A Ford figyelemreméltó mértékben továbbfejlesztette az EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét: az EcoSport ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető; az utastérben is történtek apró stílusmódosítások, például más lett a műszeregység kialakítása.
A szabad magasság csökkentésével, a futómű áthangolásával és a torziós rugó áttervezésével javult az autó gördülési kényelme és irányíthatósága; az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A kifinomultabb EcoSport komfortját fűthető szélvédő, fűthető külső tükrök és fűthető első ülések, valamint vastagabb hangelnyelő anyagok fokozzák. A Ford az idei, sorban 85. Genfi Autószalonon kiállítja a sportos EcoSport S változatot, amiben az EcoSport összes újdonsága megtalálható, s aminek forgalmazása júniusban kezdődik.
A Genfben látható EcoSport S változat Deep Impact Blue fényezéssel jelenik meg a standon, s a látványt feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki; az új modell a Kuga és a hamarosan érkező Edge mellett jelenik majd meg a Ford SUV-kínálatában.
A Genfi Autószalonon a Ford bejelentette, hogy jelentős mértékben tökéletesítette a praktikus és elérhető áron kínált EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét.
A kompakt SUV ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető. A kabin finom, stílusos változásai közt érdemes megemlíteni a krómkerettel és fényerő-csökkentő funkcióval kiegészített új műszeregységet, valamint az ablakemelő kapcsolók krómdíszítését.
Az EcoSport menetdinamikáját érezhetően javítja a hátsó felfüggesztés torziós rugójának áttervezése, valamint a rugók és lengéscsillapítók feszességének áthangolása, nem beszélve az autó szabad magasságának 10 mm-es csökkentéséről. Az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A komfortot Téli Csomag fokozza, ami fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és ugyancsak fűthető első üléseket tartalmaz.
A Ford európai SUV-kínálatában már most is megtalálható a közepes méretű Kuga, hamarosan pedig az Edge SUV is megjelenik; ez európai piacra szánt változat gyártása 2015 végén kezdődik. Európában a Fordhoz eddig több mint 38.000 megrendelés érkezett az EcoSport modellre, amelyek közül 18 ezret már ki is szállítottak. Az új megoldásokkal tökéletesített változat júniustól lesz elérhető a régióban.
“A Ford EcoSport már eddig is igen népszerű volt mindazok közt, akik egy sokoldalúan használható, stílusos és gazdaságos SUV-t kerestek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelő alelnöke. “A mostani változásoknak köszönhetően (például hogy az autó ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is kapható) az EcoSport a Ford egyre gyarapodó SUV-kínálatának még vonzóbb tagjává válik.”
A pótkerék nélkül szerelt, oldalra nyíló hátsó ajtót áttervezték, hogy az autós a szűk helyeken is kinyithassa annyira, hogy hozzáférjen a csomagtér tartalmához, és az ajtón ezentúl az EcoSport embléma is látható lesz. Az utastérben praktikusabb helyre került a kézifékkar, hogy a vezető könnyebben elérhesse. Az ajtók és a műszerfal vastagabb hangszigetelésének, valamint a pedálok körül használt szorosabb szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibráció és a nyersesség.
Az EcoSport modellhez év végétől megrendelhető új felszereltségi tételek közt megtalálható a műholdas technológia és a Tolatókamera is.
EcoSport S
A Genfi Autószalonon bemutatkozó EcoSport S rövid bepillantást enged az év későbbi szakaszában megjelenő frissítésekbe és új felszereltségi tételekbe.
Az új modell a látványos Deep Impact Blue fényezéssel látható a Ford standján, s a látványt tetősínek nélküli, feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Az autó külső frissítésének további látványos elemei a sportos hátsó diffúzor és a sötétített üvegek.
Az EcoSport frissítéseinek teljes listája:
- A pótkerék opció; az alapfelszereltség része ezentúl a pótkerék helyén található defektjavító készlet
- A SYNC rendszerrel felszerelt változatokban 4 colos, színes képernyő látható
- Faszén-fekete burkolat a műszerfal alsó részén, a középkonzolon és az ajtókon
- A Titanium változatok alapfelszereltségének része a részleges bőr üléskárpit
- Kedvezőbb zaj, vibráció és nyersesség (NVH) értékek a jobb zajszigetelés révén
- A rugók, a lengéscsillapítók, a kormányáttétel, a hátsó torziós rugó, az Elektronikus Stabilitásvezérlés és a kormányrásegítés áthangolásával jelentős mértékben javult a menetdinamika
- A sebességváltó kis fordulatszám melletti nyomatékvesztésének mérséklésével mind az EcoBoost, mind a TDCi változatok nyomatékosabbá váltak
- A műszerek elsötétíthetők, a műszeregységet és az ablakemelő gombokat fémbetétek díszítik
- A kombinált “Téli Csomag” fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és fűthető első üléseket tartalmaz, emellett pedig a hátsó üléssorhoz is jár meleglevegő-befúvás, hogy a hátul ülők télen kényelmesebben utazhassanak
- Opcionális sötétített üvegezés
- A kézifék könnyebben elérhető helyre került
- A hajtáslánc immár megfelel az EU6.1 károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és a dízelmotor teljesítménye 5 lóerővel nőtt





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)



































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


