A Mazda bejelentést tett, miszerint nem kevesebb, mint 27 évvel a legendás MX-5 roadster gyártásának 1989. áprilisi kezdete után 2016. április 22-én a gyár elérte az egymillió darabos gyártási számot.

„Az első generációtól a mai, negyedik generációig azért voltunk képesek elérni ezt az eredményt, mert hihetetlen erős világszerte rajongóink támogatása” – mondta a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Masamichi Kogai. „A Mazdát 96 éve alapították, és ahogy közeledünk centenáriumi évünk felé, egyre több örömet kínálunk e modell vezetésével, mely márkaikonunkká vált. A Mazdának az a legfontosabb célja, hogy különleges kapcsolatot alakítson ki vásárlóival, és vevőink újra és újra a mi márkánkat válasszák.”
Azért, hogy a Mazda kifejezze köszönetét az MX-5 rajongói és tulajdonosai felé, az egy milliomodik modell különböző rendezvényeken vesz részt; május 3-án a hirosimai Virág Fesztiválon vonul fel. A mérföldkövet képviselő darabbal június 26-án találkozhatnak az érdeklődők a Goodwood Festival of Speed eseményén, Angliában, ahonnan a turné európai része folytatódik majd.
Az MX-5 a Mazda autóépítési filozófiájának szimbóluma, fáradhatatlan törekvés az autózás örömének fokozására. 1989-es megjelenése óta a modell folyamatosan kínálja a könnyűépítésű sportautók vezetésének élményét, s gyűjti rajongóit korra, nemre, származásra, kultúrára tekintet nélkül. Az MX-5 érdemeit idáig több mint 250 díjjal ismerték el világszerte. A tavaly megjelent 4. generációs modell trófeák garmadáját érdemelte ki, köztük a 2016-os Világ Év Autója és Autódizájnja díjat, a 2016-os Év Autója díjat Angliában, és a 2015/16-os Év Autója lett Japánban. Élő legenda, mellyel 2000 óta a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerül, mint a legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautó.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


