A Camion Truck & Bus magazin olvasói a terepjáró pick-up kategóriában a Volkswagen Amarok-nak ítélték oda az év haszonjárműve díjat. A Volkswagen sokoldalú járműve immár ötödször nyerte el ezt az elismerést.

A Camion Truck & Bus magazin huszadik alkalommal hirdette meg “Az Év Haszonjárműve” pályázatot, amelyen a Volkswagen Amarok első helyezést ért el a terepjáró haszongépjármű kategóriában az olvasói szavazatok alapján. Az Amarok ötödszörre is megnyerte kategóriáját, ezúttal a kétliteres, 180 lóerős dízelmotorral szerelt Canyon Tiptronic 2.0 TDI 4Motion változat volt a szaklap olvasóinál a legkedveltebb. Az autót narancsos-pirosas fényezése, a sötétített fényszórók, a tetőre épített fényszóró sor, a fényezett motorvédő lemez, a fekete bukócső, az egyedi 17 hüvelykes kerekek, a bőrkormány és a bőrülések emelik ki az átlag pick-upok világából, és teszik az Amarok Canyont különlegessé. Olyan hasznosságokkal is felszerelhető, mint a mechanikus differenciálzár vagy a távirányítós állófűtés.
Az állandó 4Motion összkerékhajtás a motor nyomatékát az első és a hátsó tengely között változó arányban elosztó Torsen-differenciálművel még a legnehezebb terepen is biztosítja a haladást. Alaphelyzetében 40:60 arányú első-hátsó nyomatékelosztást valósít meg. 2,8 tonna vontatott tehernél sem okoz gondot az Amarokkal a 12 százalékos emelkedő. A százszázalékos (45 fokos) emelkedőt akár egy tonna rakománnyal is leküzdi az erősebb laprugókkal szerelt változat. Első terepszöge 28 fok, a hátsó 23,6 fok, gázlómélysége 500 milliméter, dőlésszöge 50 fok, rámpaszöge 23 fok. Nyolcsebességes automatikus váltójának első fokozatával feleslegessé válik egy további lassító áttétel, terepre, valamint vontatatás esetén ajánlott. A nyolcadik fokozat hosszabb áttételű, és használata alacsony fordulatszám-tartományban, takarékos vezetéshez célszerű.
A Volkswagen Amarok rakterét a kategória egyik legtágasabb méretei jellemzik. A plató hosszúsága 1555 milliméter, szélessége 1620 milliméter. A kerékjáratok közötti 1222 milliméteres szélesség jóvoltából az Amarokban a raklapokat keresztirányban is rakodhatjuk. Hogy semmi ne csússzon el, négy rögzítő elem garantálja a szállítás biztonságát. Az 508 milliméteres platófalnak köszönhetően az ömlesztett rakomány sem jelenthet gondot.
A Volkswagen Amarok 2010 őszén mutatkozott be, a Volkswagen Haszonjárművek márka első pick-upja hazánkban is nagyon sikeres. Az Amarok Magyarországon nemcsak a magánvásárlók között, hanem a flottaügyfeleknél is igen sikeres, a piacra került offroad haszonjárműveknek a többsége cégekhez és intézményekhez került.
A németországi Auto Bild Allrad magazin májusban ítélt oda a modellnek rangos díjat. A pickup kategóriában a Volkswagen Amarok a szavazatok 38 százalékának begyűjtésével biztosította helyét az élen.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


