AutóAddikt Magazin Interbrand: a világ legértékesebb autómárkája a Toyota

Interbrand: a világ legértékesebb autómárkája a Toyota

A Millward Brown után az Interbrand 2016-os Best Global Brands jelentésében is újra – immár tizenharmadik alkalommal – a Toyota szerepel a világ legértékesebb autómárkáit felsoroló lista élén.

toyota-interbrand-2016-autoaddikt

Az Interbrand kalkulációja szerint a vállalat márkaértéke 9 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest, így jelenleg 53,6 milliárd dolláros értéket képvisel. A Toyota az összes iparág vezető márkáinak felsorolásában is eggyel előbbre lépett, és jelenleg az 5. helyen áll.

Az Interbrand ‘Best Global Brands’ című jelentése szerint a Toyota továbbra is a világ legértékesebb autómárkája, és az összes globális márka felsorolásában is az első öt között szerepel, mivel mindössze az Apple, a Google, a Microsoft és a Coca-Cola előzi meg a világranglistán. A Toyota, a világ legnagyobb autógyártója idén eggyel előbbre lépett, megelőzve az IBM-et. A tavalyi felmérés eredményéhez képest a Toyota márkaértéke 9 százalékkal, 53,6 milliárd dollárra nőtt.

A Toyota dominanciáját az autóiparban minden értékelési szempont megerősíti. Az elmúlt évek során a japán autógyártó hatalmas összegeket fektetett a legmodernebb technológiák fejlesztésébe, s ennek eredménye elsősorban a biztonság területén és az innovatív hajtásláncok kialakításában mutatkozott meg. Rendkívül fontos tény, hogy a vállalat szinte minden modelljében bevezette a fejlett aktív biztonsági rendszereket összehangoló Toyota Safety Sense csomagot, méghozzá alapfelszereltségként, vagy csekély felár ellenében. Mindemellett a Toyota tovább erősítette vezető pozícióját a hybrid járművek piacán, méghozzá mind technológiai értelemben, mind pedig a hybrid modellek számát, illetve az értékesítési eredményeket tekintve. A vállalat elkötelezetten törekszik egy tiszta energiát és tiszta közlekedést használó társadalom megteremtésén, amely a fosszilis energiahordozóktól függetlenül képes működni. Ezért is mutatta be 2014-ben a hidrogénhajtású Toyota Mirai modellt, és ezért dolgozik továbbra is további hidrogénhajtású autók fejlesztésén.

A Toyota mindemellett a motorsport rajongóinak sem okoz csalódást. A vállalat két új modell bemutatásával jelenleg is lendületesen bővíti sportautó-portfólióját, és rajthoz áll a világ legnevesebb versenyein, többek közt a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, a 24 órás nürburgringi futamon és a Dakar Rallyn is. Ugyanakkor egyéb szempontok is az ipar csúcsszereplőjévé avatják a Toyotát, többek közt autónak kimagasló minősége és megbízhatósága (amire a vállalat évtizedek óta gondosan ügyel), a szolgáltatások kiemelkedő minősége, és az ügyfélkapcsolatok kiválósága. A Toyota ezen felül egymilliárd dollárt ruházott be a mesterséges intelligencia, a robotika és az önvezető autók fejlesztésébe. Kifejezetten kutatási célokra létrehozott cége, a Toyota Kutatóintézet révén a japán autógyártó aktív munkakapcsolatokat ápol e területek vezető szaktekintélyeivel és több neves oktatási intézménnyel, többek közt a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT), a Stanford Egyetemmel és a Michigan Egyetemmel. A Toyota emellett a Microsofttal is együttműködik, hogy megteremtsék az információs technológia autóipari felhasználásának lehetőségeit. Ez az együttműködés idén tovább bővült, mivel a Microsoft technológiai segítséget nyújt a Toyota versenycsapatának, hogy eredményesen szerepelhessen a jövő évi Rally Világbajnokságon (WRC). A Toyota emellett sok éve elkötelezetten törekszik a legfejlettebb biztonsági rendszerek megalkotására, és ennek eredménye már jól látható a vállalat termékkínálatában. A Toyota egyik legfontosabb célja, hogy a lehető legtöbb autóvezető számára tegye hozzáférhetővé a legmodernebb aktív biztonsági berendezéseket. Ezért vezette be a vállalat a Toyota Safety Sense csomagot szinte minden modelljében, méghozzá alapfelszereltségként, vagy csekély felár ellenében. E tekintetben a Toyota vitathatatlanul vezető helyen áll a legfontosabb autómárkák között. Újabb áttörést jelent a közlekedésbiztonság terén, hogy a vállalat megkezdte az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikációt megoldó ITS Connect technológia kereskedelmi forgalmazását. Japán volt az első ország, ahol a rendszert beépítették a közlekedési lámpákba és egyéb út menti berendezésekbe, és a Toyota volt az első autógyártó, amely integrálta járműveibe az ITS Connect rendszert.

A 2016-os év a Toyota dizájn-filozófiájában is forradalmi változásokat hozott. Az új stílus képviselői már meg is jelentek az utakon: ilyen például a népszerű RAV4 SUV (amely idén először hybrid hajtással is kapható), a negyedik generációs Prius, a második generációs Prius Plug-in Hybrid, vagy éppen a vadonatúj crossover, a C-HR, amely benzines és hybrid hajtással egyaránt megrendelhető. A Toyota haszongépjárművei – a Proace áruszállító és a Hilux off-road pickup – ugyancsak stílusosabb és dinamikusabb dizájnelemekkel hódítanak.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

 „A márkaérték fontos hatással van a vállalat profitabilitására, illetve a vállalat iránti befektetői hajlandóságra, emellett közvetetten ugyan, de befolyásolja autónk maradványértékét is. Az tehát, hogy a Millward Brown után az Interbrand is a világ legértékesebb autómárkájának ítélte a Toyotát, a Toyota tulajdonosok számára is jó hírt jelent, amit használt autójuk értékesítésekor válthatnak készpénzre” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák kommunikációjáért felelős vezetője.