A MINI történetében első alkalommal képviselteti magát a kisautók között ötajtós változattal. Az új MINI a háromajtós kiadáshoz képest 161 milliméterrel hosszabb lett, a tengelytávja pedig 72 milliméterrel megnövekedett, így a hátsó lábtér lényegesen kényelmesebb, aminek köszönhetően már 3 utas is utazhat a második sorban. A bőséges első és hátsó fejtér, a 278 literre megnövelt, kiválóan pakolható és variálható, valamint szintekkel elválasztható csomagtér új vásárlói célcsoportok figyelmét is felkelthetik. Az ötajtós kiadáson is megtalálhatóak a márkára jellemző karakteres megoldások, mint a hatszögletű hűtőrács, az első fényszórókat és a hátsó lámpákat körülölelő vastag krómkeret, továbbá a leendő tulajdonosok új, kibővült külső színekből válogathatnak, valamint extraként a tető és a külső visszapillantó-tükör házakat kontrasztárnyalatú fényezéssel is rendelhetik.
A rajongók által kedvelt és a MINI kisautóira kiemelten jellemző „gokart-feeling”, a megnövekedett kasztnival sem vesztett semmit az értékéből, erről a modellspecifikus hangolású futómű és a széles motorkínálat gondoskodik. Az ötajtós MINI négy változatban lesz elérhető a hazai piacon: a 136 LE teljesítményű Cooper, a 192 LE-s Cooper S benzines és a 116 lőerős Cooper D változatok mellett a kisautó kategória egyik legerősebb 170 LE teljesítményű és 360 Nm nyomatékú Cooper SD verziója is bemutatkozik. A csúcsdízel erőforrás rendkívül dinamikus és agilis menettulajdonságokat garantál az új ötajtós MINI-nek, mellyel a rövidebb testvérmodell karakterét követi, rendkívül kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elérésével.
A széles körű alapfelszereltség mellett a MINI számtalan kiegészítői közül válogathatnak a vásárlók, amelyekkel tovább bővíthetik autójukban a kényelmi és biztonsági szolgáltatások körét, valamint a MINI-re jellemző módon teljesen egyedivé tehetik járművüket. A LED-technikájú fényszórók és LED-es nappali menetfény mellett a LED világítású utastér- és narancsszínű hangulatfények is választhatóak, továbbá esőérzékelő automatikus fényszóró-aktiválással, sőt parkoló asszisztenssel is rendelhető az új MINI. Az egyediséget a széles színválaszték mellett a tető és a külső tükörházak dekorációi, a motorházfedél-csíkok is jól szolgálják, de az üléskárpitok és belső felületek széles szín- és anyagválasztéka is hozzájárul. A hagyományosan elérhető különböző John Cooper Works csomagok mind a külső, mind a belső megjelenés sportosságát fokozzák.
Az új ötajtós MINI Cooper változata alapáron 5 869 000, a Cooper S kiadás 6 780 000, a Cooper D verzió 6 374 000, a Cooper SD modell pedig 7 155 000 forinttól vásárolható meg.
„55 év után elkészült az ötszemélyes gokart azoknak, akik a két hátsó ajtót hiányolták eddig a MINI-ről. Bízunk benne, hogy az eredeti MINI design, a hatékony motorok és a nagyobb belső és csomagtér által a gyermekesek, illetve akár a vállalati flották számára is reális lehetőséggé válik a MINI. Így új célcsoportok is csatlakozhatnak az egyre növekvő rajongótáborhoz: a tavasszal bemutatott új háromajtós MINI-nek is köszönhetően Magyarországon idén rekordévre számítunk, Európában pedig az októberi hónap több mint 20%-os bővülést hozott a márkának” – mondta el Jávor Dániel, a MINI magyarországi márkamenedzsere.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


