Főoldal Magazin Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus 1970-ben debütált és azonnal hatalmas sikert aratott, csaknem egy évtizedes gyártási időszak alatt több mint 57 ezer példány készült belőle, egészen 1980 decemberi nyugdíjazásáig.

A retro helyett modernebb vonalak

Ahelyett, hogy a manapság oly népszerű retro stílussal próbálkozott volna, a Škoda tervezője, Richard Švec úgy döntött, teljes mértékben a jövőbe tekint. A 110 R újragondolt változata a cég Modern Solid formanyelvét követi, stílusában közelebb áll a Vision O tanulmányautóhoz, mint a nosztalgikus hatásokhoz. Az átdolgozott kupé kizárólag digitális tanulmányautóként létezik, valódi műszaki adatait titokban tartják, hiszen nem tervezik sorozatgyártását a közeljövőben.

Elektromos hajtás és kihívások

Az eredeti, négyhengeres, 1,1 literes farmotor helyére most egy modern villanymotor került, és kizárólag elektromos hajtáslánccal képzelték el az autót. Ugyanakkor a sportkupék szegmense napjainkban hanyatlóban van, a teljes elektromos hajtáslánc és a várhatóan borsos ár miatt a sorozatgyártás jelenleg nem reális. A tervezőknek – bármennyire is kreatívak – még sok akadállyal kellene szembenézniük, ha egyszer valóban gyártani szeretnék ezt a látványos koncepciót.

Nostalgiázó idősek vagy álmodozó fiatalok?

A tanulmányautó valószínűleg egyszerre idézi meg a keleti blokk nosztalgiáját kereső idősek és a sportos kupékra vágyó fiatalok álmait. Ugyanakkor a mai piaci környezetben, ahol költségcsökkentés és racionalizáció uralkodik, az új 110 R csak a digitális térben születhetett újjá – legalábbis egyelőre.