A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második helyen álló márka eladásainak.
A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert autómárka előnye és 15.8%-os részesedéssel áll az első helyen. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva, az előbbin toronymagasan, 13,4%-os részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 15,8%-os részesedéssel) áll élen a Toyota. A haszongépjármű piacon 14,3%-os részesedéssel a második helyre lépett előre (a kivonásokkal tisztított piacon 16,2%-os részesedés) a világelső japán autómárka. Ha a magyarországi újautó piacot a magán és vállalati vásárlók szerint bontva vizsgáljuk, a Toyota a magánpiacon 19,9%-os, míg a flottapiacon 11,4%-os részesedéssel áll az első helyen.
A világszinten is legnépszerűbb autómárkának bizonyuló Toyota minden valószínűség szerint Magyarországon is megőrzi majd piacvezető pozícióját 2023-ban. A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert környezettudatos japán autómárka ugyanis 17,4%-al növelte értékesítéseit a gyakorlatilag stagnáló (0,9%-al lassuló) magyarországi újautó piacon, ezzel tizenegy hónap után piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,1 százalékponttal javítva, 13,6%-os részesedéssel áll az első helyen, a kivonásokkal tisztított újautó piacot pedig 15,8%-os részesedéssel (17,6%-os értékesítés növekedés és 1,4 százalékpontos részesedés javulás) dominálja.
A személyautó piacon meg sem közelítik a versenytársak, a legnagyobbat azonban a haszongépjármű piacon lépett előre a Toyota
A személyautó piacot külön vizsgálva ott 13.365 új autó értékesítésével, 1,7 százalékpontot javítva, 13,4%-os részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest közel 30%-al több autót értékesítve, aminek oka, hogy a Toyota 10,3%-al több személyautót adott el mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac 3,7%-al zsugorodott. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon még magasabb, 15,8%-os a Toyota részesedése, előnye pedig közel 40%-ra hízik.
Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és november között Magyarországon gazdára találó 2785 új Toyota kishaszongépjármű 4,6 százalékpontos bővüléssel 14,6%-os piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 70,1%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 16,6%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota a kishaszongépjármű piacon előrelépett a második helyre, a kivonásokkal tisztított piacon pedig előnye az immáron harmadik helyen álló márkához képest még meggyőzőbb a Toyota 16,6%-os részesedése okán.
A magánvásárlók és a flottavásárlók szerint egyaránt a Toyota a legjobb választás
Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 10.001 új autó értékesítésével, 11,4%-os részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 6.149 darabos értékesítéssel, 19,9%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74%-ot tesznek ki a flottapiaci eladások, a Toyota esetében ez csupán 61,9%.
Elképesztő lendületben a magyarországi története során először négyszámjegyű értékesítést produkáló Lexus
A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 52,7%-al, növekedtek az év első tizenegy hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes prémium piacon így 1028 új autó értékesítésével a 5,7%-os részesedést szerzett (1,6 százalékpontos növededéssel), a kivonásokkal tisztított prémium piacon pedig 6,1%-os részedést ért el.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


