A Toyota Gazoo Racing már fogadja a megrendeléseket az új GR Supra GT4 EVO2-re, amelynek fejlesztése során a világ minden táján működő versenycsapatok és pilóták visszajelzéseit is felhasználták.
2020-as bevezetése óta a GR Supra GT4 összesített eladásai meghaladták a 120 darabot. A gyorsasági versenyzésre kitalált ügyfél-versenyautó 11 országban és régióban nyert GT4-es futamokat és nemzetközi versenyeket, több mint 500 dobogós helyezést szerzett, és Ázsiában, az Egyesült Államokban, valamint Európában is kategóriabajnok lett.
Két éve, a 2023-as szezonra már kapott egy frissítést a GR Supra GT4, akkor javítottak a Brembótól származó fékein, a kezelhetőségén és a sorhatos turbómotorjának a nyomatékán is, amely elérte a 660 Nm-t. Ezektől a változásoktól valamivel gyorsabb lett a versenyautó, és – ami talán még fontosabb – könnyebben vezethetővé vált a kezdő szintű versenyzők számára. Azonban a sikeres frissítés után a Toyota Gazoo Racingnél nem tekintették befejezettnek a munkát, továbbra is a világ különböző versenypályáira utaztak a cég mérnökei, hogy közvetlenül kapjanak olyan értékes visszajelzéseket a GR Suprával kapcsolatban a csapatoktól és a pilótáktól, amelyeket csak a versenyzés szélsőséges körülményei között lehet megszerezni. A Toyota Gazoo Racing az ilyen tapasztalatokat felhasználva, a „driver-first car-making” (vezetőközpontú autófejlesztés) megközelítést alkalmazva alkotta meg a 2025-ös szezonra szánt GR Supra GT4 EVO2-t, amely elődjénél is jobb teljesítményt, megbízhatóságot és kezelhetőséget kínál.
Aprólékosan újrahangolták a blokkolásgátlót a japán és európai pályákon végzett tesztek során, hogy az optimális fékezést és kanyarodást tegyen lehetővé a gumiabroncsok típusához és kopásához, valamint a pálya állapotához igazodva. Emellett a visszaváltási időt is csökkentették a gázfröccsel történő fordulatszám-illesztés szoftverfrissítéses finomhangolásával, ami kontrolláltabb fékezés közbeni mozgásokat, nyugodtabb viselkedést, végső soron pedig a kanyarsebesség-növekedést eredményezett. A motor, a fékek és a hajtáslánc hűtésének javítása mellett a pilótafülke hőmérsékletét is optimalizálták, hogy a GR Supra GT4 EVO2-t még zord körülmények között is könnyű legyen vezetni a magas szintű koncentráció fenntartásával. Ezek a fejlesztések állítólag nemcsak a profi versenyzők, hanem a GT4-es pályaversenyeken világszerte szép számban induló amatőrök számára is könnyebbé teszik a GR Supra vezetését.
A 202 ezer euróba (79,36 millió forint) kerülő GR Supra GT4 EVO2 a tervek szerint 2025 januárjában debütál az IMSA Michelin Pilot Challenge első fordulójában, amelyet a Daytona 24 órás versenysorozattal együtt rendeznek majd meg az Egyesült Államokban.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


