Főoldal Blog Oldal: 238

A MINI és a Katona József Színház együtt folytatja

Sikeres és gyümölcsöző kapcsolattá fejlődődött a MINI és Katona József Színház között tavaly szeptemberben megkezdett kulturális együttműködés, így a brit prémiumgyártó és a színház a partneri viszony fenntartása és erősítése mellett döntöttek. A színház legújabb projektjében, mely intim közelségbe engedi a nézőket a társulat tagjaihoz, támogatóként vállalt szerepet a MINI.

2017 szeptemberében kötött kulturális együttműködési megállapodást a MINI és Katona József Színház, mellyel a brit prémiumgyártó, forgalmazóján, a BMW Group Magyarországon keresztül belépett a hazai kulturális életbe. A MINI és a Katona közötti megállapodás értelmében a két márka egymást támogatta a 2017/2018-as évadban. Az elmúlt egy évben közösen elért sikereknek köszönhetően a partnerségi viszony a 2018/2019-es évadra még szorosabbá válik a két márka között.

Az együttműködés folytatásáról szóló bejelentést Gricz István, a Katona József Színház kommunikációs és értékesítési igazgatója és Oros Attila a MINI márkavezetője szeptember 26-án jelentette be a színházban tartott sajtótájékoztatón, melyen a társulat színésze, Ónodi Eszter mesélt az induló évad egyik húzó darabjáról, a Ithakáról.

A MINI és a Katona legújabb közös projektében szuperközeli portréfotók készültek a színház társulatának tagjairól, intim közelségbe engedve a nézőket a színészekhez. A fotókat Süveg Áron készítette a színházzal közösen kidolgozott koncepció alapján: a szinte kizárólag az arcot mutató kompozíció ritkán látott, őszinte nézőpontból igyekszik láttatni a társulat tagjait, a sorozat képeinek gyakorlatilag teljesen egységes beállítása pedig a minimalizmust erősíti. A sorozat valamennyi képe megtekinthető a www.katonajozsefszinhaz.hu/portre weboldalon, a Katona Facebook- és Instagram-oldalán, illetve a színház idei évadját bemutató nyomtatott kiadványban.

„A Katona József Színházzal kötött partnerségünkre nagyon büszkék vagyunk, az elmúlt egy évben számos pozitív visszajelzést kaptunk és kapunk, így úgy érezzük, a MINI remek közegre talált a budapesti kulturális életben. A márka egyik kommunikációs pillére a városi lét, melyet Budapesten a színház, a társulat és a körülötte lévő izgalmas pezsgés jellemez, melyben a MINI is otthonra talál” – mondta el Oros Attila márkavezető az esemény alkalmával.

Néhány mondatban a BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtensteinen, Olafur Eliassonon, Jeff Koonson és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboimig és Anna Netrebkoig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

Nemzetközi Opel Combo menetpróbán jártunk – Magyarországon

Rendhagyó módon most Magyarországra tették a vadonatúj Opel Combo nemzetközi sajtóbemutatóját. A jelenlegi fókusz az Opel Combo Life-on volt, de a teljes palettáról is hamarosan írunk majd. Értelemszerűen a Combo Life-ot tettük próbára, abból is a rövidebb tengelytávos, 5 személyes verziót, 1.5 literes dízellel szerelve.

A program ismét briliáns volt, főként, ha hazai szervezésről van szó: az Opel magyarországi képviselete ismét kitett magáért, ugyanis a nem túl hosszú, ám tartalmasabb útvonalterv remek kikapcsolódást, és egyben kitűnő ismerkedést biztosított az új Opel Combo-val.

Alapvetően Budaörs környékén autóztunk. Az útvonalak és helyszínek úgy lettek összeválogatva, hogy azok egymáshoz jól kapcsolódva, vagy akár külön-külön is jól bejárhatóak legyenek – mi az első variációt választottuk.

Elsőként Pusztazámort irányoztuk be, itt nagyjából 15 kilométert autóztuink pályán, majd jöhetett a klasszikus országúti környezet, majd város, minden velejárójával. Itt egy csodás, nem mesterségesen rusztikussá tett kastélyt, vagy inkább kúriát tekintettünk meg, majd Páty következett a maga hangulatos pincesorával.

Nem maradhatott ki a környék talán legjellegzetesebb motívuma sem, a zsámbéki öreg templomrom, ami mára már nem is annyira rom, sokkal inkább egy újrakonstruált épületkomplexum.

Mindegyik helyszín remekbeszabott fotólehetőséget kínált, mi a legjobban a pusztazámori kastélyt szerettük. Hangulat, tálalás mesterfokon, egész biztos, hogy visszatérünk még.

A Lloyd Studios-ban tartott nemzetközi sajtótájékoztató keretein belül elhangzott, hogy Koncz Gábor, az Opel eddigi magyarországi ügyvezetője pozíciót váltott, helyére Bakai Gergely lépett. A rövid felvezető után részletesen bemutatták az Opel Combo-palettát, amely első blikkre is kifejezetten bőséges választékot kínál a vásárlóknak.

Nemes elismerést is bezsebelt rögtön, megjelenésével párhuzamosan az új Opel Combo, ugyanis megkapta a Van of the Year 2019 státuszt, messze leelőzve a konkurencia produktumait (Mercedes-Benz Sprinter). Ezért nem is tűnt túlzásnak a szlogen, miszerint az új Opel Combo az áruszállítók etalonja.

Kimondottan érdekes tény az is, hogy az új Opel Combo tervezésénél először egy személyautót álmodtak meg a dizájnerek, majd azt a már meglévő koncepciót alakították át haszonjármű-profilúvá. Ennek megfelelően az új Combo hangsúlyosan komfortos, nem sok nyoma van a kishaszonjárműves pattogós, merev futóműnek, vagy épp a puritán, kemény műanyagos enteriőrnek.

Számtalan vezetéstámpgató rendszer került az új Opel Combo-ba, bár a maximum paletta csak a magasabb felszereltségeknél érhető el. Benzines- és dízelmotorok is megtalálhatók a felhozatalban (EURO6D), mindezek mellett rengeteg tárolóhelyet, rakodófelületet és akár 1 tonnás teherbírást is kapunk.

A praktikum mikéntje elsősorban a kétoldali tolóajtókkal érkezik, ráadásként külön felhajtható hátsó ablak is konfigurálható. Összesen egyébként nem kevesebb, mint 28 féle tárolási lehetőség van az autóban.

Mint említettük, jelenleg a fókusz az Opel Combo Life-on, azaz a Combo-paletta egyterűjén volt. Megtudtuk, hogy 3 ISOFIX támogatású ülést is konfigurálhatunk a hátsó sorba, így teljes körű rendelkezésre állást kapunk.

Portálunkon folyamatosan beszámolunk az új Opel Combo-ról, cikksorozatban mutatjuk be olvasóinknak a legapróbb részleteket is.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon EOS 6D Mark II
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Párizsi Autószalon 2018: bemutatkozik az új, hetedik szériás BMW 3-as limuzin

A BMW 3-as limuzin a bajor prémiumgyártó márkatörténetének eddigi legsikeresebb autója, amely egy modellben egyesíti a BMW iránymutató értékeinek legjavát.

A legendás sportlimuzin hetedik generációja a 2018-as Párizsi Autószalon fénypontjaként ünnepli világpremierjét. Az újdonság első ízben a BMW hivatalos párizsi sajtótájékoztatóján, 2018. október 2-án, közép-európai idő szerint délelőtt 9 órakor gurul ki a reflektorfénybe, a bajor prémiummárka számos új modelljének gyűrűjében. Az eseménynek a párizsi autószalon 5-ös csarnokában felépített BMW-stand ad otthont.

Ugyanezen a napon, közép-európai idő szerint délután 16 órakor a média képviselői exkluzív betekintést nyerhetnek a BMW párizsi standján azon formanyelvi részletekbe, vadonatúj technológiai megoldásokba és járműkapcsolati innovációkba, amelyek az új BMW 3-as limuzin karakterét együttesen meghatározzák. A „Get Together – Get Your Story” mottó égisze alatt megrendezendő sajtóesemény keretein belül Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke, a müncheni központú vállalatcsoport igazgatótanácsának három tagja, így Pieter Nota (BMW-értékesítés és márkamarketing), Klaus Fröhlich (járműfejlesztés) és Dr. Nicolas Peter (pénzügy), valamint az egyes járműfejlesztési részlegek megannyi szakértője is mélyebb beszélgetésekbe elegyedik majd az újságírókkal és riporterekkel az új BMW 3-as limuzinról.

A 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét az új BMW Z4 és az új BMW 8-as Coupé, mialatt a francia fővárosban a BMW X5 negyedik nemzedéke és az új BMW M5 Competition sportlimuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km) is világpremierjét ünnepli.

Megújult a Suzuki Vitara

A 2018-ban harmincadik születésnapját ünneplő Vitara-sorozat 1988-ban indult útjára a kompakt szabadidő-autó kategória úttörőjeként, és elegáns kialakításával, könnyű manőverezhetőségével, kényelmes vezetési élményével, valamint terepen nyújtott, sokoldalú teljesítményével a mai napig töretlen népszerűségnek örvend.

A Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített, hazai gyártású Vitara megújult változatának, illetve a szintén itthon gyártott S-Cross 1.0 és 1.4 benzines Boosterjet motorral szerelt modelljeire kiterjesztett garanciaprogramot hirdet a Magyar Suzuki Zrt.

A jelenlegi, negyedik generációs Vitarát 2015-ben mutatták be, válaszul a kisebb karosszériával rendelkező gépkocsik iránti megnövekedett piaci igényekre. A modell a Suzuki legkülönbözőbb vezetési körülmények, valamint terepviszonyok esetén is élvezetes és biztonságos autózást biztosító ALLGRIP 4WD rendszerét további fejlett biztonsági funkciókkal, kommunikációs eszközökkel és a járművezető igényeinek megfelelően testreszabható lehetőségekkel ötvözi.

2018-ban a Vitara még kifinomultabb megjelenéssel és még fejlettebb biztonsági funkciókkal ünnepli 30. születésnapját.

Külső megjelenés

A megújult Vitara öt részre osztott elülső hűtőrácsa függőleges krómozott elemeket kapott. Ez a Suzuki szabadidő-autókra jellemző jellegzetes vonása, amely már a Vitara iV4 koncepciómodelljén és a Vitara-S különleges kiadású modell esetében is nagyon népszerű volt. Az alsó hűtőrács krómozott elemei tovább hangsúlyozzák a jármű kifinomult formavilágát.

A hátsó kombinált lámpák hármas LED-sora innovatív megjelenést kölcsönöz az autónak. A minőséget sugárzó kialakításhoz az áttervezett hátsó védőlemez is hozzájárul.
A Vitara S-modellekhez korábban nem rendelhető panorámás napfénytető mostantól minden GLX-modellen elérhető.
A külső színválaszték két további árnyalattal bővült: a sportos, kifejezetten élénk napszél sárga (Solar Yellow Pearl Metallic) és a kifinomult, visszafogottabb márványkék (Ice Grayish Blue Metallic) színnel.

Belső kialakítás

A Vitara belső terében átfogó minőségi és stílusbeli fejlesztéseket hajtottak végre. A szabadidő-autók szegmensében elvárható, vakmerőbb megjelenésű műszerek és látványelemek kerültek be, valamint a műszerfal új, 4,2 hüvelykes, színes LCD-kijelzőjén könnyebben láthatók az ALLGRIP üzemmód és a lejtmenetvezérlő animációi, illetve az új megelőző biztonsági funkció és a jelzőtábla-felismerés grafikái is.

A megfelelő illeszkedés miatt az órát is átalakították az új megjelenésű műszerfalnak megfelelően. Mindezek szintén hozzájárulnak a dinamikus és pezsdítő vezetési élményhez.

További fejlesztések közé tartozik a műszerfal feletti puha betétek kialakítása a minőségérzet fokozására, az ajtók és a középkonzol világosabb színű ezüstös elemei, valamint a műszerfal ezüstös paneljének fémes hatású geometriai mintázata. A hasított bőr üléshuzat mélynyomásos geometriai mintái kifinomult, városias megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A legmagasabb felszereltségű modell elől egy konzoldobozzal felszerelt, új középső kartámasszal is kiegészült.

Két választható motor

A Vitara-S népszerű közvetlen befecskendezéses K14C turbómotorja mellett az újonnan bevezetett, szintén közvetlen befecskendezéses K10C turbómotor is elérhető már. A Suzuki új K10C motorjának tervezésekor kifejezetten figyeltek a leadott teljesítmény és a környezettudatos működés egyensúlyának megtartására. A kompakt és könnyű K10C motor turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres soros konfigurációját az alsó tartományokban leadott erős nyomatékra, kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságra és alacsony károsanyag-kibocsátásra optimalizálták.

Tekintettel arra, hogy a Vitara-modelleket már közvetlen befecskendezéses turbómotorokkal szerelték fel, az 1,4 literes Boosterjet-modellekre alkalmazott „S fokozat” megjelölés a továbbiakban nem lesz használatos.

Fejlettebb biztonsági rendszerek

A megújult Vitara továbbfejlesztett megelőző biztonsági technológiája még több helyzetben segíti a járművezetőt a balesetek elkerülésében, és hozzájárul a mindennapos vezetéssel együtt járó stressz csökkentéséhez. A milliméteres hullámhosszúságú radarral működő radaros fékrásegítőt (RBS) kiváltotta a kétérzékelős fékasszisztens (DSBS), amely egylencsés kamerát és lézersugaras radart (MFL) alkalmaz annak érdekében, hogy időben észlelje a gyalogosokat, és fékezéssel csökkentse az ütközések erejét. Mindemellett a sávelhagyásra figyelmeztető, a sávelhagyás-megelőző és a jelzőtábla-felismerő (TSR) funkciók is elérhetők.

Az AT-modellek mostantól teljes megállási és újraindulási funkcióval rendelkező adaptív tempomattal (ACC) rendelkeznek, amely egy milliméteres hullámhosszúságú radar segítségével tartja a távolságot az elöl haladó járműtől. A járművezető által beállított sebesség felső sebességkorlátként működik. Most először a holttérfigyelő (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) funkció is elérhetővé vált a Suzuki kínálatában.

Kétérzékelős fékasszisztens (DSBS)

A DSBS rendszer egy egylencsés kamera és egy lézeres érzékelő segítéségével észleli a gépkocsi előtt tartózkodó járműveket és gyalogosokat, és a sofőr figyelmeztetésével próbálja elkerülni az ütközéseket, illetve ütközés esetén megpróbálja csökkenteni annak erejét.

Adaptív tempomat teljes megállási és újraindulási funkcióval
A teljes megállási és újraindulási funkcióval rendelkező adaptív tempomat segíti a járművezetőt a gyorsításban és a fékezésben, miközben az elöl haladó járműtől biztonságos távolságot tart. A rendszer akár teljesen le is fékezheti az autót az előtte lévő jármű mögött, ami például a forgalmi dugókban további támogatást nyújthat a járművezetőnek.

Holttérfigyelő (BSM)

A BSM rendszer az autó mindkét oldalán észleli a holttérben tartózkodó vagy oda belépő járműveket. Ha egy jármű észlelhető a hátsó holttérben, vagy afelé közelít, egy figyelmeztető LED-ikon kezd el világítani a megfelelő külső visszapillantó tükörben. Amennyiben a vezető azt jelzi, hogy sávváltásra készül, a villogó LED-ikont figyelmeztető hangjelzés kíséri.

Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) funkció
Legfeljebb 8 km/h hátrameneti sebességnél a parkolóhelyről való kitolatás során a jármű hátán kétoldalt található radarérzékelők figyelmeztetik a vezetőt az autó oldalai felől közelítő járművekre. Ha a rendszer jármű jelenlétét észleli, a sofőrt a kombinált kijelzőn megjelenő vizuális riasztással, valamint hangjelzéssel figyelmezteti. Ez segítséget nyújt abban, hogy a járművezető akkor is biztonságosan indulhasson el a parkolóhelyekről, ha az autó valamelyik vagy mindkét oldalán korlátozott a rálátás.

Jelzőtábla-felismerés (TSR)

A TSR rendszer az egylencsés kamerával figyeli a közlekedési táblákat. Ha valamilyen közúti jelzést, például sebességkorlátozást vagy behajtási tilalmat észlel, megjeleníti azt a műszerfali kijelzőn, nehogy a járművezető figyelmen kívül hagyja a közúti jelzéseket, amelyek mellett elhalad. Ha több jelzés is vonatkozik egy adott útszakaszra, a rendszer egyszerre akár hármat is képes megjeleníteni.

A hazai gyártás a megbízhatóság garanciája

Kiterjesztett garanciaprogramot hirdet a Magyar Suzuki Zrt. újonnan gyártott Vitara és S-Cross 1.0 és 1.4 benzines Boosterjet motorral szerelt modelljeire. A garancia futamideje a gyártói garancia lejártát követő első naptári napon kezdődik és a 10. év utolsó napján, de legfeljebb 200.000 km futásteljesítmény elérésekor ér véget, attól függően, hogy melyik teljesül hamarabb. A Suzuki Boosterjet PRO 3+7 év vagy 200.000 km garancia a jármű minden, gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik, úgy mint a motorra, a turbófeltöltős üzemanyagrendszerre, valamint a váltóra és automataváltóra.

A garancia szolgáltatásait abban az esetben lehet igénybe venni, ha a gépjármű szervizelési munkálatai megfelelnek a Suzuki Jótállási és szervizfüzet előírásainak, valamint a tulajdonos eleget tett a kárrendezéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Idén is megrendezték a Ford Driving Skills for Life ingyenes vezetéstechnikai képzés programját Budapesten

A Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat a múlt hétvégén ismét Budapestre megérkezett.

A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működtetett társadalmi szerepvállalás program célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket. Idén ismét teltházzal, 340 fiatal részvételével zajlottak az ingyenes fél napos tréningek, melynek idén is a Pólus Center parkolója adott otthont Budapesten.

Hazánkban a 25 évesnél fiatalabbak közel 15%-a sérül meg vagy veszíti életét közlekedési balesetben, ezért a Ford Magyarország folytatja a 18-26 éves korosztálynak szóló hosszú távú ingyenes tréningprogramját, hogy megelőzhetőek legyenek ezek az esetek.

Szomorú statisztikák mutatják, hogy itthon is közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok ebben a korcsoportban, a felmérések szerint a fiatalok közel 15 százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.

“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-26 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot tavaly Magyarországon is elindíthattuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A hétvégén 4 időpontban meghirdetett vezetéstechnikai tréningjeink már a világ minden táján bizonyítottak, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Idén is érdekes, kreatív és mindenek előtt hatékony programmal vártuk a jelentkezőket” – mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el az autógyár. Mostanra pedig 40 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 20 000 friss jogosítványosnak segítettek már, és hazánkban is hosszútávra terveznek. A 4, egyenként félnapos tréningre a hétvégén került sor.

A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok az autókezelési ismeretek mellett megtanulták a közlekedési veszélyek, illetve a zavaró tényezők felismerését és kiküszöbölését is. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk is segítették fejlődésüket. Továbbá a Ford a Meyer‑HentschelIntézettel közösen kifejlesztett ittas vezetést és droghasználatot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része volt.

A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esett majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szenteltek a másnapos vezetés témájának, ami a részegséghez közeli mértékben befolyásolja a volán mögötti teljesítményt. A közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is külön modult szentel a tréning. A Ford kutatása szerint a 18-26 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

A Ford DFSL 2018-as fókuszában a biciklisták állnak. A biztonságos közlekedés szemléltetésére a Ford egy teljesen újszerű virtuális valóság programot dolgozott ki. A ‘WheelSwap’ segítségével az autósok és kerékpárosok átélhetik, milyen hajmeresztő – és mennyire életveszélyes – a másik fél számára, ahogyan az úton viselkednek.

Az új VR élmény a hétvégén a Driving Skills for Life eseményen debütált Budapesten, ahol az első tapasztalatok azt mutatják, hogy a virtuális valóságban megtapasztalt élmények hatására, szinte valamennyien azt mondták, hogy változtatniuk kell a közlekedési szokásaikon.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítványosok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés” – mondta Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EOS 6D Mark II
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az Alfa Romeo Sauber F1 pilótája lett Antonio Giovinazzi

Az Alfa Romeo és az Alfa Romeo Sauber F1 csapat örömmel jelenti be, hogy a 2019-es évadban Antonio Giovinazzi pilóta fog a 2007-es Forma-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen oldalán a csapat színeiben versenyezni.

A fiatal tehetségek felkutatásában és kinevelésében mindig is jeleskedő Alfa Romeo Sauber F1 csapat Charles Leclerc helyére kérte fel az olasz pilótát, aki már az elmúlt két évben is a csapattal dolgozott.

Antonio Giovinazzi felkérése különösen nagy jelentőséggel bír annak a projektnek a fényében, amelynek keretében az idei évadban az Alfa Romeo több mint harminc év szünet után visszatért a motorsport csúcsára. Az Alfa Romeo és az olasz versenyző találkozása szinte magától értetődő volt, hiszen Giovinazzi ifjú korától fogva szoros szálakkal kötődik a márkához.

Felkérésére egy egész nemzet büszke, hiszen hosszú évek óta nem versenyzett már olasz pilóta a Forma-1-ben.

Antonio Giovinazzi először a 2017-es osztrák nagydíjon, a Sauber színeiben állt rajthoz Forma-1-es futamon, később (a 2017-es kínai nagydíjon) még egyszer versenyzett a svájci csapattal. Ezen kívül számos teszten, valamint szabadedzésen vett részt a csapat tagjaként. Már bizonyította tehetségét, és ambiciózus célokat szeretne elérni az Alfa Romeo Sauber F1 csapattal közösen.

„Hatalmas öröm számomra, hogy pilótaként vehetek részt az Alfa Romeo Sauber F1 csapat munkájában. Legnagyobb álmom vált ezzel valóra, nagyon örülök, hogy a csapattal versenyezhetek. Olaszként hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy ilyen ikonikus és sikeres márkát képviselhetek, mint az Alfa Romeo. Szeretnék köszönetet mondani a Scuderia Ferrari és az Alfa Romeo Sauber F1 csapat képviselőinek ezért a fantasztikus lehetőségért. Rendkívül motivált vagyok, alig várom, hogy elkezdhessünk dolgozni, és együtt nagyszerű eredményeket érhessünk el” – nyilatokozta Antonio Giovinazzi.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy kihirdethettük pilótáinkat a 2019-es évadra. Először Kimi Räikkönent igazoltuk le, aki rendkívüli tapasztalatával autónk fejlesztéséhez is hozzájárulhat, és az egész csapat fejlődését felgyorsíthatja.
Az Alfa Romeóval együtt szeretettel köszöntjük a csapatban a Charles Leclerc helyére érkező Antonio Giovinazzit. A múltban már dolgozhattunk vele, így tudjuk, micsoda lehetőségek rejlenek benne. Eltökéltek és motiváltak vagyunk. Célkitűzésünk, hogy folyamatosan fejlődve együtt küzdhessünk a pontszerző helyekért” – vélekedett Frédéric Vasseur, a Sauber Motorsport elnök-vezérigazgatója, az Alfa Romeo Sauber F1 csapatfőnöke.

Bemutatták az új Volvo V60 Cross Country-t

A prémium autókat gyártó Volvo Cars a mai napon bemutatta a középkategóriás V60 kombi új Cross Country kivitelét. A robusztus V60 Cross Country a legújabb típus azon vadonatúj Volvo modellek sorában, amelyek az elmúlt években megalapozták a vállalat átalakulását.

Ahogy a V60, amely egy stockholmi villa autóbejárójában tartotta világpremierjét, a V60 Cross Country is a sokoldalú svéd családi kombi megtestesülése. Az ebből fakadó, alapvető értékeket azzal a közúti és terepalkalmassággal toldja meg az új modell, amely 1997-es bevezetése óta a Volvo Cross Country modellszéria minden egyes tagjára jellemző volt, és amely a külvárosból az erdők mélyére irányítja át a V60-ast.

„Az új V60 Cross Country bevezetésével egyik természetes élőhelyéről a másikra költöztetjük át svéd családi kombinkat” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Több mint húsz évvel ezelőtt a Volvo teremtette meg a Cross Country szegmenst, most bemutatott új modellünkkel pedig megerősítjük pozíciónkat a biztonságos, szuverén menetképességekkel rendelkező, sokoldalú családi járművek piacán.”

A V60 Cross Country szabad hasmagassága akár 75 mm-rel meghaladja az alapkivitelű V60-ét, köszönhetően a jármű terepalkalmasságát nagyban javító, egyedi fejlesztésű Cross Country futóműnek és felfüggesztésnek. Az új V60 Cross Country modell alapfelszerelésként kínálja az összkerékhajtást, a lejtmenet-vezérlést, a menetstabilizáló elektronikát, a nyomatékvektor-szabályozási rendszert, valamint egy különleges Off-Road terep-üzemmódot.

Ahogy a 60-as és 90-es modellcsaládok összes tagja, az új V60 Cross Country is élvezi a Volvo Cars díjnyertes átméretezhető padlólemezének (Scalable Product Architecture, SPA), biztonsági technológiájának és infotainment rendszerének összes előnyét.

„A V60 Cross Country ugyanolyan kifinomult jármű, mint az SPA platformra épülő 60-as és 90-es szériák többi tagja” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „Fokozott sokoldalúsága révén városban és vidéken egyformán otthonosan mozog, köszönhetően a magasabb üléshelyzetnek, a nagyobb szabad hasmagasságnak, valamint az összkerékhajtásból adódó dinamikus menetképességeinek.”

A Volvo Cars díjnyertes biztonsági rendszere, az automatikus vészfékezés funkcióval kiegészített City Safety rendszer az alapfelszerelés részeként segít a vezetőnek elkerülni a potenciális ütközéseket. Ez az egyetlen olyan rendszer ma a világon, amely a gyalogosokat, kerékpárosokat és nagytestű állatokat egyaránt felismeri.

A Pilot Assist rendszer megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig segít a vezetőnek a kormányzásban, gyorsításban és lassításban. Szintén alapfelszerelés az útelhagyást gátló technológia, a frontális ütközést enyhítő funkció, valamint további kormányrásegítő technológiák. Az automatikus fékezés funkcióval felszerelt, opciós keresztirányú forgalom-felügyelet rendszer a közlekedés többi résztvevőjének épségére is ügyel. Ezek, valamint a többi, kipróbált biztonsági technológia a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb autóvá teszik az új V60 Cross Country modellt.

A Volvo Cars Sensus Connect infotainment rendszere kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto funkciókkal, támogatja a 4G adatforgalmat, így a vezető minden pillanatban kapcsolatban maradhat a külvilággal, akár a városban, akár vidéken autóznak. A fedélzeti funkciók, a navigációs berendezés, az online szolgáltatások és a szórakoztató alkalmazások ösztönös vezérlésére táblaszámítógépre emlékeztető érintőképernyős kezelőfelület szolgál.

Az új V60 Cross Country T5 AWD benzin-, illetve D4 AWD dízelmotoros hajtáslánccal lesz rendelhető. A későbbiekben mild hibrid, valamint plug-in hibrid változatokkal bővül a kínálat.

BMW M240i Racing Cup néven folytatja a BMW privát csapatainak belépő szintű betétfutam-sorozatát

A BMW M235i Racing Cup 2014 óta a hosszú távú megbízhatósági futamokat kínáló, nürburgringi VLN bajnokság szerves része, a BMW Motorsport pedig most további két évvel meghosszabbította szerződését a versenysorozattal és hivatalos gumiabroncs-partnerével, a Dunloppal.

A következő szezontól BMW M240i Racing Cup néven megrendezendő betétfutam-sorozat így 2020-ig biztosan lehetőséget ad a privát színekben versenyző pilótáknak és csapatoknak arra, hogy belátható költségek mentén lépjenek be a motorsport élvonalának világába.

„A szerződés meghosszabbításával újfent kinyilvánítottuk elköteleződésünket privát színekben versenyző ügyfeleink mellett” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „A BMW M235i Racing Cup sorozatgyártásban kínált műszaki alapra építkező, és ezáltal belátható költségekkel bíró, belépő szintű betétfutam-sorozatként már a kezdetektől rendkívüli sikereknek örvendett. Mindezt az is mutatja, hogy a hozzávetőlegesen húsz versenyautóból álló mezőny az elmúlt évek során a VLN legerősebb betétfutamává nőtte ki magát, a futamokra pedig időről időre a legtöbb rajongó látogat ki. Nagy örömömre szolgál, hogy privát színekben versenyző csapatainknak további két, biztonsággal tervezhető évet kínálhatunk fel, ezzel is jutalmazva hűségüket a BMW márka iránt. A 2019-es szezontól bevezetjük a BMW M240i Racing Cup versenyautóihoz elérhető Evo csomagot, amellyel számos ügyfelünk kérését teljesítjük. Az Evo csomag nem csupán a csapatoknak, de a pilótáknak is számos előnyt tartogat, miközben a BMW M240i Racing versenyautók megjelenése minden eddiginél jobban hasonlít majd a tömegtermelésben kínált modellekéhez” – tette hozzá Jens Marquardt.

A BMW M240i Racing versenyautók Evo csomagja többek között optimalizált motorvezérlő szoftvert, a hátsó légterelő szárny újratervezett zárólapjait, valamint a jobb üléspozíció és a kényelmesebb vezetés érdekében új sportülést is tartogat.

A szerződéshosszabbítás részeként a BMW Motorsport a BMW M240i Racing Cup betétfutam-sorozat csapatversenyének pénzdíját is megemelte: a 2019-es szezontól kezdve az idény legsikeresebb csapata 25 000 euróval több, immáron 100 000 euró pénzdíjban részesül. A VLN oldalán meghosszabbított együttműködés korai bejelentésével és a megnövelt pénzdíjjal a BMW M240i Racing Cup minden korábbinál vonzóbb sorozattá válik. A BMW Motorsport ráadásul a sorozatbéli hivatalos gumiabroncs-partnerével, a Dunloppal 2014 óta íródó együttműködését is meghosszabbította.

A BMW M240i Racing Cup betétfutam-sorozat egyik legnagyobb előnye azonban a BMW Motorsport támogatása, amelynek részeként a bajor prémiumgyártó hivatalos pótalkatrészekkel, szükség esetén pedig mérnöki támogatással segíti privát színekben versenyző csapatai sikeres szereplését.

Új plug-in hibrid benzinmotorokat mutatott be a Peugeot

Az új motorok a Peugeot 3008, valamint az új a Peugeot 508 és 508 SW eddigi motorkínálatát egészítik ki. A HYBRID és a HYBRID4 (4×4) motor 2019 őszétől lesz elérhető az új a Peugeot 508, illetve az új Peugoet 3008 modelleken.

A Peugeot-tól megszokott vezetési élmény új hajtásmódokkal gazdagodik, és a 100%-ban elektromos ZEV, a hatékony 4×4 (HYBRID4), a dinamikus Sport és a sokoldalú hibrid üzemmódnak köszönhetően fokozott élvezetben és új impulzusokban lesz részünk.

A technológia egyszerű, használata magától értetődő, és korlátlan szabadságot biztosít: szabadon dönthetünk, hogy országúti, városi vagy outdoor körülmények között használjuk az autót, szabadon választhatunk a két- vagy négykerék-meghajtás, a 225 vagy a 300 lóerő, az ötajtós, az SW vagy a SUV változat között, és szabadon kipróbálhatjuk mind a 4 vezetési módot.

A két új motor konkrét bizonyítéka annak az eszménynek, amelyet a Peugeot a korlátokat nem ismerő, izgalmas és hatékony közlekedésről vall. #UnboringTheFuture.

„PLUG-IN HIBRID motorjaink tökéletes összhangban vannak a márka által vallott értékekkel: csak megerősítik az intenzívebb érzékszervi élményekre vonatkozó ígéretünket. Az új kínálattal egyszerű dolgunk van: az ügyfelek továbbra is egy PEUGEOT-t fognak vásárolni, de választhatnak, hogy a használati szokásaiknak megfelelően milyen motortípust kérnek hozzá!” – vélekedett Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója.

PLUG-IN HIBRID technológia

Az egyre gondtalanabb és kellemesebb jövő első bizonyítékaként a PEUGEOT bemutatja PLUG-IN HIBRID motorjait: a benzines HYBRID és HYBRID4 motorokat.

A fejlesztésnél élenjáró technológiák sokaságát alkalmaztuk, melyek egyszerűen és a felhasználó számára is átlátható módon kapcsolódnak össze.

 Benzinmotor

Az 1,6 lPureTech benzinmotor egy kettős üzemmódú generátort és egy speciális hűtőegységet kapott. A motor teljesítménye a HYBRID esetében 180 LE, a HYBRID4 esetében 200 LE lett.

 

Villanymotorral ellátott, új automata sebességváltó

A PureTech motorhoz a PEUGEOT PLUG-IN HIBRID motorjaihoz kifejlesztett, új 8 fokozatú e-EAT8(Electric Efficient Automatic Transmission – 8 speeds) automata sebességváltó társul.

A sebességváltóhoz kapcsolódó villanymotor az első tengelyen 110 LE/80 kW teljesítményt fejt ki.

Az elektromos és a belső égésű motor közötti optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. Az említett módosítások hatására 60 Nm-rel nőtt a nyomaték, ami fokozottreakciókészséget eredményez.

Villanymotorral ellátott hátsó futómű

A HYBRID4 változaton az összkerékmeghajtás biztosítása érdekében a többlengőkaros hátsó futóműnél – változatlan helykínálat mellett – egy inverter, egy 110 LE/80 kW-os villanymotor és egy reduktor került beépítésre.

 Lítium-ion akkumulátor

A nagyfeszültségű(300 V) lítium-ion akkumulátora HYBRIDés a HYBRID4 változatokon egyaránt a második sor ülései alatt kapott helyet.

Az akkumulátor kapacitása kiváló: 11,8 kWh (HYBRID) és 13,2 kWh (HYBRID4) között mozog. Ilyen kapacitás mellett tisztán elektromos üzemmódban a WLTP szabvány szerint akár 50 km is megtehető (NEDC(1)ciklus szerint 60 km).

A tisztán elektromos hajtás előnyeinek maximális kihasználása érdekében az alapértelmezett üzemmód –amikor csak az akkumulátor töltésszintje lehetővé teszi – a zéró kibocsátásüzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.

Hatékony funkciók – újfajta élvezet

Új Brake funkció

A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. Drive üzemmódban a Shift and Park by wire vezérlésű automata sebességváltó váltókarját hátranyomva lehet a Brake funkciót bekapcsolni. A második nyomásra a funkció kikapcsol.

 Új elektronikusan vezérelt fékrendszer

A tisztán elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótáv növelése érdekében a magas energiahatékonyságú i-Booster fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza (ez az energia a belső égésű motoroknál általában elvész). Az i-Booster a hagyományos változatokon megszokott vákuumszivattyú helyett egy elektromos szivattyút foglal magában.

Új e-SAVE funkció

Az e-SAVE funkciónak köszönhetően akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig). Az érintőképernyő e-SAVE menüjéből könnyen elérhető funkció a beprogramozást követően a tartalékolt hatótávolsággal (km) egyetemben kijelzésre kerül a műszeregységen. A tisztán elektromos hajtás kapcsolásához a kívánt pillanatban csak ki kell választani a kapcsolón a Zéró kibocsátás üzemmódot.

Egyszerű és gyors akkumulátortöltés

A töltési idő maximum:

  • 8 órahagyományos aljzatról (3,3 kW-os, 8 amperes töltő),
  • 4 óra Green’up® típusú megerősített csatlakozóról (3,3 kW-os, 14 amperes töltő),
  • és kevesebb mint2 óra Wallbox használata esetén (opciós 6,6 kW-os, 32 amperes töltő).

A töltésszint egyszerű és gyors leolvasása érdekében a töltőaljzatot egy fénysor veszi körül. Az áramforrásra való csatlakozást követően különböző színek jelzik, hogy hol tart a töltés.

A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el. A töltőkábelt a csomagtérpadló alatt kialakított helyen tárolhatjuk.

Új élményeket tartogató vezetés

A műszaki örökségére méltán büszke PEUGEOT a motortípustól függetlenül mindig ugyanolyan intenzív és intuitív vezetési élményt nyújt ügyfeleinek.

Az új PEUGEOT PLUG-IN HIBRID motorokkal azonban a vezetési élmény is megújul, és többek között az új hajtásmódoknak köszönhetően teljesen új benyomásokkal szolgál.

Az exkluzív vezetési módok más-más élményben részesítenek:

  • csendes és tisztán elektromos ZERO KIBOCSÁTÁS üzemmód,
  • az összes rendelkezésre álló energia mozgósításával lenyűgöző teljesítményre képesSPORTüzemmód,
  • sokoldalú használatot biztosító HYBRIDüzemmód,
  • fokozott meghajtást eredményező 4WDüzemmód (PEUGEOT 3008 HYBRID4),
  • a HYBRID üzemmódot az elektronikusan vezérelt felfüggesztés kényelmével társító KOMFORTüzemmód (új PEUGEOT 508 HYBRID).

A tisztán elektromos közlekedés lehetősége az akkumulátor töltésszintjétől függően mindegyik üzemmódban adott.

A HYBRID és HYBRID4 motorok rendkívül komoly műszaki tartalommal rendelkeznek, és az általuk biztosított vezetési élmény is garantált. A rendszer ergonomikus, a vezetés könnyű és magától értetődő.

Felvillanyozó vezetés a PEUGEOT i-Cockpit jóvoltából

 Az oroszlános márka védjegyének számító PEUGEOT i-Cockpit® nap mint nap inspiráló és intuitív vezetési élménnyel szolgál. A fokozott ellenőrzés és a könnyebb használat érdekében módosult az érintőképernyő és a digitális műszeregység.

Digitális műszeregység

A hibrid változatokhoz tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg.  A vezetőhely továbbra is tetszés szerint konfigurálható és személyre szabható.

A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőttalálunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik:

  • ECO: a leginkább energiatakarékos vezetéshez,
  • POWER: a dinamikus teljesítményt előtérbe helyező lendületesebb vezetéshez,
  • CHARGE: kijelziaz akkumulátor töltésével járó energia-visszanyerési fázisokat (elsősorban a gázpedál felengedésekor).

A műszerek két oldalán két szintmérő került elhelyezésre: az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható.

Az aktuálisan érvényes vezetési mód kijelzése folyamatosan látható, hogy szükség esetén azonnal módosítani lehessen.

Az akkumulátor töltési fázisaiban mindvégig rendelkezésre állnak a következő adatok: a visszanyert energiával megtehető távolság(km), az akkumulátor visszanyert töltésszintje (%), a töltés gyorsasága(elektromos kilométer) és a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő(óra és/vagy perc).

Érintőképernyő

Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel. Az alábbi adatokat tartalmazó oldalak az egyik billenőkapcsolóval közvetlenül is elérhetők:

  • energiaáramlási diagramoka hibrid rendszer üzemállapotának szemléltetésére,
  • fogyasztási statisztikákaz elektromos és a hagyományos fogyasztáselkülönítésével,
  • speciálisnavigációs információk:
  • a hagyományos benzinkutak mellett az elektromos töltőállomások kijelzése a szolgáltatóegységek (POI) között,
  • a tisztán elektromos hajtáshatósugara,
  • az elektromos + hagyományos hajtás hatósugara.

A légkondicionálónak szentelt oldal az utastér elektromos előtemperálásafunkcióval bővült, mely lehetővé teszi az utastér lehűtését vagy előfűtését (a külső hőmérséklettől függően).

 Csatlakoztatási szolgáltatások: My Peugeot alkalmazás

A maximális gyorsaság érdekében a MyPeugeot mobilalkalmazás tartalmát is fejlesztettük. Mostantól az akkumulátortöltés távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.

A HYBRID4 és HYBRID motorok 2009 őszétől lesznek elérhetők a PEUGEOT 3008, illetve az új PEUGEOT 508 és 508 SW modelleken.

„A Peugeot PLUG-IN HIBRID motorok kivételes lehetőséget nyújtanak arra, hogy a márka a Peugeot3008, illetve az új PEUGEOT 508 és 508 SW gazdag motorkínálatát tovább bővítse. Egyben arra is módot adnak, hogy az ügyfelek egy nagyteljesítményű 3008 AWD-t vagy egy hatékony és még különlegesebb vezetési élményt nyújtó 508-at (limuzin vagy SW) vásároljanak” – mondta Laurent Blanchet, a Peugeot termékigazgatója

Peugeot 3008 GT HYBRID4: Bárhol, bármikor megállja a helyét

A HYBRID4 változattal a Peugeot 3008 SUV új dimenzióba lép, és a Peugeot szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémiumváltozat négykerék-meghajtású,és 300 LE/220 kW leadására képes.

Ezt egy 200 LE/147 kW-os PureTech motor és két – a jármű első, ill. hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE/80 kW teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni.

0-ról 100 km/h sebességre 6,5 másodperc alatt gyorsul az autó. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig a WLTP szabvány szerint50 km (az NEDC(1)szabvány szerint 60 km).

A4WDüzemmód országúton és nehéz terepen jobb meghajtástés tökéletes tapadástbiztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken.

A Peugeot 3008 HYBRID4 a kiváló teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legalacsonyabb CO2-kibocsátásávalbüszkélkedhet: az emissziós érték a49 g/km-t sem éri el (WLTP szabvány szerint mérve).

A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futóműgondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.

A HYBRID4motor egyedül a GTváltozaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara® kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új Peugeot 508-ról már ismerős új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozótés a sáv közepén tartó asszisztenst.

A HYBRID4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős (165 kW) kétkerék-meghajtásos változat követi majd: ez a HYBRID, mely egy 180 LE/132 kW-os Puretech motor és egy 110 LE/80 kW-os villanymotor kombinációja.

Peugeot 508 és 508 SW HYBRID: hatékonyságban verhetetlen

Az új Peugeot 508 HYBRID és 508 SW HYBRID modelleknél a 180 lóerős/132 kW-os PureTech motor egy 110 lóerős/80 kW-os villanymotorral egészül ki, amitől a meghajtott jármű maximális összteljesítménye225 lóerőre/165 kW-ranő.

Az új Peugeot 508 és 508 SW modelleken alkalmazott HYBRID motor fejlesztői még intenzívebb érzetekre törekedtek. A rendkívül hatékony, kevesebb mint 49 g/km WLTP szerinti CO2-kibocsátással büszkélkedő motor üzemeltetési költségei is csökkentek.

A 11,8 kW/h kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 km-es WLTP(2)szerinti hatótávvalrendelkezik (az NEDC(1)szabvány szerint a hatótáv 50 km).

A hajtáslánc elhelyezésekor a tervezők nem ismertek kompromisszumot: a helykínálat változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 l a PEUGEOT 508-on és 530 l a PEUGEOT 508 SW esetében).

A modelleken három felszereltségi szint különböztethető meg:

  • Allure (ésAllure Business):gazdagon felszerelt alapkínálat,
  • GT Line: dinamikus megjelenés,
  • GT:exkluzív megjelenésű prémiumváltozat, mely szériában Gréval szürke Alcantara® üléskárpittal van felszerelve.

Íme, az új Lexus UX enteriőrje

A vadonatúj Lexus UX lenyűgöző és merész külső formaterve már leleplezésekor zajos sikert aratott és nagyon sok helyen zengtek róla szinte ódákat, utasteréről ugyanakkor eddig viszonylag kevés szó esett.

Pedig az UX belső tere legalább annyira rabul ejtő, mint a modell külső vonalvezetése: a dinamikus luxus szedánok hangulatát idézi, de a magasabb üléspozíció és a variálhatóság már egyértelműen a crossovekre jellemző. Az anyagok és a kivitelezés színtiszta Lexus minőség, amely ötvözi a tradicionális japán kézművességet, a vendégszeretetet az innovatív gyártástechnológiákkal.

A Lexus UX belső kialakítása a harmónia, letisztultság és a kifinomult luxus különleges elegyét alkotja, ugyanakkor az UX belsőépítészeti koncepciója a biztonságról is szól. Az ajtók belső íve robusztus keretet képez, ami növeli a biztonságérzetet. A tradicionális japán koncepció által inspirálva – amely elmossa a külső és a belső terek közti határt – a tervezők az UX-en belül is a folytonosság elvét követték. A vezetőülésben ülve úgy tűnik, hogy a műszerfal felső része a szélvédőn túlra nyúlik, és a sárvédőkben folytatódik. Ennek eredménye a kiváló látómező, valamint az autó méreteinek, a kerekek elhelyezkedésének kellemes érzete. A folyamat visszafelé is működik: kívülről szemlélve úgy tűnik, hogy a gépháztető közvetlenül a műszerfalhoz kapcsolódik a szélvédőn keresztül.

A be- és kiszállás az UX esetében kényelmes mozdulatsor, a csípőpont ugyanis optimális magasságban van, továbbá speciális kialakítású maga az üléspárna is. Az ember-, illetve vezetőközpontú megközelítést tisztán mutatja az alacsony műszerpult, valamint az A-oszlopok vékony kialakítása, amelyek így nem akadályozzák a kilátást. Bár az üléspozíció magasabb, mint a normál személyautóké, a csípő- és a sarokpont közti szintkülönbség csökkentésével az UX vezetője úgy érzi, közelebb van az úthoz, mint egy hagyományos SUV-ban. Tipikus Lexusként az UX rendkívül csendes vezetési élményt nyújt, nagy szilárdságú vázszerkezetének, valamint a karosszéria különféle pontjain elhelyezett, speciálisan megalkotott hangelnyelő és hangszigetelő anyagoknak köszönhetően. Ugyancsak tipikusan a Lexusra jellemző, hogy a mérnökök egészen a forrásig kutatják a zajokat, hogy kizárhassák azokat a kabinból. Így még a gumiabroncsok által kipréselt víz hangját is hatásosan csökkentették.

„Vezérlőállás” koncepció

Az UX vezetője a „vezérlőállás” koncepciónak köszönhetően a lehető legközelebbi kapcsolatot tart az úttal. A jármű vezetéséhez leginkább szükséges funkciókat a vezető közelében helyezték el, a háttámla pedig ideálisan, a testalkatnak megfelelően ível, így természetes és komfortos ülést biztosít. Az UX első ülései alapesetben manuálisan 6 irányban, vagy opcionálisan 8 irányban elektromosan állíthatók, a vezetőnek állítható deréktámasza is van. Az első ülések lapjaiban rugó és szivacs egyaránt található, így a speciálisan tervezett felület gyengéden körülöleli az utast és elosztja a terhelést. A Lexus teremtette luxus kiterjed az UX kabinjára is. A háromküllős kormány és az analóg óra a csúcsmodell Lexus LS limuzinból származik, és mint minden Lexusban, a klímamenedzser itt is automatikusan szabályozza, és optimális szinten tartja az utastér és a hűthető-fűthető ülések hőmérsékletét. A híres Lexus-figyelem minden részletre kiterjed, így a szélvédő felső részének kialakítása kiküszöböli a zavaró fény-árnyék hatásokat, valamint a kapcsolók működtetése is igazi „Lexus élmény”.

Letisztult, japán tradíciókat idéző kézműves felületek

A Lexusnál hagyomány, hogy a tradicionális japán kézművesség és vendégszeretet jegyeivel egyedivé varázsolja napjaink luxusautóit. Ez a szemlélet érvényesül az UX esetében is, különös tekintettel az életük első luxusautóját megvásárló fiatalokra. Az utastér minőségének és hangulatának kialakításához Kako főmérnök európai kulturális és anyagfejlesztési tapasztalatai is hozzájárultak.

Az eredmény a „kevesebb több” elve alapján megalkotott, túlzások nélküli belső környezet. A főmérnök így emlékszik vissza erre: „Amikor valaki eldönti, hogy egy utastér tetszik-e neki vagy sem, akkor az egységesség és a kontrasztosság egyensúlyát mérlegeli, ami sokkal fontosabb, mint az egyes elemek egyedi kialakítása és minősége.”

Az egyik példa erre az UX-hez rendelhető bőrkárpit, ami tradicionális japán sashiko varrási technikával készül, ami sokaknak ismerős lehet a judo- és a kendo öltözékekről. Az így kialakított felületet különleges perforáció díszíti, amelyet gyönyörűen összehangolt matematikai görbék alkotnak, egyedi megjelenéssel ruházva fel az autó üléseit.

A Lexus UX széles választékát kínálja a belső színkombinációknak, amelyek mindegyike különleges hangulatot kölcsönöz és kihangsúlyozza a prémium színvonalú tervezést. Az üléskárpit anyaga lehet szövet, bőr és ezek kombinációja, utóbbi esetben Tahara bőrrel. Az alapmodellhez ötféle tónus választható: a kobalt, a fekete, a fehér kőris, a telt krémszín és az okker. A fekete mellett az F SPORT lobbanó vörös vagy fehér kárpitozással is elérhető. Az elősötétített műszerpanelen és a kabin díszítésein kétféle felületi kidolgozás lehet, négyféle színben. A Lexusnál először az UX kínál új dekorációként speciális kidolgozású japán papírt (washi) idéző anyagot. Ez a különleges papír gyakori elem a hagyományos japán otthonokban, ahol nyugodt és meleg légkört teremt. Sokat elmond a színvonalról, hogy a szemcsés bőrborítás a Lexus két csúcskategóriás luxusmodellje – az LC kupé és az LS limuzin – fedélzetén is megtalálható.

Intuitív vezérlés, kristálytiszta kijelzők

Az UX műszerpaneljének kialakítása egyesíti a Lexus sajátosságait és az intuitív megoldásokat. A 7,0 colos TFT LCD kijelzőn digitálisan jelennek meg a realisztikus, analóg műszerek, méghozzá háromdimenziós térhatással. A rendelhető head-up display hozzájárul a Lexus UX high-tech hangulatához, a vezető közvetlen látóterében megjelenítve a legfontosabb adatokat. A nagyméretű, színes kijelző olyan hatást kelt, mintha a virtuális képernyő 2,5 méterrel a vezető előtt lenne, mert így lehet a legjobban, a térben szinte a jármű előtt megjelenő információkra és az útra is egyszerre összpontosítani. A fényes, nagy kontrasztú kijelző napfényben vagy havas környezetben is tökéletesen leolvasható.

A Lexus UX-hez tervezett érintésérzékelő Remote Touch Interface (RTI) rendszert úgy alakították ki, hogy működése az okostelefonokéhoz hasonlítson. Az RTI olyan intuitív műveleteket használ, mint a kettős érintés, vagy a pöccintés, amivel az érintőképernyős telefonok is vezérelhetők. A nyomtatott latin betűk felismerésére is képes érintőpad keret nélküli kialakítása és speciális felülete könnyű kezelést biztosít, az ujjak könnyen siklanak, ugyanakkor minimális az ujjnyomok miatti kellemetlenség. Az érintőpad rezgéssel jelzi a kurzorral kapcsolatos műveleteket, megkönnyítve a különböző funkciók működtetését. Az érintőképernyő alsó részén lévő kapcsolóval olyan műveleti központ jeleníthető meg, amely lehetővé teszi például a légkondicionáló és a navigáció kezelését külön menübe lépés nélkül. Egyszerre high-tech és elegáns megoldás, hogy az érintőpad Lexus logóját háttérvilágítás emeli ki.

Képzeletgazdag technológia

A Lexus tervezői kifinomult atmoszférát hoztak létre, amelynek része az integrált LED-es hangulatvilágítás. Elegáns, fehér fények világítják meg elöl a lábteret, a kesztyűtartót, a középkonzol kapcsolóit, és ugyancsak ilyen fényforrások találhatók a mennyezeti világításban, a térképolvasó lámpáknál és a csomagtartóban is. Az UX-ben egygombos rendszerrel szabályozható a szellőzés légbefúvásának iránya. A kétfunkciós kialakításnak köszönhetően a légbefúvó nyílások nagyobbak lehetnek, így a berendezés hatékonyabban és csendesebben is működik. A Luxury felszereltségű modellekben a légáramlást szabályozó kapcsolókat LED-es fényforrások világítják meg, amelyek az áramot nem vezetéken kapják: a LED-ek működéséhez szükséges energia elektromágneses rezonancia útján keletkezik, és két azonos frekvencián rezgő, egymás melletti tekercs hatására jön létre. A Lexus LC kupé hátsó lámpáiból már ismerős technológia alkalmazásával, a kezelőszervek megvilágításához különleges tüköroptikát használtak, ami – bár a tükröződő felület csupán 3 mm vastag – mély, és lebegő fényhatást kelt.

Magával ragadó hangzás

A Lexus UX modellek a legújabb multimédiás és navigációs eszközöket kínálják. A 7,0 colos EMV (Electro Multi Vision) kijelző minden változatban alapfelszerelés, de elérhető nagyobb 10,3 col képátlójú is a navigációs rendszerrel. A szabványos Lexus Premium Sound System képes lejátszani a legelterjedtebb digitális audio formátumokat (WAV, FLAC, ALAC és OGG Orbis), USB csatlakozón illesztett adathordozóról, ami sokkal több zenét képes tárolni, mint korábban a CD lemez. A hátul kialakított kettős USB port lehetővé teszi az utasoknak okoskészülékeik (telefonok, tabletek) töltését.

A 6 hangszórós normál és az elérhető korszerűbb, 8 hangszórós rendszer könnyű és természetes hangzású bambusz-faszén membrános hangszórókat használ a természetes, valamint a középtartományban megszólaló hangok tisztasága érdekében. Mindkét szett életteli hangzást hoz létre a műszerfal szélén elhelyezett magas (tweeter) sugárzókkal, és a szélvédőről visszaverődő hangokkal. A komolyabb, 8 hangszórós rendszernél további hangsugárzó van a műszerfal tetején, mélysugárzó (subwoofer) a csomagtérben és nagyobb teljesítményű az erősítő is. Elérhető a Mark Levinson Premium Surround Sound System is, a szegmensben exkluzív, 13 hangszórós csomagban alacsony torzítású 668 wattos, D-osztályú, 8 csatornás erősítő, és Quantum Logic Surround Sound és ClariFi™ 2.0 technológia szolgálja a koncertélményt.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK