A Toyota ismét bizonyítja, hogy képes megújulni: a japán gyártó Tokióban leplezte le legújabb terepjáróját, a Land Cruiser FJ-t, amely a 2021-es Compact Cruiser EV formatanulmány vonalait követi. Az új modell nem csupán tiszteleg az elmúlt két évtized ikonikus FJ Cruiser modellje előtt, hanem koncepciójában teljesen újat nyújt. A Land Cruiser FJ tervezésében számos részletet örökölt a Land Cruiser 250-es modelltől, így például a lámpatestek klasszikus, kerek kivitelben is elérhetők. A C-oszlopnál lépcsősen megtörő övvonal, valamint az oldalra nyíló hátfal a pótkerekével olyan terepjárós stíluselemek, amelyek a 2025-ös modellnél is hangsúlyosak maradtak. Ez nem csupán esztétikai döntés: a rövidebb karosszéria javítja a manőverezhetőséget városi környezetben és terepen egyaránt.

Letisztult és célszerű belső tér
A Land Cruiser FJ belső tere teljesen szakított a futurisztikus megoldásokkal, helyette a Toyota bevált szériamodelljeinek alkatrészeiből építkezett. A vezetői környezet ergonomikus és áttekinthető, ahogyan azt a klasszikus modellektől megszoktuk. Az alacsony műszerfal és a mély övvonal kiváló körkörös kilátást biztosít, ami megkönnyíti a vezetést mind a városban, mind a nehéz, terepes szituációkban.
A piaci bevezetés és export kérdése
A Toyota tervei szerint Japánban 2026 közepétől lesz elérhető a Land Cruiser FJ, ám jelen állás szerint sem Európába, sem az Egyesült Államokba nem tervezi az exportját a gyártó. Ez azt jelenti, hogy a hazai piac mellett csak korlátozottan lesz elérhető az új, kedvező árú terepjáró, amely a japán autógyártás újabb érdekes fejezetét jelenti.