Főoldal Blog Oldal: 309

Különleges rendezvény keretein belül mutatkozott be a Volkswagen Arteon

Exkluzív sajtótájékoztató keretében ismerhette meg a hazai sajtó a Volkswagen új zászlóshajóját, az Arteon modellt. A Gresham-palotában szervezett eseményre a hazai közélet hat meghatározó szereplője kapott meghívást, akik többnapos teszt után mesélték el az autóval kapcsolatos élményeiket.

Megérkezett hazánkba a Volkswagen prémium autója, a Volkswagen Arteon. Ebből az apropóból rendhagyó sajtótájékoztatót szervezett a márka a Gresham-palotában, ahol a hagyományos prezentációt követően a hazai közélet hat prominens szereplője is megosztotta véleményét a jelenlévőkkel.

Cakó Kinga – designer, D. Tóth Kriszta – a wmn.hu alapítója és főszerkesztője, Epres Panni – modell, Puzsér Róbert – rádiós műsorvezető, Szőke Gábor Miklós – szobrászművész, valamint Zsidró Tamás – mesterfodrász meséltek Gundel Takács Gábornak, az esemény házigazdájának az Arteonnal kapcsolatos első élményeikről és benyomásaikról, amit a szerdai bemutató előtti napokban gyűjtöttek az autóval kapcsolatosan – ugyanis már előző hét péntektől lehetőségük nyílt arra, hogy teszteljék az Arteont. Megszólalásuk sorrendjében a következők hangzottak el.

„Terepjárókat kedvelő családapaként, az Arteon feltűnő megjelenése mellett a dinamizmusa fogott meg leginkább, úgy viselkedett az úton, mint egy fekete párduc” – vélekedett Zsidró Tamás, mesterfodrász az új modellről. Elmondta, hogy balatoni családi utazásuk során csomagjaikkal öten is kényelmesen elfértek, az autó kezelhetősége és robbanékonysága pedig úton a bécsi Guns N’ Roses koncertre nyűgözte le az egész családot.

Epres Panni divatmodell – két kisgyermek édesanyjaként – a dinamikus, modern külsőt, a komfortos kezelhetőséget és az automata sebességváltót dicsérte. Benedek Tibor, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázónk felesége utasként is kipróbálta az Arteont, melyben a tesztet követően az egész család a mama új autóját látta.

Szőke Gábor Miklós nemzetközileg is népszerű alkotó, aki monumentális állat szobrairól ismert. Autókedvelőként a különleges formavilágot, a precíz tervezést és a külső-belső harmóniát emelte ki az új modellnél. Az egyedi bútorokat, művészeti tárgyakat is tervező, festő művészt a tesztautó fényezése és a belső dizájn egy bogárra, egy “kék futrinkára” emlékeztette, mely hasonlattal kapcsolatban Gundel Takács Gábor megjegyezte, hogy: „egy újabb bogárral bővült a Volkswagen eddigi gyűjteménye”.

Cakó Kinga többgenerációs művészcsaládban nőtt fel és már kiskorában tudta, hogy divattervező szeretne lenni. Számára a Volkswagen Arteon első- és hátsó ívei tették az autót különlegessé és egyedivé, emellett kiemelte a váltó könnyű kezelhetőségét, az óriási lábtereket, valamint az állandó kontrolt, mellyel az autó mindenre reagál, ami utazás közben történik.

Puzsér Róbert, rádiós műsorvezető és szerkesztő az autók terén a dizájn megszállottja. Így vélekedett: „Számomra az autó azt fejezi ki, hogy az adott kornak az embere hogyan gondolkodik a sebességről, a dinamizmusról, hogyan gondolkodik önmagáról” – fogalmazott a kultúr-, média- és rendszerkritikus az új modell különleges megjelenésével kapcsolatban. Elmondása szerint az új modell által kínált luxus, valamint a legmagasabb szintű dizájn a cégvezetőket célozza és megelégedve megjegyezte: „Most érkezett meg az autó a XXI. századba!”

D. Tóth Kriszta, újságíró, a WMN online magazin alapító-főszerkesztője és UNICEF nagykövet közel egy éve elektromos Volkswagen Golfot használ. A magyar média egyik legbefolyásosabb nőjeként egy élvezetes, “hatalmi harcokkal” tarkított teszthétvégéről számolt be: „Ez az autó jó, kényelmes, érdekes és izgalmas, ahol a személyre szabható beállítások után élménnyé vált a Volkswagen legújabb modelljét vezetni.”

„A már hazánkban is rendelhető Arteon különleges, divattervezőmérnöki munka eredménye, ami megjelenésében az értékálló extravaganciát ötvözi a német precizitással” – mondta Németh Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója, még az élménybeszámolókat megelőző bevezetőjében. „Olyan avantgárd business-class gran turismo született, mely dinamikus külsejével, valamint a legmodernebb vezetői segédrendszerek felhasználásával egyformán szól értelemhez és érzelemhez, egy új Volkswagen-arculatban” – tette hozzá a vezető.

A Toyota 91 éves rally sofőrt avatott

Az FIA Rally Világbajnokságba 17 év után idén visszatérő, rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota egészen különleges meglepetéssel kedveskedett egy finnországi márkakereskedésbe betérő, 91 éves ügyfélnek: az idős úr eredetileg egy hibrid Yarist érkezett kipróbáni, de végül egy még ennél is különlegesebb, életre szóló élménnyel gazdagodva térhetett haza.

A Rally Világbajnokság (WRC) 2017-es futamain magát az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygéppel megmérető, az utcai spotautók szerelmeseit pedig hamarosan a Yaris nagyteljesítményű változatával megszólító Toyota, és prémium márkája, a Lexus, modelljeinek legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költségei mellett leginkább környezetbarát hibrid technológiájáról ismert.

A világelső, és a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló autógyártó legnépszerűbb európai (és magyarországi) modelljének, a Yarisnak a hibrid változatát érkezett kipróbálni az az idős finn ügyfél, akinek nem mindennapi meglepetéssel kedvesedett a Toyota.

A 91 éves úrnak, aki saját elmondása szerint imád vezetni, 19 éves kora óta van jogosítványa, ami 2020-ban jár majd le. A fiatalabb korábban évi öt gyorshajtásért kirótt büntetést is begyűjtő, akkoriban amolyan ’Speedy Gonzalesnek’ számító idős úr álmában sem gondolta volna, hogy a hibrid Yaris tesztvezetésből ennyire emlékezetes élmény válik. A meglepetést megörökítő videóból kitűnik, hogy még akkor sem fogott gyanút, amikor fel kellett állnia az autóval egy elfüggönyözött rámpára, akkor azonban már kezdte sejteni, hogy valami turpisság készül, amikor meglátta, hogy beül mellé Miikka Anttila, aki a Rally Világbajnokságban a Toyota GAZOO Racing első számú pilótája, Jari-Matti Latvala navigátora. Az ezt követő, a speciális rámpa és a különleges kivetítő és hangrendszer segítségével megalkotott 360 fokos rally szimuláció során le sem lehetett törölni a mosolyt az újdonsült, 91 éves rally pilóta arcáról, aki egészen beleélte magát a szerepbe, olyannyira hogy a helyszínre érező rally riporternek már egészen rutinosan nyilatkozott.

„Hosszú idő óta ez volt a legnehezebb és legviccesebb dolog az életemben. Nem tudom elmondani mennyire boldog vagyok” – fogalmaz a kedves, megható videóban a finn öregúr.

A mindezt megörökítő felvétel itt tekinthető meg:

A Toyota a különleges megmozdulással a Rally Világbajnokság legközelebbi futamára, a két hét múlva, július 27-30. között megrendezésre kerülő Finn Rallyra készül, amely a Toyota GAZZO Racing finn pilótáinak hazai terepnek számít, így a debütáló évében már eddig is meglepően jól teljesítő, nyolc futam után a pilóták és a konstruktőrök versenyében egyaránt harmadik helyen álló csapattól ismét kiváló eredmények várhatóak.
Természetesen a különleges, kifejezetten erre a célra megalkotott szimulációs eszközt kár lett volna csupán egy alkalommal használni, így ennek segítségével további betérő ügyfeleket is sikeresen lepett meg a Toyota. Az ezekről szóló felvétel itt tekinthető meg:

Hivatalos gyártóként vesz részt a BMW a Forma-E-ben 2018-ban

2018 őszén a BMW hivatalos gyártóként áll rajthoz a világ első, tisztán elektromos meghajtású formaautókat felvonultató versenysorozatának ötödik szezonjában. A bajor prémiumgyártó saját fejlesztésű versenyautó-hajtáslánca az MS Amlin Andretti csapat színeiben mérkőzik meg az ellenfelekkel.

A tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító Forma-E sorozat kivételesen értékes lehetőségeket kínál a BMW i divízió jövőbeni innovációinak megtervezéséhez és a teljes mértékben önálló mobilitásra képes BMW iNEXT modell kifejlesztéséhez, hiszen az elektromos mobilitás térnyerésén és az automatizált járművezetés megvalósításán dolgozó mérnökök a BMW Motorsport versenypályákra specializálódott szakembereivel vállvetve dolgozhatnak a minden korábbinál erőteljesebb, megbízhatóbb és fenntarthatóbb hajtáslánc-technológia forradalmán, amely a versenypályák után a hétköznapok útjain is bemutatkozhat.

Mint ilyen, a BMW tökéletes hajtáslánc-technológiai fejlesztőpartnerként tekint a Forma-E versenysorozatra.

„Azáltal, hogy hivatalos versenytechnológiai partnerként fontos feladatot vállalunk a szériában, a hosszú távon fenntartható, emisszió-mentes mobilitás térnyerését és a BMW iNEXT modell hajtáslánc-technológiájának tökéletesítését helyezzük előtérbe” – mondta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Mindez a tökéletes járműtechnológia kifejlesztéséről szól. A Forma-E kiváló lehetőségeket teremt ahhoz, hogy a motorsport egészen egyedülálló körülményei között teszteljük és finomhangoljuk teljesítményre optimalizált, mégis zéró emissziójú, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiánkat. A sorozatgyártás és a versenyzés közötti határvonal a BMW i Motorsport esetében minden korábbinál jobban egybemosódik, amelynek köszönhetően az innovatív járműtechnológiák tömegtermelésbe örökítése egészen új szintre emelkedik. Biztosak vagyunk abban, hogy a BMW Group óriási előnyt fog kovácsolni a tisztán elektromos meghajtású formaautók versenysorozatában felhalmozott tapasztalatból” – tette hozzá Klaus Fröhlich.

„Az elmúlt években a Forma-E fantasztikus fejlődésen ment keresztül, mígnem egy tökéletes járműtechnológiai platformmá vált – nem csupán a BMW Group, de a BMW Motorsport számára is. Új utakat mutatni és innovációt alkotni – ezen két értékben a BMW és a Forma-E egyaránt osztozik. Számunkra kiváltképp fontos, hogy időről időre igazoljuk technológiai szaktudásunkat, a BMW AG ezért is kérvényezett hivatalos regisztrációt az FIA-nél, mint a Forma-E hivatalos járműtechnológiai partnere. Készek vagyunk szembenézni az egyre erősebb ellenfelekkel, a teljesen saját fejlesztésű hajtáslánc-technológiánkkal pedig a 2018 őszén rajtoló ötödik szezonra készülünk el” – fogalmazott Jens Marquardt. „Rendkívül nagy várakozással tekintünk a BMW i divízió innovatív járműtechnológiáin dolgozó tervezőmérnökök és a BMW Motorsport szakemberei közötti úttörő együttműködés elé, amely vadonatúj utat mutat az elektromos mobilitásnak. A Forma-E futamain azonban nem csupán innovációs erősségünket, de versenysport-szaktudásunkat is kihangsúlyozzuk. Mindazonáltal, a sorozat egy teljesen új kihívást jelent nekünk – olyasmit, amellyel az MS Amlin Andretti csapat oldalán örömmel nézünk szembe. Senkinek nem kell bemutatnom ezt a nevet, és nagy örömünkre szolgál, hogy már most kiváló együttműködést élvezünk mindkét oldalon. Teljes mértékben készen állunk rá, hogy a következő szintre lépjünk” – zárta gondolatait a BMW Motorsport igazgatója.

„A Forma-E és a BMW i divízió tökéletesen illik egymáshoz. A Forma-E egy merőben új versenyszéria, amelyben hamarosan a BMW rajongóit is lendületbe hozzuk – vadonatúj formában. A sorozat kiválóan példázza az elektromos mobilitásban rejlő izgalmas, lebilincselő és vérpezsdítően lendületes lehetőségeket, miközben olyan érzéseket szabadít fel, amelyekre csak a sport képes. Hivatalos autóipari partnerként már a széria legelső lépésétől jelen vagyunk a Forma-E-ben, így itt az ideje, hogy versenyzőként magasabb szintre lépjünk. A BMW i a Forma-E-ben, mint egy közösen új korszak két meghatározó hírnöke” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, a BMW márkaigazgatója.

„Izgatottan tekintünk a BMW i divízióval kialakított együttműködésünk kibővítése elé, amelynek keretében a Forma-E ötödik, 2018/2019-es szezonjában már a BMW hivatalos gyári csapataként állunk rajthoz” – mondta Michael Andretti, az MS Amlin Andretti csapat főnöke és a nemzetközileg elismert Andretti Autosport vezérigazgatója. „A BMW és az MS Amlin Andretti csapat közötti együttműködés kiváló alapot teremt ahhoz, hogy a BMW hivatalos gyártóként induljon a Forma-E-ben. Nagy örömmel gurítjuk majd rajtrácsra a BMW első, teljesen saját fejlesztésű, tisztán elektromos meghajtású versenyautó-hajtásláncát, hiszen a hétköznapok útjain a BMW i modellek a jövő négykerekű hírnökeiként vannak jelen. A BMW a legnívósabb és legnagyobb múltú márka, akivel együtt dolgozhatunk a Forma-E-ben” – tette hozzá Michael Andretti.

Toyota: limitált szériás Selection modellek

Magyarországon 2017 első félévében környezetbarát hibrid modelljei révén elképesztő, a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabb, 57.1 százalékos növekedést produkáló Toyota nem ül a babérjain.

A Toyota modelljei legendás megbízhatóságukról és alacsony üzemben tartási költségeikről ismertek. A japán márka három legnépszerűbb személyautója, a Yaris, az Auris és a RAV4 esetén egyedi, limitált szériás, Selection elnevezésű modellváltozatot mutat be, amivel alaposan felkavarhatja az állóvizet a hazai piacon.

A környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően Magyarországon is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető, világelső Toyota első féléves növekedéséhez hasonlót a hazai piac TOP20 szereplője közül egyetlen márka sem tud felmutatni. A világ vezető prémium hibrid márkájaként ismert Lexus-t is jegyző japán gyártó azonban továbbra sem lassít: három legnépszerűbb személyautója, a szegmensének értékesítéseit 22,7%-os szegmensrészesedéssel magasan vezető Yaris, a testvérmodelljével, a Corollával közösen szegmensében dobogós Auris, és a szintén kimagasló, 22,6%-os részesedéssel szegmenselső RAV4 modellekhez bemutatott, Selection elnevezésű limitált széria trendi, személyre szabható, prémium kivitelű modelljei további új vásárlókat szólíthatnak meg a márka számára.

Az autójukra az önkifejezés egyik eszközeként tekintő vásárlókat megszólító egyszerre izgalmas és elegáns Selection kínálat révén az ügyfelek egyéniségükhöz, életstílusokhoz szabva egészen egyedivé tehetik autójukat.
A Yaris Selection esetén négyféle (gyöngyfehér, platinum bronz, vízkék és burgundi vörös) az Auris Selection esetében háromféle (gyöngyfehér, burgundi vörös és gránitszürke) míg a RAV4 Selectionnél kétféle (ezüst és smaragd) egyedi külső fényezés közül választhat az ügyfél.

A Yarisnál ehhez hátsó légterelő, fekete tető és külső tükörburkolatok, sötétített hátsó üvegezés, a karosszéria színére fényezett, méhsejt mintás hűtőrács, zongoralakk fényezésű küszöbelemek és 16 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák és merész, egyedi utastér megoldások tartoznak. A műszerfal dekorációs elemei, az ajtóburkolatok – és persze a külső fényezés színét idéző üléskárpitok – stílusos egységet alkotnak. A Yaris Selection Vízkék változat esetén például a puha és kifinomult, kimagasló minőségű fekete üléskárpitot szürke oldalpárnázás és kék varrás díszíti. Ugyanezeket a kék öltéseket láthatjuk a kormánykerék, a sebességváltó gomb és kézifékkar perforált bőrborításán is, sőt a kék szín a műszerfalon és az ajtók betétein is látványosan megjelenik (hasonlóan kerül végig vitelre külső szín tematikája az utastérben a többi fényezés esetén is).
Az Auris esetében a stílusos külső elemek, például a hátsó légterelővel és cápauszony antennával kiegészített tető, a külső tükörburkolatok, a hűtőmaszk, a küszöbelemek, illetve a Touring Sports változat tetősínjei szintén fekete fényezést kaptak, amihez 17 collos könnyűfém tárcsák társulnak. Az utastérben szintén végigvonul a tematika a szürke kárpitozású, fekete Alcantara betétekkel ellátott kényelmes sportülésen, valamint a kormánykerekén és a váltókaron található bőrborításon.

A RAV4 Selection szintén az igazi egyéniségek autója, akik szeretik spontán ötletekkel felpezsdíteni az eleganciát és a nyugalmat: a fekete a tükörburkolatok, tetősínek és lökhárító védőelemek, a 18 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák valamint a Bi-LED fényszórók és a LED fénysávos nappali menetfény az autó külsejének kölcsönöznek egyedi, azonnal felismerhető prémium jegyeket, míg a finom varrású kárpit, vagy épp az ülések dombornyomású RAV4 emblémája a belső teret teszik összetéveszthetetlenné. Az Ezüst fényezésű változat kifinomult fekete bőrüléseit természetes és szintetikus bőrből készült, keresztirányú steppeléssel díszített, Sötét Rózsa árnyalatú betétek egészítik ki, míg a RAV4 Selection Smaragd kivitel stílusos, világos bőrülésein átlós steppelés díszíti a természetes és szintetikus bőrből készült, Világos Bézs színű betéteket.

A limitált szériás Selection kínálat modelljei mindemellett a biztonság területén sem ismernek kompromisszumot, legyen szó ugyanis akár a Yarisról, az Aurisról vagy épp a RAV4-esről, a Selection változatokban alapfelszereltség az aktív biztonsági rendszerek széles tárházát kínáló Toyota Safety Sense rendszer: ütközés előtti biztonsági rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerés, automatikus távolságifény-vezérlés, a RAV4 esetén további funkció az utánfutó kilengésre figyelmeztető rendszer, míg az ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosészleléssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer pedig kormányzási rásegítéssel is el van látva. Épp így alapfelszereltség a Selection modellekben a high tech, 7 collos érintőképernyővel ellátott Toyota Touch 2 multimédia rendszer: magyar nyelvű navigáció, MP3, WMA, USB, 6 hangszóró, Bluetooth a szöveges üzenetek megjelenítésének opciójával, tolatókamera, iPod integrálás, lehetőség a Toyota Touch 2 with Go navigációs rendszer installálására.

„Jóllehet elsőre talán úgy gondolnánk, hogy a Selection modellek az egyéniségük kifejezését különösen fontosnak tartó magánvásárlók körében lehetnek népszerűek, várakozásaink szerint a flottavásárlók körében is érdeklődésre tarthatnak majd számot. Az izgalmas vállalati arculat építésének épp úgy eszköze lehet az egyszerre trendi és elegáns Selection modellek megjelenése a vállalati flottában, mint az autókat használó alkalmazottak motivációjáé. Ez pedig nem utolsó szempont a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljei révén a flottapiacon látványosan előretörő Toyota számára, amely a piac TOP10 szereplője közül ezen a területen is a legnagyobb, 78%-os növekedést produkálta. A Yaris értékesítésekből az idei év első félévében egyébiránt 31,2%-ot tettek ki a flottavásárlások, míg az Auris esetén 61%, a RAV4 esetében pedig 49,8% volt ez az arány” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Tapasztalataink egyébiránt azt mutatják, hogy az önkifejezés fontossága, és a környezettudatosság gyakran kéz a kézben jár. Éppen ezért várakozásaink szerint a Selection modellek esetében az áltagosnál is magasabb lesz a környezetbarát hibrid eladások aránya, ami a Yarisnál már most is 20% körül, az Aurisnál 45% magasságában, míg a RAV4 esetében 75% körül alakul” – teszi hozzá a szakember.

A limitált szériás Selection modellek ezen a héten, július 10-e és 15-e között nyílt napok keretében mutatkoznak be a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint egyébiránt a hazai vásárlók a Családi gépkocsik körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának, Varga Zsombor elmondása szerint pedig az erre reflektálva a márka teljes személyautó portfóliójára kidolgozott ’Best Buy’ ajánlatok a Selection modellekre is érvényesek.

Honda-Hitachi együttműködés: elektromotorok gyártása a cél

A Hitachi Automotive Systems, Ltd. és a Honda Motor Co., Ltd. egy új, közös vállalat létrehozását jelentette be.

Az Ibaraki prefektúrában, azon belül is Hitachinaka-shi városban működő egység feladata az elektromos járművek erőforrásainak fejlesztése, gyártása, valamint értékesítése lesz.

A 2017. február 3-án aláírt, majd február 7-én nyilvánosságra hozott Egyetértési Nyilatkozat nyomán a két cég hosszas egyeztetéseket folytatott, melyek eredményeként március 24-én megállapodtak az új üzem létrehozásának előkészítéséről. Ibaraki régió vezetése – felismerve a projekt fontosságát – pénzügyi forrást biztosít a társuláshoz, hogy „támogassa új vállalati központok létrejöttét” a prefektúrán belül.

Az autógyárak részéről világszerte egyre nagyobb a kereslet a villanymotorok iránt, az új társaság – a két anyacég gyártói tapasztalatát felhasználva – ezt az igényt szeretné kielégíteni.

A Toyota Prius+ kapta a főszerepet az orosz Yandex önvezető autó tesztjeiben

Az internetes alkalmazások és keresőrobotok területén ismert orosz Yandex cég, a Yandex.Taxi alkalmazás fejlesztője befejezte első autonómgépkocsi-tesztjét. A tesztek során a Yandex autonóm vezetési rendszerét egy hibrid Toyota Prius+ modellben tesztelték.

A zárt területen lefolytatott tesztekben két, személyzet nélküli autó vett részt. Mindkét autó – bár további fejlesztésre szorul – képes függetlenül közlekedni a megadott útvonalon, valamint időben észrevenni és kikerülni az akadályokat, beleértve az autókat, embereket és állatokat. Amennyiben az akadály kikerülése nem lehetséges, a kocsi megáll, és akkor indul el újra, amikor az lehetségessé válik.

A rendszer nagy érzékenységű szenzorokon, az autóról és környezetéről információt gyűjtő kamerákon, valamint a Yandex által fejlesztett szoftveren alapul, amely feldolgozza a szenzorokból érkező adatokat, és meghatározza a jármű optimális útvonalát. Az érzékelők és kamerák lehetővé teszik más autók, emberek és tárgyak helyzetének pontos meghatározását, az úttest széleinek felismerését, valamint a közlekedési táblák és egyéb jelzések leolvasását. A kamerarendszer az autó más tárgyaktól való távolságának meghatározására ugyancsak képes.

Az autó tetejére egy 360 fokos Lidar lézeres távolságmérőt helyeztek el, amely valós időben szkenneli az autó környezetét. A visszaverődő jelekből és rádióhullámokból származó információk alapján a rendszer háromdimenziós térképet készít, és segít kiszámítani az autó tárgyaktól való pontos távolságát. A rendszert kiegészíti egy nagy hatótávolságú radar is, ennek nagy sebességű haladás mellett van jelentősége. A további érzékelők és a nagy pontosságú GPS-vevők pedig lehetővé teszik az autó helyzetének, irányának és sebességének felügyeletét, és emellett például az egyes kerekek forgási sebességének ellenőrzését is.

Az első autonómgépjármű-tesztekre zárt területen került sor – Moszkvában, a Yandex központjának közelében. A szoftveres finomhangolást követően a közutakon végrehajtott éles teszteket 2018 tavaszára tervezik a mérnökök.

A Toyota Prius+ egy hétszemélyes kombi, melyet a Toyota a harmadik generációs Prius alapjaiból építkezve fejlesztett ki. A modell motorházteteje alatt az 1.8 literes Hybrid Synergy Drive (HSD) hajtómű, a világ legfejlettebb full hybrid rendszere dolgozik, 136 lóerős összteljesítménnyel. A modellből 2017 januárjáig világszerte 671.200 példányt adtak el.

A Kia folyamatosan vezeti a J.D. Power minőségi ranglistát

A Kia Motors 2016 után idén is az élen végzett a J.D. Power minőségfelmérésében. A Kia minőségi fejlődése a felmérésben résztvevő autógyártók közül messze a legkiemelkedőbb az elmúlt húsz évben.

A Kia egyedülálló módon, öt kategóriában is kiválóan teljesített. A Soul, a Niro, a Sorento, a Forte, és a Cadenza is megnyerte saját kategóriáját. A Soul-nak ez már a harmadik egymás utáni J.D. Power minőségi díja, miközben a Cadenza és a Niro újoncként szerepelt, és így is diadalmaskodott, úgy, hogy a Cadenza ráadásul a felmérésben részt vevő valamennyi modellnél jobb eredményt ért el!

A felmérésben szereplő hét Kia modell első, vagy második helyen végzett – jóval kevesebb hibát és vásárlói panaszt produkálva, mint konkurenseik.

A Kia egyéb minőségi felmérésekben és vizsgálatokban is kiválóan teljesít, a Sportage például első helyen végzett a J.D. Power 2016-os európai megbízhatósági vizsgálatában.

“A Kia a teljes autóipart maga mögé utasította a J.D. Power idei minőségi felmérésén. Többen meglepődtek azon a tényen, hogy 2016 után idén is sikerült megőriznünk kiváló helyezéseinket. Ma már világos és egyértelmű a helyzet, és az abból fakadó üzenet is: a Kia már második éve a minőség legmagasabb fokát képviseli, több kategóriagyőzelmet begyűjtve, mint bármelyik versenytársa. Eredményeink megerősítik hitünket és fáradozásainkat, miközben ékesen bizonyítják, hogy a minőség minden autónk szerves és alapvető eleme” – fogalmazott Michael Sprague, a Kia Motors America alelnöke.

Az eredmények kihirdetésekor Dave Sargent a J.D. Power autóipari üzletágának vezetője elmondta: “Kétség sem fér hozzá, hogy az autók minősége hatalmas javulást mutat az elmúlt években. Úgy tűnik, hogy az ágazat összeszedte magát és ez a termékein nagyon határozottan érezhető is.”

A felmérés kérdéseire 77 415 tulajdonos válaszolt, 243 modellről 26 kategóriában. A kérdések a vezetési élményről, a motor és a hajtáslánc képességeiről, és többféle minőségi jellemzőről szóltak.

A Kia valamennyi európai modellje a márka egyedülálló, 7 éves, 150 000 km –re szóló garanciájával kerül forgalomba.

Története legnagyobb átszervezését indítja el az Audi

Prémium digitális autóipari vállalattá (Premium Digital Car Company) alakulásának útján az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el, amelynek eredményeképpen a márka minden értelemben digitalizáltan és fenntartható módon működik majd, valósággal újra feltalálva a nagyvárosi mobilitást.

A negyedik ipari forradalom alapvetően diszruptív, így a piac minden résztvevője számára elkerülhetetlen a teljes megújulás. Ennek hiányában a lemaradás veszélye fenyeget a piaci versenyben, nem utolsósorban olyan vállalatok mögött, akik csupán nemrég, ám merőben új megközelítésekkel, szolgáltatásokkal és ötletekkel jelentek meg a mobilitás piacán.

Barcelonában jól érzékelhető, hogy az Audi lelkesen áll e kihívás elé, mivel az pontosan megfelel a vállalat és dolgozói személyiségének. A haladás az Audi génjeibe van írva, a vállalat azon hozzáállását jelezve, amellyel mindig is folytatta tevékenységét. Segítségével az Audi a jövőben is olyan meghatározó megoldásokkal kíván szolgálni ügyfeleinek, amelyek előnyt biztosítanak számára.

quattro, könnyűszerkezetes építés, TFSI – az immár csaknem közmondásos „Haladás technikája” klasszikus bizonyítékai. A barcelonai fő termékpremier, az új Audi A8 ismét mércéül szolgálhat e tekintetben. Azt pedig, hogy ez az előny jóval többet jelent a puszta technikánál, jól bizonyítják az Audi A8 fejlesztései.

Az Audi – akár egy startup-cég – gyorsan és a hagyományoktól eltérően jelenik meg új üzleti területeken, új termékformákat vezet be és alapjaiban változtatja meg a nagyvárosi mobilitást. Az előny – egyfajta ígéretként – mindvégig azon elkötelezettséghez kötődik, hogy sose elégedjünk meg a jelenlegi helyzettel, hanem újra és újra jobb megoldásokat kutatva elemezzük azt. Az Audi számára ugyanis az előny több, mint csupán az élen járni – annak igényét is jelenti egyben, hogy még nagyobb szabadságot kínáljon ügyfeleinek.

E stratégia három fő súlyponti elem köré szerveződik, amelyek egyaránt megjelennek Barcelonában – az „Audi. A haladás. 2025.” mindig digitális, fenntartható és városi.

Digitális

Elérkezett a digitalizáció korszaka, a tárgyak internete révén egy csapásra adatok milliárdjai állnak rendelkezésünkre. Az intelligens algoritmusok, az öntanuló gépek és a mesterséges intelligencia immár önállóan értékelik ki a „Big Data” kínálta információkat, előnyök új dimenzióját nyitva az ügyfelek számára.

A virtuális valóság eszközeivel az érdeklődők immár interaktív módon állíthatják össze igényeik szerinti autójukat. Az „Audi, amikor és ahol csak szeretném” mottó szellemében az Audi 2020-ig 15 piacon egészíti ki igény szerinti (on-demand) megoldásokkal az egyéni mobilitást. A tervek szerint új digitális platform szolgál majd információkkal, szórakozással és további előnyökkel az Audi modellekben úton lévők számára.

A holnap termelése szintén fejlett internetes hálózatokba szervezve működik majd. Az okosgyár (Smart Factory) a gyártás minden fázisát digitális úton hangolja össze, miközben az autógyártás modulrendszerű termelési eljárások, mesterséges intelligencia és ember-robot együttműködés nyomán válik még rugalmasabbá, illetve kíméli hatékonyabban a természeti erőforrásokat.

Fenntartható

A posztmodern és az Upper Liberals trendformálói a fenntartható életmód követői – egyben az Audi fő vásárlói célcsoportja – akik e téren kivívott előnyét az elkövetkező évek során további társadalmi körök is kiépítik majd. E hosszú távú fenntarthatóság jellemezte társadalomban az Audi kellő felelősségvállalással vesz részt.

Az értékteremtés láncolata mentén újabb és újabb „zöld fejlesztések” („greenovation”) és technikai vívmányok jelennek meg, amelyek egyaránt a környezet és a klíma védelmében alkalmazhatók. Az Audi környezetvédelmi alapítványa ezen greenovation-fejlesztések felkutatása, illetve alkalmazása érdekében tevékenykedik.

A jövőért folytatott versenyben az elektromos mobilitás az Audi hajtásrendszere: 2020-ra már három intenzív formavilágú és nagyteljesítményű elektromos autó szerepel majd kínálatában. A „Tiszta autók tiszta gyárakból” mottó szellemében az Audi jelenleg az Audi e-tron brüsszeli gyártását alakítja ki szén-dioxid-semleges módon. Az Audi a belsőégésű motorok világában is egyértelműen a szén-dioxid-semleges mobilitásra összpontosít. Szintetikus üzemanyagok, hálózatról tölthető (plug-in) és mild-hibrid hajtásrendszerű modellek, illetve fejlett aerodinamika és könnyűszerkezetes építés fokozzák tovább az alapvető modellsorozatok gazdaságosságát.

Városi

A haladás hosszútávú látásmódot igényel, az Audi ezért már a holnaputánt alakítja. Az Audi Innovation Research trendkutatói és formatervezői világszerte a metropoliszok jövő-szcenárióit vizsgálják, termékek és szolgáltatások most következő generációit is már ennek alapjain alkotva meg. Az olyan mobilitási szolgáltatások, mint például az Audi on Demand, a márka különös igényességét igazolják a prémium mobilitás terén.

A haladás városi kontextusban a metropoliszok logikájának és életterének pontos megértését, majd velük közösen okos megoldások kifejlesztését jelenti. Korszerű technikáival – mint az automatizált vezetés és parkolás vagy épp a fejlett internetes hálózatokba szervezett városi infrastruktúra – az Audi aktívan fejleszti a nagyvárosi mobilitást. Az új okostelefon-alkalmazások, mint például az Audi myApp, a mobilizált emberek egyéni és széles körű segítői.

Audi. A haladás. – ez a stratégia az Audi szándékai szerint a 2025-ös esztendőn is jóval túlmutat, a teljes vállalatot és szolgáltatásait egyaránt új szintre emelve. A három stratégiai témakör bármelyikében végzett beruházások a másik kettőre is pozitív hatást gyakorolnak. Ennek során gyakran a digitalizáció a kulcs a fenntarthatóság növeléséhez és a kedvezőbb városi megoldásokhoz.

Jól illusztrálja mindezt a következő példa. Napjainkban a belvárosi forgalom mintegy 40 százalékáért a parkolóhelykeresés felelős. Az Audi fejlett hálózatba szervezi a forgalomáramlás információit, többek között azon adatok alapján is, amelyek az autók érzékelőiből a HERE digitális térképszolgáltató segítségével nyerhetők. Az eredmény pedig már rövidesen nagypontosságú útvonalvezetés lehet a szabad parkolóhelyekig, így elmarad a keresgélés generálta forgalom, s mérséklődnek a közlekedési torlódások. Az Audi 2016 óta rendelkezik tulajdonrésszel a HERE vállalatban. A világ valós idejű realitásindexének beruházásai mindenki számára előnyösek a városokban, például az indokolatlan járműforgalom drasztikus csökkentésével. Mindez nagyban hozzájárul a fenntarthatósághoz.

Digitális, fenntartható és városi – e stratégiai hármas vezet mindazon eredményekhez, amelyeknek neve: Audi. A haladás.

Sportos elegancia, kiemelkedő dinamika: BMW M Performance Parts alkatrészek az új BMW 6 Gran Turismo-hoz

A motorsport inspirálta specifikus alkatrészek egyedi stílust kölcsönöznek az új csúcskategóriás BMW 6 Gran Turismo modell számára.

Az új BMW 6-os Gran Turismo lenyűgözően elegáns, rendkívül sokoldalú és kiemelkedően dinamikus vezetési élményt nyújt. A modell sportos jellegét új szintre emelő modell-specifikus BMW M Performance Parts alkatrészcsomag 2017 novemberében válik elérhetővé. A testreszabott és motorsport-inspirálta áttervezett alkatrészek, amelyek a meghajtást és a felfüggesztést fejlesztik tovább és a külső borítást, illetve a vezetőfülkét teszik hatékonyabbá, még tovább fokozzák a dinamikus vezetés élményét, miközben a BMW 6-os Gran Turismo-nak egyedi és markánsan kifejező megjelenést kölcsönöznek.
A BMW M Performance Parts termékcsalád autentikus stílusában a BMW M GmbH jól megalapozott, versenyzéssel kapcsolatos szakértelme tükröződik, amelyre az alkatrészek megalkotása során támaszkodtak. Minden egyes alkatrész teljes mértékben megfelel a BMW Group szigorú, az anyagok kiválasztására, a tervezésre és a kivitelezés minőségére vonatkozó előírásainak. A szóban forgó alkatrészek cseréje nincsen hatással a járművek garanciájára.

A BMW M Performance kipufogó hangtompító rendszere az új BMW 6-os Gran Turismo számára egy igazán lenyűgöző akusztikai és vizuális dimenziót teremt. Nem mindennapi megjelenést kölcsönöz az autó hátuljának, ugyanakkor olyan sportos hangzást biztosít, amely komfortossá teszi az utazást hosszabb távokon is. A hangtompító rozsdamentes acélból készült, és kifejezetten a benzinmotoros modellekhez, a BMW 630i Gran Turismo-hoz (kombinált fogyasztás: 6,6-6,2 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 152-142 g/km), a BMW 640i Gran Turismo-hoz (kombinált fogyasztás: 7,4-7,0 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 169-159 g/km) és a BMW 640i xDrive Gran Turismo-hoz (kombinált fogyasztás: 8,2-7,7 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 187-177 g/km) készült. A motor típusától és a felszereléstől függően, kör vagy trapéz alakú kipufogóvéggel érhetőek el, króm vagy szénszálas kivitelben. A kerek kipufogóvéget gravírozott M logó, míg a trapéz alakút M Performance felirat díszíti.

A BMW 6-os Gran Turismo vezetési dinamikája és megjelenése egyaránt sokat köszönhet a 21 hüvelykes BMW M Performance könnyűfém keréktárcsáknak, melyek súlycsökkentő kovácsolási technikákkal gyártják kétszintes, kétszínű, duplaküllős kialakítással. A külső küllőszinten és a kerékabroncson a magasfényű festék polírozott felületekkel találkozik. Az exkluzív megjelenésű kerekekre különböző méretű gumiabroncs kerül; az első tengelyre 245/35 R21, míg a hátsó tengelyre 275/30 R21-es gumi, defekttűrő kivitelben. A sportfékrendszer, amely a BMW 6-os Gran Turismo számára is elérhető, optimalizálja a dinamikus vezetési élményt és az autó vizuális megjelenését. Az új BMW 6-os Gran Turismo még a legdinamikusabb vezetési stílus mellett is állandó fékteljesítményt ér el a belső hűtésű, perforált könnyűszerkezetes féktárcsákkal és alumíniumból készült, rögzített négydugattyús féknyereggel az első tengelyen, illetve egydugattyús lebegő féknyereggel a hátsó tengelyen. A piros féknyergek vizuálisan is visszaigazolják, hogy a BMW M Performance sportfékrendszer kialakítása a motorsportból ismert rendszereket követi.

A BMW M Performance fényes fekete vesék kifejezetten dinamikus megjelenést kölcsönöznek az új BMW 6-os Gran Turismo orrának. A légfedél fekete rácsaival kiegészülve, a BMW vese tökéletes színharmóniát sugall.

A BMW M Performance külső tükörborításának szénszálas kivitele újabb kiemelkedő vizuális élményt nyújt. A szénszálas műanyag-alapú (CFRP) elemeket nagy gonddal, kézzel készítették, kifejezetten a BMW 6-os Gran Turismo számára. A többrétegű festés és a magasfényű bevonat az autónak határozottan erőteljes megjelenést kölcsönöz. A BMW M Performance Frozen Black fólia tökéletesen kiemeli a sportos-elegáns vonalakat és a harmonikus arányokat, amelyek az új BMW 6-os Gran Turismo-t jellemzik. A matt fekete és a szürke csíkok ízlésesen hangsúlyozzák az autó geometriáját.

A BMW M Performance sportkormány valódi versenyautós érzetet kelt az új BMW 6-os Gran Turismo-ban: az alcantara-borítású fogófelület, a nagy hüvelykujj-támaszok, illetve az enyhén lapított alsó rész kellemes fogást, optimális markolatot, illetve közvetlen kormányzást biztosítanak. Puha nappa bőr a felső és az alsó részen, valamint a kormánykerék közepén, ezüstszürke keresztöltéses varrás és a kormány közepén egy piros jelzés 12 óránál – ezek teszik teljessé a BMW M Performance sportkormány rendkívül dinamikus megjelenését. A nyolcsebességes Steptronic sportváltó a kormányról is vezérelhető. A vezetőfülkébe tervezett termékcsoport tagjai között BMW M Performance lábszőnyegek is szerepelnek.

A BMW M Performance modell-specifikus alkatrészek az új BMW 6-os Gran Turismo bevezetésével egyidőben válnak elérhetővé. A termékek az Original BMW Accessories program részeként kerülnek forgalomba, értékesítésükről és beszerelésükről a BMW márkakereskedői, értékesítési leányvállalatai és szervizpartnerei gondoskodnak.

Ultramodern központot létesített a Toyota Amerikában

A Toyota 1 milliárd dolláros befektetéssel nyitott vadonatúj, ultramodern és fenntartható, kizárólag megújuló energiaforrások felhasználásával működő központot egyik legfontosabb piacán, az Egyesült Államokban. Az új központ, amelynek révén az év végéig 4000 új munkahely is létesül Texasban, része annak a 10 milliárd dolláros befektetésnek, amit a vállalat a következő öt évben eszközöl az USA-ban.

A Toyota Motor North America (TMNA) ünnepélyes keretek közt nyitotta meg új, ultramodern, fenntartható észak-amerikai központját a texasi Planóban. A gálaestre több száz híresség, üzleti partner és helyi vezető volt hivatalos: ők voltak az elsők, akik láthatták a Toyota új vállalati kampuszát, amely látványosan példázza a vállalat hosszú távú elkötelezettségét az Amerikai Egyesült Államok felé.

„Kampuszunk megnyitása új, rendkívül fontos lépést jelképez azon az úton, amelyet már hatvan éve járunk az USA-ban” – fogalmaz Jim Lentz, a Toyota észak-amerikai vezérigazgatója. „Az, hogy e kampuszon négy különböző cég csapatai osztoznak, erős inspirációt jelent majd a magasabb szintű együttműködésre, innovációra és gyorsabb döntéshozatalra, amelyek révén felgyorsulhat a jövő mobilitásának megformálása. Nagyra értékeljük Trump elnök támogatását, ami még inkább megerősített minket abbéli szándékunkban, hogy további befektetéseket eszközöljünk az USA-ban, és megőrizzük az amerikai munkahelyeket” – teszi hozzá Jim Lentz.

A Toyota az ünnepélyes megnyitón kapta kézhez a Fehér Házból érkezett írásos gratulációt, amit az elnök személyesen írt alá. A Toyota három évvel ezelőtt tette közzé One Toyota kezdeményezését, amelynek lényege, hogy a vállalat még magasabb szinten kívánja egyesíteni észak-amerikai tevékenységeit, egyetlen, közös helyszínen hozva össze minőségbiztosítását, értékesítését, marketingjét, pénzügyi szolgáltatásait és vállalati funkcióit. A Toyota azóta mintegy egymilliárd dollárt fektetett ebbe a projektbe, Plano egyik 50 hektáros területén építve fel új kampuszát, Észak-Texasba költöztetve több ezer munkatársát – és azok családjait – Kaliforniából, Kentuckyból és az ország más részeiből. A létesítmény tavasz végére már majdnem elkészült, így megkezdődhetett a több ezer csapattag költözése; a folyamat várhatóan több fázisban zajlik majd, és az utolsó beköltözők decemberben érkeznek. A vállalat idén ünnepli amerikai jelenlétének 60. évfordulóját, így a Toyota bízvást állíthatja, hogy mára az amerikai ipari kultúra szerves részévé vált.

Számokba foglalva mindez így hangzik:
• 23,4 milliárd dollárnyi direkt tőkebefektetés,
• 10 gyártóüzem az ország különböző államaiban,
• közel 1500 Toyota és Lexus márkakereskedés, valamint
• 136.000 munkahely a Toyotánál és kereskedelmi partereinél.

Mindemellett a Toyota az év elején bejelentette, hogy további 10 milliárd dollárnyi tőkebefektetésre készül az elkövetkező öt év során: ez az összeg magában foglalja a planói központ építési költségét és a már meglévő gyártási létesítmények fejlesztését is. A vállalat mintegy 4000 Toyota-alkalmazottnak biztosít munkahelyet Planóban. A Toyota már korábban meghirdette, hogy az átköltözésre kiválasztott munkatársak mellett további 1000 új csapattagot alkalmaz a helyi lakosság köréből. A vállalat által tavaly felvett, planói pozícióban alkalmazott új munkatársak 90 százaléka az észak-texasi munkaerő-piacról érkezett.

„Itt, a Magányos Csillag államában kiváló, magasan képzett munkaerő áll rendelkezésre, s ezek az emberek a legmagasabb színvonalon képesek a Toyota globális üzletmenetének előlendítésére” – véli Greg Abbott kormányzó. „A 4000 munkahely és a Toyota lenyűgöző, új létesítménye fényesen bizonyítja, hogy Texas gazdasága erősödik. Büszke vagyok rá, hogy a Toyota választása éppen Texasra esett, és köszönöm a vállalatnak, hogy államunk közösségének elkötelezett tagjává kíván válni.”

A One Toyota jövőkép által ihletett új vállalati kampusz – ahol a fenntarthatóság a legfontosabb szempont. Az új kampusz olyan teret biztosít a vállalat One Toyota jövőképének megvalósítására, ahol nemzetközi együttműködésben, átlátható módon folyhatnak a környezetvédelmi fejlesztések, amely új meg új felfedezésekre ösztönöz; és ahol a Toyota olyan környezetet teremthet, ahol az emberek együttműködésre és folytonos újításra törekedhetnek. Hét épület övezi a hatalmas központi udvart, ami szimbolikusan és a szó szoros értelmében is közösségi és üzleti központként működik – fittness-teremmel, éttermekkel és konferenciatermekkel.

A Toyota emellett azzal is megerősíti a fenntarthatóság és a környezet védelme iránti elkötelezettségét, hogy megpályázza az USA Zöld Épület Tanácsának ’LEED Platinum’ tanúsítványát. Ennek érdekében a kampuszt a következő elvek szerint tervezték és építették:
• Az épületegyüttes tökéletesen illik a tájba, és környékét szárazságtűrő növényekkel ültették be
• Több mint 20.000 napelem 8,79 megawatt energiát szolgáltat
• Az épület kizárólag megújuló forrásból származó energiával működik: a napelemek által termelt áramon felüli energiafogyasztást texasi szélerőművekből fedezik
• Az esővízgyűjtő rendszer akár 1,5 millió liter vizet is szolgáltathat az öntözéshez

„Új kampuszunk meglepő, sőt akár játékosnak is nevezhető megoldásai hűen tükrözik szemléletünket, hogy az iránymutató megoldások és az élvonalbeli technológiák révén az innováció éllovasaivá váljunk” – árulja el Doug Beebe, a Toyota Motor North America ingatlan- és létesítménykezelő részlegének ügyvezető igazgatója. „Ez az épületegyüttes újabb példája a Toyota környezettudatosságának. Büszkék vagyunk arra, hogy úgy terveztük meg, hogy munkatársaink szívesen kilépjenek irodájukból, és találkozzanak egymással. Valójában ez a One Toyota egyik fontos üzenete is.”

A kivitelezést végző szakemberek dallasi székhelyű cégek munkatársai voltak: a terveket a Corgan Associates készítette, az ingatlanfejlesztés és az építés a KDC Real Estate Development & Investments feladata volt, és a munkálatokat az Austin Commercial irányította. A kampusz épületeibe 6 hektárnyi üvegfelületet építettek be, és annyi texasi mészkövet használtak, aminek súlya megegyezik 340 darab, Texasban gyártott Toyota Tundra 1794 Edition pickup tömegével. A csúcsidőben naponta 2000 ember dolgozott az építkezésen, összesen több mint ötmillió munkaóra alatt hozva tető alá a projektet. A kampusz megnyitó ünnepségén rengeteg helyi döntéshozó és híresség vett részt. Az épületegyüttes átadását a vállalat nagyszabású ünnepséggel tette emlékezetesség, amelyre több mint 300 vendéget hívtak meg. Beszédet mondott többek közt Jim Lentz, Harry LaRosiliere (Plano polgármestere), valamint a Toyota és a helyi kormányzat több képviselője.

„Szeretettel üdvözöljük a Toyota munkatársait Planóban, és örömmel veszünk részt e csodálatos létesítmény megnyitó ünnepségén” – fogalmaz LaRosiliere. „A Toyota már eddig is bebizonyította, hogy jó szomszéd és a társadalom felelős tagja, és biztosak vagyunk benne, hogy a vállalat jelenléte nemcsak Planóra, hanem az egész észak-texasi régióra kedvező hatást gyakorol majd.”

A vendégeknek a Planói Szimfonikus Zenekar és a Bandaloop táncművészeti csoport adott műsort, majd a meghívottak a híres séf, Dean Fearing fine dining művészetét élvezhették. Az est programjában az épületegyüttes bejárása is nagy sikert aratott.

LEGFRISSEBB

Teljesen önvezető Jaguar I-Pace modelleket használ a Waymo Los Angelesben

0
A cél elsősorban az autonóm utasszállítás. A Waymo (Google) által üzemeltetett önvezető Jaguar I-Pace EV-k látványa mindennaposnak számít Los Angelesben és San Francisco-ban is. A...

TESZTJEINK