Több évtized és több száz díj és elismerés után múlt pénteken egy szenzációs világcsúcsot is elhódított a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró egy különlegesen felkészített példánya 370,2 km/órával száguldott, messze megelőzve minden kategóriatársát.
A hitelesített és videón is dokumentált rekordkísérletben részt vevő Toyota Land Speed Cruiser persze nem hétköznapi példány volt, bár erőforrásának alapját a csúcsmodell szériakivitelű, 5,7 literes V8-as benzinmotorja adta. Erre illesztettek rá két darab gigantikus, egyenként 3,8 baros (!) töltőnyomásra képes Garrett turbófeltöltőt. A hatalmas igénybevétel miatt szinte teljesen átépítették a motort: többek között új hajtókarok és dugattyúk kerültek bele, és vadonatúj szívócsonkot terveztek hozzá. A végeredmény több mint 2000 lóerő, amelyet a Craig Stanton tesztpilóta által vezetett csapat elegendőnek ítélt meg a vágyott végsebesség eléréséhez.
Persze a teljesítmény csak az egyik oldala az egyenletnek: a mérnökök megerősítették az autó vázszerkezetét, leültették felfüggesztését, és a futóművet közel 8 centiméterrel keskenyebbre szabták, hogy elférjenek a karosszéria alatt az extra széles Michelin Pilot Super Sport abroncsok.
Ezután a Toyota volt NASCAR-pilóta Carl Edwards gondjaira bízott Land Speed Cruiser több mint 30 km/órával szárnyalta túl a korábbi világcsúcsot. A végeredményt egyébként nem a Toyota képességei, hanem a rendelkezésre álló aszfaltcsík korlátozta: a kaliforniai Mojave légibázis 4023 méteres felszállópályája rövidnek bizonyult ahhoz, hogy a Land Speed Cruiser kifussa magát, a résztvevők szerint hosszabb útszakaszon még nagyobb sebességre (akár 400km/óra körüli eredményre) is képes lehet majd a földöntúli képességekkel rendelkező Toyota.
„362 km/óránál elkezdett kicsit bizonytalankodni az autó, de eszembe jutottak a projektet koordináló Craig Stanton szavai: akármi történik, ne vedd el a gázt! Így nem vettem el, és minden további nélkül sikerült átlépnünk a 370 km/órás határt” – nyilatkozta közvetlenül a sikeres világcsúcs-kísérlet után Carl Edwards autóversenyző, aki a világ leggyorsabb és talán legfélelmetesebb szabadidőjárművét segítette a dobogó legfelső csúcsára.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)





































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


