretében a Rally Világbajnokságban az R5 kategóriában, a Finn Rally Bajnokságban pedig Yaris WRC-vel többször bizonyító Takamoto Katsuta a Yaris WRC volánja mögött is lehetőséget kap a Rally Világbajnokság hátralévő futamain.

A 2019-es idény első felében Takamoto Katsuta hét fordulóban állt rajthoz a FIA Rally Világbajnokság WRC2 osztályában R5-ös autójával, és sikerült is győznie a Chile Rallyn. Emellett – miközben egyenletesen fejlődik – a Yaris WRC-vel két futamból kétszer győzött a Finn Rally Bajnokságban. Tekintettel Katsuta gyors fejlődésére, a Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing módosítja az idény második felére a pilóta számára tervezett programját. A világbajnokság 10. fordulójában, a Német Rallyn, illetve a 13. fordulóban, a Spanyol Rallyn már a legfelső kategóriában indulhat egy Yaris WRC-vel a Rally Világbajnokságban. A Toyota célja, hogy elősegítse a Katsuta folyamatos fejlődését, az indulás ezen a két futamon részét képezi ennek a felkészítésnek. Ha Katsuta itt is beváltja a hozzá fűzött reményeket, még az is lehet, hogy belőle válhat a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának első japán pilótája a csúcskategóriában.

„Takamoto idén már tett néhány jelentős előremutató lépést: a WRC2 programjában nagy fejlődést mutatott, mind a vezetés, mint a kiegyensúlyozott szereplés tekintetében. Emellett jól szerepelt első futamain is a Yaris WRC-vel a Finn Rally Bajnokságban. Ezért vagyunk biztosak abban, hogy már készen áll a következő lépés megtételére. Kivártunk az idény második felének megtervezésével, hogy megnézzük, hogyan halad. Nagyon jó érzés volt látni, hogy elindíthatjuk a WRC két világbajnoki futamán is. Tudjuk, hogy ezek rendkívül nehéz versenyek lesznek – Takamotónak pedig nincsenek tapasztalatai a németországi versenyekről, és bizony a spanyol futam is nehéz a változatos útburkolat miatt. Éppen ezért nem tűztünk ki célként konkrét eredményt, a legfontosabb az, hogy fejlődjön, és tökéletesítse vezetéstechnikáját” – avat be Tommi Mäkinen csapatfőnök.

„Először is szeretnék köszöntet mondani mindenkinek, aki eddig támogatott. Négy éve kezdtem rallyversenyzéssel foglalkozni, keményen dolgozom azért, hogy egyszer világbajnok lehessek. Sok szép pillanatot éltem meg eddig, de voltak csalódást keltőek is. Most a körülöttem dolgozók segítségével komoly lépést tehetek előre. A célomat ugyanakkor még nem értem el, éppen csak a rajtvonalhoz álltam. Lépésről lépésre szerzek értékes tapasztalatokat a Yaris WRC-vel, és rallyról rallyra kitartóan tanulok, hogy a közeljövőben harcba szállhassak a legfelső kategóriában. Az álmom beteljesüléséig még sok a tennivalóm, de biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. Előre is köszönöm értékes támogatásukat!” – fogalmaz Takamoto Katsuta.

Takamoto Katsuta eddigi pályafutása

Katsuta Japánban született 1993. március 17-én. Tizenkét évesen indult élete első futamán, majd 18 évesen megnyerte a Formula Challenge Japan (FCJ) bajnokságot. Húszévesen lett második az F3 versenysorozatban, ahol 2014 óta indul a futamokon, emellett 2017-ben a Japán Rally Bajnokság 8. fordulójában megszerezte első győzelmét JN5 kategóriában. A 2017-es FIA Rally Világbajnokság hetedik fordulójában, Olaszországban állhatott első alkalommal dobogóra a WRC2 kategóriában. 2018-ban megnyerte a Svéd Rallyt – a FIA Rally Világbajnokság második fordulójában – a WRC2 kategóriában. 2019-ben megnyerte a Chile Rallyt – FIA Rally Világbajnokság hatodik fordulójában – a WRC2 kategóriában, illetve a Finn Rally Bajnokságban két fordulóban is győzött a Yaris WRC-vel.

Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Nagy nap volt 2019. június 30-a a Hondának, hiszen a – Honda RA619H erőforrást használó – Aston Martin Red Bull Racing csapatának versenyzője, Max Verstappen nyerte az Osztrák Nagydíjat. Ezt volt a Honda 73. győzelme Formula-1-ben, és az első a hibrid érában, legutóbb 2006-ban a Magyar GP-n állhatott hondás a dobogó legmagasabb fokára.

Max a második helyről indult, de nem sikerült jól a startja, így visszaesett a hetedik helyre. Innen aztán körről körre küzdötte fel magát a verseny első felében, aztán a 31. körben, miután kemény abroncsokra váltott a negyedik helyre, Lewis Hamilton elé tért vissza. Ezt követően még nagyobb tempóra kapcsolt, idővel legyűrte Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast is, majd az élen autózó Charles Leclerc jött a sorban,akit kőkemény csatában előzött meg három körrel a verseny leintése előtt, ezzel megszerezve a Red Bull első győzelmét is.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Hatalmas öröm számunkra, hogy újra nyerhettünk az F1-ben, már csak azért is, mert nem volt éppen könnyű feladat eljutni idáig a 2015-ös visszatérés óta. Először is szeretnék köszönetet mondani Maxnek és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának, s természetesen a Scuderia Toro Rossónak is hálával tartozunk, ahogy minden pilótának, beszállítónak és támogatónak is, aki mellettünk állt. És köszönet a rajongóknak: „Szeretnék köszönet mondani minden rajongónknak is. Támogatásukkal sikerült versenyben maradnunk, s tovább menetelni a végső cél felé, nevezetesen, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Ezzel a futamgyőzelemmel újabb lépést tettünk előre,és ismét bebizonyosodott, hogy a rajongótábor a csapatunk szerves része. Folytatnunk kell a munkát, hogy elérjük céljainkat: „Az F1-es szereplés cégalapítónk, Soichiro Honda álma volt, így aztán a motorsportok iránti szenvedély mélyen kódolt vállalatunk DNS-ében. Az elmúlt öt év a versenypályákon és a gyárban is roppant nehéz volt néha, de kétséget kizáróan megérte küzdeni. A szavam is elakad, mikor arra gondolok, hogy a Honda munkatársai mennyi energiát fektettek ebbe a projektbe – mindig hittek magukban és soha nem adták fel a reményt, hogy egyszer ismét hondás pilóta nyakába kerülhet az aranyérem. Azt hiszem, ez tökéletesen példázza, hogy mire is utal az “Álmok ereje” szlogen…”

Toyoharu Tanabe, a Honda Racing F1 műszaki igazgatója így vélekedett: „Hála a Honda F1 Japánban és Angliában dolgozó, fáradhatatlan munkatársainak, sikerült igazán ütőképes hajtásláncot összehoznunk, és először nyerhettünk a hibrid érában, no meg a 2006-os Magyar GP óta. Külön köszönöm a kollégák családjainak a támogatást, nélkülük nem juthattunk volna el idáig. Emellett természetesen szeretnék köszönetet mondani Maxnek a nagyszerű autózásért, és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának a fantasztikus autóért. Nem szabad elfelejtenünk a Scuderia Toro Rosso erőfeszítéseit sem, hiszen tavaly ők segítettek nekünk visszatérni a helyes ösvényre. A Honda mindezt nem egyedül érte el, a sikerben beszállítóinknak és a többi együttműködő partnernek is nagy szerepe volt, miként köszönettel tartozom a rajongóknak is szerte a világon, hogy kitartottak mellettünk. 2015-ben tértünk vissza az F1-be, de a mai nap olyan, mint egy újrakezdés. Most csak rövid ünneplésre jut idő, mihamarabb vissza kell térnünk a munkához, hogy még közelebb kerüljünk teljesítményben a leggyorsabb csapatokhoz.”

Max Verstappen, a győztes ezt nyilatkozta: „Hihetetlen verseny volt, és rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem csapatunk második GP-győzelmét hazai pályán. Hagy kezdjem azzal, hogy a Honda adott erőt ahhoz, hogy ma nyerjünk. Szörnyű volt, mikor a startnál véletlenül megnyomtam a lefulladásgátlót, és visszaestem a hetedik helyre, ezt követően azonban remek tempót tudtam autózni, nyugodt maradtam, de kőkeményen nyomtam neki. A második boxkiállás döntő jelentőségű volt, hiszen az autó valósággal életre kelt utána. Miután megelőztem Valtterit, éreztem, hogy elég gyorsak vagyunk a győzelemhez, de, ugye, soha nem lehet tudni… Így aztán veszettül nyomtam neki, és nem adtam fel egy pillanatra sem a reményt, hogy nyerhetek. Elmentem Charles mellett pár körrel a vége előtt, így most elképesztően boldog vagyok. Nagyon közel voltunk egymáshoz, de aki nem képes ilyen közeli mozdulatokra, jobb, ha otthon marad. Hatalmas köszönet mindenkinek az Aston Martin Red Bull Racing csapatában, egész hétvégén remekül dolgoztunk, és az újításaink, úgy látszik,beváltak. Köszönöm mindenkinek a Hondánál is! Nem volt könnyű az elmúlt pár évük, de a mai hihetetlen győzelem bebizonyította, hogy megérte harcolniuk.”

LEGFRISSEBB

[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab...

0
A Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab a közepes méretű furgonok szegmensének egyik legmodernebb és legsokoldalúbb képviselője, amely kiváló motorteljesítményt,...

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

TESZTJEINK