A Subaru ikonikus Outback modellje harmincadik születésnapjára teljesen megújult formában tér vissza – és minden eddiginél inkább SUV-jelleggel, mint kombiként. A japán gyártó a jubileum alkalmából mutatta be a legfrissebb generációt, amely a korábbi hagyományokkal szakítva követi a modern autópiaci trendeket: az Outback mostantól markánsabb, terepjárósabb külsővel és számos technológiai újítással jelentkezik.
SUV-osabb dizájn, robusztusabb megjelenés
Az új Outback megtartotta hosszúkás karosszériáját, de az élek szögletesebbek lettek, a részletek pedig kifejezetten a terepjáró karaktert hangsúlyozzák. Az autó új tetősíneket is kapott, amelyek menet közben 100 kilogramm, álló helyzetben – például tetősátorral – akár 362 kilogramm terhelést is elbírnak. A Subaru szerint a megújult formavilág célja az autó magasságának és strapabíróságának kiemelése volt.
Modernizált utastér és fejlett technológia
Az utastérben jelentős változások történtek: a műszerfalon egy 12,3 colos digitális műszeregység, valamint egy 12,1 colos központi érintőképernyő kapott helyet, amelyeket a korábbinál gyorsabb processzor működtet. A vezetéstámogató rendszerek is fejlődtek: bizonyos autópályákon már elérhet a kéz nélküli önvezetés, egészen 136 km/h sebességig. A klímaberendezés kezelése továbbra is fizikai gombokkal történik, a dizájnerek pedig a pohártartókat és csatlakozókat is áttervezték. A tágasabb utastérről a két collal magasabb tetővonal gondoskodik.
Motorválaszték és terepképességek
Az új Outback kétféle motorral érhető el: az alapváltozatban egy 2,5 literes, 180 lóerős négyhengeres szívó boxermotor dolgozik, míg az erősebb verzióban egy 2,4 literes, turbós négyhengeres motor 260 lóerővel. Mindkét változatban alapfelszereltség az összkerékhajtás és a CVT automata váltó. A terepezés szerelmesei számára a Wilderness Edition is elérhető, amely megemelt hasmagassággal, nagyobb terepszögekkel, speciális lengéscsillapítókkal és gyorsabban záró középső differenciálművel érkezik – ebben az erősebb motor alapfelszereltség.
Biztonság és felszereltség
A Subaru Outback továbbra is kiemelkedő biztonsági színvonalat képvisel: a legújabb generációs EyeSight vezetéstámogató rendszer, adaptív tempomat, sávtartó ésvészfékező asszisztens is elérhető. Az Outback az IIHS Top Safety Pick+ díját is elnyerte, valamint az NHTSA maximális, ötcsillagos értékelését is megszerezte.
Ár és megjelenés
A Subaru egyelőre nem közölt hivatalos árakat és pontos megjelenési dátumot, de a modell várhatóan 2025 őszén érkezik meg az európai piacokra. A Wilderness Edition, illetve a különböző felszereltségi szintek részletes árazása később várható.
Az új Subaru Outback tehát nem csupán a múltat idézi, hanem a jelen SUV-trendjeire is választ ad: robusztusabb, okosabb és terepen is magabiztosabb, mint valaha.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


