Főoldal Magazin Suzuki S-Presso: a városi miniautók új hulláma

Suzuki S-Presso: a városi miniautók új hulláma

A Suzuki S-Presso ugyan nem ismert sokak számára Európában, de világszerte több piacot is meghódított kompakt méretével és egyszerűségével. Ez a kisautó a városok egyre zsúfoltabb közlekedésében jelentene valódi megoldást, hiszen szerény méreteivel és fordulékonyságával igazi „városi túlélőként” tűnik ki a mezőnyből.

Az S-Presso méretben még az Ignisnél is kisebb – mindössze 357 centiméter hosszú, 152 centi széles és 155 centi magas –, aminek köszönhetően a legszűkebb utakon, parkolókban is fürgén mozog. Már a neve is a miniatűr mivoltára utal: ahogy az eszpresszót is kis adagban, úgy ezt a Suzukit is markáns, de aprócska formában kapjuk.

A modell azokat a vezetőket célozza meg, akik számára a megfizethetőség és a praktikum az elsődleges szempont. Mivel villanyautók elterjedését jelenleg gátolják a magas árak és a töltőhálózat hiányosságai, az S-Presso hagyományos, egyliteres, négyhengeres benzines motorral kínál költséghatékony és alacsony károsanyag-kibocsátású alternatívát. Az 1,0 literes motor 68 lóerőt ad le az első kerekekre, amelyhez ötfokozatú kézi vagy robotizált váltó választható. A modell mindennapi használatra, tempós városban haladásra ideális, igaz, a végsebessége nem veri a rekordokat.

Különlegessége nem csak méretében, hanem árazásában is rejlik: Indiában extrém alacsony összegért, körülbelül 1,7 millió forintnak megfelelő rúpiáért érhető el újonnan. Ugyan itthon ennél biztosan drágább lenne, az árazása még a hazai piacon is versenyképes lehetne – ha egyszer a Suzuki úgy döntene, hogy bevezeti.

Bár a magyar vásárlók egyelőre nem találkozhatnak vele a szalonokban, az S-Presso példája jól mutatja, hogy a városi autózásban a jövő az olcsó, könnyen fenntartható miniautókban is lehet, amelyek egyszerű, megbízható technikájukkal új alternatívát kínálhatnak a zsúfolt európai nagyvárosokban.