Főoldal Blog Oldal: 231

[TESZT] Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG SportLine – lendületesség és elegancia egyben

A Škoda Superb mindig le tudja taglózni az embert, persze teljes mértékben jó értelmeben véve. Főként, ha a cseh gyártó zászlóshajója a létező legtöbb extrát hordozza felszereltség terén. Az autó, amelynek kimondottan jól áll a fehér színárnyalat – teszt.

Nyilván azok az az éra elmúlt már, amikor a Škoda egyet jelentett a 120-assal, vagy még korábbra visszanyúlva a 100-assal, az 1000MB-vel, vagy akár a korai Octavia-val vagy Felicia-val? Nos, azóta sok víz lefolyt a Dunán, Mláda Boleslav ontja a jobbnál jobb és persze egyre kifinomultabb koncepciókat. Ezek többsége javarészt meg is valósul, testet is ölt – az egyik ilyen irány a Superb, a márka zászlóshajója.

Nincs sok hibalehetőség, ha az új Škoda Superb-t vizsgáljuk. Formavilág tekintetében továbbra is a szolidan visszafogott, konzervatív részletek köszönnek vissza, számos olyan hamisítatlan cseh stílusjeggyel, amely maga a Škoda, vagy inkább maga a Škoda Superb. A facelift révén a frontrész arculata változott meg alapvetően, megújult a lámpatestek karakterisztikája, az egész hangulat kissé élcesebb, maszkulinabb lett. A hűtőmaszk külleme is masszívabb megjelenéssel ruházza fel az új Škoda Superb-t, a vonalvezetés sarkosabb, még szimplább.

Klasszikus limuzin-fazon, jó adag eleganciával és sportossággal nyakonöntve

Oldalnézetből nem sok minden változott első blikkre, a kiegyenesített ívek ismét visszaköszönnek, ez leginkább a C oszlop zárása előtt tűnik szembe az övvonal tekintetében.

Természetesen az Škoda Superb is rengeteg fénytörés-vonallal rendelkezik, ezek leginkább az oldalvezetés felületein látszanak a leginkább, de bőségesen kapott a kaszni belőlük elöl és hátul is; a tetőív viszont relatíve még akár gömbölydedebbnek is jellemezhető a többi felületre jellemző kockásított fazon ellenére.

Ha SportLine, akkor egyértelműen 235/40 R19-es gumik, a hozzájuk tartozó felnik mintázata-dizájnja emeli a sportosság maximumát. Ültetett jelleget is kapunk, nyilván ez is egyértelműen oldalnézetből látszik leginkább, csakúgy, mint a küszöbök szpoilerezése az oldalajtók végződéseinél, vagy a küllemet kiemelő krómcsík-berakások, és egyéb olyan részletek, amelyek kiemelik a Superb egyediségét és sajátosságát.

Az új Škoda Superb hátulnézetből is markáns, itt némi Audi-hátszél érezhető azért a kivitelezés tekintetében: a helyzetjelzők rajzolata húzott szempárra emlékeztet, remekbeszabottan körül ölelve a rendszámtáblahely kiképzését, megnyújtva az egész hátsó traktust vizuális értelemben. A dupla kipufogóvégeknek tűnő ezüstdíszítés szintén illusztris, jól feldobja a látványt, ami ugye nem utolsó szempont, ha mondjuk hátulról közelítünk az új Škoda Superb SportLine-hoz.

Igazi zászlóshajó: üzleti alternatívának az egyik legjobb?

Megszokott módon a Škoda Superb beltere leginkább lényegretörőnek, konzervatívnak jellemezhető leginkább. Igaz, a sportos felszereltségnek megfelelően itt-ott belefutunk ennek megfelelően olyan részletekbe, amelyek megpróbálják kizökkenteni a stílusvilágot a megszokott kerékvágásból: a csapott alsó ívű kormánykerék, a krómmal díszített műszerfal-kialakítás, a fa hatású betétek az ajtók kárpitozásán, valamint a sportosabbra vett ülés-kialakítások is mind ezt támasztják alá.

Sportos ülések ide, vagy oda: a Škoda Superb kifejezetten kényelmes, komfortos. Az ülő- és hátlapok tömöttsége megfelelő, közepesen kemény, jól tartanak kereszt és hosszirányban is; hosszabb távolságok megtétele sem jelent gondot – akár öt felnőtt utasnak.

Alapvetően az utaskabin hátsó része érdemel extra dícséretet, ugyanis gigászi lábtér, fejtér, válltér áll rendelkezésre. Elsőre az Audi ötlik itt is be, magasabb kategóriák, ez már-már A8 szint, talán még az L betűt is oda lehetne biggyeszteni némi túlzással. A tengelytáv majd’ 3 méter – 2841 milliméter pontosan.

Azzal együtt, hogy az új Škoda Superb hossza nem éri el az 5 métert (4861 milliméter), a tervezésnél arra is kínosan ügyeltek, hogy a csomagtartó óriási lehessen/maradhasson.

Jelen esetben is 625 literes kapacitásról beszélünk, s ha úgy akarjuk, akár 1760 literesre is bővíthetünk az osztott, dönthető ülések hajtogatásával.

Közkedvelt motorizáltság

2 literes, soros hengerelrendezésű CR turbótöltött dízelmotort kapott a nálunk járt SportLine felszereltségű Škoda Superb tesztautó. A maximális teljesítmény 190 lóerő 3500-4000 közti RPM tartományban, az elérhető legnagyobb forgatónyomaték pedig kereken 400 Newtonméter, mely 1750-től már rendelkezésre is áll, s egészen 3250-ig ki is tart. A turbónyomás egyenletesen épül fel, a duplakuplungos DSG észrevétlenül teszi a dolgát, precízen pakolgatja a fokozatokat a mindenkori közlekedési környezet szerint.

Állandó összkerékhajtás is került a Škoda Superb tesztautóba, ennek gyakorlati hasznát a rendelkezésre álló 1 hét alatt nem igazán tudtuk átérezni, mivel száraz, napos időjárásunk volt, s maximum könnyed terepre (földút, salakos út) vittük a kocsit. Tény viszont, hogy hiperstabil kanyarokban, nem érezhető sem alulkormányozottság, sem felülkormányozottság, még akkor sem, ha kicsit porosabb-homokosabb a kanyarvételezett útfelület.

2018 Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 3500-4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-3250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4861 mm

Szélesség: 1864 mm

Magasság: 1468 mm

Tengelytáv: 2841 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40 R19

Tömeg, üresen: 1540 kg

Megengedett össztömeg: 2245 kilogram

Csomagtartó mérete: 625 liter, 1760 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 230 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 131 g/km

Bővebb információ a Škoda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Elindult az új Kia ProCeed sorozatgyártása Szlovákiában

A Kia európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán elindult az új ProCeed sorozatgyártása.

Az új Kia ProCeed kombikupé karosszériája nem csak látványos, de tágassága és praktikuma az utazókombik képességeivel is vetekszik. Csomagterének alapmérete 594 l, így a kompakt kombik többségénél jelentősen tágasabb helyet kínál, sőt, néhány magasabb kategóriába tartozó modellel is felveszi a versenyt.

Az újdonság – az új Ceed családjának legsportosabb tagja, és a ProCeed modellek harmadik generációja – kizárólag GT, vagy GT Line felszereltséggel készül. A ProCeed hivatalos nemzetközi bemutatóját az idei Párizsi Autószalonon tartotta a Kia, a modell forgalmazása 2019 első negyedévében indul, kizárólag az európai piacokon.

Dae Sik Kim, a Kia Motors Slovakia elnöke elmondta: “Az új ProCeed gyártásának beindítását egy évnyi kemény munka előzte meg a zsolnai üzemben, ahol már a Ceed ötajtós és Sportswagon (kombi) változata is készül, a Sportage mellett. Az új modellek gyártásba vitelével egy időben új, szelektív redukciós kipufogógáz tisztító technológiákat is felvettünk a programba, így valamennyi erőforrásunk teljesíti a szigorú Euro 6d TEMP emissziós norma előírásait.”

Az új ProCeed attól a korábbi, és szintén zsolnai gyártású háromajtós pro_cee’d sorozattól örökölte a nevét, amelynek első és második generációjából összesen több mint 190 000 készült a szlovákiai sorokon. Az új sorozat formatervei a Kia frankfurti központjában születtek Gregory Guillaume,a márka európai vezető formatervezője és Peter Schreyer, a Kia dizájnért felelős elnöke vezetésével. A tervezőcsapat lényegében alapjaitól újraalkotta a ProCeed koncepcióját, és a korábbi izgalmas háromajtós helyett egy még különlegesebb és még vonzóbb kombikupé formát alkotott.

Roman Kralovansky, a zsolnai gyár termelési igazgatója elmondta: “Az új ProCeed gyártásának előkészítése már 2017 végén elindult, a sorozat beindítását természetesen megelőzte a dolgozók képzése, részben helyben, részben pedig a Kia kutatási és fejlesztési központjában, Koreában. Az új karosszéria gyártása komoly feladatok elé is állított minket, de korábbi tapasztalataink alapján minden problémát megoldottunk.”

Több mint 300 zsolnai dolgozó vett részt az új modell bevezetésével kapcsolatos gyártási tréningeken a Kia fejlesztőközpontjában, a koreai Namyangban. A képzés főleg az összeszerelésre és a minőségellenőrzésre koncentrált, hogy biztosan zökkenőmentesen indulhasson a sorozat. Az említett létszámból hetvenen további képzést is kaptak 2018 elején.

A Kia Motors Slovakia 2018-ban mintegy kétszázmillió euró értékben invesztált a zsolnai gyár fejlesztésébe, augusztusban új orvosi/egészségügyi részleg is nyílt az üzemben.

Az új ProCeed GT Line sorozatának alapváltozatait a Kia népszerű 1.0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses benzines) motorja hajtja 120 LE-s teljesítménnyel és 172 Nm forgatónyomatékkal. A GT Line-ok legerősebb erőforrása az új, ‘Kappa’ sorozatú 1.4-es T-GDi benzinmotor 140 LE-vel. A dízeleket a friss fejlesztésű 1,6 l-es ‘Smartstream’ motor képviseli: 136 lóerejével ez a Kia eddigi legtisztább üzemű gázolajosa. A ProCeed GT-t ugyanaz az 1.6-os T-GDi motor mozgatja, mint az új Ceed GT-t (204 LE és 265 Nm), ez a Ceed kínálatának legerősebb gépe. Most először, a ProCeed GT-ben és a Ceed GT-ben a Kia hétfokozatú duplakuplungos, robotizált sebességváltója is elérhető lesz.

Állami támogatás a BMW i3s modellre is

Mostantól Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos autójának, a BMW i3s-nek dinamikusabb modellváltozata mellé is igényelhető állami támogatás.

Remekül teljesít eddig a 2018-as évben a BMW i divízió Magyarországon: a bajor prémiumgyártó tisztán elektromos modelljeiből csaknem annyit adott át az idei év első tíz hónapjában, mint az egyébként akkor szintén rekordeladásokat hozó tavalyi évben összesen. Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos autójából, a BMW i3-ból már 127 darabot értékesítettek a január-október időszakban.

Az i3 modell vonzereje ráadásul az elektromos autózás népszerűsítését célzó törvényi szabályozás változása miatt mostantól még tovább növekszik. Október 29-tól már bruttó 20 millió forintos vételárat meg nem haladó elektromos autókra is igényelhető állami támogatás, így már az elektromos kisautó dinamikusabb változata, a BMW i3s is megvásárolható kedvezményes konstrukcióban, azaz akár 1,5 millió forintos állami támogatás mellett.

„A BMW Group nemzetközi tapasztalatai alapján az állami kedvezményrendszer jelentősen ösztönzi az elektromobilitás terjedését. Magyarországon is így van, ezért üdvözöljük az elektromos autók vásárlásához nyújtott állami támogatás október végi újraindulását. Az új pályázati program ráadásul a korábbinál magasabb, akár bruttó 20 000 000 Ft értékű járművek támogatott beszerzését is lehetővé teszi. Így már nemcsak a BMW i3, hanem a sportos i3s modellt is közelebb hozza a magyar ügyfelekhez. Az immár három éve bevezetett zöld rendszám és a kapcsolódó adó- és parkolási kedvezmények, valamint a fejlődő töltőhálózat egyre vonzóbbá teszik itthon a károsanyag-kibocsátás nélkül használható autókat. A magyar vásárlók bizalma különösen nagy érték számunkra, hiszen ennek köszönhetően továbbra is a kelet-közép-európai élmezőnyben vagyunk a BMW i3 és az elektromos autózás népszerűsítésében” – mondta el Kiss-Bíró László márkamenedzser.

A BMW i3 sikereihez hathatósan hozzájárul a tavaly év végén bevezetett frissítés, mely számos technikai és optikai újítást hozott a világ vezető prémium kompakt elektromos autójának, valamint az idén novemberben debütáló új 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitású akkumulátorok bevezetése is. A BMW i modellek védjegyévé vált fekete karosszériasávot, amely a motorháztetőről indulva, a tetőn keresztül egészen az autó hátfaláig fut, a BMW i3 és BMW i3s modellpáros esetében feketére fényezett A-oszlopok és tetőkeretek egészítik ki. A BMW i3 és a BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kapott, amelynek a LED-es nappali menetfény, a LED-es tompított fény és a LED-es távolsági fény is része.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia folyamatos fejlesztésének eredeményeképpen 2018 novemberétől újabb szintre lépett a BMW i divízió tisztán elektromos meghajtású duójának vezetési élménye: 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitásával és 42,2 kilowattórányi (kWh) bruttó energiateljesítményével a BMW i3 (120 Ah) (kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* és a BMW i3s (120 Ah) (kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* modellpároshoz elérhető nagyfeszültségű akkumulátorok új generációja jelentősen nagyobb hatótávolságot garantál. Hétköznapi használat mellett a két modell egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással mintegy 30 százalékkal több, immár 260 kilométer*** megtételére képes.

Annak ellenére, hogy az egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolság jelentősen nőtt, a prémium kompakt modellpáros saját tömege, akkumulátorának beépítési mérete, menetteljesítménye és kombinált energiafogyasztása gyakorlatilag mit sem változott. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral hajtott BMW i3 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű, immár állami támogatással is elérhető BMW i3s modellnek pedig ehhez mindössze 6,9 másodpercre van szüksége. Mindez azt jelenti, hogy a jövőbe mutató modellpáros két tagja a sportos menetteljesítmény tekintetében is abszolút mércét állít fel kategóriájában. Az elektromos motorokra jellemző, azonnali teljesítmény-leadásnak köszönhetően ráadásul a BMW i3 és a BMW i3s is a jelentősen nagyobb belsőégésű erőforrással szerelt sportautók rugalmasságát produkálja: amíg előbbi 5,1 másodperc, addig utóbbi 4,3 szekundum alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről 120 km/órára.

A 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 kombinált energiafogyasztása 13,1 kilowattóra* 100 kilométerenként, míg a BMW i3s esetében ez az érték 14,0 – 14,6 kilowattórára* módosul. Az elektromos motor kimagasló hatékonysága és a nagyfeszültségű akkumulátor megnövelt tárolókapacitása az elődmodellekhez képest mintegy 30 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolságot eredményez: a BMW i3 (120 Ah) a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 359 kilométer* (az elődmodell értéke 290 – 300 kilométer), míg a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 285 – 310 kilométer** (az elődmodell értéke 235 – 255 kilométer) megtételére képes. A BMW i3s (120 Ah) esetében ezek a számok 330 – 345 kilométerre* (az elődmodell értéke 280 kilométer), illetve 270 – 285 kilométerre** (az elődmodell értéke 235 – 245 kilométer) módosulnak.

Kapcsolódó lábjegyzet:

* Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási, illetve hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

** A hatótávolságra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

*** A hatótávolságra vonatkozó értékek a BMW saját mérési eredményei. Az adatokat nagyvárosi forgalomban, hétköznapi használat mellett, 20° Celsius fok külső hőmérsékletben, működő fűtő-/hűtőberendezéssel, előmelegített hajtáslánccal, COMFORT vezetési üzemmódban mérték. Az értékeket számos tényező befolyásolja, különös tekintettel a vezetési stílusra, az útvonal sajátosságaira, a külső hőmérsékletre és az előmelegítés feltételeire.

Itt a vadonatúj Toyota Corolla szedán

A Toyota Corolla vadonatúj, 12. generációjának kínálatában az először az idei Genfi Autószalonon bemutatott ötajtós és a nemrégiben a Párizsi Autószalonon leleplezett kombi (Touring Sports) változatok után lehullott a lepel a lépcsőshátú kivitelről is.

A vadonatúj Corolla Sedan most először 1,8 literes öntöltő hibrid hajtással is elérhető lesz Európában. A Toyota új, globális padlólemezének (Toyota New Global Architecture: TNGA) GA-C változatára épülő szedán műszaki alapjai nemcsak a látványos formavilágot garantálják, hanem a kiváló menetstabilitáshoz és a kiemelkedő kezelhetőséghez is hozzájárulnak. A Toyota megújult Safety Sense biztonsági rendszere a vadonatúj Corolla minden karosszériaváltozatában szériafelszereltség lesz.

Az ötajtós modellváltozat genfi megjelenése, majd a kombi (Touring Sports) párizsi bemutatója után immár a lépcsőshátú Sedan változat is debütál a 12. generációs Toyota Corolla kínálatában. Az új Corolla családot különböző ügyféligények figyelembe vételével tervezték meg: a kompakt ötajtós a fiatal párok, a praktikus kombi a családok, a kényelmes szedán pedig a presztízst sugárzó megjelenésre és kiemelkedő kényelemre vágyók autója. 1966-os bemutatása óta a Corollából összesen több mint 46 millió talált gazdára a világ több mint 150 országában. Az új, lépcsőshátú kivitel a többi Corolla-változathoz hasonlóan a Toyota TNGA GA-C padlólemezére épül, így ugyanolyan dinamikus megjelenésű és határozott kiállású, mint testvérei. Ugyanakkor önálló egyéniség is, és egyértelműen a sorozat legnagyobb presztízsű tagja, amit hatásosan hangsúlyoz az autó egyedi orrkialakítása és hátsó formavilága. Az orr-részen a Toyota jellegzetes Under Priority Catamaran formatervezési filozófiája köszön vissza. Az első sárvédők kétlépcsős vonalai még a többi Corolláénál is határozottabban fordulnak az alsó hűtőmaszk éleibe, a keskeny, de erősen térhatású felső maszk pedig közvetlenül a sarkokat is körülölelő fényszórókhoz csatlakozik, kiemelve az autó vonalait és magabiztos kiállását. A hátsó formavilág meghatározó elemei a dinamikus lökhárító és fordított trapéz alakú csomagtérajtó, amelyek harmóniában állnak a erőteljes orrkialakítással. A szedán-specifikus hátsó lámpatesteket krómdíszítés kapcsolja össze, vizuálisan is kiemelve a karosszéria szélességét. Első és hátsó LED fényvezető elemei még az éjszakai forgalomban is azonnal felismerhetővé teszik a Corolla Sedant.

Az új változat utastere az ötajtóséhoz és a kombiéhoz hasonlóan tágas és kényelmes, és a kabin bővelkedik a kiváló minőségű anyagokban és a fejlett technológiai megoldásokban. A tengelytávolság ugyanúgy 2700 mm, mint a Touring Sports kivitelben, így a hátul ülő utasok lábtere is kifejezetten tágas. A prémium kidolgozású utastér számos kényelmi szolgáltatása között éppúgy szerepel a könnyen használható, vezeték nélküli telefontöltő, mint a 8 colos multimédiás érintőképernyő, a 7 colos információs kijelző és a 10 colos képátlójú head-up display.
Azon kívül, hogy a modellcsalád különböző változatainak tervezésekor minden eddiginél szabadabb kezet engedett a fejlesztőknek, a GA-C platform a kiváló vezetési élményre is garancia. Az alacsony súlypont, a korábbinál 60%-kal merevebb karosszéria és az alapáras multi-link felfüggesztés csupa olyan tulajdonság, amelyek a lehető legtökéletesebb kezelhetőséget és menetstabilitást célozzák, méghozzá anélkül, hogy a vezetőnek kompromisszumot kellene kötnie a rugózási kényelem terén.

Az új Corolla Sedan kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. Ezek egyike csendes, gyors gázreakciójú, rugalmas és rövid szakaszokon tisztán elektromos hajtásra is alkalmas (konnektorból nem tölthető) 1,8 literes öntöltő hibrid, amelynek összesített rendszerteljesítménye 90 kW/122 LE (DIN). A lépcsőshátú kivitel vegyes üzemben mért üzemanyag-fogyasztása így mindössze 3,4 l/100 km (WLTP 4,3 l/100 km), CO2-emissziója pedig 77 g/km1 (WLTP 98 g/km), miközben az autó a mindennapi használatban akár az út 50%-át is képes tisztán elektromos hajtással megtenni. A másik hajtáslánc a felfrissített 1,6 literes, rugalmas és jó hatásfokú benzinmotor, amely hatfokozatú kézi-, vagy fokozatmentes (CVT) sebességváltóval is elérhető. Az erőforrás legmagasabb teljesítménye 97 kW/132 LE (DIN), vegyes fogyasztása pedig mindössze 5,8 l/100 km1 (WLTP 6,1 l/100 km). Ezzel a hajtáslánccal a Corolla Sedan széndioxid-kibocsátása csupán 131 g/km1 (WLTP 139 g/km).

A Toyota valamennyi TNGA-alapú modellje kiemelkedő aktív és passzív biztonságot kínál; ezekhez az autókhoz (így a Corolla Sedan változathoz is) széria a Toyota Safety Sense biztonsági technológiák legújabb, legfejlettebb változata. Az új Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagjának része az éjszaka is működő gyalogosérzékelővel, valamint nappali kerékpáros-érzékelővel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kormányzásba is beavatkozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA), valamint az automatikus távfény-vezérlés (AHB) is. A csomag újdonsága a fejlett vezetéssegítő rendszerek körébe tartozó sávkövető asszisztens (LTA). Amikor a teljes sebességtartományban működő ACC és az LTA aktív, a rendszer finom kormánymanőverekkel segít a vezetőnek sávban tartani a járművet – még az autópályák enyhébb ívű kanyarjaiban is.
Az új Corolla Sedan a Toyota Motor Manufacturing Turkey üzemében készül, és a modell európai specifikációjú változata 2019 első negyedévében érkezik meg a kontinens piacaira.

Akár versenypálya, akár országút: a Ford GT Carbon Series mindenhol ugyanazt az élvezetet nyújtja

A Ford GT Carbon Series ütősnek ígérkezik a versenypályákon, mivel ez a legkönnyebb változat a Ford közúti szupersportkocsik kínálatában – vagyis ezzel az autóval gond nélkül haza is autózhat bárki, miután káprázatos időeredményeket ért el a pályán.

Az új, korlátozott darabszámban készített autó mintegy 18 kilogrammal könnyebb lett, s mindez olyan innovatív tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhető, mint a karbonszálas keréktárcsa, a titán kipufogó, a titán kerékcsavarok, vagy éppen a kiegészítő szellőzőnyílásokkal ellátott, könnyű polikarbonátból készített hátsó szélvédő.

A Ford mérnökei klímaberendezést, rádiót és SYNC 3 rendszert is szereltek az autóba azok kedvéért, akik kényelmesen szeretnének kiautózni a versenypályára, majd pedig haza. Ugyanakkor minden fölösleges súlytól megszabadították az autót, amiben így sem pohártartót, sem a vezetőülésbe épített tárolórekeszt nem találhatunk.

A Ford GT harmadik különleges modellváltozatán minden eddiginél több szénszálas felületben gyönyörködhetünk, emellett pedig ott vannak még az opcionális szín-kiegészítések, amelyek egyértelműen azt sugallják, hogy ez az autó a versenypályák sikánjaiban érzi magát otthon.

Az autó karosszériáján két versenysáv fut végig hosszában, amelyek felületén jól láthatók a karbonszálak – akárcsak az A-oszlopokon, az alacsonyabban elhelyezkedő karosszériaelemek felszínén és a ragyogóra fényezett keréktárcsákon. Az utastér stílusát a matt fényű karbonszálas elemek határozzák meg, többek közt a küszöbök, a légbeömlők és a középkonzol. Ilyen nagy felületet egyetlen másik Ford GT-ben sem díszítettek látszó karbonszálakkal.

A vásárlók négyféle szín-kiegészítést választhatnak (ezüst, narancs, vörös vagy kék) a tükörburkolatokhoz, a középső díszítő csíkhoz és a féknyergekhez. A Carbon Series emellett különleges ülésmintázatot is kapott, amelynek ezüstszínű öltései a kormánykerékről is visszaköszönnek. A volán mögött eloxált felületű váltófülek kaptak helyet, a műszerfalat pedig különleges embléma díszíti.

A kiválasztott vásárlók mostantól rendelhetik meg a Ford GT Carbon Series változatot. A különleges modellből hetente körülbelül egy darab készül majd.

Bizonyos piacokon november 8-tól a Ford 30 napon át újra fogadja a szupersportkocsira leadott megrendeléseket a www.FordGT.com honlapon.

Új Toyota Tundra a kaliforniai tűzvész hősének

Öt napja történt, hogy a kaliforniai tűzvész által gyakorlatilag elpusztult Paradise városban élő egészségügyi ápoló, Allyn Pierce egy képet posztolt az Instagramra a megégett pickupjáról, egy Toyota Tundráról (az idehaza is népszerű Hilux amerikai testvérmodellje), hálás üzenetben mondva köszönetet az tűzben erősen megrongálódott, de így is számos életet megmentő autónak.

A New York Times újságírója, Jack Nickas felfigyelt a posztra, és ütős Twitter-bejegyzést írt arról, hogy Pierce a lángokkal körülzárt úton ragadt, miközben megpróbálta elhagyni a várost, de aztán úgy döntött, hogy visszafordul, és segít azoknak, akik nem tudnak elmenekülni.

„Íme, egy újabb hős Paradise-ból; egy újabb lenyűgöző történet a városból, amit porig perzselt Kalifornia eddigi legsúlyosabb tűzvésze. Hősünk neve Allyn Pierce. Ő az az ápoló, aki pickupjával átgázolt a lángtengeren” – szól Nickas Twitter bejegyzése, amire a jelek szerint a Toyota amerikai kollégái is felfigyeltek. Az posztot követően ugyanis a Toyota azonnal ingyen felajánlott Pierce-nek egy új pickupot. Persze ez a gesztus csupán apróság a pusztulás és a tragédia egészéhez képest, de két fontos dolgot mégis elárul a márkáról: odafigyel a jó dolgokra, és gyorsan cselekszik. Egy autógyár természetesen nem cserélheti ki mindig minden ember autóját, de Pierce története annyira inspiráló és motiváló, hogy a társadalmi felelősségvállalás számos területén világszerte aktív márka mindenképpen ki akarta fejezni nagyra becsülését. Ezek után érdemes elolvasni a kommenteket Pierce Instagram-bejegyzése alatt, és máris kiderül, hogyan érintette mindez az embereket…márkaimázs építésből jeles.

A Toyota amerikai leányvállalata nem kommunikálta aktívan a jótékony megmozdulást, ám a sajtó megkeresésére az alábbi közleménnyel válaszolt: „Minden részvétünk a Kaliforniában pusztító tűzvész áldozataié. Rendkívüli hálával gondolunk a vészhelyzeti szolgálatok munkatársaira, akik fáradhatatlanul dolgoznak a tűz megfékezésén és az emberek biztonságba helyezésén. Különösen hálásak vagyunk egy bizonyos hősnek, Allyn Pierce-nek, aki a saját életét kockáztatva és saját Toyota Tundráját feláldozva helyezett biztonságba másokat. A Toyotát annyira meghatotta Mr. Pierce önzetlen cselekedete, hogy örömmel ajánlottunk fel neki egy vadonatúj Tundra pickupot!”

A Ford magyarországi Driving Skills for Life kampánya EFFIE Finalist díjat nyert

A Ford idén egy PR alapú kampánnyal, a Ford Driving Skills for Life bevezető kommunikációjával került a short listre az EFFIE nemzetközi reklámhatékonysági verseny magyar mezőnyében.

Az Effie a marketing kommunikációs szakma világszerte elismert egyik legrangosabb versenye, amely díjazza a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját. 1968 óta az Effie a teljesítmény globális szimbólumává vált, ma már világszerte 51 országban rendezik meg a versenyt.

Az Effie elsősorban hatékonysági díj, az adott piacon bizonyított eredményeket vizsgálja és értékeli. Az Effie célja az olyan, sikeres, hatékony marketingkommunikációs aktivitások és megoldások elismerése, amelyek az adott piaci környezetben maximálisan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: bizonyítottan teljesítették, sőt meghaladták az eredetileg kitűzött, világosan meghatározott célokat. A pályázatok értékelése elsősorban a célokkal szembeni teljesítmény objektív bizonyítékain alapul.

Ebben a versenyben került a legjobbak közé idén a Ford társadalmi célú, Ford Driving Skills for Life eseménysorozatának bevezető kampánya, melyért a pénteken megrendezett gálán Finalist minősítést vehetett át a Ford kommunikációs csapata a Várkert Bazárban.

„Ez a díj azért rendkívül megtisztelő, mert a Driving Skills for Life eseménysorozat bevezetésére minimális budget állt rendelkezésünkre, ezért a bevezetés során a klasszikus PR eszközeit vegyítettük a célcsoportot leginkább megszólító influencerekkel való együttműködéssel.

Az eredmény pedig messze túlszárnyalta a várakozásainkat, hisz tavaly, már az első évben túljelentkezés volt az eseményre” – mondta el Györke Orsolya, a Ford PR igazgatója.

Hazánkban a 25 évesnél fiatalabbak közel 25%-a sérül meg vagy veszíti életét közlekedési balesetben, többnyire figyelmetlenség és a rutin hiánya miatt. Ford ezért döntött úgy tavaly, hogy hazánkban is bevezeti a 18-24 éves korosztálynak szóló ingyenes tréningprogramját, a Ford Driving Skills for Life.

Hasonló, autógyártó által szervezett első jogosítványát megszerzett célcsoport számára indított ingyenes vezetéstechnikai training program nincs a magyar piacon.

A mobilitás széleskörűvé válásával globális kitekintésben is igaz, hogy a fiatal felnőtt korosztályra a legnagyobb veszélyt a közúti balestek jelentik.

Évente a magyar fiatalok közel 14 %-a szenved autóbalesetet, többnyire figyelmetlenség és a rutin hiánya miatt. A fiatal járművezetők közlekedésének speciális kockázatai vannak. Gyakori közlekedésbiztonsági probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, alkoholos befolyásoltság, illetve a friss jogosítvánnyal rendelkező sofőröknél a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya.

A program alapvető célja, hogy olyan új tapasztalatokat és információkat adjon át a friss jogosítvánnyal vezető autósoknak, amiket nem kaphattak meg a gépjárművezető-képző alaptanfolyamokon. Az oktatás személyes és online formában történik, és a program teljes egészében ingyenes. A képzés a Ford Driving Skills for Life program keretében folyik, arra összpontosítva, hogy a fiatal autósok tapasztaltabbá váljanak, és megtanulják kezelni a vezetés közben felmerülő zavaró hatásokat.

A program első alkalommal 2017 őszén került megrendezésre, melynek meghirdetésére és a résztvevők toborzására minimális költségkeret és idő állt rendelkezésre. Az alapvetően earned média felületeket használó, „Jól vezetni cool!”* elnevezésű kommunikáció során a cél, hogy a Driving Skills for Life program két napján megfelelő számú résztvevő (320 fő) vegyen részt, 74%-kal felülteljesült. A program sikerén felbuzdulva a Ford idén is megrendezte a DSFL hétvégét, ismét teljes teltházas rendezvényekkel.

*A kampányt kivitelező ügynökségek a Mindshare és a Wunderman voltak.

Tartósan nyereséges az Opel PACE! program

Egy évvel a PACE! vállalati terv bemutatása után pályára került az Opel/Vauxhall.

Az Opel főnöke, Michael Lohscheller hangsúlyozta: „Működik a PACE! Az Opel tartósan nyereséges, elektromos és globális lesz. Erre valamennyi munkatársunk büszke lehet. Közösen rendeztük sorainkat az elmúlt tizenkét hónapban. 2018 első félévében 502 millió eurós nyereséget gazdálkodtunk ki. Továbbra is összeszedetten dolgozunk a sikerünkért.“

A tartós gazdasági siker fontos eszköze a vállalat valamennyi területén megerősödött versenyképesség. Az első félévben 28 százalékkal csökkentette a fix költségeket az Opel. Valamennyi gyártóhelyünkön átfogó megállapodásokat kötöttünk társadalmi szervezeteinkkel a versenyképesség javításáért. Ezáltal sikerült jelentősen javítani a személyzeti költségek és az üzleti forgalom arányán. Betartotta a vállalat a csúcsvezetőség jelentős karcsúsításának ígéretét is: tavaly negyedével csökkent a felsőszintű pozíciók száma. Az Opel továbbra is tartja magát céljához, hogy ne kelljen üzemeket bezárni, sőt beruház különböző gyártóhelyein, és több üzemét új termékek előállításával bízta meg.

Az Opel fokozódóan profitál a PSA csoport integrálásából. A közös vegyes energiájú platformokra tervezett járművek fejlesztési költségei 50 százalékkal kedvezőbbek – miközben javul a minőség. További vállalati területeken is átfogó szinergiák érvényesülnek – például összevont értékesítési struktúrák Európa számos országában, vagy összefogott globális konszernfunkciók.

A rüsselsheimi fejlesztőközpont megerősítette pozícióját a PSA csoport globális kutató-fejlesztő hálózatának szerves részeként: az egész konszernnek dolgozó 15 globális illetékességű kompetenciaközpont (többek között ülések, tüzelőanyag-cellák és fejlett vezetőtámogató rendszerek) mellett az ottani mérnökök vezetik a könnyű haszonjárművek és egy új motorcsalád (négyhengeres benzinmotorok) fejlesztését. Mivel külső cégek megbízásainak csökkenése miatt kapacitásfelesleg fenyeget, az Opel stratégiai partnerség tervét jelentette be a fejlesztési szolgáltató Segula Technologies céggel, hogy kvalifikált munkahelyeket biztosítson Rüsselsheimben és Dudenhofenben. A Segula Technologies akár kétezer Opel-alkalmazottat is átvehet; de a 2023 júliusáig kialkudott felmondásvédelem változatlanul fennáll.

COcélok elérése, fokozott villamosítással

A hozzáférés a PSA csoport fejlett platformjaihoz és hajtástechnológiáihoz az alapja az Opel-portfólió átfogó villamosításának. Már 2020-ban négy jármű lesz elektromos, köztük az új Corsa teljesen akkumulátoros-villamos variánsa, valamint a Grandland X, mint az Opel első konnektoros hibridje. E járművek az Opel termékoffenzívájának szerves részei.

A következő két évben összesen nyolc új modellt visz piacra a vállalat. Már 2024-ben mindegyik Opelnek lesz elektromos változata.

„Modelloffenzívánk hozzájárul az EU szigorú CO2-céljainak eléréséhez“ – jelentette ki Lohscheller.

A töltő infrastruktúra fontos eleme az elektromos mobilitás sikeres fejlesztésének. Az Opel, partnereivel közösen, például Rüsselsheim városával, részt vesz egy projektben, amelynek célja az infrastruktúra kiépítése a vállalat törzshelyén.

A PACE! jövőterv fontos pillére a márka további erősítése, fókusszal a nyereséges szegmenseken, az értékesítési csatornák helyes arányán a csábító piacokon. Az ősszel bemutatott GT X Experimental koncepciójárművel az Opel már ma bepillantást enged a márka jövőbeli megjelenésébe és dizájnjába. Az Opel fokozottan németes, emberközeli és felvillanyozó lesz. „Az Opel német marad, a Vauxhall brit. Továbbra is nagyon világosan megkülönböztetjük magunkat francia testvérmárkáinktól“, húzta alá Lohscheller. Máris láthatók a márka erősségeinek fokozásából eredő konkrét sikerek: az értékesítési csatornák jelentősen optimalizált aránya mellett főképp a javított árképzés játszott szerepet az első félév jó pénzügyi eredményeiben. Ráadásul 2016-hoz képest jelentősen javult az ügyfélhűség.

Az összpontosítás a könnyű haszonjárművekre növeli a piaci részesedést

A könnyű haszonjárművek nyereséges szegmensében minden eddiginél erősebb az Opel. A piaci részesedést középtávon fel kell emelni a személyautók szintjére. Ezt a kereskedőkkel kötött szerződések tökéletesítése (mindegyik Opel-kereskedő kínálhasson könnyű haszonjárműveket is) és az átfogóan megújított portfólió teszi lehetővé. Az új Opel Combo épp most jelent meg a piacon, és mindjárt el is nyerte az „Év Nemzetközi Áruszállítója“ címet. Szeptember közepe óta kereken 25 ezer megrendelést könyvelhetett el az Opel – ez több, mint ahány Combót 2017 folyamán egész Európában eladtak. A teljesen új Opel Vivaro 2019-ben jelenik meg a kereskedelemben.

Lendületet vett az offenzíva az Európán kívüli exportpiacokon is. Sok országban új, erős importőrrel sikerült szerződni, további növekedést serkentve – többek között Marokkóban, Tunéziában és Dél-Afrikában. Még ebben a hónapban megkezdi az Opel a Grandland X összeszerelését az afrikai piacra, egy namíbiai új üzemben. Az európai piacokon az elmúlt hetekben először jelent meg egy teljes szolgáltatást kínáló lízingajánlat – a PSA csoport mobilitási márkája, a Free2Move ernyője alatt. Ez is további impulzust ad a növekedésnek.

Az Opel főnöke, Lohscheller megerősítette, hogy a PACE! megvalósítása az egész vállalatnál továbbra is abszolút prioritás: „Teljes erővel visszük előre a PACE! tervet, hogy az Opel német márkaként legyen fenntarthatóan sikeres.“

Lexus LC, arany árnyalatban? Létezik ilyen is

Aranyszínben pompázik a Lexus LC belpiacos különkiadása
Mindössze két hónapon át rendelhető a Lexus LC Luster Yellow kiadása. Gazdag felszereltségén kívül az egyedi fényezés aranyos ragyogása teszi ellenállhatatlanná.

Nem sok autónak áll jól a sárga szín. Ennek jó oka van: a sárga a legfeltűnőbb szín, a látható színtartomány legvilágosabb árnyalata. Boldogságot és optimizmust áraszt, energiát és kreativitást sugároz, önbizalmat és önbecsülést ébreszt – ugyanakkor ezek esetleges árnyoldalai, az impulzivitás, az önfejűség, a kritikus szemlélet is megjelennek benne . Az emberi szervezetre élénkítő hatást gyakorol, tudatosságot ébreszt, fokozza a szellemi tevékenységet. Csak olyan autónak áll tehát jól, amelyik tele van energiával, amelynek képességei alátámasztják magabiztosságát, és amely kreatív gondolatokat ébreszt az emberben – egy szóval, amelyik a négykerekű ranglétra legtetején áll.

Nem véletlen, hogy világszerte az autóvásárlók mindössze két százaléka választja a sárga valamely árnyalatát (eltekintve természetesen a taxisok és egyéb szolgáltatók „foglalkozási ártalomként” elszenvedett sárgulásától) – ugyanakkor a fentiek azt is megmagyarázzák, miért kanyarodik vissza a Lexus LC luxuskupé újra és újra ennek a színnek valamelyik árnyalatához.

A 2016-os SEMA kiállításon bemutatott egyedi átépítéstől kezdve az észak-amerikai LC inspiration széria lobbanó sárgáján (Flare Yellow) át a Párizsi Autószalon sztárjáig, az LC Yellow Edition modellig ragyogóan mutat sárgában a kétajtós zászlóshajó. Tulajdonképpen az a furcsa, hogy a modell előtanulmányánál, az LF-LC koncepciónál nem fedezték fel ezt a lehetőséget – egy másik tanulmány, az LF-C2 viszont már szemkápráztató aranyszínben lépett a közönség elé 2014 novemberében.

Részben ez utóbbinak a hagyatéka előtt tiszteleg a Lexus, amikor a napokban bemutatta az LC Luster Yellow Editiont – ezúttal a japán belpiacon. A limitált széria kizárólag az év végéig elérhető, és bár sok hasonlóságot mutat az észak-amerikai és európai kiadásokkal, nem teljesen ugyanolyan. A karosszériát aranyos ragyogású Nápoly-sárga színre fényezték, amellyel klasszikus kontrasztot alkotnak a 21 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák fekete betétei. Az utastérben sárga Alcantara díszíti az ajtókat, a fehér bőrüléseket kétsoros sárga öltések teszi még elegánsabbá, rímelve a műszerfalra, a padlókonzolra és a kormánykerékre.

A gazdagon felszerelt Luster Yellow kivitel az LC mindkét hajtásláncával elérhető, a 477 lóerős, ötliteres V8-assal éppúgy, mint a 3.5 literes V6-os szívómotorra épülő, 356 lóerős hibrid erőforrással.

BMW M8: utolsó finomítások a sorozatgyártás megkezdése előtt

A tervezőmérnökök már a sorozatgyártás előtti utolsó finomításokat végzik a BMW hamarosan érkező, új csúcsmodelljén.

Versenypályáról a hétköznapok útjaira: az új BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköreit futja a portugáliai Estoril versenypályáján, ahol a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy előszériás prototípus finomhangolásával készítik fel a világpremierre a BMW hamarosan érkező, új zászlóshajóját.

„Az új BMW M8 teljesen új szintre emeli szegmensében a menetdinamika, az agilitás és a kormányzási precizitás fogalmát” – nyilatkozta Markus Flasch, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. Mindez nem kis részben a BMW M GmbH széleskörű motorsport-tapasztalatának köszönhető, amelyet a tervezőmérnökök az új BMW M8 fejlesztési munkálatai során részletekbe menően kiaknáztak.

Az új BMW M8 kiváló műszaki alapját az új BMW 8-as Coupé adja, amely a maximális menetteljesítményre optimalizált, felejthetetlen vezetési élményre összpontosító, vérbeli sportautók összes ismertetőjegyét magában hordozza: a minimalizált saját tömeg, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes terhelés-elosztás, a tengelytávolság hossza és a nyomtávok szélessége, valamint a karosszéria merevsége és a futómű feszessége együtt kivételesen dinamikus oldalirányú és hosszirányú gyorsulást garantál.

BMW M-specifikus futómű a maximális menetdinamika érdekében

A BMW M GmbH tervezőmérnökei a motorsport élvonalában felhalmozott évtizedes szaktudás legjavát beépítették az új BMW M8 modellbe, hogy az újdonság vérbeli bajnokként érkezhessen meg a BMW M modellcsalád élére. Mindez a futómű kialakításában is tökéletesen visszaköszön: a mérnökök részletekbe menően újratervezett technológiát fejlesztettek az új BMW M8 alá, hogy páratlan agilitással és kormányzási precizitással vértezzék fel a modellt. A tervezők így a BMW M-specifikus, elasztokinematikai hangolású futóműalkatrészek mindegyikét továbbfejlesztették.

Az új BMW M8 lélegzetelállítóan pontos kormányzási precizitásában kimagasló szerepet játszik az elektromechanikus BMW M Servotronic szervokormány, amely még a legdinamikusabb versenypályás használatok során is mindvégig tökéletesen kontrollált irányítást garantál. A technológia minden íven és minden kanyarban mérnökien pontos kormányzást kínál, miközben optimális kormányvisszajelzésekkel látja el a sofőrt és minden vezetési szituációban a sportos menetdinamikához szükséges legpontosabb kormányzási nyomatékkal segít rá a kormányműre.

A minimalizált saját tömeg mellett az új BMW M8 széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport fékrendszer is része, amely végtelenül kényelmes használatot, hihetetlen fékerőt és intenzív terhelés közepette is kiváló fékezési stabilitást nyújt. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető karbon-kerámia fékrendszer eközben még keményebb fékerőt, hosszú távon is fáradhatatlan teljesítményt, verhetetlen hőálló tulajdonságot és rendkívüli kopásállóságot garantál.

Legyen szó akár az alapfelszereltségként kínált 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákról, akár az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető 20” méretű garnitúráról, az új BMW M8 modellt minden esetben eltérő méretű, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szereli fel a bajor gyártó, hogy a hajtáslánc extrém menetteljesítménye minden kanyarban, íven és visszafordítóban veszteség nélkül jusson az aszfaltra.

BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 600 lóerő fölötti teljesítménnyel

A BMW M GmbH által kifejlesztett V8-as benzinmotor legkorszerűbb változatának ütőkártyája elsősorban a letaglózó teljesítmény-leadás és a hatalmas erőtöbblet. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás maximális teljesítménye a BMW M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 440 kW / 600 lóerő fölé fejlődött, mindennek pedig a szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer ad hangot. Utóbbi az egyes piacokon természetesen benzinüzemű részecskeszűrővel felszerelve érkezik meg az utakra.

M xDrive intelligens összkerékhajtás a minden vezetési szituációban tökéletes tapadásért

Az új BMW M8 motorházteteje alatt dolgozó V8-as erőforrás a gázpedál legfinomabb érintésére is azonnal reagál, a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül pedig a kifejezetten magas tartományig kalibrált fordulatszám-spektrum egészében egyenletes teljesítmény- és forgatónyomaték-leadást garantál. A motor erejét az új BMW M5 sportlimuzinban bemutatott M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy kerék felé, a technológiát ráadásul az új BMW M8 modellbe is a maximális agilitás és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a mérnökök: az első tengely csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a hátsó kerekek már nem tudják maradéktalanul átvinni az úttestre az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a mindvégig kontrollált erőcsúsztatásokhoz is nyitva hagyja az ajtót. Sőt mi több, az új BMW M8 vezetői teljes mértékben ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és aktiválhatják a kizárólag hátsókerék-meghajtást is (2WD), amellyel az új BMW M8 egy vérbeli hátsókerék-meghajtású, zabolátlan sportautóként kelti életre a vezetés felülmúlhatatlan, színtiszta élményét.

A hátsó tengelybe épített aktív BMW M differenciálmű 0 és 100 százalék között képes változtatni elektronikus záró funkcióját, amellyel még a legextrémebb vezetési szituációkban és a legcsapadékosabb időjárási körülmények közepette is képes tovább fokozni az új BMW M8 kiélezett agilitását.

Jellegzetes BMW M stílusjegyek és három különböző karosszériaváltozat

Ahogyan a hajtáslánc és a futómű-technológia, úgy az új BMW M8 karosszériája is a sorozatgyártás előtti végső fejlesztési fázisban jár már. Nagyméretű légbeömlőkkel ellátott frontrészével, BMW M-specifikus stílusjegyeivel és négy kipufogóvégével már a portugáliai versenypályán tesztelő, álcázott prototípus is egy hamisítatlan BMW M modell benyomását kelti.

Az új BMW M8 Coupé világpremierje egy sor nagyteljesítményű élsportoló előtt nyitja meg az utat, további két karosszériaváltozat érkezését vetítve előre: az új BMW M8 Cabrio és az új BMW M8 Gran Coupé fejlesztési munkálatai már javában zajlanak.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK