Mindössze néhány nappal azután, hogy a BMW Z4 GT3 versenyautó a BMW Sports Trophy Marc VDS csapat színeiben páratlan eredményt ért el utolsó nagy, nemzetközi megmérettetésén, a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett 24-órás megbízhatósági versenyen, a BMW közzétette a hivatalos utód műszaki részleteit is.
A BMW M6 GT3 versenyautó menetteljesítmény tekintetében még tovább emeli a tétet, miközben fenntartási költségei jelentősen alacsonyabbak, mint elődjéé. A BMW 2015. szeptember 15-én, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be első ízben az álcázó fóliától mentes és a BMW Motorsport versenydizájnját viselő BMW M6 GT3 versenyautót, amelyet ettől a naptól kezdve 379 000 eurós nettó áron meg is vásárolhatnak a bajor gyártó ügyfelei. Az észak-amerikai vásárlókat érintő árakat egy későbbi időpontban hozza nyilvánosságra a BMW.
„A BMW M6 GT3 versenyautó szeptember 15-i bemutatása, árának hivatalos bejelentése és értékesítésének kezdete egy újabb fontos lépés lesz a BMW Motorsport történetében” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Teljes mértékben tartjuk az ütemtervet a versenyautó fejlesztése terén. Az elmúlt néhány hónap során végzett átfogó tesztelések után most a finomhangolás zajlik. Célunk, hogy minden tekintetben ütőképes versenyautót biztosítsunk ügyfeleinknek. A versenydizájnnal feldíszített BMW M6 GT3 frankfurti bemutatkozása különleges pillanat lesz” – tette hozzá az igazgató.
A BMW M6 GT3 versenyautó menetteljesítménye letaglózó: meghajtásáról az a 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával szerelt V8-as benzinmotor gondoskodik, amelyet a mérnökök csupán érintőlegesen módosítottak a BMW M6 modellsorozat tömeggyártásban kínált erőforrásához képest. Miközben a versenyautó műszaki alapjait adó BMW M6 Coupé 1925 kilogrammos önsúlyát 4,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az 560 lóerős, nyolchengeres M TwinPower Turbo benzinmotor, addig a BMW M6 GT3 versenyautó – versenyszériától függően – maximum 585 lóereje kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúlyt mozgat, az önhordó acél alváznak, az FIA által is jóváhagyott, hegesztett biztonsági cellának, valamint a karbonból készült első- és a szénszál-erősítésű műanyagból előállított hátsó gyűrődési zónáknak köszönhetően. A BMW M6 GT3 versenyautó a vezethetőség, az ergonómia és a biztonság tekintetében is új mércét állít fel, ráadásul már most magasan túlteljesíti a 2016-os GT3 versenyelőírásokat.
A BMW M6 GT3 ugyanakkor az eddigi leggazdaságosabb GT versenyautó, amit a bajor gyártó valaha épített. A hajtáslánc fenntartási és üzemeltetési költségei például mintegy 30 százalékkal alacsonyabbak, mint az előd, a BMW Z4 GT3 esetében. A mérnökök már a versenyautó megtervezésének kezdeti szakaszában kiemelt jelentőséget tulajdonítottak a költségeknek, így gazdaságos pótalkatrész-megoldásokat dolgoztak ki a különleges sportautóhoz.
„A BMW M6 GT3 vezethetősége valósággal lenyűgözött a legutóbbi teszteken” – nyilatkozta Andy Priaulx, a BMW brit tesztpilótája, aki a fejlesztés teljes időtartama alatt versenypályán optimalizálta a modellt. „Hatalmas lépés ez a BMW Z4 GT3-hoz képest – amelyről Belgiumban is láthattuk, hogy bizony igen magas szinten teljesít. A BMW M6 GT3 fejlesztésének üteme egészen elképesztő volt. Mindent összevetve, a vadonatúj versenyautó megbízhatósága messze több, mint ígéretes. A BMW M6 GT3-ban megvan a potenciál, és már alig várom, hogy végre rajthoz álljon” – fogalmazott a pilóta.
A BMW Motorsport egy kifinomult, ütőképes sportautót kínál ügyfeleinek a BMW M6 GT3 versenyautóval, amellyel az amatőr és profi pilóták egyaránt kitolhatják teljesítőképességük határát és bármelyik GT sorozatban versenyképesek lehetnek.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


