A Toyota történetének legerősebb értékesítési időszakát zárta Európában 2025 első kilenc hónapjában. A vállalat 930 452 járművet adott el január és szeptember között, ami 2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a japán autógyártó 7,3 százalékos piaci részesedést ért el, és megőrizte második helyét az európai eladási ranglistán.
Villanyosítás rekordtempóban
A Toyota és a Lexus márkák összesített villanyosított járműeladásai 5 százalékkal nőttek, így mára az összes európai értékesítés 77 százalékát adják. Bár továbbra is a full hibrid modellek a legnépszerűbbek, az akkumulátoros elektromos autók eladásai 41 százalékkal, míg a plug-in hibrideké 209 százalékkal ugrottak meg. A Toyota márkanéven 865 401 autó talált gazdára, ebből 39 098 teljesen elektromos és 67 691 plug-in hibrid modell volt.
Növekedés a haszonjárművek piacán
A Toyota Professional részlege szintén látványos bővülést mutatott: az eladott 117 410 kishaszonjármű 21 százalékos növekedést jelez éves szinten. A Hilux iránti kereslet tovább erősödött, 36 652 darabot értékesítettek, ami 20 százalékos növekedés. A Proace Family modellek – köztük az új, nagyobb teherbírású PROACE Max – szintén 21 százalékkal bővítették értékesítésüket.
Lexus: 100 százalékos elektrifikáció Nyugat-Európában
A Lexus eladásai is rekordszintet értek el: 65 051 autó talált gazdára a kontinensen, ami 2 százalékos növekedést jelent. A márka villanyosított modelljeinek aránya 94 százalékra nőtt Európa-szerte, míg Nyugat-Európában már kizárólag elektrifikált járműveket értékesítenek. A Lexus LBX eladásai 31 százalékkal emelkedtek, míg az NX modell – plug-in és full hibrid változataival együtt – szintén erős teljesítményt nyújtott.
A Toyota Európa jövőképe
A 2025-ös év első három negyedéve megerősítette a Toyota pozícióját a kontinens egyik vezető autógyártójaként. A vállalat stratégiája – a hibrid, plug-in hibrid és elektromos technológiák párhuzamos fejlesztése – bevált: a Toyota stabil növekedéssel, erős kereslettel és történelmi rekordokkal várja az év utolsó hónapjait.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


