A NASCAR két kategóriájában is egyéni bajnoki címet szereztek a Toyota pilótái. A győzelem édes, bár mindkét esetben számítani lehetett rá.
A napokban arról számoltunk be, hogy Martin Truex Jr. szabadidejében őrülten látványos Toyota Camryket konfigurál, most viszont a 37 éves versenyző ennél fajsúlyosabb eredménnyel került címlapra. Megnyerte ugyanis a 2017-es Monster Energy NASCAR Cup bajnokságot – a NASCAR széria királykategóriáját –, és ezzel három év alatt a második egyéni aranyérmet hozta el a Toyotának (az elsőt 2015-ben érdemelte ki Kyle Busch) ebben az osztályban.
Truex Jr. igazi sportemberhez méltóan úgy nyilatkozott, nem őt, hanem a csapatot illeti a dicsőség: „Remek stratégiát választottak, gyakorlatilag a kezembe adták a győzelmet, nekem csak arra kellett ügyelnem, hogy megtartsam.” Bár saját bevallása szerint voltak rossz időszakok, és nem gondolta volna, hogy eljön ez a nap, valójában a Toyota remekül teljesített a szériában. Idén sorban másodszor szerezte meg a konstruktőri trófeát, az évadban összesen 16 futamgyőzelmet tudhatott magának, a Camryk a bajnokság legjobb eredményével összesen 5757 körön át vezették a mezőnyt.
Miközben Truex Jr. és csapata ünnepelt, a NASCAR Camping World Truck szériában is bajnokot avattak: Christopher Bell és Toyota Tundrája nyerték az idei pickup-pályaverseny-sorozatot, amelyben aszfaltra simuló pickup(szerű) versenyautók kergetik egymást az oválpályán. A Kyle Busch Motorsports csapat pilótája mindössze 22 évesen lett bajnok. A Toyota Racing Development amerikai vezetői szerint rendkívüli jövő áll a fiatalember előtt, aki így kommentálta győzelmét: „Azt mondanám, mindig is arról álmodtam, hogy NASCAR bajnok legyek, de mivel soha nem hittem, hogy ez lehetséges, nem is igazán álmodoztam erről.”
Ahogy a Monster Energy szériában, itt is megszerezte a konstruktőri bajnoki címet a Toyota – méghozzá sorrendben ötödször.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


