A Toyota útjára indította különleges szolgáltatását Japánban: a vészhelyzeti kommunikációs modul balesetben közvetlenül riasztja a tűzoltókat és a mentőket.
A két és fél évvel ezelőtt útjára indított kísérleti program sikerein felbuzdulva immár nyilvános forgalomban is aktív az a szolgáltatás, amelyet a Hem-Net (helikopter és kórház vészhelyzeti egészségügyi hálózat) non-profit szervezettel közösen biztosít a Toyota. A rendszer közvetlen kapcsolatban áll az ország 730 tűzoltó parancsnokságával, valamint a légi mentőket üzemeltető kórházak több mint kétharmadával (szám szerint 42 intézménnyel.)
Amennyiben a jármű közlekedési balesetet szenved, a vészhelyzeti kommunikációs modul automatikusan elküldi a gépkocsi tartózkodási helyét az összes, hálózatba kapcsolt intézménynek, olyan létfontosságú adatokkal együtt, mint a jármű ütközés előtti sebessége, az ütközés súlyossága, valamint hogy aktiválódtak-e a légzsákok, illetve be voltak-e kötve a biztonsági övek.
Az így nyert információkat a rendszer összeveti egy baleseti adatbázissal, ebből kiszámítja a súlyos vagy halálos sérülés valószínűségét, és meghatározza, hogy indokolt-e mentőt vagy helikoptert küldeni a helyszínre, és ha igen, melyik állomásról.
A kísérleti program tapasztalatai alapján a megoldás nemcsak működik, de átlagosan 17 perccel lerövidíti a mentőszolgálat reagálási idejét, márpedig ez a negyed óra sok esetben életet menthet.
A Toyota mintegy 170 ezer gépkocsija kompatibilis a technológiával, amit a Hondával közösen fejlesztettek ki, és alkalmaznak, de már elkezdtek azon dolgozni, hogy a jövőben további modelleket is felszerelhessenek a segélyhívó rendszerrel.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


