A Ford Románia éppen ma ünnepli, hogy elkészült a másfél milliomodik 1,0 literes EcoBoost motor a krajovai Ford üzemben. Az 1.5 milliomodik erőforrást egy Ford Puma ST-Line modellbe építették be, amit egy helyi vásárló rendelt meg.
Krajovában már 2002 óta folyik a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorjának gyártása, amelyből jelenleg a 125 és 155 lóerős változatokat gyártja az üzem a mild hibrid hajtásláncokhoz, illetve a 95, 100 és 125 lóerős kiviteleket a hagyományos hajtású Fordokhoz.
Ezek a blokkok olyan személyautókban működnek, mint a Puma, az EcoSport, a Fiesta és a Focus, emellett pedig haszongépjárművekben is helyet kapnak, többek közt a Tourneo Connect, a Tourneo Courier és a Transit PHEV modellekben.
“Az 1,0 literes EcoBoost blokk bevezetése igazi forradalmat robbantott ki az autóiparban. Nagyszerűségét a 7 egymást követő évben elnyert Év Motorja díj is bizonyítja. Nagyon büszke vagyok arra, hogy az első ilyen motor elkészültekor már én voltam a Krajova Motorgyár igazgatója,” nyilatkozta Ian Pearson, aki ma már a Ford Románia elnöke.
Nicolae Gavrila, a Krajova Motorgyár igazgatója hozzátette: “A másfél milliomodik EcoBoost motor legyártásával a Ford Krajova üzemnek és teljes csapatának minden oka megvan az ünneplésre. Jelenleg 3-4 műszakban dolgozunk, hogy naponta több mint 1700 ilyen erőforrással szolgáljuk ki a Ford-vásárlókat. Gyártósorunkon miden 42. másodpercben megszületik egy motor.”
2020-ban a Ford személyautók európai vásárlóinak több mint a fele rendelte meg új autóját a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokkal.
“Az 1,0 literes EcoBoost továbbra is mércének számít a kompakt benzinmotorok kategóriájában. A Krajova üzem minden dolgozója büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek; hogy láthatja az utakon az általuk készített motorral hajtott autókat – különösen az új Pumát –, és hogy ezáltal maga is hozzájárulhat ahhoz az élvezetes vezetési élményhez, amiről a Fordok közismertek,” mondta el Adrian Calangiu, a motorgyár területi igazgatója.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


