AutóAddikt Újdonságok 89. Genfi Autószalon, 2019: bemutatkozik az új Toyota Aygo x-style és x-cite

89. Genfi Autószalon, 2019: bemutatkozik az új Toyota Aygo x-style és x-cite

Március elején, a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a Toyota városi kisautó sikermodellje, az AYGO Special Edition sorozatának legújabb tagjai, az x-style és az x-cite modellváltozatok.

Az x-style Fehér fényezését Nepálsárga motoros mozgatású vászontető és Sötét Narancssárga elemek egészítik ki. Az x-cite kéttónusú fényezést kap (Ragyogó Narancssárga karosszéria és Fekete tető), valamint Ragyogó Narancssárga első légterelő-betéteket és Fekete külső tükörburkolatokat.

A Toyota AYGO különleges kivitelű sorozatának két új tagja mutatkozik be a 2019-es Genfi Autószalonon: az x-style és az x-cite modellváltozatok. Azonnal felismerhető orrkialakításával és a személyre szabást segítő rengeteg kiegészítővel a második generációs AYGO hatásosan szólítja meg azokat a vásárlókat, akik számára igazán fontos a stílus, és akik szerint az autó kiválasztása jóval túlmutat a tisztán racionális döntéseken. A modell tavaly az európai A-szegmens legkelendőbb modelljei közé tartozott több mint 91.700 darabos értékesítéssel és a szegmensben elért 7,4 százalékos részesedéssel. A 2018-ban felfrissített autó dizájnerei és mérnökei nem csupán megerősítették a modell fiatalos és különleges jellegét, hanem a hajtásláncot is takarékosabbra csiszolták, miközben tovább javították az autó teljesítményét és irányíthatóságát, hogy az AYGO még felhőtlenebb vezetési élményt nyújtson.

Magával ragadó, figyelemfelkeltő dizájn

A tervezők megtartották az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Az új, különleges dizájnt áttervezett Keen Look fényszóróegységek és integrált nappali menetfények (DRL) egészítik ki, így az AYGO már első pillantásra is vonzó látványt nyújt. Az orr-rész alsó szekciója határozott keretbe foglalja a hűtőrácsot, kihangsúlyozva az AYGO stabil kiállását és a kompakt autókra jellemző agilitást. A lámpatestek alatti díszítőelem szélesebbnek láttatja az autót. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót. Ez a megoldás azt az érzetet kelti, mintha a kompakt kabin közvetlenül a széles lökhárító alsó része fölött kezdődne, tovább hangsúlyozva a hátsó rész szélességét és az autó stabil kiállását.

A kabin hangulatát vidámmá varázsolja a modellspecifikus szín- és kárpitválaszték, és az élénk összhatást tovább fokozza, hogy az oldalsó szellőzőnyílások is színesek.

Az x-style és x-cite Special Edition változatok

Az AYGO különleges kivitelű sorozatának legújabb tagjai az x-style és az x-cite modellváltozatok. Vásárlóik a gondosan összeválogatott külső és belső kiegészítő-kombinációk révén mindig biztosak lehetnek benne, hogy autójuk látványosan kitűnik a tömegből. Az AYGO x-style Fehérre fényezett karosszériáját Nepálsárga színű, motoros mozgatású napfénytető (tágas, 785 x 730 mm-es nyílással), valamint Nepálsárga színű elemek egészítik ki; ez utóbbiak az autó orr-részén, hátulján, oldalán és külső visszapillantóin is feltűnnek. A felszereltségi listán ugyanúgy szerepel a ködfényszóró és a sötétített hátsó üvegezés, mint a Fekete árnyalatra fényezett, Nepálsárga felnigyűrűvel kiegészített, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsa. Az utastérben a Zongoralakk Fekete középkonzol és műszerfalbetét izgalmas kontrasztot alkot a Nepálsárga szélső szellőzőnyílásokkal és váltókar-betéttel. A padlószőnyegek szegélye is Narancssárga, az üléseket pedig részleges bőrkárpitozás borítja.

Az AYGO x-cite külső fényezése is kéttónusú: a karosszéria Narancssárga színben tündököl, a tető pedig fekete, és mindezt Narancssárga első légterelő-betét és fekete külső tükörburkolat egészíti ki. A látványt ködfényszórók, sötétített hátsó üvegezés és csillogó feketére fényezett, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. A középkonzol és a műszerfali dekorációs betétek fényes fekete fényezést kaptak, a váltókar-betét krómozott, az oldalsó szellőzőnyílások pedig Narancssárgák. Az x-cite padlószőnyegein Narancsságra a szegély, és az ülésekhez Manhattan szövetkárpitozás jár. Az AYGO x-style és x-cite változatok kimagasló értéket képviselnek, hiszen a gazdag alapfelszereltségnek ugyanúgy része a klímaberendezés, mint a volánon elhelyezett audio-kezelőszervek, az állítható magasságú vezetőülés, illetve a manuális sebességváltóval szerelt modellek állítható sebességhatárolója. A 7 colos Display Audio multimédia rendszer az okostelefon-integrációt Apple CarPlay és Android Auto támogatással egészíti ki, és a berendezéshez alapáron tolatókamera is társul. Az opcionális tételek közt megtalálható a DAB rádió, az intelligens ajtónyitás és motorindítás, valamint a Toyota Safety Sense is.

Toyota Safety Sense

A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel együtt fel is készíti a fékrendszert, hogy extra fékerőt adjon le, amikor a vezető rálép a fékpedálra. Ha az autós lassan reagál, a rendszer automatikusan fékezni kezd, mintegy 30 km/órával csökkentve a sebességet, vagy akár teljesen állóra fékezve az autót, hogy megelőzze az ütközést, vagy csökkentse a becsapódás erejét. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

Hajtáslánc

A Toyota díjnyertes 998 cm3-es, háromhengeres, 12 szelepes DOHC Dual VVT-i benzinmotorja a teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás ideális egyensúlyát nyújtja, és kis fordulaton kedvezőbb forgatónyomaték-kifejtéssel biztosít még kedvezőbb városi vezethetőséget. A motor legnagyobb teljesítménye immár 53 kW (72 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 93 Nm 4400/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 160 km/óra. Az új AYGO Special Edition modellváltozatok alap- és Eco kivitelben egyaránt kaphatók. Utóbbi hosszabb 4. és 5. sebességfokozatot, Stop & Start rendszert, valamint feljavított aerodinamikát kapott. Az alapverzió átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km, a CO₂-kibocsátás mindössze 93 g/km (WLTP: 112 g/km). Az Eco kivitel a szegmens legtakarékosabb képviselője: legalacsonyabb fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátása pedig csupán 86 g/km (WLTP: 110 g/km). Az x-shift automatizált manuális sebességváltóval szerelt AYGO átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása mindössze 95 g/km (WLTP: 117 g/km).