A Xiaomi, amely eddig főként okostelefonjairól és elektronikai eszközeiről volt ismert, újabb lépést tett az autóipar felé: bemutatta legújabb elektromos SUV-ját, a YU7-et. Bár a modell egyelőre csak a kínai piacon debütált, megjelenése jelentős visszhangot keltett, hiszen a technológiai óriás prémium kategóriás crossoverével komoly kihívót állíthatna az európai autógyártók és a feltörekvő kínai riválisok, például a BYD, Dongfeng vagy MG számára is.
Technológiai csúcsteljesítmény
A YU7 minden tekintetben a high-tech megoldásokra épít. A vezetést 11 kamera, 12 ultrahangos szenzor és LiDAR rendszer támogatja, a vezető előtti műszerfal teljes szélességében digitális kijelző fut, míg a középkonzol központi eleme egy 16,6 colos érintőképernyő. Az utastérben a kényelemről masszázsülések, tágas tér és prémium minőségű anyagok gondoskodnak.
Erő és hatótáv több változatban
A közel öt méter hosszú SUV többféle hajtáslánccal érhető el. A csúcsmodell 690 lóerős teljesítményt és 866 Nm nyomatékot kínál, amivel az autó 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Ebben a változatban egy 101,7 kWh-s akkumulátor gondoskodik az energiáról, amely a kínai CLTC mérési ciklus szerint akár 770 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz, a végsebesség pedig eléri a 257 km/órát.
Az alapmodell sem marad szégyenben: 320 lóerő, 5,9 másodperces gyorsulás és 96,3 kWh-s akkumulátor jellemzi, amely a hivatalos adatok szerint akár 835 kilométeres hatótávot biztosíthat. A középső, Pro változat 496 lóerővel és 4,3 másodperces gyorsulással rendelkezik, azonban a kisebb akkumulátor miatt a hatótáv 760 kilométerre csökken.
Kérdőjelek az európai premier körül
A Xiaomi egyelőre nem közölt információt a YU7 áráról, ezt 2025 júliusáig titokban tartják. Ugyancsak nyitott kérdés, hogy a vállalat tervezi-e a modell európai bevezetését. Korábban már többször felmerült a Xiaomi autóinak európai terjeszkedése, a YU7 pedig ideális belépő lehetne a prémium szegmensbe, hogy felvegye a versenyt a német luxusmárkákkal és a feltörekvő kínai konkurenciával.
A YU7 bemutatkozásával a Xiaomi ismét bizonyítja, hogy nem csupán a digitális világban, hanem az autóiparban is képes újat mutatni. A technológiai fejlesztések, a kiemelkedő teljesítmény és a prémium felszereltség mind azt sugallják, hogy a YU7 komoly tényező lehet a globális elektromosautó-piacon – amennyiben a vállalat a nemzetközi terjeszkedés mellett dönt.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


