Még hogy a kabriók nem bírják a telet, a hideget? A Lexus extrém kínzásnak vetette alá az LC Convertible-t, hogy bebizonyítsa: igazi négy évszakos luxusautó – és ehhez még a tetőt sem kell becsukni.
Régen, amikor a nyitható tetőket egyrétegű vászonból varrták, és az esernyőkénél alig szilárdabb vázra rögzítették, a kabriók csak az olyan, szerencsés klímájú vidékeken számítottak négy évszakos járműnek, mint a mediterrán térség vagy a Golf-áramlat mentén fekvő országok, például Nagy-Britannia. Ma már azonban bátran vásárolhatunk kabriót, a megfelelően karban tartott, modern tetők a legkíméletlenebb zimankótól is megóvják az utasokat.
Jó példa erre a Lexus LC Convertible többrétegű fedele, amely tökéletesen távol tartja a zajokat és rezgéseket, helytakarékos kialakítása ellenére kiválóan szigetel a hideg és a meleg ellen, menet közben nem fúvódik fel, és nem dübörög, nyitómechanizmusa pedig az egyik legmasszívabb a piacon. A márka mérnökei semmit nem bíztak a véletlenre: a fejlesztés során 18 ezerszer nyitották és csukták be teljesen – ez napi tíz működtetéssel is ötévnyi használatnak felel meg, vagy még többnek, ha csak a napfényes, csapadékmentes évszakokban használjuk az autót. A szerkezet teherbírását szélcsatornában is vizsgálták, továbbá fagyban és hőségben egyaránt tesztelték.
Egy modern kabrió gyakorlatilag télen is egyenértékű lehet egy kupéval – de mi a helyzet akkor, ha ilyenkor szintén kabrióként szeretnénk használni? Legyen bármilyen valószínűtlen, egy magára valamit is adó autógyártónak fel kell készülnie erre az eshetőségre is. A Lexus mérnökei ezért lenyitották egy LC Convertible tetejét, és leparkolták az autót egy ipari klímakamrában.
A hatalmas tesztlétesítményt rendszerint katonai járművek téltűrésének vizsgálatára használják, de természetesen kisebb gépkocsik fagyasztását is vállalják, egészen mínusz 60 Celsius-fokig. A Lexus beérte egy barátságosabbnak tekinthető mínusz 18 Celsiusszal, és hogy nehezítsék a feladatot, lepermetezték vízzel a kocsit, majd bekapcsolták a hűtőberendezést, és 12 órára magára hagyták az autót.
Másnap – ahogy számítottak rá – egy jégtömbbé fagyott autó várta Paul Swift tesztpilótát, aki nem habozott: beült, és megnyomta az indítógombot. A V8-as szívómotor első próbálkozásra beindult, ami tulajdonképpen nem volt meglepetés. Az már annál inkább, hogy a kijelzők és kapcsolók sem károsodtak a nagy hidegben. Szintén működőképes maradt a kormány- és ülésfűtés, és arra sem kellett sokáig várni, hogy beinduljon a nyaktájra meleg levegőt fúvó rendszer.
A speciálisan hangolt Climate Concierge rendszert szemmel láthatólag felkészítették a hasonló igénybevételekre, mert a motor beindítását követően másodperceken belül érezhető volt a különbség. A kamrából egyenesen a Milbrook-i központ tesztpályájára vezetett Paul útja – a teljesen befagyott szélvédő miatt az első percekben a segítőitől kapott utasításokat követve, vakon irányította az autót –, ahol a még mindig jeges autó pontosan az elvárások szerint viselkedett: egyszerre kényelmesen és sebészi precizitással.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


