A Volkswagen Haszonjárművek a 2018-as lenyűgöző üzleti évére alapozva készíti elő a márka jövőjét.
A GRIP 2025+ stratégia ezt az átalakítást írja le: új termékekkel, üzemek átalakításával és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésével. Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek márka elnöke: “Az iparág csúcsán formálhatjuk az átalakulást, mert pénzügyileg erősek vagyunk, és kihasználhatjuk a csoporton belüli szinergiákat. Egy klasszikus autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá fejlődünk. Ennek érdekében több mint 1,8 milliárd eurót fektetünk be ebben az évben.
A 2018-as üzleti évben a márka történetének második legjobb üzleti eredményét érte el. A 11,9 milliárd eurós árbevétel majdnem elérte az előző évi szintet. A működési eredmény enyhén csökkent, az előző évi 853 millió euróról 780 millió euróra. A nyereséget az új termékekkel járó magasabb kiadások, a devizaárfolyam negatív hatásai és az új WLTP teszteljárások hatásai csillapították. Meghaladva az előző évi teljesítményt a márka mintegy 500 000 kiszállított járművel megerősítette vezető pozícióját a könnyű haszongépjárművek gyártói közt Európában.
Ebben az évben a márka legalább a megelőző év szintjét kívánja elérni, de egy sokkal nehezebb környezetben. Ugyanakkor 2019 lesz a Volkswagen Haszonjárművek számára az átmenet kulcsfontosságú éve. A „We transport success” mottó alatt a GRIP 2025+ stratégia választ ad az iparág legfontosabb kihívásaira: az éghajlatvédelem, a digitalizáció, az új mobilitási szolgáltatások és az autonóm vezetés. Ugyanakkor a kereskedelmi ügyfelek részére személyre szabott járművek és a családoknak és a pihenésre szánt emocionális járművek maradnak a márka legfontosabb üzleti területei. Ezeket azonban egyre inkább innovatív mobilitási és közlekedési szolgáltatások egészítik ki.
E cél elérése érdekében a csoport-szintű autonóm vezetés fejlesztését Hannoverben fogják össze. Alexander Hitzinger, a márka fejlesztésért felelős új igazgatótanácsi tagja, ezt a feladatot az egész Volkswagen-csoportnál átvette. Az új mobilitási szolgáltatások kiépítése során a Volkswagen Haszonjárművek márka is kihasználja a MOIA know-how-ját. A Hannoverben végzett sikeres tesztelés után a Volkswagen leányvállalata Hamburgban már a Crafter-en alapuló elektromos hajtású transzfer buszjáratokat indít.
Új együttműködő partnerével, a Forddal tervezett együttműködés is megerősíti a Volkswagen Haszonjárművek versenyhelyzetét. A két gyártó kiegészíti egymást a régiókban megjelenő előnyeikben és termékeikben. A kezdeti szerződéseket aláírták – beleértve az “Amarok” utódmodelljére vonatkozó “pick-up fejlesztési szerződést”. Vannak más lehetséges együttműködési területek, további járműprojektekben is, mint az autonóm vezetés vagy az elektromos mobilitási platformok közös használata.
A legjellemzőbb jele a Volkswagen Haszonjárművek elektromos korba való belépésére, hogy 2022-től kezdődően Hannoverben megkezdik az I.D. Buzz gyártását. Ez a legendás T-sorozat teljesen elektromos változata.
“Az ID. BUZZ minden bizonnyal a következő év legfontosabb terméke” – mondja Thomas Sedran. “Ugyanakkor a márka jövőjének jelképe: nulla kibocsátás, rendkívül innovatív és nagyon emocionális. A következő generációs Bulli is a fő üzemünkből származik. Love is back!”





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


