Közhely, nem közhely: a városi közlekedés leginkább kivitelezhető módja az, ha kerékpárral, vagy motorkerékpárral próbálkozunk meg eljutni A pontból B pontba.
Sarkalatos kérdés lehet ugyanakkor, hogy melyik alternatívát válasszuk (nagy a valószínűsége, hogy nem is áll rendelkezésre az összes kategóriából egy-egy jármű), mivel egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a ténylegesen megtett út, mekkora a hely kapacitása, mekkora a forgalom, és a többi.
Bizton állítható, hogy a kerékpár már első körben kiesik (sajnos), ha hosszabb, több 10 kilométernyi út megtétele áll előttünk, főként, ha forgalmasabb, zsúfoltabb közúti részek is tarkítják a programot. A nagymotor is sanszos a kiesésre, ugyanis a termetesebb felépítésnek és nagyobb helyigénynek köszönhetően nem lesz kifejezetten manőverezhető.
Igazi céleszköz a forgalmas hétköznapokhoz
Mi marad? Természetesen a robogó-kategória! Gyors, hatékony, célratörő, pénztárcabarát. Minden előnyével és hátulütőjével együtt – nézzük, hogy a Suzuki Address 110 robogója miként teljesített klasszikusan városi-elővárosi környezetben.
Annak ellenére, hogy a Suzuki brosúrájában nem csupán városi ingázós robogónak definiálják a Suzuki Address 110-et, egyértelmű, hogy a fő profil kifejezetten ez: önmagában a méretek szűk keresztmetszete, a kialakítás mind erre utal. Az persze más kérdés, hogy a bátrabbak kimerészkedhetnek vele jóval messzebb is, nagyobb távolságokra, garantáltan kellemes lesz így is az élmény.
A Suzuki Address 110 különösen komfortos üléssel rendelkezik, akár két személlyel is használható gyakorlatban hosszabb, de inkább rövidebb távokon. Az újragondolt és egyben át is dolgozott kialakításnál prioritást élvezett a vezető kényelme, ennek megfelelően az ülés tömöttsége is megfelelően kemény, de nem hajlik lágyba erősen. A lábtér, a kialakítás helye megfelelően nagy, így a legkülönbözőbb testalkattal bíró pilóták is megtalálják a számukra leginkább alkalmas elhelyezkedést.
Praktikum
Fontos kérdés, hogy azt a minimális kiegészítőt, amelyet magunkkal viszünk az útra, hogyan helyezzük el a legegyszerűbb módon.
A Suzuki Address 110 e téren is praktikus, ugyanis a az ülőnyereg alatt fellelhető nem kevesebb, mint 20.6 liter befogadóképességű raktér gond nélkül elnyelte tesztelőnk bukósisakját, kézitáskáját, és egyéb holmijait is. Mindez elegendőnek bizonyult egy hosszabb kiruccanáshoz is, bár a tervezőmérnökök tovább fokozva a pakolhatóságot kialakítottak a Suzuki Address 110 első idomzatán a gyújtáskapcsoló alatt további kettő nyitott tárolórekeszt, amely szintén ideális apróbb tárgyak befogadására (telefon tokban, kulcs, egyebek).
Ha már megemlítettük feljebb a gyújtáskapcsolót, ki kell térnünk a Suzuki Address 110 biztonságára is. Korrekt megoldás, hogy a fedett rész masszívan ellenáll a feszegetésnek, ezáltal csökkentve a kellemetlen eltulajdonítás eshetőségét, viszont még egy plusz kulcsmozdulattal az ülés is innen nyitható fel, a megszokottól (ülésnél kulcs) eltérően.
Ahhoz, hogy mini-túramotort varázsoljunk a Suzuki Address 110-ből, opcióként rendelhetünk kiegészítő hátsó csomagtartó konzolt, valamint értelemszerűen hozzá túradobozt is. Ilyen kiegészítővel a tesztelt Suzuki Address 110-et is felvértezte az importőr, így az utazás ténylegesen jól kiegészülhetett egyéb hasznos funkciókkal is.
A Suzuki Address 110 menetstabilitása jónak bizonyult a teszt során, erőteljesebb kanyarvételezésnél is optimális tapadást, valamint úttartást tapasztaltunk. Hirtelen kormánymozdulatokra visszafogottabban egyenlít, viszont a kerekek átmérője (14 col) révén a kisebb úthibák jól simítottak, nagyobb kátyúknál azonban természetesen fokozott elővigyázatosság szükségeltetik.
9 lóerő mi mindenre elég?
A Suzuki Address 110 hajtáslánca origójában egy négyütemű, egyhengeres, léghűtéses SOHC motor található, 113 köbcentiméter összlökettérfogattal. Az egység 9 lóerő leadására képes 8000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 8.6 Newtonméter, mely már 6500 RPM-től rendelkezésre áll.
Egy személlyel az adatoknak megfelelően masszív gyorsulásérzet hozható, 50-60 kilométer/óráig kitart a sprint, onnantól fogy az elán, és nagyjából 110 kilométer/óra környékén tilt a rendszer. A szekunderhajtásért egy fokozatmentes CVT automata váltómű felel, a kialakításnak köszönhetően zökkenőmentes, folyamatos erőátvitel érkezik a hátsó hajtott kerékre, a nyomatékgörbe szintén kilengés nélkül, fokozatosan épül fel – a 6000-es tartomány felett kicsivel már érezhető is a nyomaték érkezése.
A kiemelkedően jó hatótávért elsősorban az alig 2 literes átlagfogyasztás a felelős (mért érték vegyes körülmények közt: 1.98 liter/100 kilométer), de az 5.2 literes üzemanyagtank-kapacitás is magáért beszél. Országúton, 70-80 kilométer/órával hozható alacsonyabb pillanatnyi érték is az átlagnál, de ez elhanyagolható.
A Suzuki Address 110 rendelkezik elektronikus önindítóval és berúgókarral is – utóbbi nagy segítség, ha netán meghibásodna a kulcsos-gombos rendszer.
Összegezve
Kiknek szánja Suzuki Address 110 robogóját tehát a márka? Egyértelműen mindazoknak, akik költséghatékonyan szeretnék napi teendőiket végezni, úgy, hogy közben egy cseppnyi stílust is csempésznek egyéniségük mellé. Persze nincs probléma a fiatalos küllemmel sem, ami nem hátrány egyetlen korosztály esetében sem.
2015 Suzuki Address specifikációk
| ERŐFORRÁS | |
| Motorkonstrukció | Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres, SOHC-vezérlésű |
| Összlökettérfogat | 113 cm3 |
| Furat x löket | 51 mm x 55,2 mm |
| Sűrítési arány | 9,4:1 |
| Teljesítmény | 9 LE (6,7 kW)/8000 f./perc |
| Forgatónyomaték | 8,6 Nm/6500 f./perc |
| ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
| Keverékképzés | Elektronikus üzemanyag-befecskendező |
| Üzemanyagtartály kapacitása | 5,2 liter |
| ELEKTROMOS RENDSZER | |
| Indítórendszer | Elektronikus önindító és berúgókar |
| ERŐÁTVITEL | |
| Szekunderhajtás | CVT automatikus váltómű |
| VÁZ | |
| Váz típusa | |
| Méretek (H´Sz´M) | 1845 x 665 x 1095 mm |
| Tengelytáv | 1260 mm |
| Villaszög | 25,75° (25°45’) |
| Utánfutás | 97 mm |
| Ülésmagasság | 755 mm |
| Szabad hasmagasság | 120 mm |
| Sajáttömeg | 97 kg |
| FELFÜGGESZTÉS | |
| Elöl | Hagyományos teleszkópvilla spirálrugóval |
| Hátul | Lengőkar |
| KERÉKABRONCS | |
| Elöl | Ötküllős, présöntött, alumínium |
| Hátul | Ötküllős, présöntött, alumínium |
| Gumiabroncs mérete elöl | 80/90 14 M/C 40P |
| Gumiabroncs mérete hátul | 90/90 14 M/C 46P |
| FÉKRENDSZER | |
| Elöl | Szimpla tárcsafék egydugattyús féknyereggel |
| Hátul | Dobfék |
Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 7D fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)































![[TESZT] Suzuki Inazuma 250F – városba és kiránduláshoz egyaránt](https://www.autoaddikt.hu/kepek/suzuki_inazuma_250f_teszt_2015_techaddikt_012-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x194.jpg)




![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)

![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x160.jpg)