Site icon AutóAddikt

[TESZT] DS4 Crossback 1.6 BlueHDi – az alsó-közép prémiumkategóriás

Meglehetősen nehéz a választás, ha a jelenlegi célszegmensen belül próbálunk keresgélni – úgy, hogy a DS4 Crossback is a képbe kerül. Vagy inkább pusztán a DS4, hiszen a Citroenből kivált, önállóvá lett márkanév alsó-középkategóriása alaposan feladja a leckét. Nézzük, miért.

Korábban már taglaltuk a DS4 által nyújtott előnyöket, hátrányokat. Közben megjelent a „terepesített” Crossback verzió, amely nagyjából annyiban tér el az alapkoncepciótól, hogy a futómű erőteljesebb felfüggesztéseket, míg maga a kaszni megemelést kapott, értelemszerűen plusz hasmagassággal.

Mindezek ellenére nem érzékelhető a DS4 Crossback esetében, hogy eltúlzott „gólyalábasítás” ment volna végbe, az oldalnézet még így is sikkes tudott maradni. A tesztautó színválasztása kifejezetten optimálisnak tűnt, hiszen az élénkebb, világosabb árnyalat (kaszni) külön kiemelve a sötét tónusú felnik meglétét, valamint a kerékjárati ívek műanyag burkolatát is előtérbe helyezve. Hátsó ajtókilincset most sem érdemes keresni, rejtve találunk nyitóalkalmatosságot a C oszlophoz zárkózó éleken, továbbítva a szemlélődő felé, hogy bizony itt még mindig sok formabontó részelem található, és nem, nem szűnt meg a Citroen-áthallás. Valahogy olyan az egész, mintha a korábbi attraktivitást áttették volna nagy százalékban a DS modellekhez, az az egyediség, formabontás, ami anno mondjuk egy CX-nél, vagy ne menjünk messzire: egy DS19-nél fellelhető volt – mára e megnyilvánulásokban tornyosul.

Jó is ez így. A DS4 Crossback front része sem elhanyagolandó, a hűtőmaszk új megközelítésű DS Wings elnevezésű hűtőrácsot kapott.

Itt rögvest utalást kapunk a lamellák kialakításának textúrájára, összetéveszthetetlenné teszi az összképet, valamit látható lényegi eltérés a hagyományos értelemben vett DS4-et párhuzamba állítva. Az outdoor stílus lengi egyébként be az egész DS4 Crossback-irányt, a tálalás sugallja, hogy irány a természet, töltsük a szabadidőt együtt, akár négyesben, nem hárul utunkba akadály.

Az egész DS4 Crossback szellemiségre jellemző a mérhetetlenül sok törésvonal, hajlítás, és egyéb szegletek-sarkok legömbölyítése; nincs ez másképp a far kialakításánál sem.

Francia formabontás, a miként a dizájnban keresendő

Számoljuk párosával: kettő az alsó lökhárító sarkoknál, ide jön még egy masszív diffúzor hatást jelentő krómcsík (nem kipufogók sziluettje ez), az alsó traktusra húzott ködlámpafészkek rajzolata, a helyzetjelzők buráinak aszimmetrikus vonalvezetése, melyből egy dupla, jobb és baloldali törés vezet be egészen a hátsó ajtókig.

Elég ennyi? Biztosan nem, mert a hátsó, ötödik ajtó szpoilerezése a légterelő tekintetében ismét egy új görbület, aztán folytatódik a tetőíveket felvevő fémes színben virító sínekkel, és így tovább.

Egyedi formavilágot kíván ez a koncepció is. Mivel DS

Tehát a DS4 Crossback maga a formaorgia megtestesítője. Pont úgy, hogy ne essen túlzás semmilyen téren, ennél picivel több is már soknak tűnne. De pont ezek miatt sikerül megtartania az egyediségét a DS palettának – gondoljunk csak a DS5-re például.
Ha már megannyiszor felhoztuk a formabontó jelleget a külső kapcsán, nem maradhat ki az enteriőr sem a szórásból. Bár lehet, hogy az ember kicsit futurisztikusabb jelleget várna, ettől függetlenül a hatás nem marad el.

Minőségi anyaghasználat, rendezett kialakítás jellemzi a DS4 Crossback utaskabinját, kellemes tapintású kormánykerékkel, kézre eső váltókarral, jól egységesített hármas műszercsoporttal a fő kijelző konzolon. A kormány megfelelő magasságállításával szinte bármilyen magassággal bíró sofőr megtalálja számításait, a menet közben közvetített információk célba érnek annak rendje s módja szerint.

Az üléspozíciók is rendben vannak, viszonylag magasan ülünk a DS4 Crossback-ben, ennek megfelelően a kilátás is rendben minden irányba – talán a far magassága, és a csomagtérajtó üvegfelülete fog vissza egy kicsit abból, hogy száz százalékos lehessen az élmény.

Megfelelően tömött, közepesen kemény ülőfelületek, eltalált méretezésű ülő- és hátlapok jelentik a DS4 Crossback első traktusának komfortját. Hátul sincs ok a panaszra, kettő közepes termetű felnőtt gond nélkül elfér: válltér, térdtér és lábtér is oké, viszont ami megszokhatatlan, az a hátsó ablakemelő hiánya. Gyakorlatilag nyithatatlanok a hátsó ablakok, emiatt a klausztrofóbiára hajlamosabb utasokat ne nagyon ültessük hátra. Bár a klíma, illetve az elöl lehajtott üvegek kárpótolhatnak.

Ennél jobb dízel nem is kell ebbe az autóba

Ismerősként köszönt vissza a DS4 Crossback-ben az 1.6 literes HDI dízel erőforrás. Többször kifejtettük már, hogy mennyire kedveljük, s most is pozitív benyomást tett ránk az autótesztelés során. Az aggregát 120 lóerő leadására képes 3500-as percenkénti fordulatszámon, ez érződik is, bár inkább a kereken 300 Newtonméteres forgatónyomaték az, ami hajlamos az ülésbe szegezni az utasokat. A hajtáslánchoz társított hatsebességes manuális kéziváltó különösképp jó választás, hathatós szerepet játszik a visszafogott üzemeltetési költségek szinten tartásában.

Egyébként az agilitás és a dinamizmus is teljesen rendben van a DS4 Crossback esetében, szinte késlekedés nélküli gázreakcióival bármely szituációban talpon tud maradni az autó. A fogyasztás pedig ténylegesen redukált, tesztjeink során városi körülmények közt 4.7 literes maximumot, míg országúti környezetben 3.4 literes minimumot sikerült rögzítenünk 100 kilométerre átlagolva.

2016 DS4 Crossback 1.6 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4284 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2612 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1290 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 359 liter, 1021 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 193 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Még több információ a DS magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version