Főoldal Blog Oldal: 154

A Lexus lesz az idei, 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként. Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként. Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

A Lexus immár negyedik éve biztosít autókat a Biennale Cinema eseményeihez. Így lesz idén is, amikor 2020. szeptember 2-12. között a velencei Lido ad otthon a rendezvénysorozatnak, ahol Cate Blanchett szerepel majd a nemzetközi zsűri elnökeként, és ahol az olasz színésznő, Anna Foglietta nyitja meg és zárja le a Filmfesztivált. A mozi és a Lexus világában sok hasonlóságot fedezhetünk fel: mindkettő egyedülálló élményeket kínál, érzelmeket és szenvedélyt szít… Legyen szó akár egy filmről vagy egy Lexus-modellről, az alkotási folyamat gondos megtervezése, az apró részletek figyelmes kidolgozása és mindenekelőtt az emberközpontúság elengedhetetlen alkotóelemek ahhoz, hogy hiteles, megismételhetetlen és emlékezetes érzelmeket közvetítsünk. Miközben a világ Velencére figyel, a Lexus megragadja az alkalmat, hogy bemutasson az olasz piacon két olyan modellt, amelyek a Lexus alapvető értékeit: a folyamatos innovációt, valamint az egyedi és utánozhatatlan stílust testesítik meg. A Lexus Electrified innovációja immár a velencei Lidón is testet ölt az UX 300e alakjában. A Lexus első, tisztán elektromos hajtású autója hűen közvetíti a márka jövőképét, amelyben a mobilitás ugyan nulla károsanyag-kibocsátással jár, ám az autósoknak mégsem kell lemondaniuk a kényelem, a teljesítmény és a dizájn mesteri ötvözetéről. Az elektromos SUV mellett a Lexus az új LC Convertible modellt is bemutatja Velencében, ahol a nagyközönség végre élőben is megcsodálhatja az autó kivételes formavilágát, aprólékos kidolgozását és minden olyan részletmegoldását, amelyek egytől egyig a kabriózás magával ragadó, felhőtlen élményét szolgálják.

“A Lexus idén még szorosabbra fűzi kapcsolatát a mozival, vagyis azzal a világgal, amelyhez annyi közös érték köti, például a mesterségbeli tudás és a legfejlettebb technológiák intelligens használata” – avat be Maurizio Perinetti, a Lexus olasz divíziójának igazgatója. “A most bemutatott két modell, az UX 300e és az LC Convertible méltó képviselői a Lexus érzelmeket ébresztő dizájnjának, emberközpontú szemléletének és innovatív, jövőbe tekintő szellemiségének.”

A rendezvény hivatalos autós partnereként a Lexust érte az a megtiszteltetés, hogy gondoskodhat a filmrendezők, színészek és más hírességek szállításáról a fesztivál egész ideje alatt. Ez a feladat összesen 36 autóra vár, és e flottában ugyanúgy szerepel az LC Convertible és az új UX 300e, mint a Lexus SUV-k teljes kínálata, valamint az ES luxusszedán és az LC kupé – és természetesen mindegyik autót a márka híres full hybrid technológiája hajtja. Az UX 300e a rendezvény egész ideje alatt az események középpontjában áll majd, hogy a Lidón megforduló minden látogató és filmrajongó erős benyomást szerezhessen a Lexus Electrified jövőkép megvalósításáról.

A limitált szériás Lexus LC Convertible Regatta Edition remekül passzol luxushajókhoz

A hatalmas várakozások övezte Lexus LC Convertible ősszel debütáló, szigorúan limitált szériás különleges kivitelének kék-fehér színvilága a luxusjachtok hangulatát idézi. A karosszéria gyönyörű formáit hatásosan emeli ki a Lexus exkluzív Strukturális Kék fényezése, amit fejlett pigment-technológiával alkottak meg a szakemberek, míg a kabint uraló fehér szín harmonikusan egészíti ki a mélykék külső fényezést.

Az új LC Convertible gyönyörű formavilágának hatásos kihangsúlyozására a Lexus elkészítette a Regatta Edition modellváltozatot, amely egyedi, exkluzív színvilágot kapott. A mélykék karosszériához és tetőhöz fehér utasteret párosítottak, ami az óceánjáró luxusjachtok hangulatát idézi – vagyis pontosan azt a képet, ami eredetileg is meghatározó inspiráció volt a kabrió tervezésében. A karosszéria Strukturális Kék fényezését a Lexus még az LC kupéhoz fejlesztette ki, fejlett festéktechnológiával adva vissza egy, a természetben előforduló mélykék árnyalatot.

A pigment mikrorészecskéi úgy verik vissza a fényt, hogy közben kiemelik a felület domborulatait, azt a benyomást keltve, mintha a fény és az árnyék változásával a szín is folyamatosan megváltozna – attól függően, milyen szögből pillantunk az autóra. Ez a tónus jól illik a Regatta Edition modellek Tengerészkék vászontetejéhez, amit a tervezők úgy formáltak meg, hogy ugyanolyan tökéletesen mutasson, mint az LC mára legendássá vált, tökéletes vonalvezetésű teteje. Mivel egy kabrióban az utastér sokkal inkább szem előtt van, a Lexus dizájnerei arra törekedtek, hogy kellemes összhangot teremtsenek az autó külseje és belseje között, és ez remekül érvényesül a Regatta Edition sötétkék-fehér színkombinációjával.

A kabin uralkodó színárnyalata a fehér – olyannyira, hogy még az A-oszlopok belső burkolata, a kormánykerék és a tetőkárpit is ebben a színben pompázik. A műszerfal és az ajtópanelek felső része kék, az alsó rész pedig fehér, és az üléseket fehér színű, perforált félanilin bőrrel kárpitozták, amit kék betétek egészítenek ki a fejtámlákon és a vállrészen. Az LC Convertible Regatta Edition rendkívül korlátozott példányszámban készül majd. Az LC Convertible 2020 őszén jelenik meg a márkakereskedésekben.

Íme, a Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

A világ legnépszerűbb SUV-ja, a szegmensének értékesítéseit hazánkban is vezető Toyota RAV4 várhatóan idén októbertől új, különleges változattal debütál.

A sláger SUV egyedi változatát robosztus erőt sugárzó, egytónusú külső-belső színvilág jellemzi: az Éjfél Fekete karosszéria, a fekete hűtőrács, alsó légbeömlő, lökhárítók, tükörborítások, küszöbborítások, hátsó díszléc és légterelő, valamint a 19 colos, ragyogó feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák már kívülről is meglehetősen impozánssá teszik a modellt, a képet azonban az ugyancsak fekete, kiváló minőségű szintetikus bőrkárpitozás teszi teljessé, amelyet szürke öltések finomítanak még tovább.

Ahogy már a nevéből is kiderül, a RAV4 Hybrid Black Edition erőt sugárzó, egytónusú színvilággal készül, ami látványosan kiemeli a tömegből a Toyota közepes méretű SUV-modelljét. Az Éjfél Fekete fényezés gyönyörűen kihangsúlyozza a karosszéria domborulatait és éleit, és a hatást tovább fokozzák az ugyancsak fekete színű stíluselemek. A hűtőrács és az alsó légbeömlő, a lökhárítók alsó része, a külső tükörházak, a küszöbborítások, a hátsó díszléc és a légterelő egytől egyig feketék, ahogy a 19 colos könnyűfém keréktárcsa is ragyogó fekete fényezést kapott. Sőt még az intelligens parkolóradar szenzorai is feketék, így még erőteljesebben érvényesül az egyetlen krómozott elem, az autó orrán díszelgő, krómozott Toyota embléma.

A kabin színvilága is hasonló: az üléseket kiváló minőségű, fekete szintetikus bőr borítja, amit szürke varrás díszít. Mindezt fekete tetőkárpit és belső kárpitozás egészíti ki (a normál RAV4 Style felszereltség részeként), vagyis a kabin hangulata tökéletesen illik az autó külső megjelenéséhez. Az alap- és opcionális felszereltség a jelenlegi RAV4 Style modellváltozat kínálatának felel meg, ami többek közt intelligens parkolássegítő szenzorokat, 360 fokos kamerarendszert, digitális visszapillantót, kilenc hangszórós JBL prémium audiorendszert és vezeték nélküli telefontöltőt tartalmaz. A Toyota Safety Sense és az Apple CarPlay, illetve Android Auto rendszereken keresztül megoldható okostelefon-integrálás ugyancsak alapáras. Az új RAV4 Hybrid Black Edition már megrendelhető, és az autókat (piactól függően) 2020 októberétől vehetik át a vásárlók.

A LIQUI MOLY főnyereménye, a Hyundai i30N Ausztriába megy

Nagy pillanat Markus J. számára. Az osztrák nyerte a #MyLiquiMoly-Moment nyereményjátékban a Hyundai i30N-t. Az általa beküldött képet a világ minden részéről beérkezett több, mint 4000 pályamű közül sorsolták ki. 

Luca Engstler, a LIQUI MOLY Team Engstler versenyzője a TCR International Seriesben és Peter Baumann, a LIQUI MOLY marketingvezetője az osztrák Markus J.-nek a LIQUI MOLY versenydizájnban pompázó Hyundai i30N-t a kenőanyaggyártó üzemi területén adja át. Markus J., aki az előző nap a testvérével érkezett a 700 km-re található lakhelyéről, leírhatatlanul örül a nyereménynek: “Még el sem tudom hinni igazán. Leírhatatlan!” A szerelő és autórajongó az új i30N-je volánjánál úgy érezheti magát, mint egy igazi versenyző. A 25 éves nyertes a Facebookon értesült a kenőanyagmárka nyereményjátékáról. “Már régóta feliratkoztam a LIQUI MOLY-ra és természetesen szakmai okok miatt is követem a tartalmakat”. Markus J. nem sokáig habozott, és beküldte saját LIQUI MOLY pillanatát, ezzel biztosítva részvételét. “Az aktuális autóm – egy öreg Peugeot 106 – már maga mögött tudhat néhány évet, amint az a nyertes képen is látható”. Ezen a Peugeot-ja látható egy langyos nyári estén, amint egy túlméretezett szívószállal egy LIQUI MOLY hordóból motorolajat “kortyol”. Markus J. a saját italával úgy ül a 106-os mellett, mint egy haver. “Igen, a Peugeot már régóta az útitársam. Ez a munkaautóm. Megválni a nyeremény ellenére sem fogok tőle. A Hyundai i30N egyelőre a hétvégi autóm lesz. Kár volna a munkára elpazarolni. Most viszont örülök a hazaútnak.” 

A nyereményjátékra a nagy Best Brand Kampány 2020 keretében kerül sor. A kenőanyag-specialista hét hónapon keresztül vonzó ajándékokat sorsol ki. A markáns megjelenésű autós nyereményjáték júniusban kezdődött. A Hyundai i30N a LIQUI MOLY Team Engstler csapatbeli Luca Engstler versenyautójának az alapja. A márka rajongóit világszerte felkérték, hogy fényképezzék le saját LIQUI MOLY pillanatukat, és küldjék be azt. A világ minden részéről több, mint 4000 kép érkezett be a német olaj- és adalékgyártóhoz. A pályaművek közül egy zsűri válaszotta ki a 150 legjobb képet. A nyertest végül kisorsolták. A következő nyereményjáték, amely a MotoGP motorverseny-sorozatról szól majd, már készen áll a rajtra. 

A LIQUI MOLY és Luca Engstler osztozik Markus J. nyeremény feletti örömében, és mindenkor jó és biztonságos utat kívánnak. 

Toyota Land Cruiser J55, azaz a Vasdisznó

A legnagyobb megtiszteltetés, ha egy autóról becenevén emlékezik meg az utókor – függetlenül attól, hogy a név, amit ráakasztottak, hízelgő-e vagy sem. Ezen kevés megbecsült modellek egyike volt a Toyota Land Cruiser J55, amelyet sajátos arányainak, valamint egyedi orrkialakításának köszönhetően ma csak úgy ismerünk: a Vasdisznó.

A babona szerint újévkor sertéshúst kell enni, mert a disznó kitúrja a szerencsét. A Toyota mérnökeinek azonban még fogyasztaniuk sem kellett belőle – elég volt megépíteniük a legendás vasdisznót, és évtizedes sikersorozatot alapoztak meg vele.

A történet a hatvanas évek elején kezdődött. Ekkor mutatták be a J40 szériát, az első „modern” Land Cruisert, amely megalapozta a típus legendáját. A négyféle tengelytávval gyártott modellt a legkülönfélébb felépítményekkel kínálták, a pickuptól kezdve a haszonjárműveken át a terepjárókig, és akkor még nem beszéltünk a számtalan egyedi átépítésről, amelyeket egyszerű, de robusztus technikájával a végletekig támogatott a modell.

A kereskedőktől kapott visszajelzésekből aztán kiderült, hogy a zárt karosszériás, négy oldalajtós, több üléssoros kivitelt (J45) előszeretettel vásárolja egy váratlan, új ügyfélkör: egyre több családos vevő érdeklődött a tágas, megbízható, robusztus utasszállító variáns, mint a kombi sokoldalúbb alternatívája iránt.

Az ő kedvükért született meg 1967-ben a J55, amely a kor aerodinamikai divatját igyekezett ötvözni a személyautókhoz szokott vásárlók ízlésével és a J40-es akkor már ikonikus, ezért megkerülhetetlen megjelenésével.

Az utóbbitól eredő, összehúzott fényszórók krómkeretet kaptak, a különálló sárvédőt az akkoriban divatba jövő, integrált doblemezzel váltották ki, a J45-től megörökölt, kétszínű fényezést pedig talán az Egyesült Államokban még ekkor is közkedvelt faborítású oldallemezek japán újraértelmezésének szánta a Toyota. A kényelem és a stabilitás érdekében megnövelték a tengelytávot, a tágasabb fejtér kedvéért magasabb is lett az autó. A karosszéria viszont majdnem ugyanolyan keskeny maradt, mint a J45-ös.

Képzeljünk el egy Yaris szélességű RAV4-est, és már látjuk is magunk előtt a J55-öst. Ehhez társult a „mosolygós” lökhárító, a középen ülő két „orrlyuk” (igen, ez esetben a fényszórókra nem szempárként tekintett a közönség), no meg a motorházfedél hosszú, elkeskenyedő „orrnyerge”, és már készen is volt a becenév.

Hogy az észak-amerikai piacon használatos moose, azaz jávorszarvas elnevezést miért kapta a J55, nem tudjuk, az iron pig megszólítás azonban kifejezetten találónak bizonyult a karakteres és szerethető, ám közel sem hétköznapi autóra.

 J40J45VJ55V
Menetkész tömeg (kg)148018501810
Hosszúság (mm)384046304675
Szélesség (mm)166517201735
Magasság (mm)195017701865
Tengelytáv (mm)228526502700

A Land Cruiser későbbi komfortorientált vonalának első képviselője mindazonáltal nem csupán stílusában tért el az alapját adó J45-ös sorozattól, ez volt az első olyan Land Cruiser, amelynek alváza zárt szelvényekből készült. Egy másik fontos újdonsággal az orr ellenpólusánál találkozhattunk: míg a J40 oldalra nyíló hátfala után a J45 vízszintesen osztott, lefelé és felfelé nyitható kialakítást kapott, a J55 lenyitható hátfallal és motorosan lehúzható, keret nélküli hátsó szélvédővel került forgalomba.

Ugyanezt a receptet alkalmazta évtizedekkel később a Toyota 4Runner is. Alternatívája is volt ennek a megoldásnak: a középen függőlegesen osztott furgonajtó – ezt leginkább az magyarázza, hogy Japánban mindenekelőtt haszonjárműként forgalmazták a J55-öst. A hátsó üléspadot mindkét esetben teljesen vízszintesbe lehetett fektetni, ilyenkor teljes értékű, fémborítású raktérpadló várta a szállítmányt.

Nemcsak első volt a J55, de sok mindenben az utolsó is. Utódja, a J60 már olyan innovatív kényelmi funkciókkal indította el a nemessé válás útján a Land Cruiser dinasztiát, mint az osztott első ülések, a szövetkárpitozás, a klímaberendezés, a szervokormány vagy az elektronikus szívótorok-befecskendezés. A Vasdisznó pont olyan messze állt a J40-estől, mint tőle a J60 – köztes modell volt, amely már nem spártai, de még nem fényűző; már nem archaikus, de még nem modern. Alighanem épp ezért sokkal kevésbé ismert és pláne kevésbé keresett, mint bármely utóda – pont ez teszi tökéletes választássá azok számára, akik nem vágynak a sablonos megoldásokra.

BMW M modelleket kaptak a BMW Junior Team pilótái

1977-ben a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának akkori elnöke, Jochen Neerpasch állt elő azzal az ötlettel, hogy három tehetséges felfedezettjüket, Eddie Cheevert, Marc Surert és Manfred Winkelhockot professzionális körülmények között készítsék fel a zárt versenypályákon mérkőző klasszis pilóták szintjére.

Így jött létre a legendás BMW Junior Team, amelyet több mint negyven évvel később, 2020-ban a bajor prémiumgyártó ismét életre keltett, a nagy elődök nyomdokaiban Dan Harperrel, Max Hesse-vel és Neil Verhagennel. A három fiatal a BMW Junior Team színeiben a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján méri össze tudását.
Annak érdekében pedig, hogy a tehetséges pilótanövendékek ne csupán a zárt versenypályán, de a hétköznapok útjain is eggyé váljanak a BMW M modellek kvalitásaival, Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke három vadonatúj BMW M modellel lepte meg a triót. Harper, Hesse és Verhagen mostantól egy BMW M2 Competition, egy BMW M3 limuzin és egy BMW M4 Coupé modellt hajthat a versenypályán kívül.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a BMW Junior Team három tehetsége kivételes sebességgel és hozzáállással képviseli a BMW M márkát” – nyilatkozta Markus Flasch a három autó átadásakor. „A fiatalok mostantól nem csupán a versenypályán élhetik át a világ leggyorsabb betűjében rejlő lehetőségeket, de a hétköznapok útjain is. Dan Harper, Max Hesse és Neil Verhagen a BMW Junior Team tagjaként nap mint nap viseli versenyoverállján a BMW M trikolor színeit, így kézenfekvő volt számunkra, hogy a versenypályán kívül is szükségük van egy-egy vérbeli BMW M modellre. Úgy vélem, mindhárman tökéletes párost alkotnak az autókkal, amelyek sok örömet szereznek majd nekik” – tette hozzá.

Jochen Neerpasch, aki a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának egykori elnökeként 1977-től elsőként menedzselte a felkarolt tehetségek profi pilótává válását, most szakmai mentorként felügyeli a legújabb generáció fejlődését. „Akkoriban mi voltunk az első autógyártó, aki az ember és gép közötti összhangra helyezte a hangsúlyt. Azon dolgoztunk, hogy pilótáink mentálisan és fizikailag is felkészülten üljenek be a versenyautók volánja mögé. A BMW Junior Team fiatal tagjai rögtön bebizonyították, hogy együtt sokkal komolyabb eredmények elérésére képesek, mint külön-külön, így most, negyven évvel később ugyanezt az iskolát próbáljuk megismételni – a Nordschleife aszfaltcsíkján végzett első tesztek eredményei szerint kiváló reményekkel” – mondta Jochen Neerpasch a három BMW M modell átadásakor. „Számomra az M modellek a legjobb BMW-k. Versenypályán képes vagy belőlük kipréselni a maximumot, aztán ugyanazzal a géppel kényelmesen hazavezetsz. Hány autó tudja ezt utána csinálni? Imádom ezeket a modelleket” – fogalmazott.

„Fantasztikus élmény, hogy egy vadonatúj BMW M modellt vezethetek. Nagyon vártam már ezt a napot” – így Dan Harper. „A BMW M nagyszerű autókat gyárt. Egészen szuper, hogy nem csak a Nürburgringen, de a hétköznapok útjain is egy ilyen modellt vezethetek” – vette át a szót Neil Verhagen. „A legjobb, hogy a Nordschleife ívein és kanyarjaiban is gyakorolhatunk ezekkel a BMW M modellekkel. Újak vagyunk még a pályán, így minden megtett kilométer felbecsülhetetlenül értékes” – tette hozzá Max Hesse.

A BMW M GmbH és a BMW Junior Team között a Nürburgringen felállított BMW M tesztközpont is intenzív kapocsként működik, hiszen a fiatal trió rengeteget tréningezik itt. Az épületet úgy alakították ki, hogy a pilótanövendékek valódi versenykörülmények között gyakoroljanak a szimulátorokban és ne csupán fizikailag, de mentálisan is felkészüljenek a megmérettetésekre. „Amikor a BMW Motorsport megkeresett minket azzal az ötlettel, hogy a tesztközpontban alakítanák ki a BMW Junior Team tréningközpontját, azonnal igent mondtunk” – fogalmazott Dirk Häcker, aki a BMW M és BMW Individual modellek fejlesztési vezetőjeként a BMW M tesztközpontot is irányítja. „Azáltal, hogy az épületet felkészítettük a BMW Junior Team fogadására és a kirakatba egy vérbeli BMW M modellt gurítottunk, a nürburgi BMW M tesztközpont jobban vonzza a tekinteteket, mint valaha. Semmi kétségem afelől, hogy a rajongók és a járókelők érdeklődve néznek majd be az ablakainkon” – tette hozzá.

A Nürburgring Endurance Series versenyhétvégéjén Dirk Häcker személyesen is találkozott a BMW Junior Team tagjaival. Dan Harper és Neil Verhagen azon a hétvégén meg is szerezte első győzelmét a Nordschleife aszfaltcsíkján egy BMW M240i Racing modellel.

A Volvo Cars 2020 július hónapban világszintű értékesítésének 14.2 százalékos növekedéséről számolhat be

A Volvo Cars júliusban – a tavalyi időszakhoz képest – növelte eladásait, a 2019-es számokat 14.2%-kal haladta meg ez idei statisztika. A vállalat az elmúlt hónapban 62 291 Volvo modellt értékesített, és mind a három régiója (Európa, Ázsia, Amerika) növekedésről számol be.

A kétszámjegyű növekedés elsősorban a Volvo számos nemzetközi díjat nyert XC családját érintő jelentős keresletnek tudható be, de mellettük az S60 és V60 modelleket is sokan keresték.  A Volvo Recharge családja – a Volvo plug-in hibrid és teljesen elektromos modelljei –  iránti érdeklődés továbbra is jelentős, 2020-ban részesedésük duplája a tavaly január-júliusi számoknak. Az aktuális IHS adatok szerint Európában a Volvo Cars a vezető elektrifikációs prémium márka 2020. első félévében, a Recharge család a régióban a Volvo eladások közel 25%-át adja.

Ha az első hét hónap eladásait nézzük, a vállalat a vírus okozta következmények miatt 16%-kal még a tavalyi számok alatt teljesített, és 332 253 autót értékesített. Európában 28 700 Volvo modell kelt el júliusban, ez 12,5%-kal haladja meg a 2019-es eredményt, az első hét hónap pedig 24,1%-os csökkenést eredményezett. Amerikában a múlt hónapban tovább folytatódott a pozitív trend és 9 697 autó talált gazdára, ami 10,3%-kal magasabb 2019. júliusánál. Az első hét hónapot összehasonlítva pedig – 52 952 autó eladásával – 10,1%-os a lemaradás tavalyhoz képest.

Kínában az elmúlt hónapban a márkakereskedők 14 410 autót helyeztek forgalomba, ez 14,0%-kal magasabb a tavalyi számoknál. Az első hét hónap pedig csak 0,3%-kal marad el a tavalyi január-júliusi adatoknál. Idén júliusban a legnépszerűbb Volvo modell az XC40-es városi szabadidőjármű volt , ezt az XC60-as és az XC90-es  „nagytestvérek” követték, a teljes XC család az eladások 72,8%-át adta, ami jelentős erősödés a tavalyi 63,4%-os részesedéshez képest A részletes értékesítési adatok a következők:   Július   Január-július   20192020Változás20192020VáltozásEurópa25 51828 70012,5%199 916151 735-24,1%Kína12 63914 41014,0%80 38080 151-0,3%USA8 7959 69710,3%58 91552 952-10,1%többi ország7 5469 48424,9%56 16147 415-15,6%Összesen54 54662 29114,2%395 372332 253-16,0% Az első hét hónapban az XC60-as volt a legnépszerűbb modell 96 622 autó eladásával (2019: 111 943 db), második helyen az XC40 végzett 87 085-ös eredménnyel (2019: 74 062 db), míg a harmadik helyre az XC90-es került 46 669 autó értékesítésével (2019: 55 443 db).     

Frissítést kapott a Toyota Avalon

A Toyota Avalon megkapta mindazokat az érdemi frissítéseket, amelyekkel Európában is forgalmazott kistestvére, a Camry már tavaly gazdagodott. Ezzel párhuzamosan az utóbbi is továbbfejlődik.

Összkerékhajtással, adaptív lengéscsillapítókkal és modern hibrid komponensekkel bővül az új generációs TNGA padlólemezre épülő legnagyobb Toyota szedán, az Avalon fegyvertára.

Habár a japán belpiacos modellek között léteznek nagyobb és fényűzőbb modellek, a két centiméter híján ötméteres Avalon az egyetlen, amely az új generációs TNGA platform modern technológiáit hasznosítja. Az elsőkerék-hajtású GA-K platformra épülő modell egy évvel az új generációs Camry után jelent meg, és ugyanennyivel később kapja meg annak technológiai frissítéseit.

Az eredetileg 1994-ben bevezetett modellcsalád most, ötödik generációjának félidejében kap először összkerékhajtási opciót: a mechanikus AWD rendszer kizárólag ahhoz a 2.5 literes, négyhengeres Dynamic Force benzinmotorhoz rendelhető, amely egyébként a Toyota hibrid kínálatának a gerincét is adja – ez esetben azonban villanymotorok nélkül, tisztán belső égésű kivitelben teljesít szolgálatot.

A rendszer a nyomaték akár ötven százalékát juttatja a hátsó tengelyre; ám ha erre nincs szükség, az elektromágneses szabályozású tengelykapcsoló bontja a kapcsolatot a kardántengely és a hátsó differenciálmű között. Ugyanez a hajtáslánc dolgozik a Camry AWD modellben is; az európai vevők számára azonban ez nem feltétlen jó hír: egyrészt az Óvilágban nagyobb keletje volna a műszakilag azonos alapokra épülő RAV4 középkategóriás szabadidőjármű elektromos hibrid összkerékhajtási rendszerének, másrészt mert a Toyota kizárólag az észak-amerikai piacon kínálja a modellek összkerékhajtású verzióját – legalábbis egyelőre.

Nem tudunk ilyen elvi korlátozásról a Camry-hez már az idei, az Avalonhoz pedig a 2021-es modellévtől kínált adaptív lengéscsillapítás kapcsán: a komfortos rugózást határozott kanyarvételi képességgel társító technológia 650 lépcsőben (azaz gyakorlatilag fokozatmentesen) módosítja a lengéscsillapítók szolenoid szelepének áteresztő képességét és ezzel a rendszer feszességét. A változás a másodperc kettő századrésze (0,020 mp) alatt megy végbe, mértékét pedig három fokozatban (normál, sport és sport plusz) szabályozhatja a vezető.

Szintén fontos újdonság, hogy az Avalonban is lítium-ion akkumulátorokra cserélték a hibrid hajtáslánc eddigi nikkel metál-hidrid akkumulátorait. A lépés még közelebb visz bennünket ahhoz, hogy a Toyota teljes globális modellkínálatában átálljon a helytakarékosabb rendszerre.

A Camry csúcsmodellje már a kezdetektől a nagyobb feszültségű cellákból felépülő Li-Ion technológiát alkalmazza, ahogy a Toyota RAV4 Plug-in hibrid és a vadonatúj Toyota Yaris Hybrid is. Az Avalon Hybrid esetében a korábbi 204 helyett mindössze 70 cellából áll az új hajtóakkumulátor, kis mértékben megnövelt üzemi feszültség (259 vs. 245 volt) mellett.

Ha már az európai Yaris szóba került, az ott bevezetett, vadonatúj Toyota Safety Sense funkciók jövőre a Camry észak-amerikai verziójában is megjelennek. Logikus elvárás, hogy az olyan technológiák, mint a nagy ívű kanyarodáskor bekövetkező ütközéstől védő, vagy a kikerülő manővert követően a járművet stabilizáló rendszerek Európában is megjelenjenek a Camry kínálatában.

Sőt, az észak-amerikai modell újdonsága, a vezetőt kiszálláskor a hátsó ülésen utazók jelenlétére emlékeztető (nyáridőben számtalan gyermekéletet megmentő) funkció is üdvözlendő kiegészítője lehetne a Toyota európai zászlóshajójának is.

Nyugdíjba vonul Jim Hackett, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója, utódja Jim Farley lesz

A Ford Motor Company ma bejelentette, hogy Jim Hackett, aki 2017 óta irányítja elnök-vezérigazgatóként a Ford Motor Company átalakítását, azt tervezi, hogy nyugdíjba vonul. A cég új elnök-vezérigazgatójává Jim Farleyt nevezték ki, akit az igazgatótanács tagjává is megválasztottak. Jim Farley hivatalosan október 1-től kezd dolgozni új beosztásában.

A 65 éves Hackett és az 58 éves Farley a következő két hónap során szorosan együttműködnek majd, hogy a vezetőváltás semmilyen fennakadást ne okozzon a vállalat működésében.

Hackett irányításával a Ford határozottan elindult az okosjárművek fémjelezte új korszak felé, miközben minden eddiginél erősebben összpontosított a vásárlók igényeire és vágyaira. Ezzel egyidőben a Ford letisztította és megerősítette alaptevékenységét, hatásos szerkezetátalakításokat hajtva végre, felfrissítve termékportfólióját és csökkentve a bürokráciát.

„Rendkívül hálás vagyok Jim Hackettnek mindazért, amit a Ford modernizálásáért tett, felkészítve minket a jövőbeni versenyképességre és győzelemre” – nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „Mostanra kiforrott új termék-jövőképünk, amit már ma is előrevetít a Mustang Mach-E, az új F-150 és a Bronco. Számos izgalmas tervünk van az elektromos hajtású és önvezető autókkal kapcsolatban, valamint a járművek átfogó konnektivitására. És sokkal gyorsabbá is váltunk, ami már azzal is egyértelművé vált, hogy a világjárvány kitörése idején nagyon gyorsan mozgósítottuk erőinket az életmentő felszerelések gyártásához.”

Farley, a sikeres múltú és tapasztalt autóipari vezető az elmúlt három évben szorosan együttműködött Hackettel, hogy kidolgozzák és végrehajtsák a Ford ’Teremtsük Meg Együtt a Holnapot!’ tervét, amelynek célja a Ford átalakítása egy még gyorsabban növekedő és még jövedelmezőbb vállalattá.

„Jim Farley kiválóan érti az autók és vásárlóik kapcsolatát, remek ösztönnel érezve rá a jövőre és az új technológiákra, amelyek átformálják iparágunkat” – mondta Bill Ford. „Jim szenvedélyesen rajong az igazán jó járművekért, és közismert arról, milyen erősen törekszik az eredményekre, ezért úgy hiszem, hogy ő a megfelelő vezető a Ford átalakításához, hiszen olyan elszántsággal és előrelátással dolgozik, ami egy sikeresebb jövőbe vezethet minket.”

Farley 2007-ben lépett be a Fordhoz globális marketing- és értékesítési igazgatóként, majd a Lincolnnál, a Ford Dél-Amerikánál, a Ford Európánál és a Ford összes globális piacán töltött be vezetői pozíciókat. 2019 áprilisában Farleyt nevezték ki a Ford Új Üzletágak, Technológia és Stratégia csoportjának vezetőjévé, ahol segített a vállalatnak meghatározni, hogyan lehet hatásosan kihasználni az iparágat átformáló hatalmas erõket, például a szoftverplatformokat, a konnektivitást, a mesterséges intelligenciát, az automatizálást és az újfajta hajtási módozatokat. Idén februárban kapta meg operatív igazgatói kinevezését.

Hackett, aki 2021 márciusáig különleges tanácsadóként segíti a vállalat munkáját, úgy vélte, hogy itt az idő átadni a vezetést Jim Farleynek.

“Amikor a Ford vezérigazgatója lettem, az volt a célom, hogy felkészítsem a vállalatot a jövőbeni győzelemre” – mondta el Hackett. „Egy büszke, nagy múltú cég számára mindig az a legnehezebb, hogy megfeleljen a jövő várható kihívásainak – ahelyett, hogy a pillanatnyilag ismert kihívásokra összpontosítana. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen messzire eljutottunk a modern Ford megformálásában, és nagy bizakodással tekintek a vállalat jövője elé.”

“Az elmúlt három évben vállt vállnak vetve dolgoztam Jim Farleyvel, és elmondhatom: emberként és vezetőként egyaránt maximálisan bízom benne” – mondta Hackett. “Kulcsszerepet játszott új termékportfóliónk kidolgozásában és üzletmenetünk globális átalakításában. Elkötelezetten törekszik a változásra, és pontosan tudja, hogyan lehet átvezetni a Fordot egy olyan új korszakba, amikor okos járműveket kell készíteni egy okos világ számára.”

Farley hozzátette: “Szeretem a Fordot, és megtisztelő számomra a lehetőség, hogy értéket teremthetek a Ford munkatársai, vásárlói, márkakereskedői, közössége és minden partnere számára. Jim Hackett megteremtette egy igazán életteli jövő alapjait, és az elmúlt három évben erre építkezve hatalmas haladást értünk el. Izgatottan várom, hogy a Ford egész csapatával együttműködve kiaknázzuk mindezt a lehetőséget, amit ez az új korszak tartogat e remek vállalat számára.”

Jeep Wrangler Rubicon Recon: még kitűnőbb terepjáró képességek

A Jeep Wrangler Rubicon Recon visszatér. Agresszív és megkülönböztető megjelenés, biztonság terepen, városban, autópályán. Álom a vadonba, metropoliszokba, sztrádákra: kétszáz lóerő, nyolc sebesség, 4×4-es hajtás, nagy teherbírású Dana tengelyek, elektromosan zárható differenciálmű elől és hátul, Moab Rock Rails védőküszöbök, 32 hüvelykes terepgumik.

A Recon már a márkakereskedéseknél

Megújulva tér vissza a kihívások világába a Jeep® Wrangler negyedik generációjának speciális változata, a Recon. Az egyedi megjelenésükről és páratlan képességeikről ismert Wrangler modellek különleges sorozata alaposan lerázta az út porát. A legmagasabb felszereltségű Rubicon kivitelre épülő újdonság sosem látott külső és belső jellemzőkkel várja a márka, illetve az utolérhetetlen tudású terepjárók szerelmeseit.A Recon felvonultatja a Jeep® teljes eszköztárát az akadályok legyűréséhez. Nem maradhat ki semmi, a Rubicon legmarkánsabb változata ötvözi a szélsőséges terepjáró képességeket biztosító felszereléseket a hétköznapi autózás biztonságát garantáló nélkülözhetetlen kellékekkel. Fedélzetén helyet kapott minden, amire az úttalan utakon, a városi forgatagban, vagy az autópályákon valóban szükség lehet.Utasai nyugodtak lehetnek, a Jeep® speciális modellje a változatos körülményekkel dacolva, a végleteken és még azon túl is gondoskodik a biztonságos célba jutásról. Specifikus terepjáró képességeihez hozzájárulnak a nagy teherbírású Dana tengelyek, valamint a négykerékhajtás rendszer is. A Rock-Trac 4×4 rendszerrel 4:1-es áttételű felező fokozattal gyűri maga alá az akadályokat. A kihívások leküzdésében szerephez jut a Tru-Loc elektromosan zárható első és hátsó differenciálmű, a szintén elektronikusan kiiktatható első stabilizátorrúd, illetve a 32 hüvelykes terepgumik együttese.A Wrangler Rubicon negyedik generációs modelljének fejlesztésénél a vezető és az utasok biztonsága kiemelt hangsúlyt kapott. A magas szintű követelmények nyomán a Recon fedélzetén számos aktív és passzív biztonsági funkció megtalálható. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FWD) minden sebességtartományban, az adaptív tempomat, a holttér és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, valamint a PARKVIEW tolatókamera egyaránt gondoskodik az utasok védelméről.

A biztonság ezen túl is tapintható és látható. Beszálláskor találkozhatunk a nagy teherbírású Moab Rock Rails védőküszöbökkel, a rossz látási viszonyok közti tájékozódást, láthatóságot ugyanakkor a legkorszerűbb LED-es fényszórók, valamint hátsó lámpatestek garantálják. A robusztus felépítés nyújtotta biztonságot ezen felül már alapkivitelben is fokozzák a csomagtérajtó szélsőséges használattal járó igényekhez alakított, megerősített zsanérjai.

A Wrangler Rubicon Recon megjelenésén visszaköszönnek a kiemelkedő terepjáró képességekhez igazodó, a márka “diehard” rajongóinak kedves stíluselemek. Az egyediséget sugárzó Recon jelvény, illetve a funkcionalitáson túl látványos küszöbök mellett az új modell fényes, fekete hűtőrácsot, matt fekete sárvédőt és motorháztető matricát kapott. A hűtőrács, valamint a fényszóróbetétek a Rubicon szürke árnyalatával szolgálják a felismerhetőséget, a külsőségeket a kéttónusú, 17” alumínium keréktárcsák teszik teljessé.

A Recon kielégíti az egyéni igényeket is. A speciális széria választható színei között megtalálható a fekete, a fehér, a Firecracker piros, Hellayella sárga és Sting szürke pasztellfényezés. Ezt a kínálatot egészíti ki a Gránit kristály, a Bikini türkizkék, az Óceán kék, és az ezüst metálfényezés.

A Rubicon Recon belső kialakítása a minőséget tükrözi. Az utastér a külső stílusjegyekkel harmonizáló fekete bőrkárpitozás luxusával várja a terepre vágyókat. A kényelemről a nehéz útviszonyok között fellépő erőhatásokra figyelemmel, az ergonómiai szempontokra tekintettel kialakított fűthető ülések gondoskodnak. A “diehard” világ látványát a piros biztonsági övek, és a burkolt műszerfalon végigvonuló, ugyancsak piros díszítővarrás színesíti.

Az új Wrangler Rubicon Recon kompromisszumok nélküli jármű, megújult kialakításával hű marad örökségéhez, miközben kiemelkedő vezetési élményt kínál terepen és aszfalton is. Korszerű, 2,2 literes, 200 lóerős Multijet II turbódízel motorjának teljesítménye nyolcsebességes automata sebességváltó közvetítésével jut el a kerekekhez. Mint az egyetlen autentikus 4×4-es SUV, a Jeep® Wrangler igazi szabadságot biztosít, előre dönthető szélvédőjével, a tradicionálisan levehető ajtókkal. A Recon kivitel hazánkban fekete keménytetővel érhető el.

LEGFRISSEBB

Limitált szériát kapott a Nissan Z: íme, a Heritage Edition

0
A Nissan Z modell újabb különleges kiadással bővíti a sportautók világát – a 2026-os modellévre érkezik a Heritage Edition, amely egyszerre idézi a márka...

TESZTJEINK