Leleplezte új tanulmányautóját a Mazda Motor Corporation a Tokiói Autószalonon, mely a Mazda RX-VISION nevet kapta.
A sportautó koncepció a következő generációs SKYACTIV-R bolygódugattyús motort és az új, konvenciókkal szembe menő SKYACTIV technológiát rejti, mely a japán gyártó kihívásokat kereső gondolkodásának talán legismertebb szimbóluma.
A nagyvonalú arányokkal rendelkező, orrmotoros, hátsókerék-hajtású modell olyan jövőbeli vízió, amely csak a Mazdánál születhetett meg, és számtalan rajongó várja világszerte, hogy végre valósággá váljon.
A bolygódugattyús motor abban egyedülálló, hogy a teljesítményét egy forgó/bolygó mozgást végző, háromszög alakú rotor generálja (szemben a hagyományos, alternáló dugattyús motorokkal). A Mazda mérnökeinek számos technikai nehézséget kellett megoldania addig, amíg sorozatgyártású bolygódugattyús modellel léphetett a nagyközönség elé. E technika első megjelenése a Mazda Cosmo Sport 110S-ben volt 1967-ben, melyet a Familia Rotary, a Luce Rotary Coupe, az RX-2 és az RX-3 követett. A legsikeresebb modell a Mazda RX-7, mely a legnagyobb darabszámban eladott bolygódugattyús autó, 800.000 darabot gyártottak belőle 1978 és 2002 között.
A Mazda folyamatosan arra törekszik, hogy javítsa a bolygódugattyús motor által elérhető teljesítményt, és optimalizálja eközben a fogyasztást, illetve tartósságot. A Mazda az egyetlen gyártó, aki ezzel a technikával szerelt versenyautóval, a Mazda 787B-vel – mindeddig egyetlen japán gyártóként – megnyerte a 24 órás Le Mans-i tartóssági versenyt 1991-ben.
Annak ellenére, hogy a Mazda kínálatában aktuálisan nem szerepel bolygódugattyús motorral szerelt modell, a Mazda nem hagyja veszni a motor kutatás-fejlesztésének eredményeit, és továbbra is dolgozik azon, hogy egyesítse azokat a SKYACTIV technológia előnyeivel, hogy még különlegesebb és kompromisszummentes élmény legyen az autózás.
„Alig várom, hogy többet is elárulhassak a Mazda standon most leleplezett vízióról” – mondta Masamichi Kogai, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. „A Mazda továbbra is azért keres új kihívásokat, hogy különleges kapcsolatot hozzon létre vásárlóival, és elnyerje lojalitásukat.”
A Tokiói Autókiállítás október 30. és november 8. között látogatható a nagyközönség számára.
A Mazda bolygódugattyús motorfejlesztésének lépései
| 1961 | NOV | A Mazda első bolygódugattyús motor-prototípusának megjelenése |
| 1967 | MÁJUS | Az első bolygódugattyús motor bejelentése és a Cosmo Sport bevezetése (a 10A jelzésű motorral |
| 1968 | JÚLIUS | A Familia Rotary Coupe bevezetése |
| AUG | A Cosmo Sport less az első, bolygódugattyús motorral szerelt versenyautó, mely rajthoz áll a Marathon De La Route 84 órás tartóssági versenyén, és összetettben a 4. helyen végez. | |
| 1969 | OKT | A Luce Rotary Coupe bevezetése (a 13A jelzésű motorral) |
| 1970 | MÁJUS | A Capella Rotary (RX-2) bevezetése (a 12A jelzésű motorral) |
| 1971 | SZEPT | A Savanna (RX-3) bevezetése |
| 1973 | FEB | A bolygódugattyús motor teljesíti az 1975-ös amerikai kibocsátási előírásokat |
| 1975 | OKT | A Cosmo AP (RX-5) bevezetése „szennyezésmentes” bolygódugattyús motorral (13B jelzésű motor) |
| 1978 | MÁRC | A Savanna RX-7 bevezetése |
| 1979 | FEB | A Savanna RX-7 részt vesz az IMSA 24 órás daytonai tartóssági versenyen és egy első és egy második helyet szerez a GTU-osztályban (5. és 6. az összetettben) |
| 1985 | OKT | A 2. generációs RX-7 bevezetése (turbós 13B motorral) |
| 1990 | SZEPT | Az RX-7 részt vesz az IMSA san antonio-i 45 perces versenyén és első helyet sezrez a GTO osztályban, illetve összetettben is, valamint az első modell a verseny történetében, amely 100 győzelemig jut |
| 1991 | JÚN | A Mazda 787B megnyeri a 24 órási Le Mans-i tartóssági versenyt |
| OKT | A hidrogén-hajtású HR-X koncepció világpremierje a Tokiói Autószalonon | |
| DEC | A 3. generációs RX-7 bevezetése (255 lóerős 13B-REW motorral) | |
| 2003 | ÁPR | Az RX-8 bevezetése (RENESIS motorral) |
| 2006 | FEB | A hidrogén-hajtású bolygódugattyús motor megjelenése és lízingbe adásának kezdete |
| 2007 | OKT | A következő generációs RENESIS motor (16X) bemutatása a Tokiói Autószalonon |
Mazda RX-VISION főbb jellemzők
| Befogadóképesség | 2 fő |
| Teljes hosszúság x szélesség x magasság | 4,389 mm x 1,925 mm x 1,160 mm |
| Tengelytáv | 2,700 mm |
| Motor | SKYACTIV-R |
| Hajtáslánc | orrmotor, hátsókerék-hajtás |
| Gumik | Elöl: 245/40R20 / Hátul: 285/35R20 |
| Abroncs szélesség | Elöl: 9.5J / Hátul: 11J |





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)



































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


