Az autóipar történetében csak kevés olyan modell létezik, amely egyszerre képes a praktikum és a sportos teljesítény elegyét nyújtani. A Volvo T-5R pontosan ilyen: a svéd gyártó ikonikus modellje, amely nemcsak a teljesíténymániás sofőrök szívét hódította meg, hanem a családok kedvence is lett.
Egyedi tervezés, meghatározó stílus
A Volvo T-5R bemutatására 1994-ben került sor, mint az 850-es sorozat különleges kiadása. Az autó megjelenése azonnal felkeltette az érdeklődést: élénksárga (“Cream Yellow”) fényezésével és markáns vonalaival kitért a megszokott Volvo-dizájn kereteiből. A későbbi modellek fekete és olajzöld színei is eleganciát árasztottak, de a T-5R mindenekelőtt a merészségéről volt híres.
A 17 colos “Titan” kerekek, az agresszívabb első lökhárító és az integrált szpojler olyan részletek voltak, amelyek sportos karaktert kölcsönöztek az autónak. Az utastérben a fekete bőr és alcantara ülések, valamint a számítógépes kijelzővel felszerelt műszerfal a luxus és a funkcionalitás egyedi kombinációját kínálták.
Korának meghatározó teljesítménye
A T-5R lelkét a 2.3 literes, soros 5 hengeres turbómotor adta, amely 240 lóerős teljesítényt és 330 Nm nyomatékot biztosított. Az autó 6.9 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 245 km/h volt – mindez egy kombi kiviteltől akkoriban szinte elképzelhetetlen volt.
A felfüggesztés is a dinamikus vezetési élményt szolgálta, még ha kissé keményebb is volt a hagyományos Volvo modellekhez képest. Az opciós ötfokozatú automata váltó helyett sokan a kéziváltót választották, amely lehetővé tette, hogy a sofőr maximálisan kihasználja a motor nyújtotta potenciált.
Korlátozott kiadás, hatalmas hatás
A T-5R-ből mindössze 6964 darabot gyártottak, ami különleges gyûjtői darabbá tette az autót. Ennek ellenére a modell olyan sikert aratott, hogy a Volvo következő évben piacra dobta az R-verziót, amely tovább növelte a sportos kombik iránti keresletet.
A T-5R öröksége
A T-5R nemcsak egy autó, hanem egy új filozófia megtestesítése volt a Volvónál. Megmutatta, hogy a biztonsági és praktikus szempontjairól ismert márka képes szenvedélyes és izgalmas autókat is alkotni. Az autók világában ma is élő legenda, amelynek hatása még a modern Volvo modelleken is érezhető.
Akár családi autóként, akár gyűjtői darabként tekintünk rá, a T-5R története azt bizonyítja, hogy a szenvedély és a funkcionalitás nem zárja ki egymást. Egy autó, amely méltán vívta ki helyét az autóipar halhatatlanjai között.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)







































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


