A Mazda közzétette forradalmian új benzinmotorjának, a Skyactiv-X-nek a technikai adatait, mely elsőként az új Mazda3 modellbe kerül beépítésre.
Az európai vásárlók az első Skyactiv-X motorral rendelt új Mazda3-akat3 idén ősszel vehetik majd át.
A kétliteres, négyhengeres, gyertya által vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor az első sorozatgyártású erőforrás, mely egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit.
A vezető rögtön érezni fogja a pörgős benzinmotor lendületét, amely a dízelekből ismert gyors válaszkészséggel párosul. Az új Mazda3 Skyactiv-X3 teljesítménye 180 lóerő, nyomatéka 224Nm. Az új Mazda3 Sedan 96g/km-es CO2-kibocsátást ér el, 4,3l/100km-es átlagfogyasztás1,2,3 mellett.
Az új Mazda3 Skyactiv-X4 modellekben alapfelszereltség a Mazda M Hybrid technológia. A 24V-s mild hibrid rendszer minimálisra csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, miközben a fékezésből visszanyert energiát egy villanymotoron keresztül a benzinmotor teljesítményének javítására használja.
Az új Mazda3 Skyactiv-X4 hatchback és Sedan karosszériával érhető el, melyhez hatsebességes kézi, vagy automata váltó társul. Az új Mazda3 Skyactiv-X hatchback Mazda i-Activ négykerékhajtással is rendelhető.
| A Mazda Skyactiv-X benzinmotor technikai adatai | ||
| Hengerűrtartalom | cm3 | 1.998 |
| Sűrítési arány | 16,3:1 | |
| Max. teljesítmény | kW (LE) /fordulat/perc | 132 (180) /6.000 |
| Max nyomaték | Nm/fordulat/perc | 224/3.000 |
| Javasolt üzemanyag | 95 RON |





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


