AutóAddikt Autó-motorsport Genfben mutatta be a Dunlop négy BTTC versenyabroncsát

Genfben mutatta be a Dunlop négy BTTC versenyabroncsát

A Dunlop kifejezetten elkötelezte magát, hogy változatosságot csempésszen a motorsportba, ezért a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatja legújabb, minden specifikációnak megfelelő abroncsait, melyeket kifejezetten az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) számára terveztek.

dunlop_blue_response_esogumi_autosport_autoaddikt

A BTCC a világ élvonalába tartozik a sorozatgyártású modellekből kialakított versenyautóknak rendezett bajnokságok között. Ezek a legújabb abroncsok biztosítják a pilóták számára a keverékek közötti választás lehetőségét, és így új stratégiai elemet hoznak a BTCC gyorsulási versenyeinek fej-fej melletti küzdelmeibe.

A Dunlopot – amely 2003 óta a BTCC gumiabroncs-beszállítója – felkérték, hogy 2013-ban vezessen be egy „opcionális” gumiabroncsot, amely stratégiai szempontból nagyobb változatosságot eredményez az eseményen, mivel egy lágyabb keverékből készült abroncs újabb dimenziókat nyithat meg a versenyben.

Mára a BTCC abroncscsalád három száraz pályás abroncsot ölel fel: a Dunlop Sport Maxx Softot, a Dunlop Sport Maxx Mediumot, és a Dunlop Sport Maxx Hardot – ez utóbbit kifejezetten az ultragyors Thruxton versenypályához tervezték. A kollekció magába foglalja a Dunlop Sport BluResponse gumiabroncsot is, melyet esős időjárási körülményekhez, illetve vizes pályás versenyzéshez fejlesztettek ki. Az abroncsokat úgy alakították ki, hogy a versenytávon kiváló teljesítményt nyújtsanak, ezenfelül mindegyikük sajátos pályahőmérséklet és versenyzési körülmények esetén is kiemelkedő eredményt biztosít.

„Igazán büszkék vagyunk a BTCC gumiabroncs-termékcsaládra, és örömmel mutatjuk be tagjait a nagyközönségnek Genfben. A BTCC felépítésének alapját a Dunlop sikeres GT termékcsaládjának kifejlesztése során leszűrt tanulságok képezték. A három száraz pályás abroncs esetében a más típusú versenyeknél – mint például az európai Le Mans Series bajnokság LMP2 kategóriáját megnyerő programunkban – sikerrel alkalmazott keverékeket és technológiákat vetettük be” – mondta James Bailey, a Goodyear Dunlop Motorsport EMEA-térségért felelős PR és kommunikációs igazgatója.

A Genfben bemutatott abroncsok már a legújabb fejlesztés eredményeként születtek, rugalmasabb felépítéssel rendelkeznek, ugyanakkor továbbra is megmaradt bennük a Dunlopra jellemző tartósság. Ezzel egy időben javuló vezetési érzetet biztosítanak a gépjárművezetőknek, különösen erős fékezés, illetve a kanyarodó szakaszok esetén, amelyek gyors irányváltásokat követelnek meg. A vezetőnek a pontosság érzetét adják, különösen a gyors kanyarokba való behajtás során.

Az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) olyan eredeti felszerelésgyártókat (OEM) képviselő csapatokat vonz, mint a BMW, Honda, Mercedes-AMG, Ford, VW, Audi, MG, és a Toyota. 2015-ben a BTCC sorait tovább erősíti majd az Infiniti érkezése, amely ebben a bajnokságban való megjelenéssel támogatja saját prémium márkájának európai terjeszkedését.

„A BTCC-ben az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogyan fejlesszünk ki olyan abroncsot, amelyet számtalan féle autóhoz fel lehet használni. Az, hogy a 2014-es bajnokság négy legjobb pilótája négy különböző modellt vezetett, szintén az erőegyensúly, a következetesség és az egyenlőség iránti elkötelezettségünket mutatja ebben az embert próbáló versenysorozatban” – tette hozzá Bailey.

A gumiabroncs megválasztásának lehetősége a legfrissebb azon újítások sorában, amelyeket a Dunlop a BTCC-n keresztül indított útjára. 2009-ben a Dunlop rádiófrekvenciás azonosító címkéket (RFID) helyezett el a versenyeken használt abroncsokban, hogy így segítse a szervezőket a sorozatban a versenyzők által elhasznált abroncsok számának nyomon követésében. Ezt a technológiát a Goodyear Dunlop csoport flottaalkalmazásaiban is használják, különösen a teherautó-abroncsok kezelése terén.

Előző cikkGenfben a megújult Ford EcoSport
Következő cikkEsztergomban megkezdték a minden ízében új Suzuki Vitara sorozatgyártását