Főoldal Autóteszt Kia TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek...

TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak

Az új Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum változata már első ránézésre is erős benyomást tesz: a merész, éles vonalak, a sportos LED-es nappali menetfények és a jellegzetes, masszív hűtőmaszk modern, fiatalos SUV-é varázsolja az autót. Az “Opposites United” dizájn remekül ötvözi az eleganciát és a dinamizmust, így a Sportage azonnal kiemelkedik a forgalomból. A Platinum felszereltségi szinthez 19 colos könnyűfém felni jár, tovább fokozva a presztízs érzetét.

Hajtáslánc: teljesítmény és környezetbarát technológia

A plug-in hibrid rendszer lelke a 1,6 literes turbós GDI benzinmotor, melyhez egy komoly elektromotor és 13,8 kWh-s akkumulátor társul. Ezzel a kombinációval a Sportage összteljesítménye dinamikus gyorsulást és csendes, kifinomult menetet ígér: a hajtáslánc együttesen közel 260 lóerő körüli teljesítményt ad le, ezzel 100 km/h-ra nagyjából 8 másodperc alatt gyorsul.

A hatfokozatú automata váltó jól együttműködik a rendszerrel, zökkenőmentesen kapcsolgat, miközben az összkerékhajtás garantálja az extra tapadást – akár csúszós úton, akár hétvégi kiránduláson jön jól a plusz stabilitás. Az elektromos hatótáv a mindennapokban is hasznos, egy teljes töltéssel reálisan 35-40 km-t lehet megtenni tisztán villanyüzemben, városi környezetben, ami sokak számára fedezi a napi ingázást. Ha az akkumulátor lemerül, a benzinmotor lép működésbe, de a fogyasztás így is alacsonyan tartható, főként vegyes használatban.

Vezetési élmény – kifinomultság, de nem sportos karakter

A Sportage PHEV vezetése a kényelmet és a nyugodt haladást tartja szem előtt. A futómű alapvetően lágyan rugózik, jól kisimítja az úthibákat, de a nagyobb, 19-es kerekek hatására néhol érezhetőek az útfelületi egyenetlenségek. A kormányzás könnyű, városi manőverezésnél ideális, de nem ad jelentős visszajelzést a vezető kezébe. Sportmódba kapcsolva valamivel közvetlenebbé és érzékenyebbé válik a gázreakció, erősebb gyorsításkor az elektromotor azonnali „rúgása” segíti elő a dinamikus indulást, de a hangsúly továbbra is a finom, kulturált közlekedésen van.

Alacsonyabb sebességnél, különösen villanyüzemben, a Sportage szinte hangtalanul suhan, a zajszigetelés pedig példás – a szél- és motorzaj elnyomott, autópályán is csendes az utastér. A váltás a rendszerek között természetes és észrevétlen, a hajtáslánc összhatása kiforrott benyomást kelt.

Tágas, prémium belső tér és digitális megoldások

Az utastér a Platinum kivitelekben igazán magas szintű kényelmet és technológiát vonultat fel. A két egymásba olvadó, ívelt kijelző (digitális műszeregység és nagyfelbontású központi multimédia) modern és látványos. A Harman/Kardon prémium hangrendszer, elektromosan állítható, fűthető és szellőztethető ülések, széleskörű vezetéstámogató rendszerek (távolságtartó tempomat, sávtartó, adaptív fényszórók, kamerarendszer) mind a kényelmet és biztonságot szolgálják.

Az anyaghasználat prémium érzetű, puhított műanyagok, bőrbetétek és szépen kidolgozott részletek emelik ki a nagyobb luxusmárkáktól megszokott minőséget. Hátul bőséges a lábtér és fejtér, a hibrid rendszer miatt a lábrész középső padlója kissé magasabb, de ez nem zavaró. A csomagtartó kapacitása 540 liter, ami a plug-in rendszereknél kifejezetten jó érték, ráadásul a hátsó ülések ledöntésével több mint 1700 literig bővíthető.

Fogyasztás, töltés és fenntarthatóság

A plug-in Sportage fogyasztása döntően attól függ, mennyit és hogyan töltjük az akkumulátort. Rendszeres töltéssel, városi használatban villanyautósan olcsón lehet közlekedni, hosszabb utak alkalmával pedig a hibrid rendszer összességében kedvező vegyes fogyasztást biztosít. Az autó normál 230V-os hálózatról nagyjából 5 óra alatt tölthető, otthoni wallbox-szal ez csökkenhet.

A Kia 7 év vagy 150 000 kilométeres garanciája a teljes hajtásláncra és akkumulátorra is érvényes, ami kimagasló bizalmat és kedvező értéktartást jelent.

Költségek, felszereltség és összegzés

A Platinum csúcsváltozat ára meghaladja a 17 millió forintot, de ezért cserébe valóban gazdag felszereltséget, kiemelkedő komfortot és fejlett hibrid technikát kapunk. Magánvásárlóknak a magas ár elsőre elrettentő lehet, de flottába, céges autóként és azoknak, akik naponta tudják tölteni, gazdaságosan és környezettudatosan üzemeltethető. Fontos kiemelni, hogy a céges adózás, a CO2-kibocsátás és a hibrid hajtás előnyeit a Sportage PHEV egyes konkurenseinél is jobban tudja kihasználni.

2024 Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum specifikációk

Motor

  • Motortípus: S4, turbó, benzines + elektromos (plug-in hibrid)
  • Lökettérfogat: 1 598 ccm
  • Maximális rendszerteljesítmény: 265 LE (195 kW) @ 5 500 ford./perc
  • Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1 500–4 500 ford./perc
  • Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú automata váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

  • Hossz: 4 515 mm
  • Szélesség: 1 865 mm
  • Magasság: 1 645 mm
  • Tengelytáv: 2 680 mm
  • Első/hátsó gumik mérete: 235/50 R19 (Platinum felszereltségnél)
  • Üres tömeg: 1 905–1 975 kg (felszereltségtől függően)
  • Össztömeg: 2 420 kg
  • Csomagtartó mérete: 540 liter, 1 715 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén
  • Üzemanyagtartály mérete: 42 liter
  • Akkumulátor kapacitása: 13,8 kWh (bruttó)
  • Ülések száma: 5
  • Ajtók száma: 5

Menetteljesítmények

  • Végsebesség: 191 km/h
  • Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,2–8,4 másodperc

Fogyasztási adatok (WLTP vegyes)

  • Gyári vegyes fogyasztás: 1,1–1,3 l/100 km (töltött akkumulátorral, vegyes használat mellett)
  • CO₂-kibocsátás: 25–31 g/km

Futómű, fékek

  • Első felfüggesztés: MacPherson
  • Hátsó felfüggesztés: Multi-link
  • Fékrendszer: tárcsafék elöl-hátul

Garancia

  • Gyári garancia: 7 év vagy 150 000 km

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján található.

Fotó: Autóaddikt.hu12