A Kia EV9 e384 AWD GT-Line az egyik legújabb és legimpozánsabb elektromos SUV a piacon, amely a stílus, a teljesítmény és a technológia tökéletes egyensúlyát kínálja. Autóteszt cikkünkben megvizsgáljuk, milyen élményt nyújt az EV9 gyakorlatban.
Külső, stílusosan, az USA-ízlésvilágot idézve
A Kia EV9 GT-Line külső dizájnja lenyűgöző. A testre szabott, vertikális fényszórók és a háromágú LED hátsó lámpák egyedi megjelenést kölcsönöznek a járműnek. A fekete tetőcsomagtartó és a sötétített hátsó ablakok tovább fokozzák a sportos és elegáns megjelenést. Dícséretes egyébként, hogy a dizájn-trendet egyértelműen az USA-vonal határozza meg Európában is, így teljesen egyedi és mellé kifejezetten izgalmas külsőt, megjelenést birtokol az EV9. Persze az egész jelenlegi Kia-portfólióra is jellemző ez a szemlélet.



Beltér a kényelem jegyében
Beülve az enteriőrbe, azonnal feltűnik a tágas és légies tér. A panorámatetőablakok és a két 12.3 colos kijelző (egy a műszerfalhoz, egy az infotainment rendszerhez) igazán prémium élményt nyújtanak. A műszerfal anyaghasználata és dizájnja is kiemelkedő, a Kia Connect rendszer pedig gyors és felhasználóbarát vezetési-utazási élményt hívatott biztosítani.







A második üléssorban található fotelek kényelmesek és jól felszereltek, a harmadik sor pedig könnyen és praktikusan használható, bár a lábtér némi kompromisszumot igényel – a középső üléssor megfelelő pozícionálásával azonban remekül optimalizálható a komfortszint. A fűthető és szellőztetett ülés funkció, valamint a masszázs lehetősége tovább növelik a prémiumérzetet, s persze a hosszabb távú utazások minőségét is.










Remek a teljesítmény, hozzá kitűnő kezelhetőség társul
A Kia EV9 GT-Line AWD modell két elektromotorral rendelkezik, amelyek összesen 283 kW teljesítményt és 700 Nm nyomatékot biztosítanak. 0-100 km/h gyorsulása mindössze 5.3 másodperc alatt megy végbe, ami lenyűgöző egy ekkora méretű jármű esetében. A vezetés során a súlyos gép meglepően jól reagál, a kormányzás pontos és a felfüggesztés jól kontrollált.








Korszerű technológiákat vonultat fel az EV9, a biztonság került fókuszba
A Kia EV9 GT-Line számos fejlett technológiai és biztonsági funkcióval rendelkezik, beleértve a Lane Keep Assist, a Forward Collision Avoidance Assist és a 360° Surround View Monitor rendszereket. Az adaptív sebességszabályozó és a sávkövető rendszer együttműködve teszi a hosszú utakat kényelmesebbé.




Hatékonyság és töltés
A 99.8 kWh-s akkumulátor WLTP szerint akár 505 km-es hatótávot biztosít, míg az energiafogyasztás 22.8 kWh/100 km. Az ultra-gyors töltési lehetőségnek köszönhetően 15 perc alatt akár 154 mérföldnyi (kb. 248 km) hatótávot lehet visszanyerni.






Ár-érték arány
A Kia EV9 GT-Line ára viszonylag magas, de figyelembe véve a kínált teljesítményt, technológiát és kényelmet, értékes választás lehet azok számára, akik egy nagy, elektromos SUV-t keresnek. A hét éves, korlátlan kilométeres garancia tovább növeli a bizalmat a modell iránt.










A Kia EV9 e384 AWD GT-Line egy igazi csúcskategóriás alternatívát képvisel az elektromos SUV-k piacán.
Lenyűgöző teljesítménye, kényelme és technológiai felszereltsége mellett a tágas belső térrel és a prémium anyaghasználattal is meggyőzheti a vásárlókat. Kiváló választás lehet azok számára, akik egy rendkívül mutatós, nagy, elektromos családi autót keresnek.
2024 Kia EV9 AWD GT-Line specifikációk
Motor
Motortípus: elektromos motor, 2 db, első- és hátsó kerekek, AWD
Lökettérfogat: N/A ccm
Maximális teljesítmény: 192 LE @ 4000-7800 ford./perc (első motor), 192 LE @ 4000-7800 ford./perc (hátsó motor). Összteljesítmény: 384 LE
Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 0-3800 ford./perc (első motor), 350 Nm @ 0-3800 ford./perc (hátsó motor). Össznyomaték: 700 Nm
Akkumulátor
Típus: lítium-ion
Kapacitás: 99.8 kWh
Erőátvitel: AWD, automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 5010 mm
Szélesség: 1980 mm
Magasság: 1780 mm
Tengelytáv: 3100 mm
Első gumik mérete: 285/45 R21
Hátsó gumik mérete: 285/45 R21
Tömeg, üresen: 2674 kg
Terhelhetőség, össztömeg: 3240 kg
Csomagtartó mérete: 333-828 liter, 2318 liter a középső üléssor előredöntése esetén
Üzemanyagtartály mérete: N/A liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.3 másodperc (gyári), 5.2 (mért)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Energiafogyasztás, vegyes: 185-235 Wh/km
Energiafogyasztás, városi: 166-176 Wh/km
Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 12.2 l/100km
Tisztán elektromos hatótáv
Saját, mért eredmény (átlagos használat)
Vegyes: 482 km
Gyárilag mért eredmények
Vegyes: 505 km
CO2 kibocsátás: 0 g/km
Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Facebook: ITT
Fotó: Autóaddikt.hu





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




























![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben vett kombi, amely nagyon vonzó több szempontból](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-ceed-sw-1-5-t-gdi-platinujm-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi kompromisszummentesség](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-niro-phev-2024-teszt-autoaddikt-14-238x178.jpg)





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


