A Ford Mustang név egyet jelent az amerikai autóipar szimbolikus izomautójával, ám az ikonikus márka új irányt vett az elektromos jövő felé. A Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD az elektromos crossoverek piacán próbálja egyesíteni a klasszikus Mustang-erényeket a modern technológiával. De vajon sikerült-e ez az ambiciózus vállalkozás? Nézzük részletesen meg mindent teszt cikkünkben.
Külső design: Mustang vagy crossover?
A Mach-E külseje merész, mégis felismerhetően Mustang. Az alacsony, sportos tetővonal és az ikonikus hármas hátsó lámpák tisztelegnek a márka öröksége előtt. A crossover formavilág azonban kompromisszumokkal jár: a magasabb karosszéria és a tágasabb utastér miatt az autó már kevésbé tűnik “vadlónak”.
Ennek ellenére az összhatás elegáns és modern, a prémium felszereltségű modellek különösen tetszetősek a karcsú LED-es fényszórókkal és a 19 colos könnyűfém kerekekkel.


A belső tér betudható egy kiemelten kényelmes technológiai csomópontnak
A belső tér a minimalizmust és a funkcionalitást ötvözi, amelyet egy 15,5 hüvelykes érintőképernyő ural. Az Android Auto és Apple CarPlay integráció zökkenőmentes, míg a SYNC 4A rendszer gyors és intuitív. Az anyaghasználat prémium érzetet kelt, bár néhány helyen a műanyag elemek csökkenthetik az exkluzivitást.




A vezető előtti digitális kijelző kicsit puritán a versenytársakhoz képest, de az információk könnyen áttekinthetők. Az ülések kényelmesek, a tágas hátsó lábtér és a 402 literes csomagtartó pedig alkalmassá teszi az autót hosszabb utakra is.






Teljesítmény és hatótáv a Ford Mustang Mach-E Extended Range esetében
A 91 kWh-s akkumulátor és az egyetlen hátsókerék-meghajtású motor egyensúlyt teremt a teljesítmény és a hatótáv között. Az autó 294 lóerős teljesítménye elégséges a dinamikus vezetéshez, bár a gyorsulás nem olyan lenyűgöző, mint az AWD változatoké.



A WLTP-szabvány szerint a hatótáv 600 km, ami az egyik legjobb érték a szegmensben. Valós körülmények között ez 500-550 km-re csökkenhet, ami még mindig versenyképes.







A vezetési élmény inkább komfortos, mint sportos. Az elektromos hajtás simasága és a kiváló zajszigetelés kellemes utazást biztosít, de a Mustang DNS-éhez illő adrenalint kevesen érezhetik.





Töltés, no meg a költségek
A 150 kW-os gyorstöltési képesség lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 10%-ról 80%-ra mindössze 45 perc alatt feltöltődjön. Otthoni töltővel a teljes töltés körülbelül 10 óra, ami egy éjszakára kényelmes megoldás.







A Premium felszereltség ára meghaladja a 24 millió forintot, ami az autó méreteit és technológiáját figyelembe véve elfogadható, de a prémium márkák, például az Audi vagy a Tesla alternatívái komoly versenyt jelentenek.


Biztonság és vezetéstámogató rendszerek kéz a kézben járnak
Az autó számos fejlett vezetéstámogató rendszert kínál, például adaptív sebességtartó automatikát, sávtartó asszisztenst és automata vészfékezést. Az opcionális BlueCruise rendszer lehetővé teszi a félautonóm vezetést bizonyos autópályákon, amely a jövő technológiáját hozza közelebb a mindennapokhoz.





Elektromos Mustang, kompromisszumokkal
A Ford Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD egy stílusos és praktikus elektromos crossover, amely megőriz valamit a Mustang örökségéből, miközben a modern mobilitás felé nyit.
Bár nem minden tekintetben adja vissza az eredeti Mustang lendületét, a hatótáv, a praktikum és a technológia terén kiemelkedő.
2024 Ford Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD specifikációk
Motor
Motortípus: elektromotor, RWD
Lökettérfogat: N/A
Maximális teljesítmény: 294 LE @ N/A ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 525 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: RWD, irányváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4743 mm
Szélesség: 1881 mm
Magasság: 1625 mm
Tengelytáv: 2984 mm
Gumiabroncsok elöl: 245/45 R20
Gumiabroncsok hátul? 245/45 R20
Tömeg, üresen: 2348 kg
Megengedett össztömeg: 2792 kg
Csomagtartó mérete: 402 liter, 1420 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: N/A liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.4 s (gyári), 6.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény
Városi: 21-23 kWh/100 km
Országúti: 22-26 kWhl/100 km
Vegyes: 12-28 kWh/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: N/A l/100km
CO2 kibocsátás: 0 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




























![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford C-Max Energi (2013) – Plug-in hibriddel Los Angeles utcáin és elővárosi részein](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-c-max-energi-phev-usa-2013-teszt-autoaddikt-3-238x178.jpg)





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


