AutóAddikt Újdonságok Íme, a legerősebb és legdinamikusabb Honda C-RV műszaki háttere

Íme, a legerősebb és legdinamikusabb Honda C-RV műszaki háttere

Átfogó, minden egyes alkatrészt érintő tervezői program eredményeként látott napvilágot a vadonatúj CR-V.

A felmenőinél klasszisokkal erősebb és kifinomultabb modell kis tehetetlenségi nyomatékú, ámde nagy merevségű platformra, illetve karosszériaszerkezetre épül, melyet könnyű, kimagasló szakítószilárdságú alapanyagokból készítettek a Honda mérnökei. Munkájuk gyümölcseként a megújult szabadidő-autó nemcsak az európai szabványoknak felel meg teljes mértékben, hanem a vásárlók elvárásainak is. Teljesítménye és menetkomfortja minden sebességtartományban lenyűgözi és magabiztossá teszi a vezetőt, tulajdonképpen nincs olyan helyzet, amelyben ne a maximumot nyújtaná.

A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) gyorsabb és precízebb kanyarvételeket, valamint a hegymenetkor könnyebbé teszi a helyváltoztatást, a tovább fejlesztett futómű és a kormánymű pedig kimagasló menettulajdonságokkal ruházza fel a típust. Ehhez társulnak a Honda kategóriaelső aktív és passzív menetbiztonsági eszközei, tehát minden adott a gondtalan, élvezetes autózáshoz.

Fejlett fémöntési és -megmunkálási eljárások

A legfrissebb CR-V karosszériaszerkezetének 9 %-a új generációs, melegen sajtolt, ultra nagy szakítószilárdságú acélból készül. A speciális fémet most először alkalmazták a CR-V tervezői, és azon túlmenően, hogy megerősítették a baleseteknél leginkább veszélyeztetett részeket, a karosszériamerevséget is jelentősen fokozták.

További fontos változás, hogy a korábbi 10 helyett immáron 36 % a 780 MPa, a 980 MPa és az 1500 MPa szilárdsági értékű acélok aránya, ami 35%-kal növelte a hajlítószilárdságot, és 25%-kal a torziós merevséget.

A karosszériaszerkezet megalkotásakor innovatív kötési technológiákat alkalmaznak. Elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése. Az új, “belülről kifelé” jellegű metódus egyszerűbbé teszi a gyártást, mindazonáltal számottevően növeli a karosszériamerevséget.

Lenyűgöző menetdinamika és példaértékű menetkomfort
A merev karosszériához társított, tovább fejlesztett futómű hihetetlen vezetési élménnyel ajándékozza meg a pilótát, nem csoda, hogy a Honda szakemberei szerint ez a CR-V történetének leginkább vezetőközpontú modellje. Az új futómű-konstrukció a legrosszabb minőségű utakon is kiváló menetkomfortot biztosít, így mindig kényelemben telhet az utazás.

Az első kerekeknél alkalmazott, alsó-lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hosszirányban viszont kevésbé merev, hogy a menetkomfort is elsőrangú legyen. Hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy sebességnél is stabillá teszi az autót és a menetkomfortot is a legmagasabb szintre emeli.

Mindezt finoman hangolt, lineárisan működő kormányművel fejelték meg a fejlesztők. A fogasléces, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormányt kifejezetten az európai utakra hangolták, többek között ennek tudható be a könnyű kezelhetőség és a magával ragadó vezetési élmény.

A merev hátsó stabilizátorrúd gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé és mérsékeli a karosszériadőlést, míg a gumiszilentekkel felfogatott segédkerettel még csendesebbé vált az utastér. Hogy a felfüggesztések kellőképpen el legyenek szeparálva a kocsitesttől, s a vibrációk se juthassanak át a karosszériára, előre és hátra egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat építettek. Ezzel megoldással eddig jóformán csak luxusautóknál találkozhattunk.

Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA) és Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD)

A CR-V először kapta meg az Agilis Vezetést Támogató Rendszert, ami nem más, mint egy elektronikusan vezérelt menetstabilizáló, amit kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílusokat figyelembe véve alkottak meg a mérnökök. Ez a menetbiztonsági eszköz szelíd és erőteljes kormánymozdulatoknál egyaránt kockázatmentesen, szinte észrevétlenül segíti a vezetőt, hogy kanyarodásnál, sávváltásnál, körforgalomban, valamint kis és nagy sebességnél is biztonságosan, illetve kifinomultan autózhasson.

A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) része az Intelligens Vezérlés (Intelligent Control System™) így ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere, ami valódi, komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t*. A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron a forgatónyomaték 60 %-át is képes a hátsó tengelyre juttatni, így minden helyzetben, a nagyobb meredélyeken is biztos tapadás segíti az előrejutást. A nyomatékelosztás arányáról a műszerfalon elhelyezett visszajelző tájékoztatja a vezetőt. Az AWD rendszer tovább fejlesztésével a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét.
(*Az autó rendelhető összkerékhajtással vagy fronthajtással.)

Menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja

A vadonatúj CR-V alapját a Honda által kidolgozott Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) legújabb generációja adja, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért és – utascella irányából történő – elvezetéséért frontális baleset esetén. A Honda-féle elgondolás óriási előnye, hogy nemcsak az autóban ülőket óvja az ütközések során, hanem a balesetben résztvevő másik jármű utasait is – erre utal a kompatibilitás kifejezés.

A Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (ACE™) mellett a Honda Sensing vigyázza az utasok testi épségét. Ez az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló csomag az új CR-V minden modellváltozatához alapáron jár, s olyan műszaki csemegéket sorakoztat fel, mint a Sávtartó Asszisztens (LKAS), a Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer vagy az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer.

Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek az európai kereskedésekbe, míg a hibrid kivitel 2019 elejére várható.

Szóljon hozzá!