Az észak-amerikai autópiacokat elemző Vincentric kiadta éves TCO elemzését. Az üzemben tartási költségek terén a Toyota uralja a legfontosabb, a Lexus pedig a legnagyobb presztízsű piaci szegmenst.
A Vincentric 15 éve elemzi az Egyesült Államok és Kanada újautó-piacainak költségeit. Nyolc különböző tényező (értékvesztés, adók és járulékok, finanszírozás, üzemanyag-fogyasztás, biztosítás, karbantartás, javítás és alternatív költség) figyelembe vételével, statisztikai formulákon keresztül állapítja meg, mely modellek tulajdonlási költsége marad el a piaci szegmens és a vételár alapján elvárható értéktől.
Megbízhatóságuknak és kedvező üzemanyag-fogyasztásuknak köszönhetően a Toyota és a Lexus típusai hagyományosan jól szerepelnek a 2005 óta minden évben összeállított listán, bár a piac változó felosztása miatt nem lehet közvetlenül összehasonlítani az egyes éveket. Idén a Toyota hat, a Lexus három típusa bizonyult szegmense legkedvezőbb költséggel fenntartható képviselőjének: a Toyota Avalon a felső kategóriás szedánok, a Sienna a buszlimuzinok között tekinthető a legésszerűbb választásnak.
A Toyota Tacoma kompakt pickup mellett nem kevesebb mint három szabadidőjármű, a városi C-HR, a középkategóriás 4Runner és a felső kategóriás Land Cruiser nyerte meg az adott méretosztály költség-csatáját, így összesítésben a Toyota márkát választották meg a legjobb üzemben tartási költség bajnokának a szabadidőjárművek és terepjárók körében.
A Lexus három típusa, az NX kompakt prémium szabadjármű, az LC500h hibrid luxusautó, valamint a Lexus RC luxuskupé is kategóriagyőzelmet ért el. Utóbbi kettőn kívül egyetlen kupé sem tudott győzni az országos felmérésben, így aki stílusos, kétajtós sportmodellben gondolkodik, annak kétségtelenül a Lexus típusai adnak a legtöbbet a pénzéért.
A Vincentric értékelése alig néhány nap eltéréssel erősítette meg a U.S. News and World Report szerkesztőinek ár-érték arányra vonatkozó piaci elemzését. A több mint nyolc évtizedes szakmai tapasztalattal bíró szervezet szerint a Lexus és a Toyota két-két modellje (RX és ES, illetve Camry és Avalon) is minden más konkurens típusnál többet nyújt a vásárlóknak a pénzükért. Négy típusának győzelmével a Toyota-csoport ott is a felmérés élén végzett.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


