A Kia Niro második generációja a zöld középkategóriás crossoverek egyik legígéretesebb képviselője, különösen a konnektoros hibrid, azaz PHEV változatban. A Platinum felszereltségű 1.6 GDI PHEV a mindennapok kompromisszummentes, modern és környezettudatos társa lehet – nézzük, mit tud valójában!
Külső és méretek
A Niro karakteres, határozott formája jól illeszkedik a Kia új arculatához. A 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és 1545 mm magas karosszéria kompakt, mégis tágas érzetet kelt, a 2720 mm-es tengelytáv pedig stabil útfekvést és jó helykihasználást biztosít1. A Platinum szinthez járó 18 colos könnyűfém keréktárcsák (225/45 R18) sportos megjelenést adnak, de a nagyobb kerékméret némi kompromisszumot követel a rugózási kényelem terén.


Belső tér, kényelem, felszereltség
A Niro beltere minimalista, mégis otthonos, a környezetbarát anyaghasználat és a modern dizájn jól megfér egymás mellett5. A Platinum felszereltség szinte minden elérhető extrát tartalmaz: kétzónás digitális klíma, fűthető és szellőztethető első ülések, fűthető kormány, 10,25 colos digitális műszeregység és infotainment, vezeték nélküli telefontöltő, head-up display, holttérfigyelő, adaptív tempomat, sávtartó és sávváltó asszisztens, tolatókamera és -radar, valamint panorámatető.




Az ülések kényelme jó, bár a hosszabb combúaknak az ülőlap lehetne hosszabb1. A hátsó sorban két felnőtt és egy gyermek kényelmesen elfér. A csomagtér a PHEV változatban 324 literes, ami a kategória átlagát hozza, a hátsó ülések ledöntésével 1322 literig bővíthető.








Hajtáslánc, teljesítmény, menetdinamika
A Niro PHEV lelke az 1,6 literes, 105 lóerős GDI Atkinson-ciklusú benzinmotor, amelyhez egy 84 lóerős (62 kW) villanymotor társul. A rendszerteljesítmény 183 lóerő és 265 Nm, amit egy 6 fokozatú duplakuplungos automata váltó továbbít az első kerekek felé12. A 11,1 kWh-s lítium-ion akkumulátor akár 65 km tisztán elektromos hatótávot ígér, a valóságban ez inkább 40-50 km körül alakul vegyes használatban.





A 0–100 km/h-s sprint 9,8 másodperc, a végsebesség 161 km/h (18” kerékkel). Városi forgalomban az autó elektromos módban csendes és finoman mozog, a benzinmotor bekapcsolása enyhén érezhető, de nem zavaró. Autópályán is meglepően halk, csak nagyobb gyorsításnál hallatszik be a négyhengeres hangja, de még ekkor is kulturált marad.








A futómű inkább feszes, a nagyobb kerekek miatt az úthibákat kevésbé szűri ki, de a rugózási komfort összességében jó, főleg városban és autópályán17. A kormányzás könnyű, de nem túl közvetlen, a vezetési élmény inkább semleges, mint sportos.








Elektromos üzem, fogyasztás, töltés
Az elektromos hatótáv a legtöbb napi ingázáshoz elegendő. Töltés 3,3 kW-os fedélzeti töltővel kb. 2 óra 55 perc alatt teljesen feltölthető. Hibrid üzemben a fogyasztás 1,0–1,5 l/100 km körül alakulhat, ha rendszeresen töltjük az akkumulátort, tisztán benzines módban 5–6 l/100 km várható.




A rekuperációs fékezés négy fokozatban állítható a kormány mögötti váltófülekkel, így vezetési stílushoz igazítható az energia-visszatermelés.
Biztonság, extrák, garancia
A Platinum felszereltség minden fontos vezetéstámogató rendszert tartalmaz, a biztonságot többek között holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, sávtartó és ütközésmegelőző asszisztens, valamint 7 légzsák garantálja9. A Kia 7 év/150 000 km garanciája továbbra is piacvezető59.


A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum a mindennapi városi és elővárosi közlekedéshez, családi használatra, vagy akár hosszabb utakra is ideális választás. Modern, jól felszerelt, takarékos és környezetbarát, a plug-in hibrid hajtáslánc pedig rugalmas és fenntartható alternatívát kínál a tisztán elektromos vagy hagyományos hibridekkel szemben67. A vezetési élmény nem sportos, de megbízható, kényelmes és csendes – pont, amit a célközönség elvár.
Főbb adatok – Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum (2024)
| Paraméter | Érték |
|---|---|
| Hajtás | 1.6 GDI benzines + villanymotor (PHEV) |
| Rendszerteljesítmény | 183 LE, 265 Nm |
| Akkumulátor | 11,1 kWh |
| Elektromos hatótáv | 40–65 km (WLTP: 65 km) |
| Gyorsulás (0–100 km/h) | 9,8 s |
| Végsebesség | 161 km/h (18” kerékkel) |
| Fogyasztás (WLTP) | 1,0–1,5 l/100 km (töltve) |
| Csomagtér | 324–1322 l |
| Saját tömeg | 1519–1610 kg |
| Garancia | 7 év / 150 000 km |
Előnyök:
- Modern dizájn, kiváló minőségű beltér
- Magas szintű felszereltség, fejlett vezetéstámogatók
- Valós használatban is jó elektromos hatótáv
- 7 év garancia
Hátrányok:
- Rugózási komfort a nagy kerekekkel átlagos
- A vezetési élmény semleges, nem sportos
- Csomagtér a PHEV-ben kisebb, mint a sima hibridben
2024 Kia Niro 1.6 GDI PHEV specifikációk
Motor
Motortípus: PHEV
Benzinmotor
Lökettérfogat: 1580 ccm
Maximális teljesítmény: 93 LE @ 5700 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 134 Nm @ 4000 ford./perc
Elektromos motor
Maximális teljesítmény: 84 LE @ N/A ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 203 Nm @ N/A ford./perc
Rendszerteljesítméy: 171 LE
Maximális forgatónyomaték: 265 Nm
Hibrid akkumulátor
Kapacitás: 11.1 kW
Erőátvitel: fronthajtás, 6 fokozatú DCT automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4420 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1545 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Első gumik mérete: 225/45 R18
Hátsó gumik mérete: 225/45 R18
Tömeg, üresen: 1519-1610 kg
Terhelhetőség, össztömeg: 2060 kg
Csomagtartó mérete: 328 liter, 1342 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén
Üzemanyagtartály mérete: 37 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 153 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 másodperc (gyári), 10.4 (mért)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 0-3.5 l/100 km
Országúti: 0-3.5 l/100 km
Vegyes: 0-3.5 l/100km
Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 12.2 l/100km
Tisztán elektromos hatótáv
Saját, mért eredmény (átlagos használat)
Vegyes: 49-53 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 40-65 km
Vegyes: 40-65 km
CO2 kibocsátás: N/A g/km, részletes adatok: IDE kattintva
Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Facebook: ITT
Fotó: Autóaddikt.hu





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)




























![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben vett kombi, amely nagyon vonzó több szempontból](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-ceed-sw-1-5-t-gdi-platinujm-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi kompromisszummentesség](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-niro-phev-2024-teszt-autoaddikt-14-238x178.jpg)





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


