Nyilvánvaló: a Kia Picanto 1.2 DPI GT-Line egy olyan városi autó, amely a stílus és a praktikum tökéletes egyensúlyát próbálja nyújtja. Meg kell mondjuk, sikerül is neki alapvetően. Tesztünk alanya a Picanto-paletta harmadik generációjának képviselője, amely a korábbi modellekhez képest jelentős evolúción ment keresztül dizájn, felszereltségben, s nem utolsó sorban minőség tekintetében.
Vonzó külső, ami máris elég lehet ahhoz, hogy elnyerje a szívünket
A GT-Line változat sportos megjelenésével tűnik ki. A külső dizájnban megtalálhatóak a jellegzetes GT-Line elemek, mint például a sötétített fényszórók, a sportos lökhárítók és a 16 colos könnyűfém keréktárcsák. Ezek az elemek együtt adják a Picanto dinamikus és fiatalos megjelenését.


Remek felszereltséggel bíró beltér
A belső térben a sportos hangulatot fokozza a lapos alsó részű kormánykerék és az artifícialszőrnyékbetétes ülések. A műszerfal modern és intuitív, ami hozzájárul a kellemes vezetési élményhez. A Picanto belseje tágasnak mondható a városi autók között, elegendő helyet kínál mind az utasok, mind a csomagok számára.





Elegendő, 79 lóerőnyi teljesítmény
A Kia Picanto 1.2 DPI GT-Line modellje egy 1.2 literes, soros négyhengeres motort kapott, amely 79 LE (62 kW) teljesítményt és 122 Nm nyomatékot produkál.



Az aggregát elegendő erőt biztosít a városi közlekedéshez, és a fogyasztása is kedvező, a kombinált fogyasztás 5 liter/100 km. A tesztmodell sebességváltója roboitizált ötsebességes manuális, amely jól illeszkedik a motor karakteréhez.



Vezetni élményteli, a robotizált váltót meg lehet szokni
A Picanto vezetése élvezetes és könnyű. A kis mérete és a könnyű kezelhetősége miatt ideális városi autónak. Az autó stabilitása és manőverezhetősége is meggyőző, ami a mindennapi használat során nagy előnyt jelent. A motor nincs túlságosan felhangolva, de elegendő erőt ad a városi forgalomban való mozgáshoz.




Ami esetleg furcsa lehet, az a robotizállt váltó viselkedése, ami alapvetően klasszikus “bólogatós” aspektust hoz magával a vezetés mellé; akinek volt a 2000-es évek elején Smart-ja például, az tudja, mit is jelent ez pontosan.








Mindezek ellenére nem túl zavaró a jelenség, és hamar meg is szokható – figyelembe kell venni az időszakosan, helyzettől függően megjelenő reakciókéséseket. Így kalkulálnunk kell mindig némi erőtartalékkal, például egy hirtelen ötlettől vezérelt előzés megkezdése előtt.








Felszereltsége remek a GT-Line-nak, de a biztonság sem utolsó szempont
A Kia Picanto 4 csillagos ANCAP minősítést kapott, ami a városi autók között átlagosnak mondható. A GT-Line modellben számos biztonsági és kényelmi funkció található, beleértve a légzsákokat, az elektronikus stabilitásvezérlést és a fékasszisztenseket. A felszereltségben megtalálhatóak a modern infotainment rendszerek és a kényelmi funkciók is.








A Kia Picanto 1.2 DPI GT-Line egy remek választás azok számára, akik egy stílusos, praktikus és gazdaságos városi autót keresnek. Bár a motor nem a leggyorsabb, de elegendő erőt ad a mindennapi használathoz. A belső tér kényelmes és jól felszerelt, ami tovább növeli az autó vonzerejét. Összességében a Picanto GT-Line egy kellemes és megbízható társ a városi közlekedésben.
2024 Kia Picanto 1.2 DPI specifikciók
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor
Lökettérfogat: 1197 cm³
Maximális teljesítmény: 79 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 115 Nm @ 4200 ford./perc
Erőátvitel: 5 sebességes robotizált manuális váltó, fronthajtás
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3605 mm
Szélesség: 1595 mm
Magasság: 1485 mm
Tengelytáv: 2400 mm
Első gumik mérete: 195/45 R16
Hátsó gumik mérete: 195/45 R16
Tömeg, üresen: 1026 kg
Megengedett össztömeg: 1415 kg
Csomagtartó mérete: 255 liter, 1010 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 35 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 159 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 16.5 s (gyári), 15.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.4-6.1 l/100 km
Országúti: 3.9-5.2 l/100 km
Vegyes: 5.5-6.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva
Városi: N/A l/100 km –
Országúti: N/A l/100 km
Vegyes: N/A l/100 km
CO2 kibocsátás: N/A g/km – IDE kattintva
Bővebb információ a Kia magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)




























![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben vett kombi, amely nagyon vonzó több szempontból](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-ceed-sw-1-5-t-gdi-platinujm-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi kompromisszummentesség](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-niro-phev-2024-teszt-autoaddikt-14-238x178.jpg)



![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


