A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus 1970-ben debütált és azonnal hatalmas sikert aratott, csaknem egy évtizedes gyártási időszak alatt több mint 57 ezer példány készült belőle, egészen 1980 decemberi nyugdíjazásáig.
A retro helyett modernebb vonalak
Ahelyett, hogy a manapság oly népszerű retro stílussal próbálkozott volna, a Škoda tervezője, Richard Švec úgy döntött, teljes mértékben a jövőbe tekint. A 110 R újragondolt változata a cég Modern Solid formanyelvét követi, stílusában közelebb áll a Vision O tanulmányautóhoz, mint a nosztalgikus hatásokhoz. Az átdolgozott kupé kizárólag digitális tanulmányautóként létezik, valódi műszaki adatait titokban tartják, hiszen nem tervezik sorozatgyártását a közeljövőben.
Elektromos hajtás és kihívások
Az eredeti, négyhengeres, 1,1 literes farmotor helyére most egy modern villanymotor került, és kizárólag elektromos hajtáslánccal képzelték el az autót. Ugyanakkor a sportkupék szegmense napjainkban hanyatlóban van, a teljes elektromos hajtáslánc és a várhatóan borsos ár miatt a sorozatgyártás jelenleg nem reális. A tervezőknek – bármennyire is kreatívak – még sok akadállyal kellene szembenézniük, ha egyszer valóban gyártani szeretnék ezt a látványos koncepciót.
Nostalgiázó idősek vagy álmodozó fiatalok?
A tanulmányautó valószínűleg egyszerre idézi meg a keleti blokk nosztalgiáját kereső idősek és a sportos kupékra vágyó fiatalok álmait. Ugyanakkor a mai piaci környezetben, ahol költségcsökkentés és racionalizáció uralkodik, az új 110 R csak a digitális térben születhetett újjá – legalábbis egyelőre.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)




































![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


