A Mazda 100. éves évfordulója mellett a vállalat egy új díjnak is örülhet: a Mazda3 kapta a Világ Év Autódizájnja címet 2020-ban, a World Car Awards (WCA) által szervezett verseny egyik speciális kategóriájában. A Mazda3 a második Mazda modell, amit ezzel tüntetnek ki, 2016-ban az MX-5 szerezte meg ugyanezt.
„Mielőtt átvesszük ezt a díjat, a Mazda Motor Corporation szeretné együttérzését kifejezni azok felé, akik megbetegedtek, vagy a frontvonalban harcolnak a koronavírussal szemben” – mondta Akira Marumoto, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. „Nagy megtiszteltetés pont a 100 éves évfordulónk évében átvenni ezt a díjat. Továbbra is olyan autókat gyártunk vásárlóinknak, melyek termék, dizájn, technológia és élmény szempontjából egyedülállóak.”
A Mazda aktuális termékválasztékának díjnyertes stílusa mögött a 2010-ben bemutatott KODO dizájn filozófia a hajtóerő, ezért lehetséges, hogy az autó vonalai életre kelnek, álló helyzetben is energiát, dinamikus mozgást tükröznek.
A 2019-ben bemutatott Mazda3 volt az első, újgenerációs modell, mely a vállalat legfrissebb KODO-megközelítését hordozta. A Mazda3 esetében a minimalista, „a kevesebb több” elvet alkalmazták, ehhez a japán esztétika, hagyományok egyszerűségét és a tárgyak közötti tér szépségét hívták segítségül.
A Mazda3 végső formája több száz órás agyag-modellezés és festési kísérletezés során alakult ki. Ezért látjuk úgy, hogy az autó igazi formáját a fény/árnyék játéka adja, ezáltal lesz megjelenése merész, ugyanakkor megnyugtató és élettel teli. Egy ilyen forma létrehozása – amely egyszerűen szép – nagyon sok időt, fegyelmet és precizitást igényel. De elengedhetetlen, ha olyan autókat szeretnénk gyártani, amelyek évtizedekkel később is művészi értéket képviselnek.
A Világ Év Autója díjat 25 ország 86 autós újságírója ítéli oda minden évben, s a Mazda ezen a megmérettetésen többször is sikeresen szerepelt. A Mazda3 Világ Év Autódizájnja díja olyan elismeréseket követett, mint a Red Dot: Best of the Best 2019-ben, vagy a Világ Év Női autója tavaly, vagy az Év kisméretű kompaktja 2020-ban az Egyesült Királyságban.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


