London környékén teszteltük a 2007-es, korához képest remek állapotban lévő Mazda2-t.
A 2007-es Mazda2 TS2 ötajtós karosszériával friss, fiatalos stílust képvisel. A karosszéria kompakt méretei – kb. 3,9 méteres hossz – kiemelkedően praktikusak nagyvárosi forgalomban, a dinamikus vonalak és az ívelt tetőív sportos karaktert kölcsönöznek az autónak. Az autó jobbkormányos kivitelben érkezett hozzánk, kifejezetten az angliai, városi-elővárosi közlekedést szem előtt tartva.
Enteriőr és kényelem
A Mazda2 TS2 utastere praktikus, igényes kidolgozású, bár anyaghasználatban inkább funkcionális, kevéssé prémium érzést nyújt. Az ülések kényelmesek, a vezetői pozíció ergonomikus, a jobbkormányos kialakítás tökéletesen megfelel a brit közlekedéshez. Az ajtókban és középkonzolon található tárolók bőséges helyet biztosítanak, ugyanakkor a hátsó tér inkább gyerekeknek vagy alacsonyabb utasoknak ideális, felnőtteknek hosszabb úton már szűkös lehet.


Vezetési élményfaktor London közelében
Az Autóaddikt csapata Londonban és az agglomerációban tesztelte a Mazda2-t, ahol az 1,3 literes benzines motor agilis, fürge városi menetteljesítményt biztosított. 75 lóerős teljesítménye elegendő a hétköznapi városi tempóhoz, a manuális váltó pontos, rövid utakat jár.




A futómű hangolása a brit utakon kiegyensúlyozott, keményebb mint egy családi autóé, ezáltal stabilabb, dinamikusabb kanyarodásokat tesz lehetővé, viszont a rosszabb minőségű útszakaszokon érezhetőbbek az apróbb úthibák.




Fogyasztás, üzemeltetés és gazdaságosság
A teszt során a Mazda2 TS2 átlagosan 5,5-6,2 liter benzin fogyasztást produkált vegyes használat mellett, ami a brit üzemanyagárak mellett kifejezetten gazdaságos. A kis tömeg (kerékpárhoz hasonló könnyedséget ad meghajtáskor) és a jól méretezett motor miatt az üzemeltetés alacsony költséggel jár.



Londonban a kis autóval a parkolás is jelentősen egyszerűbb, és a zsúfolt utcákon a Mazda 2 agilis vezethetősége különösen nagy előnyt jelent.






Felszereltség és funkciók
A TS2 felszereltségi szint elektronikus ablakemelőket, légkondicionálót, CD-lejátszót, központi zárat és elektromos tükröket kínál. Az alapvető biztonsági elemek – ABS, első és oldallégzsákok – természetesen megtalálhatók, és a Mazda 2 Euro NCAP teszteken is kedvező eredménnyel szerepelt ebben az időszakban. Fedélzeti elektronikája talán egyszerűbb, de használata könnyen átlátható, felhasználóbarát.







Miért ajánlható?
A jobbkormányos 2007-es Mazda2 TS2 kiváló választás Londonban és a környező nagyvárosokban élőknek, akik pénztárcabarát, agilis és megbízható kompakt használt autóra vágynak. Praktikus méretei, alacsony fogyasztása, energikus motorja és korrekt felszereltsége révén a Mazda 2 egy sokoldalú, kis méretű városi autó, mely a brit utakon valóban jól teljesít, és a teszt során az Autóaddikt csapata számára is bizonyította értékeit.
2007 Mazda2 TS2 specifikációk
Alapadatok
Típus: Mazda 2 TS2
Hajtás: Elsőkerék-hajtás
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Méretek
Hosszúság: kb. 3,89 m
Szélesség: kb. 1,70 m
Magasság: kb. 1,47 m
Tengelytáv: kb. 2,49 m
Csomagtér térfogata: 250 liter (bővíthető kb. 787 literig)
Hasmagasság: kb. 150 mm
Motor
Motor típusa: 1.3 benzin, soros 4-hengeres
Hengerűrtartalom: 1349 cm³
Maximális teljesítmény: 86 LE
Maximális nyomaték: 122 Nm
Üzemanyag-befecskendezés: Többpontos elektronikus befecskendezés
Erőátvitel
Váltó: 5-fokozat3 kézi
Meghajtás: Fronthajtás
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): kb. 12,9 s
Végsebesség: kb. 172 km/h
Fogyasztás
Átlagos fogyasztás (gyári vegyes): kb. 5,9 l/100 km
CO₂-kibocsátás: kb. 140 g/km
Tank mérete: 43 liter
Futómű/fékek
Első futómű: MacPherson független
Hátsó futómű: Csatolt hosszlengőkar
Első/hátsó fékek: Tárcsa/dob
Tömeg
Saját tömeg: kb. 1,035 kg
Megengedett össztömeg: kb. 1,480 kg
Fotó: Autóaddikt.hu
Facebook: IDE kattintva





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)




























![[TESZT] Mazda3 Skyactiv-X180 100th Anniversary Edition – méltón ünnepelni az évfordulót](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda3-skyactiv-x180-teszt-autoaddikt-31-238x178.jpg)
![[TESZT] Mazda MX-30 – karakteres rövidtávfutó](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-mx-30-teszt-autoaddikt-17-238x178.jpg)
![[TESZT] Mazda3 G150 Skyactiv – még mindig műkőképes a klasszikus recept](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-3-g150-skyactiv-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


