Főoldal Autóteszt Citroën Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték...

[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal

A negyedik generációs Citroën C3 a magyar piacon is igazi közönségcsalogató lett: a figyelem középpontjába nem csupán látványos formavilága, hanem kimagaslóan kedvező, 6.490.000 forintos listaára (YOU felszereltség) helyezi. Egyébként a YOU alapszintű felszereltségű, mégis jól használható C3 az árérzékeny vásárlók egyik legjobb választása azoknak, akik modern kisautót keresnek kompromisszumok nélkül.

Külső és beltér: modern, egyszerű, de praktikus

A C3 látványosan szakított a múlt stílusjegyeivel, az ívelt vonalakat letisztult, szögletes formák váltották. Az emelt hasmagasság (közel 20 centi!) és az SUV-jellegű motívumok megkönnyítik a városi közlekedést és a járdaszegélyek leküzdését. Bár belül az olcsóbb anyaghasználat uralkodik, a kétzónás kárpit és a kényelmes, magasan elhelyezett első ülések barátságossá, tágassá teszik az utasteret. A hátsó sorban is meglepően bőséges a hely, a kategóriában kiemelkedő a fejtér és a beszállás is könnyebb a szélesre nyíló ajtóknak köszönhetően.

A digitális műszerfal visszafogott, a központi infotainment az alapmodellben okostelefonos applikációval pótolható, így a vásárló nem fizet feleslegesen. A komfortra hangolt futómű a Citroën tradícióit követi: még rossz utakon is kellemesen rugózik, csak nagyobb tempónál érezhető jobban a karosszéria billegése.

Motor és vezetési élmény: városban is otthonosan

A 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 100 lóerejével és élénk 205 Nm nyomatékával gond nélkül tartja a lépést a forgalommal. A korszerűsített PureTech blokk már mentes a korábbi szervizproblémáktól, futása élénk, zajszintje kulturált.

A hatfokozatú váltó pontos, a rövid áttételezés a hétköznapi vezetést is élvezetesebbé teszi. Laboratóriumi adat helyett valós tapasztalat: a fogyasztás városban és országúton vegyesen használva is könnyen 6 liter alatt tartható, a tartály pedig így tágas hatótávot biztosít.

Felszereltség, kompromisszumok, konkurencia

A YOU felszereltséggel kezdjük, amely már tartalmazza a szükséges kényelmi és biztonsági extrákat: manuális légkondicionáló, elektromos ablak és tükör, sávtartó, forgalmi tábla felismerő, tempomat, városi vészfékasszisztens, és tolatóradar. A csomagtér alaphelyzete megfelelő, de az alapverzióban hátul egyben dönthető az üléstámla.

A költséghatékonyság jegyében persze akadnak elnagyolt megoldások: kevés hangszigetelés, egyszerű anyagok, minimális variálhatóság a csomagtérben. Ugyanakkor, hasonló ár mellett a versenytársak – például a Dacia Sandero vagy a Suzuki Swift – kevesebb komfortot és tágasságot nyújtanak, különösen a hátsó üléssorban.

Íme, a három felszereltségi szint összehasonlítása:

A Citroën C3 1.2 Turbo 100 ideális választás azoknak, akik modern, tágas és komfortos kisautót keresnek, és nem szeretnének kompromisszumot kötni az ár-érték arányban – ez a nézet vonatkozik a magasabb felszereltségekre is.

Határozott formáival, élhető belső terével, frissített hajtásláncával, valamint városi környezethez optimalizált rugózásával a mindennapok ideális társává válhat – különösen, hogy a listaára bőven a konkurencia alatt marad az alapfelszereltség esetében, így a pénztárcabarát autóvásárlók körében is komoly alternatívát jelent.

2025 Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX specifikációk

Alapadatok

Típus: Citroën C3 1.2 Turbo 100 YOU
Hajtás: Elsőkerék-hajtás
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5

Méretek

Hosszúság: 4,01m
Szélesség: 1,76m
Magasság: 1,57m
Tengelytáv: 2,54m
Csomagtér térfogata: 310–1,000liter
Hasmagasság: 196mm

Motor

Motor típusa: Soros 3 hengeres, turbófeltöltéses benzines
Lökettérfogat: 1,199cm³
Maximális teljesítmény: 100LE (74kW) / 5,500ford/perc
Maximális nyomaték: 205Nm / 1,750ford/perc
Üzemanyag-befecskendezés: közvetlen

Erőátvitel

Váltó: 6 fokozatú kézi
Meghajtás: fronthajtás

Menetteljesítmények

Gyorsulás (0–100km/h): 10,6 s
Végsebesség: 190km/h

Fogyasztás

Átlagos fogyasztás (tesztátlag): 5,1–6,0 l/100 km
Üzemanyagtartály: 45 liter

Futómű/fékek

Első futómű: MacPherson
Hátsó futómű: csatolt hosszlengőkar
Első/hátsó fékek: tárcsa/dob

Tömeg

Saját tömeg: kb. 1,100 kg
Megengedett össztömeg: 1,520 kg

Bővebb infó a Citroën honlapján.

Fotó: Autóaddikt.hu

Facebook oldalunk: IDE kattintva.

ÉRTÉKELÉS
Forma, design
91 %
Kialakítás
91 %
Teljesítmény
88 %
Anyagminőség
89 %
Ár-érték arány
96 %
Előző cikkNorris és a McLaren diadala: drámai csatát hozott a Magyar Nagydíj!
teszt-citroen-c3-1-2-turbo-100-max-francia-kenyelem-remek-ar-ertek-arannyal00Határozott formáival, élhető belső terével, frissített hajtásláncával, valamint városi környezethez optimalizált rugózásával a mindennapok ideális társává válhat – különösen, hogy a listaára bőven a konkurencia alatt marad az alapfelszereltség esetében, így a pénztárcabarát autóvásárlók körében is komoly alternatívát jelent.