AutóAddikt Újdonságok 80 kilogrammal nőtt az új Ford Transit hasznos teherbírása

80 kilogrammal nőtt az új Ford Transit hasznos teherbírása

Az új Ford Transit üzemeltetői még hatékonyabban kihasználható autóra számíthatnak, amikor 2019 közepétől megjelenik a fejlett adatátvitelt és csekély üzemanyag-fogyasztást kínáló modell, amely a minden részletre kiterjedő tömegcsökkentő programnak köszönhetően akár 80 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást kínál.

A Ford tervezői kifinomult mérnöki megoldásokat alkalmaztak: Európában az új Transit a Ford első haszongépjárműve, amely súlytakarékos alumínium motorháztetővel készül, illetve az autó könnyű, de szilárd kompozit anyagú rekeszfalat és pörgetett formázással készült acél keréktárcsákat is kapott. A mérnökök a repülőgépiparban használatos számítógépes tervező rendszerrel (CAD) dolgoztak.

Ezek az innovációk segítettek az új Transit saját tömegének csökkentésében, ami egyben a hasznos teherbírás növelését is jelenti. A jármű hátsókerékhajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a most kifutó, azonos specifikációjú modell. Az elsőkerékhajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg.

“Egy áruszállító hasznos teherbírása rendkívül fontos szempont az üzemeltetők számára. Ugyanakkor a csekélyebb saját tömeg egyúttal a jármű üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását is javítja, ezért a Ford Transit tervezőcsapata arra törekedett, hogy csökkentsék az autó tömegét, de közben továbbra is megőrizzék a Transit strapabírását és erejét” – mondta el Michael McDonagh, a Transit globális programvezető főmérnöke. “A megnövelt hasznos teherbírás tovább erősíti majd a modell jól megalapozott hírnevét.”

Az új Transit azonban nemcsak teherbírásával, hanem 7 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával is segít a költséghatékony munkavégzésben. A jármű megújult hajtáslánc-kínálatában szereplő, felfrissített 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 156 g/km*, és a vásárlók immár egy erőteljesebb, 185 lóerős változatot is megrendelhetnek, illetve a hátsókerékhajtású kivitelekhez egy új 10 fokozatú automata sebességváltó is a rendelkezésükre áll. A szegmensben elsőként kínált EcoBlue Hybrid 48 voltos mild-hybrid opció a gyakori megállásokkal-elindulásokkal tarkított városi használat során akár 8 százalékkal is csökkentheti a 2,0 literes EcoBlue blokk üzemanyag-fogyasztását, amelynek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása így 144 g/km.

A sofőrök munkáját új vezetéstámogató technológiák és adatátviteli megoldások teszik még kényelmesebbé, a flottaüzemeltetők pedig a FordPass beépített modem-technológia révén optimalizálhatják az autók kihasználtságát és működési költségeit.

A Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája; a Ford Transit modellcsalád 2019 első negyedévében 81.700 darabos értékesítési eredményt ért el, ami 11,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. 2018-ban a Ford 380.900 haszongépjárművet értékesített 20 európai piacán, vagyis 8 százalékkal többet, mint 2017-ben.

Kisebb tömeg – nagyobb hasznos teherbírás

A Fordnak egy átfogó, minden részletre kiterjedő program révén sikerült mérsékelnie a jármű tömegét, miközben a Transitot a legújabb biztonsági rendszerekkel és vezetéstámogató technológiákkal szerelte fel.

A mérnökök a “legkisebb is számít” alapelvet szem előtt tartva több száz alkatrészt tettek könnyebbé – ugyanakkor pedig erősebbé és tartósabbá –, amiben nagy segítségükre volt a repülőgépiparban használatos CAD szoftver. A néha csupán 0,5 kg megtakarítást jelentő változtatások a jármű minden területét érintik, és így összességükben akár 80 kilogrammos tömegcsökkentést is jelenthetnek.

Az új Transit könnyű alumínium motorházteteje 5,4 kilogrammal könnyebb az acélból készített elemnél, miközben ugyanolyan szilárd: az új motorháztető ütésállóságának tesztjén kiderült, hogy mínusz 30 és plusz 80 Celsius fok közti hőmérsékleten ugyanúgy ellenáll az ütéseknek és a horpadásoknak, mint az acél gépháztető.

A legnagyobb mérvű tömegcsökkentést a hátsókerékhajtású modellek hátsó tengelyének áttervezése eredményezte, de az új, könnyű kompozit anyagból készített rekeszfal** is 4,4 kilogrammnyi megtakarítást jelentett.

Az új Transit acél keréktárcsáit pörgetett formázással gyártják, ami kevesebb acél felhasználása mellett is nagyobb szilárdságot eredményez. Ez 5,5 kg tömegcsökkentést jelent a Transit öt kerekén (a pótkereket is hozzászámítva).

Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Több választási lehetőség

A 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család továbbfejlesztése mellett más megoldások is javítják az autó üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását; ilyen például a Transitban most először bevezetett elektromos szervokormány (EPAS), és ugyanezt a célt szolgálják az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, illetve az aerodinamikai tökéletesítések is.

Az üzemanyag-takarékos Auto Start-Stop technológia minden modellváltozatban az alapfelszereltség része. A sofőrök munkáját az EcoGuide segíti, amely a GPS-adatok alapján előre jelzi, hogyan érhető el alacsonyabb fogyasztás az adott útszakaszon.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy 2021-ben megjelenik a Transit új, tisztán elektromos hajtású változata is. A kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellvariáns segít majd tisztábbá és csendesebbé varázsolni a városokat, ugyanakkor pedig csökkenteni az áruszállítás költségeit.***

Intelligensebb dizájn, intelligensebb technológiák

A Ford Transit új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Teljesen átalakult az utastér formavilága is, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált, a sofőr munkáját pedig olyan megoldások segítik, mint aSYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet.

A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az EPAS rendszer bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák is rendelhetők, mint az Aktív Parkolóasszisztens vagy a Sávtartó Asszisztens; mindez hatékonyan segít abban, hogy a vezető ne fáradjon el munka közben.

A Transitban most először érhetők el a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó választható beállítások: az Eco üzemmód, a Csúszós Út üzemmód, a négykerékhajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód, valamint a Vontatás üzemmód, ami zökkenőmentes, sima teljesítményleadást biztosít, amikor a Transit nagyméretű, a saját tömegénél nehezebb utánfutót vagy hajót vontat.

A fejlett vezetéstámogató technológiák széles kínálata segíti a vezetéssel járó stressz és terhelés csökkentését, illetve egy esetleges ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését. Többek közt:

Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer
Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika
Továbbfejlesztett Sávtartó Asszisztens
Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer

Az autó kínálatában olyan új rendszerek is megjelennek, amelyek egyszerűbbé, stresszmentesebbé teszik a vezető munkáját, amikor zsúfolt ipari vagy városi környezetben kell manővereznie vagy parkolnia, és segítenek elkerülni az ebből eredő koccanásokat és sérüléseket. Ilyen például a Széles Látószögű Első és Hátsó Kamera, a magasan elhelyezett tolatókamera, az oldalsó érzékelőkkel kiegészített Parkolássegítő rendszer, a Kiállássegítő rendszer, vagy éppen a Keresztirányú Forgalomfigyelő.