Donald Trump amerikai elnök beiktatása óta jelentős változások következtek be a magyar üzemanyagpiacon. Az új amerikai kormányzat politikája, különösen a “fúrj, bébi, fúrj” stratégia és az OPEC nyomás alá helyezése, hozzájárult az olajárak csökkenéséhez. Ennek eredményeként a hazai benzinárak átlagosan 31 forinttal csökkentek, és 610 forintra estek vissza.
Az olajárak csökkenése és hatása
A Brent olajárak 82 dollárról 69 dollárra süllyedtek, ami a legutóbbi időkben a legalacsonyabb szintet jelenti. Ez a csökkenés nemcsak az olajkitermelés növelésének köszönhető, hanem annak is, hogy az amerikai elnök nyomást gyakorolt az OPEC-re. Az olajárak alakulása közvetlen hatással van az inflációra és a gazdasági növekedésre.
A forint erősödése
A benzinárak csökkenésében a devizapiaci mozgások is szerepet játszottak. A forint erősödése, amely részben az ukrajnai fegyverszünet reményének köszönhető, további kedvező hatást gyakorolt az üzemanyagárakra. A dollár-forint árfolyam 401-ről 378-ra, majd 375-re esett, ami további árcsökkenést eredményezett.
Gazdasági hatások
Az üzemanyagárak csökkenése kedvezően hat a magyar gazdaságra. Az olcsóbb üzemanyag nemcsak a lakosság mobilitási költségeit csökkenti, hanem a vállalkozások szállítási és logisztikai kiadásait is. Ez hozzájárulhat az általános árszínvonal mérséklődéséhez és a gazdasági növekedés élénküléséhez.
Jövőbeli kilátások
Az amerikai kormányzat célja az olajárak további csökkentése, ami akár 50 dolláros árszinthez is vezethet. Ha ez megvalósul, és a forint tovább erősödik, akkor a hazai benzinárak visszatérhetnek a 500 forintos szintre. A szakértők szerint érdemes figyelemmel kísérni az amerikai külpolitika alakulását és az OPEC döntéseit, mivel ezek továbbra is meghatározó hatással lesznek a hazai üzemanyagárakra.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


