A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség a valaha látott legnagyobb, elektromos járművekből álló flottát biztosítja a nemzetközi konferencia számára.
Az ENSZ párizsi COP 21 klímakonferenciájának hivatalos autóipari partnereként a vállalatszövetség 200 tisztán elektromos járművet biztosít a november 30. és december 11. között megrendezésre kerülő éves csúcstalálkozó résztvevőinek.
A járművek együtt várhatóan több mint 400.000 zéró-emissziós km-t tesznek majd meg a 21. Részes Felek konferenciája (ismertebb nevén a COP21) küldötteinek szállítása során. A COP21-re 195 országból több mint 20 000 ENSZ-résztvevőt várnak.
„Az elektromos járművek praktikus és olcsó közlekedési eszközök, ugyanakkor megoldást kínálnak a kipufogó gázokból származó CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésére is. Emellett csökkentik a kipufogógázokkal a levegőbe kerülő egyéb szennyezőanyagok jelenlétét is, aminek köszönhetően javíthatjuk a levegő minőségét városainkban. A hivatalos és magánszektorok összefogása felgyorsíthatja a zéró-emissziós társadalomra való átállást” – mondta Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vállalatszövetség elnök-vezérigazgatója.
A COP21 résztvevőit szállító flottában megtalálható a Renault ZOE kisautó, a Nissan LEAF kompakt autó, valamint a hétszemélyes Nissan e-NV200 Evalia. A járművek a tömegközlekedést kiegészítve a hét minden napján 24 órában a küldöttek rendelkezésre állnak, ha a Le Bourget konferenciaközponthoz illetve onnan el szeretnének utazni.
Ez lesz az első olyan alkalom, amikor egy klímakonferencián az ENSZ a résztvevők szállítását teljes egészében elektromos vagy zéró-emissziós járműflottával oldja meg.
Az autók vezetésére a Renault illetve a Nissan 200 alkalmazottja jelentkezett önkéntesnek
A 100%-ban elektromos autókat egy 200 professzionális sofőrből és a Renault és Nissan vállalatok 200 önkénteséből álló csapat vezeti majd. Júniusban a Renault-Nissan Vállalatcsoport felhívást tett közzé, amelyben lehetőséget kínált a Párizsban illetve a Párizs környékén dolgozó munkatársainak, hogy önkéntes sofőrként részt vehessenek a COP21-en. A felhívás elsöprő sikert aratott: több mint 450 dolgozó jelentkezett a toborzás ideje alatt. A kiválasztott Renault és Nissan dolgozók 200 fős csoportját, a professzionális sofőrökkel együtt szigorú tréningen készítik fel a rendezvényen való részvételre.
„A Renault és Nissan dolgozók alkotják az elektromos járművek forradalmának élvonalát. Sokan közülük már most is elektromos járművet vezetnek. Ők tudják a legjobban bemutatni ezeknek az autóknak az előnyeit és a zéró-emissziós mobilitás mibenlétét” – mondta Ghosn.
A Renault-Nissan Vállalatcsoport, a francia EDF elektromos közművállalattal együttműködve üzembe helyez egy 90 gyors- illetve normál töltőből álló hálózatot, amely a legfontosabb pontokon alacsony szén-dioxid kibocsátással előállított energiával biztosítja az elektromos járművek töltését. A járulékos kibocsátás ellentételezése az ENSZ által akkreditált szén-dioxid kibocsátást ellentételező programmal történik. A gyorstöltők körülbelül 30 perc alatt képesek 80%-osan feltölteni az elektromos autók akkumulátorait.
A vállalatszövetség több mint 274 000 elektromos járművet értékesített világszerte azóta, hogy első elektromos járműve, a Nissan LEAF 2010 végén megjelent a piacon. Ez az utakon futó összes elektromos jármű felét teszi ki.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


