A Volvo Cars prémium szedánja, az S90 a vezető autóipari formatervezőkből álló nemzetközi zsűri döntése alapján elnyerte a 2015. év legszebb formatervű szériamodellje (Production Car Design of the Year 2015) díjat.

A Car Design News című szakkiadvány szervezésében kiadott díj a legnagyobb jelentőségű elismerés az autóipari formatervezés világában. A zsűri tizennyolc – a világ minden pontjáról érkezett- élvonalbeli autós formatervezőből áll, akik olyan márkák arculatáért felelnek, mint a Bentley, Daimler, McLaren vagy Ferrari.
„Az ultramodern anyagok, a klasszikus arányok és a visszafogott felületkidolgozás alkalmazása jól tükrözi elsődleges szándékunkat: saját utunkat kívánjuk járni. Nem szeretnénk alkalmazkodni másokhoz, az a célunk, hogy kiemelkedjünk a tömegből” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.
A Volvo Cars által alkotott utasterek kiemelt figyelmet kaptak az utóbbi időkben, kialakításuk visszafogott, nyugodt jellegének, valamint a meghatározó stíluselemek következetes alkalmazásának köszönhetően. Kiváló példái ennek az új S90 belső terében megjelenő elegáns légbeömlő rostélyok, illetve kezelőfelületek.
A 18 tagú zsűri választása húsz jelölt közül esett a Volvo S90-re. A prémium szedán méltatásakor külön kiemelték annak nagyszerű arányait, hiteles anyaghasználatát és időtlen formatervét.
A díj kapcsán Owen Ready, a Car Design News szerkesztője elmondta: “Az S90 esetében különösen nagyra értékelte a zsűri, hogy a tervezők „letisztult, nyugodt formavilágot teremtettek a helyett a szórakoztató célú dizájn helyett, amely túlságosan régóta mérgezi a szakmát.”
A díjat a Genfi Autószalonon, a Car Design News által szervezett ünnepség keretében adták át.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


