A Nissan bemutatta villany SUV modellje, az Ariya felfrissített változatát a japán piacon, így elsőként érkeztek meg a hivatalos képek a modellről. Bár a teljes bemutatóra csak a hónap végén sorra kerülő Japán Mobilitási Kiállításon kerül sor, most először mindenki megtekintheti, hogyan változott a népszerű elektromos SUV dizájnja. A Nissan Ariya pályafutása nem volt zökkenőmentes: az eredeti bemutatót még 2020-ra tervezték, de a pandémia miatt kialakult félvezetőhiány csak 2022-ben tette lehetővé a sorozatgyártást.
Külső megjelenés: letisztultabb frontrész
Az átdolgozott Ariya leginkább az új frontrészével hívja fel magára a figyelmet. Eltűnt a hűtőmaszkot imitáló fekete műanyagbetét, így modernebb és letisztultabb az összhatás. A lámpák kialakítása az új generációs Leaf formatervének irányát követi, ám a két Nissan modell elölről továbbra sem összetéveszthető. Az Ariya esetében a nappali menetfények alsó részét már nem köti össze fekete díszbetét, míg a Leafen ezt a megoldást alkalmazzák. A formatervezésnél a funkcionalitás és a harmonikus megjelenés egyaránt fontos volt.
Technológiai újítások és fedélzeti rendszer
A Nissan Ariya ráncfelvarrása nem csak külső változásokat hozott. Fontos újdonságként jelent meg az átdolgozott futómű, amely komfortosabb vezetési élményt biztosít. Emellett a modell megkapja a Google alapú fedélzeti rendszert is, amellyel modernebb, intuitívabb felület várja a sofőröket. Ezzel az Ariya felzárkózik a legújabb technológiai trendekhez, és még versenyképesebb lesz a piacon.
Nemzetközi helyzet: megszűnik Amerikában, marad Európában
Bár Európában továbbra is elérhető marad a Nissan Ariya, az Egyesült Államok piacán 2025 végén megszűnik a forgalmazás. Amerikában soha nem tudott igazán berobbanni a modell, többek között a korábbi gyártási nehézségek miatt. Japánban viszont már elérhető a frissített verzió, így a további részletekre a japán kiállítás után derül fény.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


